Як у Кременчуці 25 років назад обирали «Вчителя року»

27.08.2016, 09:56 Переглядів: 3 009

Як у Кременчуці 25 років назад обирали «Вчителя року»

Вперше конкурс «Учитель року СРСР» стартував у 1990 році з ініціативи «Учительської газети». У Крюківському районі Кременчука перший освітянський конкурс відбувся у 1991 році.

 

Як писала газета "Вісник Кременчука", конкурс провели під девізом «Кращий учитель району». Він проходив двома турами: шкільним - з жовтня по січень і районним – з 12 по 20 лютого 1991 р. Оскільки конкурс був не вузькофаховим, то проводити його довелось за трьома циклами.

 

- У фіналі ми мали нагоду познайомитися із дев'ятьма учасницями. У наймолодшої з них один рік педагогічного стажу, у найдосвідченішої – понад тридцять. Лише двоє чоловіків узяли участь у конкурсі. До речі, районний тур конкурсу проходив так, що вчителі давали уроки не в своїй школі, в незнайомих класах. З'ясувалось і ставлення учнів до певного вчителя – після уроку їм пропонували заповнити невелику анкету. У 99 процентах відповідей для оцінки уроку учні вибрали слова:”легко”, ”цікаво”, ”урок надто короткий”.

 

А були вони різними: урок-конференція, урок-змагання, урок-ділова гра, урок-подорож, урок-дослідження, урок-народознавства – всі такі несхожі й водночас схожі атмосферою свята, творчості.

 

Нелегким було це завдання – визначити кращих серед кращих на цій незвичайній зустрічі. Далі вона проходила у формі репортажу, в якому завідувач районним методкабінетом Д.І.Перва коротко знайомила присутніх з претендентами.

 

Першим вийшов єдиний чоловік-фіналіст, учитель фізики школи №3 О.В.Довбня (друге місце), девізом якого є «Перш за все – позитивні емоції». Розпочав він із монолога Петросяна і твердження, що нездібних дітей немає, є діти, яких не встигли зацікавити. На його ж уроці не зацікавитися і не замислитись просто неможливо. Відверто кажучи, я так досі й не знаю, як заштовхнути у молочну пляшку варене яйце, щоб потім витягти його непошкодженим.

 

Шкода, що до числа призерів не ввійшла вчителька початкових класів Н.І. Нем´ята, педагог більше як із тридцятирічним стажем. За її уроком народознавства, який був композицією з обрядів і пісень, затамувавши подих, стежив увесь зал. Чи багато хто з присутніх знав, що нині – день Луки, з яким вчителька всіх привітала, багато хто знав усі прикмети й премудрості народного хліборобського календаря: у який день можна брати березовий сік, не шкодячи дереву, коли і як закликати весну, пекти ”жайворонків”? Мабуть, ні. А вчителька нам розказала ще і про те, як музика впливає на рослини: льон, виявляється, полюбляє дівочий хор, гарбузи-чоловічий, а овочі – гру на сопілочці. А наші предки споконвіку знали, і не лише знали, а використовували ті знання.

 

А ось і наймолодша учасниця конкурсу – вчителька музики школи №16 Т.В.Чернявська, студентка-заочниця 3-го курсу педінституту. У школі лише рік, до цього встигла попрацювати у студії естетичного виховання дітей, в яку вважала за потрібне приймати всіх охочих без винятку, бо навчити співати можна кожну дитину, почуття ритму є у всіх дітей до 8 – 9 років. Також важливо не втратити його, вчасно розвинути цей дар природи. Яке дивовижне чуття мають діти, як тонко змогли проілюструвати своїми малюнками шестирічні малюки таку складну музику як «Картинки з виставки» Мусоргського! Та годі, переможниця конкурсу заслуговує більш детальної розповіді, як і піднята нею проблема: в старших класах практично немає предметів естетичного циклу. До сьомого класу помалювали, до восьмого поспівали – от і досить вам.

 

А взагалі я б не взялась визначати переможців у цьому конкурсі – бо цікавим був і урок у формі «Клубу веселих і винахідливих» вчительки біології школи № 22 Р.Т. Дробах, і зачитування витягів із законів учнями, які зображували суддю, прокурора, адвоката при розгляді конкретного випадку на уроці вчительки права школи № 9 Л.Д. Коровіної (3-е місце), і урок прес-конференція вчительки біології школи № 1 В.О. Костенко. Але найважче все-таки визначатися з уроками в початкових класах. Та і тут є хороші приклади: прекрасний урок народознавства вчительки школи № 6 Т.Г. Чернеки, і методичний досвід вчительки школи № 1 А.В. Сологуб, і цікаві знахідки, що допомагають малюкам засвоїти матеріал у легкій, ігровій формі вчительки школи № 6 Т.Ф. Шведської, яка теж посіла третє місце.

 

Не знаю чому, але для мене не став великою несподіванкою той факт, що два перших місця посіли люди, які не мають дипломів педагога: студентка Т.В. Чернявська й інженер О.В. Довбня, які щиро захоплені своєю справою, люблять її й люблять своїх вихованців, і в яких, на щастя, голови не забиті методичними, методологічними, педагогічними догмами, які постійно шукають і вдало знаходять свої шляхи до дитячих сердець. І віриться, що будуть наші діти добрішими, щирішими, розумнішими, праведнішими від нас. Якщо їх учитимуть саме такі вчителі, - йдеться у матеріалі.

Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх