Дешевше – не завжди краще, або Вся правда про акції у магазинах

30.03.2007, 20:03 Переглядів: 11 996
Чарівне слово «розпродаж» або «акція» перед входом у будь-який магазин легко заманить перехожого всередину. Але чи не економимо ми на своєму здоров’ї, купуючи акційні товари?.
Усі ми дуже полюбляємо акції та розпродажі у магазинах, тут спрацьовуе народна мудрість: «На шару і оцет солодкий»!

Продукти
Акції на продукти – найпоширеніші. Кожен великий супермаркет практикує «скидати» ціну на певний товар, щоб його швидше розкупили. За словами продавця продовольчого магазину Олени, зазвичай на акцію «викидають» товар, у якого вже спливає термін придатності.
- Якщо це товар, який швидко псується, то на акцію його виставляють за тиждень-два до «прострочки». Якщо це товари, які за Держстандартом можуть зберігатися роками, то вони на акцію потрапляють за рік до закінчення терміну, – пояснює Олена. – Я на власні очі бачила, як акційні продукти тижнями стояли на прилавках після закінчення строку їх придатності! І ще одне. Часто в супермаркетах товар, який ось-ось зіпсується, спеціально виставляють на край поличок, а тільки-но привезений закидають подалі від очей покупців. Тож будьте уважні, не «западайте» тільки на яскраві упаковки.

Одяг
Зазвичай магазини одягу проводять акції, щоб «позбутися» товару, що «залежався» з минулої колекції, або товару, який з певних причин не розкупився. Такі речі, як правило, якісні, але актуальність вони, швидше за все, вже втратили. Досвідчені шопери дотримуються відомої приказки «Готуй сани влітку» і купують зимовий одяг весною, а літній – у холодну пору року.
- Так дешевше, – каже  покупець Оксана. – Як правило, магазини одягу роблять серйозні знижки ближче до кінця сезону, перед появою нової колекції. Для мене – це можливість придбати якісний товар за доступною ціною.
Але фахівці радять ретельно придивлятися до акційного товару.
- На одязі, який продають зі знижкою, можуть бути дрібні недоліки: плями, неправильний крой та ледве помітні дірочки, – розповідає продавець одягу Марія. – Зазвичай такий «проблемний» товар розвішують серед якісних, дорогих речей. Це психологічний момент. Коли людина натрапляє серед дорогих речей на одну дешевшу, у неє з’являється бажання її купити.
Акції – це хороший спосіб для магазину «заманити» нових клієнтів.
– У моєму магазині акційну ціну ставлять на недорогий, небрендовий товар, – каже Марія. – Тому що саме такі речі розходяться швидше. Але, якщо одяг відомої марки, то знижки на нього можна і не дочекатись. У таких речей уже є «свій» покупець, то ж магазину немає сенсу знижувати на нього ціну.
Існують магазини, де акції проводяться систематично, і розпродажу підлягає увесь асортимент. Такі магазини зазвичай мають мережу по великих містах країни. А наші місцеві заповзятливі «бізнесмени» купують там одяг зі знижкою, а до нашого міста привозять і продають за звичайною, а то й вищою ціною.
- Щоб не стати жертвою таких «перекупників», треба слідкувати за розпродажами в їхніх магазинах. – каже Марія. – Можливо, дешевше буде з’їздити до столиці і придбати речі відомих марок там, ніж купувати їх у нашому місті утридорога».

Техніка
Як розповіла продавець техніки Каріна, техніку продають за трьома схемами акцій.
* Перша. Магазин виставляє низьку ціну на «топовий» товар, тобто на той, який користується великим попитом. Покупець, зацікавившись цією пропозицією, приходить до магазину. Ціль такої акції – спонукати людину зайти до магазину. А там йому, можливо, схочеться придбати і ще щось.
* Друга. Такою схемою користуються «несумлінні» магазини. Наприклад, кухонний комбайн коштує 600 гривень. За місяць до акції магазин проводить «переоцінку» товару. Після неї комбайн коштує вже 800 гривень. Коли приходить час акції, «щедрий» магазин «скидає» зайві 200 гривень, а наївний покупець поспішає придбати «дешевий» товар.
* Третя. Магазин на додачу до покупки дає подарунки. Наприклад, до пральної машини – порошок або пом’якшувач, до компютерної техніки – аксесуари. Спрацьовує знову ж таки, психологічний момент. «Ой! Порошок задарма! Яка гарна пральна машинка!». Не дивно, чому такі акції розраховані, як правило, на жінок.

Коментар фахівця

Наталія Міхно, начальник відділу захисту прав споживачів:
- Чи мають право магазини продавати товари, у яких спливає термін придатності?
- Так, за законом магазин має право реалізовувати товари, у яких ще не вийшов термін придатності. Але як тільки цей термін закінчився, продукцію вилучають. Прострочений товар взагалі не допускається до продажу. І такі явища, як «розпродаж» прострочених товарів у продовольчих магазинах, є порушенням закону. Навіть якщо магазин не приховує, що товар зіпсований, а споживач купує його свідомо.
 - Тобто, навіть якщо людина свідомо купила зіпсований йогурт і отруїлася ним, то магазин все одно має відшкодувати збитки, пов’язані з лікуванням?
- Авжеж! У такому випадку найголовніше, щоб людина зберегла товарний чек. Також знадобиться довідка із лікарні з зазначенням причини отруєння. Також потрібно зібрати чеки від лікарів, якщо за їх послуги довелося заплатити, аптечні чеки та рецепт від лікаря, щоб можна було довести, що саме ці ліки були призначені. Тоді у судовому порядку магазин поверне гроші потерпілому. Та слід зазначити, що встановити, чим саме  отруїлася людина, складно. Тому у нас такі справи до суду поки що не доходили. Так, люди зверталися до нас зі скаргами, але в них не було навіть чека на товар. Тому далі такі скарги не мають перспективи.
- Людина придбала акційний товар, повернулася додому і побачила, що він зіпсований. Що робити в такому випадку?
- Якщо це продовольчий магазин, то покупець має право товар повернути. Якщо магазин не продовольчий, то тут процедура складніша. По-перше, треба написати письмове звернення до магазину. Там проведуть триденну незалежну експертизу, щоб з’ясувати причину непридатності товару (можливо, його пошкодили під час транспортування товару покупцем додому). І вже потім питання вирішується. Трапляється, що люди купують акційний товар, а їм у магазині не дають ані чека, ані гарантії. У такому випадку магазин порушує закон. Покупець має право на чек та гарантію. Ці документи потрібно зберігати до кінця гарантійного строку.

Тамара Скрильник, заступник завідувача відділення гігієни харчування міської санепідемстанції:
- Чим загрожує здоров’ю людини вживання простроченого продукту?
- Такі продукти взагалі не можна споживати. По-перше,  вони можуть спричинити кишкові розлади. У прострочених продуктах харчування накопичуються токсичні мікроби та виникають бактерії, які можуть призвести до ряду хвороб та отруєнь.
- Чи може продукт бути зіпсованим уже за тиждень до «прострочки»?
- Все залежить від умов його зберігання. Якщо в магазині у цілях економії на ніч вимикають струм, і холодильники не працюють, то товар у таких умовах цілком може зіпсуватися, навіть якщо на упаковці вказано, що до закінчення строку придатності – ще тиждень.
- Чи контролює санстанція акційні продукти харчування?
- Якщо магазин хоче провести акцію на будь-який вид товару, то він має повідомити про це нас. Ми, в свою чергу, проводимо перевірку товару, і, якщо з ним все нормально, ми допускаємо його до продажу. Але справа в тому, що ми все одно систематично виявляємо в магазинах міста прострочений товар. Тож порада всім покупцям: завжди звертайте увагу на термін придатності та умови зберігання товару!



 
Автор: editor
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх