Яку ціну заплатить громада за облаштування зупинок у Кременчуці

20.05.2012, 17:00 Просмотров: 3 645 Комментариев: 7

Яку ціну заплатить громада за облаштування зупинок у Кременчуці

Кому піде плата за комунальну землю?

На сесію міської ради винесли рішення про облаштування зупинок інвестором. Нібито все для кременчужан, але у той же час «легким натисканням кнопок» депутати можуть позбавити громаду коштів від плати за землю під зупинками і водночас потіснити малий бізнес.

 

На чергову сесію міської ради винесене питання про затвердження результатів інвестиційного конкурсу на право облаштування 128 зупинок громадського транспорту (ПОВНИЙ ПЕРЕЛІК ЗУПИНОК dodatok-1-perechen-ostanovok.doc [63 Kb] (cкачиваний: 96) ). Конкурс готувало управління економіки, він був проведений 4 травня. Пресу ні на захід, ні на підбиття підсумків не запрошували. А на сайті міської ради лише з‘явилося коротке повідомлення про результати конкурсу: перемогла будівельна фірма ТОВ «Європабуд».

 

Ми ознайомилися із умовами інвестиційного конкурсу, протоколом конкурсної комісії. Крім переможця, на право стати інвестором претендувала харківська фірма ТОВ «Кечигівське». Втім, її до конкурсу не допустили і її пропозицію не розглядали, бо ця фірма претендувала на облаштування 9 зупинок із 128. Тож у підсумку й вибирати найбільш привабливу інвестиційну пропозицію було ні з чого: учасник конкурсу залишився один. Можливо, якби об'єкти інвестування розбили на лоти (привабливі місця плюс соціальні зупинки), претендентів було б більше, і в ньому могли б взяти участь підприємці середнього бізнесу, які зараз, через зміни у законодавстві, не можуть оформити землю для розміщення кіосків та інших тимчасових споруд.

 

Та умови конкурсу на облаштування зупинок виписані саме під солідного забудовника, а не під підприємців, яких нині витісняють із кіосками з міських вулиць. Конкурс провели, наразі міська рада має затвердити його підсумки та проект інвестиційного договору. Цей документ з'явився вже після того, як визначили переможця. Сторонами договору, з одного боку, є Кременчуцька міська рада, з іншого – «Замовник» у особі КП «Ринкова площа» (директор Олександр Гаврилов) та «Інвестор» у особі ТОВ «Європабуд» (директор Валерій Моцарь). Нагадаємо, раніше міська рада ухвалила два рішення, якими надала комунальному підприємству «Ринкова площа» дозволи на складання проектів землеустрою земельних ділянок для відведення у постійне користування. Усього було передано понад 200 місць під зупинки, та поки що об'єктом інвестування стала, як бачимо, частина з них.

 

Прибирати зупинки будуть через п'ять років?


Ми проаналізували проект інвестиційного договору. Бо цивілізовані зупинки – це, звичайно, добре, але є ще дуже важливий нюанс: ціна питання і строк, коли все це буде збудовано. Ну, з терміном ще більш-менш зрозуміло: 6, 8 і 12 місяців (в залежності від типу зупинки) з моменту отримання права на використання земельної ділянки. Максимальний термін будівництва складає 5 років з моменту отримання землі під першу ділянку. Чим більше вникаєш у проект, тим більше знаходиш там цікавих речей. Так, презентуючи концепцію облаштування зупинок, міська влада запевняла, що КП «Ринкова площа» буде справжнім господарем, який передусім дбатиме про чистоту та благоустрій. Тоді журналісти подивувалися: як? Адже у штаті підприємства лише директор та бухгалтер, прибиральників нема. Проект інвестиційного договору дає відповідь: обов'язок забезпечити прибирання територій зупинок покладається на інвестора – «після завершення будівництва». Треба розуміти, що до цього щасливого моменту необлаштовані зупинки як не прибиралися, так і не прибиратимуться. Їх «вішатимуть» то на перевізників, то на управляючі компанії, а ті, що у приватному секторі, і надалі потопатимуть у смітті.

 

Ціна питання


В умовах договору її просто немає. Лише сказано, що «Вартість робіт визначається згідно проектно-кошторисної документації». А її, за цим же договором, повинен замовити сам інвестор. Тож сума інвестицій – наразі величина невідома.

 

– Чи рахували ви, скільки це вам коштуватиме? – поцікавилися ми у Валерія Моцаря, директора фірми-переможця конкурсу.

 

– Звичайно, ні! – відповів він. – Немає затверджених меж відведення кожної зупинки. Зараз не зрозуміло, скільки зупинок буде з торговими кіосками, а скільки без них.

 

– Тоді навіщо ви купуєте «кота в мішку»?

 

– Для мене це не кіт в мішку, а соціальна програма. Не стоїть питання заробити гроші – це подарунок місту!

 

– У вас вистачить грошей на такий коштовний подарунок?

 

– Ну, звичайно! Як підприємець я поставлю торгові місця. Право власності або оренди перейде до підприємця, який використовуватиме кіоск. Я зможу заробити гроші і вкласти їх у наступні зупинки. Це буде як «ланцюгова реакція».

 

У чистий альтруїзм інвестора-підприємця якось віриться слабо. Проектом договору передбачено, що «після завершення будівництва зупинки громадського транспорту переходять у власність територіальної громади міста Кременчука, за виключенням об'єктів комерційного призначення, що входять до складу зупинки громадського транспорту, які переходять у власність інвестора». Тобто на зупинці з'являється власність – магазинчик, кафешка – «об'єкт нерухомого майна». Потім його продають (цілком логічно, інвестор – не благодійник). Але залишається ключове питання: земля під магазинчиком. «Експлуатація об'єкта комерційного призначення, який є частиною комплексу зупинки громадського транспорту, дозволяється за умови укладення договору встановлення платного земельного сервітуту» (п.2.8 проекту договору). Розумне слово «сервітут» означає певні обмеження для землекористувача, але не позбавляє обов’язку платити. Кому і куди? Це і є ключове питання. Кошти за оренду комунальної землі йдуть до бюджету, але в нашому випадку вони підуть у КП «Ринкова площа» – бо земля в нього у постійному користуванні. До бюджету при такій схемі у кращому випадку потрапить 1% від грошової оцінки землі (за законом, плата за земельні ділянки, надані в постійне користування, здійснюється в розмірі земельного податку). У гіршому – не потрапить нічого, бо комунальне підприємство може бути звільнено від плати. У той же час, плата за оренду об'єктів комерційного призначення в Кременчуці складає 5%. Тож бюджет «легким рухом руки» позбудеться цих коштів. Натомість плату за землю на зупинках отримуватиме «Ринкова площа». Механізм контролю за рухом цих коштів – не зрозумілий, і головне: на що будуть витрачені вони підприємством, яке не здійснює діяльності, крім користування землею? Поки що депутати не цікавилися «ціною питання». А мали б, аби не допустити розбазарювання землі, яка належить усім кременчужанам, та коштів від плати за неї. До того ж, як уже звучало, межі ділянок не визначені – за такої умови, затвердивши інвестиційний договір, депутати навіть не знатимуть, скільки комунальної землі віддають.

 

Яку ціну заплатить громада за облаштування зупинок у Кременчуці

 

На деяких зупинках, які передані КП «Ринкова площа» і стали об'єктами реконструкції, вже є павільйони у комплексі з торговими точками. Куди подінуть цих підприємців ? Змусять прибрати свої споруди і потім орендувати те ж саме місце  у «чужого дяді» на його ексклюзивних умовах? Ця зупинка стоїть на вулиці Перемоги вже понад 10 років, підприємець Костянтин Перський вклав власні кошти у будівництво павільйону і навісу з лавочкою.

 

- Як усе це віддати, якщо не подовжать договір оренди? Я радий був би привести зупинку до того архітектурного стилю, який вимагає влада. Але ж нам це навіть не пропонують! То хіба це підтримка малого бізнесу чи боротьба з ним? - запитує підприємець.

0
Автор: donchenko
Теги:

Комментарии: 7

217
20 мая 2012 17:16

По Победы не ходят троллейбусы, это, наверное, Первомайская.

0
303
20 мая 2012 20:31

На депутатов надежды нет, они не самому бедному рынку сделали скидку на землю, какой справедливости от них ждать?

0
0
20 мая 2012 22:23

Остановка, что на фото, наз. Институт (напротив 4 корпуса КрНУ).
lol

0
0
21 мая 2012 12:06

Спасибо Власти за заботу. А инвестору за альтруизм:)

0
0
23 мая 2012 21:47

"Молодая команда мера" всё шире и шире открывает рот на всё, что только можно. Украинское правительство грабит в масштабах страны, а кременчугские "слуги народа" грабят в пределах города. Сначала выжили "чужих" киоскёров, а теперь на ихние места устанавливают "свои" киоски. Теперь добрались и до павильонов на остановках. Кого следующего будет душить местное руководство???

0
0
11 июня 2012 15:21

Зачем надо было искать крупного инвестора и не допускать малых к воплощению проекта, если этот "крупный" инвестор будет строить остановки "ланцюговою реакциею"? Чем он тогда отличается от малого инвестора? По такой схеме могли бы работать и малые инвесторы. Стало быть, этот "крупный" не такой уж и крупный. Может просто "свой"?

Благодарю за статью!

0
0
17 сентября 2012 23:29

Да,похоже на очередную аферу мэра и приближенных депутатов.Обнаглели.Пора их притормозить

0
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх