Залікували до алергії

29.10.2011, 06:00 Переглядів: 3 660

Ніна Заможська зберігає чеки за лікування і готова судитися за повернення грошей

 

Як повернути гроші за неправильне лікування?

 

Хто поверне майже півтори тисячі за лікування, яке не допомогло, та втрачене здоров'я? Це питання кременчужанка Ніна Заможська ставить перед керівництвом 1-ї міськлікарні та міським управлінням охорони здоров'я. 

 

Ніна Заможська звернулася до редакції «Телеграфа» після нашої публікації «У першій лікарні благодійні внески беруть «натурою». Йшлося про те, що, крім благодійного внеску, через касу, пацієнту першої лікарні «призначили» принести купу миючих засобів. Пані Ніна каже, що теж носила миючі засоби. Вона свідчить і про інші порушення з боку медперсоналу. 

 

«Історія хвороби» персоналу лікарні

Розповідає Ніна Заможська

- Надання медичної допомоги у 1-й міськлікарні залишилося для мене чорним днем. Спочатку я звернулася з приводу тахікардії (підвищеного серцебиття) до 4-ї поліклініки на Молодіжному. Лікувалася там на денному стаціонарі, мені призначили УЗД щитовидки і знайшли на ній вузли (зоб). Тоді ж направили в ендокринологію 1-ї міськлікарні. Там ставили крапельниці, аж доки в мене почалася алергія –  все тіло зуділо. Я поскаржилася лікарю. Вона сказала випити таблетку «Лоратадину». І знову «прокрапали» мені ліки. У той же день виписали з лікарні. Я прийшла додому, а все чешеться! І висипання червоні. Вночі довелося викликати швидку, яка знову привезла мене до 1-ї лікарні. Черговий лікар відмовилася мене приймати. Лікар швидкої наполягав – мовляв, самі все зіпсували, самі й виправляйте! Заповнив документи та й поїхав. Я почала плакати і питаю, що ж мені робити? Невже додому в такому стані йти? Врешті мене направили в терапію – сказали самій йти по вулиці до відділення, підніматися на четвертий поверх. Ніхто мене не супроводжував: а якби я там впала на вулиці, адже в мене міг статися набряк легенів від алергії?

 

Мені призначили проти­алергічні препарати, але основне захворювання лікували тими ж ліками, від яких почалася алергія. На моє запитання, чому так, відповідали: «Ви що,  лікар?» Врешті зі скандалом ті ліки, які викликали алергію, відмінили. Я виписалася з лікарні достроково і одразу поїхала у Харків до знайомого лікаря. Він призначив «копійчані» препарати від порушень щитовидки. Потім я зробила контрольне УЗД – у мене не стало ніяких вузлів.

 

А на лікування у 1-й міськлікарні (разом з благодійними внесками та миючими засобами) я витратила 1485 гривень. Хто поверне мені ці гроші та втрачене здоров'я? 

Пані Ніна додає, що лікарі 1-ї міськлікарні, до того ж, діагностували в неї захворювання, якого насправді не було. 

 

- Добре, що в мене виникли сумніви і я здала аналіз у приватній клініці. Інакше витратила б зайві гроші та ще більше підірвала б здоров'я.

 

Ніна Павлівна підтверджує свої слова бланками з даними аналізів...*

 

Лікарня визнала «окремі порушення» в лікуванні

Ніна Заможська написала скаргу щодо непрофесіоналізму персоналу 1-ї лікарні на ім'я головного лікаря Галини Бородянець. 

 

«Переконливо прошу вас провести адміністративне розслідування з метою покарання винних осіб та наведення порядку у відділеннях. Прошу надати мені письмову відповідь на цю скаргу і хто відшкодує мені втрачене здоров'я», - пише Ніна Заможська. 

 

У першій відповіді за підписом головного лікаря Галини Бородянець (від 29.08.11) зазначено, що була створена комісія для проведення службового розслідування.

 

«При перевірці частково Ваша скарга підтвердилася, а саме: виявлені при аналізі історії хвороби окремі порушення щодо призначення Вашого лікування...», - сказано у відповіді. 

 

Головний лікар пообіцяла розібратися додатково та притягнути до відповідальності винних, повідомивши про це пацієнтку додатковим листом.

 

Не дочекавшись повторної відповіді, Ніна Заможська усно звернулася до міського відділу охорони здоров'я. Її прийняв заступник завідувача управління Дмитро Петращук. Цим прийомом Ніна Павлівна не задоволена. 

 

-  З приводу алергії він сказав мені: може я «щось з'їла». На мій лист та відповідь медустанови навіть не подивився. Зателефонував у 1-шу міськлікарню і сказав, щоб мені відповіли на скаргу замовленим листом.

 

Версію «щось з'їла» підхопила й адміністрація лікарні, хоча у виписці з історії хвороби Ніни Заможської фігурує діагноз: «Гостра алергічна (медикаментозна) реакція». Цитуємо другий лист лікарні (від 22.09.11) мовою оригіналу:

 

«Кременчуцька перша міська лікарня ім. О.Т. Богаєвського додатково до нашої відповіді на поставлені Вами питання відносно виявлення у Вас алергічного захворювання та які заходи прийняті адміністрацією лікарні до винних осіб повідомляє наступне: враховуючи, що Вами вживалася значна кількість ліків одночасно, в зв'язку з хворобою, визначити причину алергічного захворювання викликає труднощі. Алергія виникла в Вас в кінці лікування, а захворювання можливе від впливу побутової хімії, харчування, рослинного походження та іншого впливу, які викликають негативну реакцію організму.

 

Відносно притягнення до відповідальності осіб, з боку яких було допущене халатне та безвідповідальне відношення до виконання службових обов'язків, повідомляємо, що по лікарні виданий наказ «Про підвищення відповідальності медичних працівників за надання медичної допомоги хворим».

 

Після проведеної бесіди керівництвом лікарні з лікарем Бабак Я.О., яка виконувала обов'язки чергового лікаря прий­мального відділення і безпідставно відмовлялася від Вашої госпіталізації... звільнилася з роботи за власним бажанням». 

 

Ще головний лікар пообіцяла проводити з лікарями заняття з етики...

 

Чи відшкодують пацієнтці вартість препаратів, які не допомогли? 

Головний лікар 1-ї міськлікарні Галина Бородянець не знайшла часу на спілкування з журналістом - у телефонній розмові послалася на зайнятість. 

 

Тоді це питання ми поставили керівникам міського відділу охорони здоров'я, а заразом показали копії папірців, на яких лікарі пишуть призначення замість встановлених форм рецептів.

 

- Я не розумію, що це, звідки взялося і як, - такою була реакція на папірці Дмитра Петращука, заступника начальника відділу охорони здоров'я.

 

Він заявив, що стосовно правильності лікування потрібно проводити службове розслідування і порадив пацієнтці писати письмову скаргу до міського відділу охорони здоров'я. Валерій Литвиненко, керівник цього відділу, визнає:

 

- Призначення на листку може виписати під диктовку хто завгодно. І з цим однозначно треба вести роботу. Бо лікар може в будь-який момент сказати, що він цього не писав. 

 

Валерій Литвиненко  визнає і право пацієнта вимагати рецепт, навіть на ліки, які дозволено відпускати без рецепту. На рецепті ставиться печатка, а значить лікар несе відповідальність.

 

- Чи відшкодують людині вартість препаратів, які викликали алергію?

 

- Думаю, з юридичної точки зору цього не вийде, – коментує Валерій Литвиненко. – Ми боремося ще з однією проблемою. Перш, ніж призначати ліки, які найчастіше викликають алергію (групи антибіотиків, деякі внутрішньовенні препарати, які містять метали, препарати із вмістом йоду), лікар повинен зробити пробу. І призначити одну ампулу, а не упаковку. Бо якщо людина купить в аптеці упаковку, а ліки не підійдуть – назад її вже ніхто не прийме. 

 

P.S. Ніна Заможська сумлінно збирала чеки за лікування у 1-й міськлікарні і готова йти з ними до відділу охорони здоров'я та до суду. Та чи вистачить сил у жінки, аби протидіяти системі? Можливо, їй допоможе хтось із громадських захисників, і це стане показовим процесом боротьби за права пацієнтів? Координати пані Ніни - в редакції. Телефон: 79-71-39.  

 

*Дані про діагноз публікуються за згодою пацієнтки

 

Маєш знати

«Держава створює умови для ефективного і доступного  для  всіх громадян  медичного  обслуговування.  У  державних  і  комунальних закладах охорони здоров'я медична допомога  надається  безоплатно.»

(Стаття 49 Конституції України) 

Конституційний суд України (рішення у справі N 1-13/2002) визнав, що пацієнт не повинен відшкодовувати вартість медичної допомоги у  вигляді будь-яких платежів,  ні у будь-якій формі незалежно від часу надання медичної допомоги, звертає увагу Людмила Солоп, юрист з медичного права (м.Київ). Вона наголошує, що для того, аби реалізувати своє право на безплатну допомогу (або відшкодувати витрачене на лікування), потрібне:

- Бажання отримати належне по закону та чітко знати свої права та можливості

- Призначення лікаря, записане в амбулаторній карточці, (історії хвороби - листку лікарських призначень) 

- Фіскальний чек на придбання ліків, які були призначені лікарем, про що є запис в медичній документації.

- Час на написання претензій або подачу позовів. Причому питання ефективності лікування не має великого значення для вирішення питання про повернення грошей за медикаментозне лікування, адже закон очевидний – гроші брали незаконно, змушували купувати ліки також незаконно.

Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх