ГАИ просит кременчужан не бояться пользоваться «европротоколом» после ДТП

9.02.2015, 13:18 Переглядів: 7 673

Только 1% участников дорожных аварий самостоятельно оформляют ДТП, а остальные предпочитают вызывать дознавателя из ГАИ

ГАИ просит кременчужан не бояться пользоваться «европротоколом» после ДТП. На днях в Кременчуге состоялась разъяснительная встреча начальника сектора оформления ДТП Кременчугского гороотдела ГАИ Николая Акименко, начальника Кременчугского райотдела ГАИ Владислава Шапталы, начальника Кременчугского горотдела милиции Виктора Самойленко и представителя одной из страховых компаний.

 

По словам Николая Акименко, очень мало кременчужан самостоятельно оформляют ДТП в виде Сообщения о ДТП («европротокола») и никакой заметной тенденции к увеличению их числа не наблюдается.

 

– Из 700 происшествий только семеро оформляют сами, – рассказал Николай Акименко. – Это один процент. Очень мало. Люди боятся, что совершат какую-то юридическую ошибку и поэтому предпочитают для оформления ДТП вызывать ГАИ.

 

«Европротокол» (в украинском законодательстве – сообщение о ДТП) является основанием для выплаты страхового возмещения потерпевшей стороне. Бланк выдаётся страховым агентством, в котором застрахована гражданская ответственность автовладельца.

 

Оформить «европротокол» можно только в том случае, если у участников ДТП оформлена автогражданка, отсутствуют погибшие и травмированные, водители договорились об обстоятельствах совершения ДТП, у водителей отсутствуют признаки опьянения или пребывания под влиянием медицинских препаратов.

 

В случае самостоятельного оформления ДТП, водители имеют право уехать с места, освобождаются от обязательства информировать ГАИ, освобождаются от уплаты штрафа за совершение ДТП.

 

Практика самостоятельного оформления ДТП в Европе началась ещё в 1950-х годах.

 

Пример заполения "европротокола"

ГАИ просит кременчужан не бояться пользоваться «европротоколом» после ДТП

 

"ЕВРОПРОТОКОЛ": ВОПРОСЫ И ОТВЕТЫ

1. Що таке Європротокол?

 

Європротокол – спеціальний бланк уніфікованого по всій Європі зразка, який заповнюється водіями-учасниками ДТП на місці аварії.

 

В українському законодавстві він визначений як «Повідомлення про ДТП». Це письмове повідомлення на бланку встановленого Моторним (транспортним) страховим бюро України (МТСБУ) зразка, яке надається Страховику водієм транспортного засобу, причетного до дорожньо-транспортної пригоди. В подальшому воно стає підставою для виплати страхового відшкодування потерпілій у ДТП стороні.

 

2. Яким законом запроваджується Європротокол, з якою метою і коли він починає діяти?

 

Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дорожньо-транспортних пригод та виплати страхового відшкодування» від 17.02.2011 №3045-VI, вступає в дію з 19 вересня 2011 року. Цим Законом запроваджено механізм спрощеного оформлення ДТП з незначними наслідками шляхом складання повідомлення про ДТП (Європротоколу) та інші новації, спрямовані на приведення обов`язкового страхування цивільної відповідальності автовласників, до міжнародних стандартів страхування і врегулювання збитків.

 

3. За яких обставин водій може скористатися Європротоколом?

 

Водії транспортних засобів, потрапивши у ДТП, можуть скористатися Європротоколом лише за наявності наступних обставин:

 

- учасниками ДТП є лише забезпечені полісом ОСЦВА транспортні засоби,

 

- відсутні травмовані (загиблі) люди,

 

- водії цих транспортних засобів дійшли згоди щодо обставин скоєння ДТП,

 

- у водіїв відсутні ознаки алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів.

 

4. Які переваги отримують водії, у разі використання Європротоколу?

 

Якщо водії скористались Європротоколом шляхом обопільного його оформлення та підписання, то вони:

 

- мають право залишити місце ДТП,

 

- звільняються від обов’язку інформувати Державтоінспекцію МВС України про настання ДТП,

 

- звільняються від адміністративної відповідальності, передбаченої за спричинення ДТП.

 

5. Якщо водії скористались Європротоколом, чи потрібно якимось чином повідомляти ДАІ про ДТП?

 

Рішення про виклик на місце ДТП працівників ДАІ учасники аварії приймають самостійно. Якщо вони вважають за потрібне оформити ДТП за звичними правилами, то працівники ДАІ не можуть відмовити автовласникам у складанні відповідних документів на місці пригоди.

 

Якщо ж водії скористались Європротоколом, то они звільняються від обов`язку інформувати органи Державтоінспекції про скоєння дорожньо-транспортної пригоди.

 

Але, у разі невиконання хоча б однієї з обов`язкових для Європротоколу умов, виклик співробітників ДАІ для оформлення ДТП обов’язковий!

 

6. Де водії можуть отримати бланк Європротоколу? Скільки він коштує?

 

Законом чітко визначено, що страховик зобов`язаний забезпечити страхувальника бланком Європротоколу. Передбачається, що бланки Європротоколу будуть видаватися автовласникам безкоштовно під час укладення договору обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Якщо страхувальник використає свій бланк, то він може звернутися до свого страховика за новим.

 

7. Яким чином автовласники, які уклали договори страхування до вступу в дію Закону зможуть скористатися Європротоколом?

 

Якщо договір обов`язкового страхування автоцивільної відповідальності укладений до 19 вересня 2011 року, то він діє на умовах чинного на той момент законодавства, яке не передбачало використання Європротоколу, а також інших новацій, запроваджених Законом №3045-VI.

 

Таким чином, автовласники, договори страхування яких укладені до 19.09.2011, не можуть користуватися системою спрощеного оформлення ДТП (Європротоколом).

 

Моторне бюро рекомендує таким автовласникам переукласти після 19 вересня 2011 року договори страхування автоцивільної відповідальності на нових умовах, щоб мати можливість у подальшому користуватись системою спрощеного оформлення ДТП (Європротоколом), а також будувати відносини зі страховиком, особливо у сфері врегулювання збитків, у відповідності до сучасних норм законодавства.

 

8. До кого звертатися водіям із заповненим бланком Європротоколу?

 

Якщо сталась ДТП за наслідками якої був заповнений Європротокол, то учасники аварії повинні не пізніше трьох робочих днів з дати ДТП звернутись зі своїм примірником заповненого Європротоколу до страховика, з яким укладали договір обов`язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів.

 

9. У який термін потерпілий отримає відшкодування, якщо він скористався Європротоколом?

 

Законом змінені строки, за які страховик повинен виплатити потерпілому у ДТП відшкодування. Відтепер, страховик зобов`язаний виплатити страхове відшкодування не пізніше ніж через 15 днів з моменту узгодження з потерпілим його розміру, а весь процес врегулювання не повинен перевищувати 90 днів з моменту звернення до страховика з заявою про виплату.

 

10. Які ще новації запроваджені цим законом?

 

Крім запровадження Європротоколу та суттєвих змін у процесі врегулювання страхових випадків, згаданим Законом встановлено також виключний перелік документів, які страховик має право вимагати у страхувальника, ліквідовано короткострокові договори та різні типи полісів. Відтепер існуватиме поліс лише одного типу (який раніше називався І типом і передбачав страхування відповідальності всіх осіб, які експлуатують вказаний у полісі транспортний засіб на законних підставах), а також у страхувальників з`явилась можливість обирати періоди (місяці), на які розповсюджується дія полісу, що зменшує вартість страхування.

 

Ці та інші новації спрямовані на спрощення взаємовідносин страхувальників, страховиків та органів Державтоінспекції.

 

11. Який існує міжнародний досвід з використання Європротоколу?

 

У Європі ідея оформлення ДТП без участі представників дорожньої поліції почала реалізовуватися ще в 50-х роках минулого століття. Зараз в більшості країн ЄС водіям, які потрапили в ДТП, достатньо заповнити бланк європротоколу для того, щоб оформити цю подію. А у деяких країнах дорожня поліція взагалі не уповноважена займатися оформленням ДТП, це прерогатива страхових компаній. Лицьова сторона бланку європротоколу за структурою глав ідентична в усіх країнах де він запроваджений, відрізняється тільки мова, на якій надруковано бланк. Це зроблено спеціально, щоб водії різних країн, які роз’їзджають дорогами Європи, могли швидко зорієнтуватися в разі, якщо вони потраплять в ДТП на території іншої країни.

Авторськими правами на лицьову сторону бланка європротоколу володіє Європейський комітет страхування і, за правилами, кожна країна, яка впроваджує у себе таку систему, повинна отримати згоду на використання бланка у цієї поважної міжнародної організації. Україна також не стала виключенням з цього правила.

 

Інструкція щодо заповнення Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду

 

Ця Інструкція визначає умови заповнення Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду, яке надається Страховику чи Моторному (транспортному) страховому бюро України водієм транспортного засобу на виконання підпункту 33.1.4 пункту 33.1 статті 33 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів», а також застосування Типових схем дорожньо-транспортних пригод та розподілу відповідальності учасників дорожньо-транспортної пригоди за заподіяну ними шкоду при оформленні документів по дорожньо-транспортним пригодам без участі уповноважених на те працівників міліції.

 

УВАГА! Раніше ніж заповнювати Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду радимо Вам, за наявності відповідних технічних засобів, провести фотографування місця події та обох транспортних засобів, причетних до дорожньо-транспортної пригоди. Вказані фотографії надати страховику разом із Повідомленням про дорожньо-транспортну пригоду.

 

Повідомлення про дорожньо-транспортну пригоду (далі – Повідомлення) – письмове повідомлення встановленого Моторним (транспортним) страховим бюро України (далі – МТСБУ) зразка, яке надається Страховику чи МТСБУ водієм транспортного засобу, причетного до дорожньо-транспортної пригоди.

Повідомлення заповнюється та підписується водіями транспортних засобів, причетних до дорожньо-транспортної пригоди (далі – ДТП). Повідомлення може оформлятися одним із водіїв транспортних засобів виключно у разі, якщо оформлення ДТП здійснювалося уповноваженими на те працівниками міліції.

При складанні Повідомлення використовується тільки один комплект документів, що складається з трьох аркушів: титульної сторінки, оригіналу та копії повідомлення будь-якого учасника ДТП.

Повідомлення заповнюється чітко, розбірливо, від руки кульковою ручкою, бажано друкованими літерами, при цьому обов’язково зазначаються всі відомості про кожного учасника ДТП. Вибір учасником колонки (жовта чи блакитна) не має значення.

У разі настання ДТП за участю лише забезпечених транспортних засобів, за умови відсутності травмованих (загиблих) людей, а також за згоди водіїв цих транспортних засобів щодо обставин її скоєння, за відсутності у них ознак алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або перебування під впливом лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції, ці водії мають право спільно скласти Повідомлення. У такому разі водії транспортних засобів після складення Повідомлення мають право залишити місце ДТП та звільняються від обов’язку інформувати Державтоінспекцію МВС України про її настання.

Виправлення у Повідомленні категорично забороняються. Замість зіпсованого бланку заповнюється інший.

 

УВАГА! Тільки після підписання Повідомлення водіями – учасниками ДТП, аркуші розділяються для кожного із водіїв.

 

Порядок заповнення Повідомлення:

 

7.1. Пункти 1, 2 заповнюються згідно з фактичними датою та часом настання ДТП із зазначенням місця ДТП;

 

7.2. У пунктах 3, 4 Повідомлення вірне твердження позначається знаком «Х»;

 

7.3. У пункті 5 зазначаються відомості про свідків ДТП. У разі, якщо свідки ДТП не встановлені або відсутні, то у цьому пункті робиться запис, наприклад: «не виявлені» або «відсутні»;

 

7.4. У пункті 6 зазначається інформація про страхувальника згідно з даними полісу обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів або «Зеленої карти» (далі – Сертифікат страхування);

 

7.5. Пункт 7 заповнюється згідно з даними свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу та Сертифікату страхування. Відомості в зазначених документах мають співпадати;

 

7.6. Пункт 8 заповнюється згідно з даними Сертифікату страхування. Поле «ТАК» пункту 8 «Чи покриває поліс шкоду транспортному засобу?» позначається знаком «Х» за наявності договору добровільного страхування наземних транспортних засобів (КАСКО);

 

7.7. Пункт 9 заповнюється згідно з даними посвідчення водія – учасника ДТП. Також водій – учасник ДТП зазначає номер свого телефону або електрону адресу (е-mail) та адресу фактичного проживання;

 

7.8. У пункті 10 стрілкою необхідно вказати напрям і місце початкового удару (первинного контакту);

 

7.9. У пункті 11 стисло зазначаються видимі пошкодження кожного транспортного засобу;

 

7.10. У пункті 12 (клітинки 1-17) відмічаються знаком «Х» обставини, які відносяться та характеризують ДТП.

 

УВАГА! Обов’язково зазначається кількість відмічених знаком «Х» клітинок;

 

7.11. У пункті 13 відображаються: розташування транспортних засобів А і В на момент настання ДТП, стрілками напрямок їх руху, дорожні знаки та розмітка, назва вулиць або доріг. Для позначення автомобіля використовується позначка « »;

 

Для зображення роздільних смуг, перехрестків та вулиць використовуються позначки «╠ », « ╬ », « ═ »;

 

7.12. У пункті 14 надається додаткова інформація, яка не міститься у Повідомлені та яку водій транспортного засобу вважає за необхідне викласти. У разі необхідності дозволяється використання додаткового аркуша. У такому випадку в пункт 14 Повідомлення вноситься запис «додаткові пояснення на ___ аркушах додаються»;

 

7.13. У пункті 15 ставиться підпис (підписи) особи (осіб), що оформляла (оформляли) Повідомлення.


Автор: konstantinov
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх