Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсності

2.11.2014, 08:30 Переглядів: 5 596

Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсностіУкраїнці вірять рейтингам, які подають соціологи – це по-перше. Українці воліють приєднуватися до найуспішнішого та найсильнішого – до переможця. Це по-друге. Обидві особливості українського стереотипу мислення добре відомі соціологам та політтехнологам. І під час виборів вони максимально активно використовують ці два гачка на користь кандидата, який їм платить.

Ви, мабуть, теж звернули увагу, що під час виборів народних депутатів Кременчук буквально завалили безкоштовними газетами, де у кожному випуску друкувалися рейтинги певних кандидатів. Газета «Електорат» друкувала рейтинги переможця-Перепела, «Рідна Полтавщина» подавала рейтинг переможця-Несена. Безкоштовний «Автограф» друкував рейтинги переможця-Шаповалова. Найпослідовніше працював «Автограф» – він почав бомбити читачів рейтингами ще з кінця серпня і друкував їх два місяці поспіль, вбиваючи в голови виборців, що переможець саме кандидат Шаповалов. Нагадаємо, два місяці, поки тривали вибори, «Автограф» роздавали кременчужанам безкоштовно – та хтось же мав платити за випуск цієї тимчасово безкоштовної газети. То чому не переможець рейтингів пан Шаповалов? Адже, крім переможних рейтингів, видання друкувало про нього виключно позитивні матеріали.

 

Редакція «Телеграфа» ухвалила рішення не друкувати під час виборчої кампанії жодних рейтингів в якості інформаційних матеріалів. Бо, на нашу думку, рейтинги – це потужний метод маніпулятивного впливу на виборців. Адже рейтинги нав’язують прізвище певного переможця. Люди вірять. А далі все просто – не треба думати, читати нудні програми, слухати нудні виступи, з’ясовувати, що конкретно зробив у місті запропонований фігурант. Далі можна просто сказати те, що «ТелеграфЪ» часто чув від читачів: «Та я б і проголосував за Пилипенка (Савченка, Кавунника, Піддубну), він (вона) нормальна людина, та все-одно вони не пройдуть, у них он який малий рейтинг».

 

Наразі ми вже не з’ясуємо, на яку кількість кременчужан вплинули яскраві рейтинги, надруковані у безкоштовних газетах. Та, за версією «Телеграфа», вплив цей був, і неабиякий. Залишається з’ясувати, наскільки точно друковані рейтинги віддзеркалювали дійсність.

 

Ми відібрали три жовтневих випуски безкоштовних газет «Електорат», «Автограф» та «Рідна Полтавщина» з рейтингами кременчуцьких кандидатів. Порівняйте цифри, вказані там, з цифрами реального підрахунку голосів виборців у Кременчуці за даними ЦВК. Маємо зазначити, що за той час, який минув від друку рейтингів до дня виборів, не сталося нічого екстраординарного – тобто страшного зливу компромату, який міг би обвалити рейтинг кандидатів, не було. Навпаки, після друку, наприклад, переможного рейтингу Шаповалова, він ще й суботник провів, де кременчуцькі бабусі отримали можливість скуштувати тістечок та пофарбувати все навколо веселою бузковою фарбою. Ми на власні очі бачили дворового кота, з лапою, заляпаною бузковою фарбою.

 

Отже, за логікою мислення любителів тістечок та бузкової фарби, рейтинг вказаного кандидата після суботника мав би зрости. Втім, день виборів показав інші цифри. Дивіться, порівнюйте і робіть висновки, чи варто робити свій вибір, базуючись на цифрах виборчих рейтингів.

 

Кандидат Сергій Перепел, газета «Електорат» №10

 

 Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсності

У пана Перепела газетний рейтинг становить 57,8%. Реально він набрав у Кременчуці 6,8% голосів. Показово, що у переможному рейтингу кандидата Перепела взагалі не вказані такі фігуранти, як кандидат Пилипенко – а в реальності він посів друге місце, набравши 13,14% голосів. Відсутній також бронзовий призер реальних перегонів Кравченко (9,31%). Переможцю перегонів Шаповалову тут теж підрізали рейтинг – дали лише 11,4% (а він набрав 22.67%).

 

Кандидат Юрій Шаповалов, газета «Автограф» № 41

 

 Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсності

У пана Шаповалова газетний рейтинг становить 37,8%. Реально ж він набрав 22,67%. Зате кандидату Перепелу тут зробили комплімент – дали аж 8,8%, а в реальності він набрав лише 6,8% голосів. Зате дуже вже несправедливо «опустили» срібного призера перегонів – пана Пилипенка – дали йому лише 3,3% голосів. Натомість Пилипенко набрав 13,14%! Бронзовому призеру – кандидату Кравченку – теж пошкодували голосів, дали лише 3,0% – а Кравченко набрав 9,31%.

 

Придивіться уважніше до цього рейтингу. Саме тут двом реальним суперникам кандидата Шаповалова – Пилипенку та Кравченку – дали дуже малу кількість голосів. Невже випадково?

 

Кандидат Микола Несен, газета «Рідна Полтавщина», без номеру, 22.10.2014 р.

 

 Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсності

За газетним рейтингом пан Несен набирає аж 37% голосів! Реально ж він отримав 7,91%. Переможцю виборів пану Шаповалову тут недодали голосів – виділили лише 18%, а він набрав 22,67%. Зате щедро наділили голосами кандидата Перепела – дали йому аж 19% голосів, а він набрав лише 6,80%. Показово, що у цьому рейтингу взагалі відсутні срібний та бронзовий призери перегонів – кандидати Пилипенко та Кравченко, які набрали в реальності 13,14% та 9,31%. А за рейтингом, надрукованим у «Рідній Полтавщині», у них взагалі немає голосів.

 

Теорія брехні: кременчужани вірять рейтингам, а рейтинги не відповідають дійсності

 

Такі справи, шановні виборці. Коли безкоштовних газет багато, часу та бажання порівнювати те, що там написано, немає. А коли з’являється можливість порівняти та подумати, час вже втрачено, вибір зроблено. Втім, життя триває, далі будуть нові вибори – навесні на нас чекають вибори міського голови та депутатів міської ради. Ви знову бачитимете величезну кількість різних рейтингів. Через це ми і зібрали для вас докупи «рейтингову» картинку. Сподіваємося, що ви її роздивитесь.

 

Юридична експертиза ІРРП

Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх