Клас позашляховиків давно перестав бути класом робочих, практичних машин. Сьогодні позашляховики конкурують між собою вже не тільки в здатності їздити по поганих дорогах. Кожен з них претендує на те, щоб встановити свій стандарт стилю, комфорту, технологій і статусу.
Серед безлічі представників сімейства позашляховиків саме Jeep Grand Cherokee і Toyota Land Cruiser Prado залишаються тими машинами, про які мріють, на які копають і до яких повертаються знову. Вони не новачки на ринку і давно встигли довести свою спроможність, але з кожним новим поколінням стають все цікавішими і все менш схожими один на одного.
У цій статті ми порівняємо зовнішній вигляд і опції, розберемося, як ці два флагмани по-різному задовольняють запит автомобіліста на «справжній позашляховик» і допоможемо вам визначитися, яку ж модель все-таки вибрати – Jeep Grand Cherokee або Toyota Prado.
Jeep Grand – вибір тих, хто не визнає кліше. Який портрет власника Grand Cherokee? У більшості випадків це чоловіки 35-55 років, багато з яких раніше були власниками преміальних кросоверів. Jeep Grand Cherokee люблять підприємці, активні сім'ї і просто любителі американської школи водіння. Для них важливий комфорт, вони цінують в автомобілі потужність і, якщо бути до кінця відвертими, хочуть виділятися з натовпу. Це позашляховик для тих, хто буде «форсувати» на своєму авто по місту, а у вихідні вирушить на ньому на відпочинок. Якщо це ваш варіант, розгляньте підбір Jeep Grand Cherokee з аукціону. Це чудова можливість взяти класний варіант з «живою» комплектацією дешевше за ринкову ціну.
Toyota Land Cruiser Prado – зовсім інша історія. Його обирають прагматики – люди, яким потрібна надійна машина на кожен день і на будь-який випадок – і для відрядження на далекі відстані, і для поїздки на дачу через засніжене поле. Prado люблять в регіонах, де дороги – це умовність, і в країнах, де слово «ремонт» вимовляють як вирок. Йому довіряють сім'ї з дітьми, мисливці, фермери, будівельники, держслужбовці. Вибір Prado – не про моду, а про репутацію. Для багатьох цей автомобіль стає вірним партнером на роки.
Обидві моделі хороші по-своєму, обидві є лідерами продажів і користуються величезним попитом. Але якщо Jeep беруть серцем, а Prado – розумом, значить між ними колосальна різниця. Чим же відрізняються між собою ці два позашляховики? Ми провели порівняльний аналіз найсвіжіших поколінь Гранд Черокі (покоління WL, з 2022 року) і Тойота Прадо (J250, 2024 року) за основними параметрами. Давайте подивимося, що з цього вийшло.
Свіжий Jeep Grand Cherokee виглядає, як дорогий костюм, в якому можна піти і на банкет, і на риболовлю. Екстер'єр стриманий і елегантний, але фірмова решітка з семи секцій, вузькі світлодіодні фари і динамічні лінії кузова надають моделі агресивний вигляд. Він ніби говорить вам: «Я можу їздити і по бруду, але віддаю перевагу асфальту і дорогим парковкам». У салоні – шкіра, дерево, якісний пластик, цифрова панель і величезний екран мультимедійної системи. Опціонально передбачений навіть дисплей для переднього пасажира. Комфорт і оснащення салону, дизайн – все це у Cherokee на рівні преміум-класу.
У Toyota Land Cruiser Prado зовсім інший підхід. Вона обрала пріоритетом практичність, але в своєму прагненні до утилітарності все ж модель залишила за собою право бути оригінальною. У дизайні явно простежуються обриси старих версій, але при цьому в екстер'єрі присутні сучасні деталі. Дивовижне поєднання ретро з актуальним стилем. Інтер'єр Прадо в останній генерації став більш технологічним і отримав гідне оснащення – хороша мультимедіа, цифрова панель, нові більш комфортабельні сидіння, якісні матеріали. Але при цьому його головна фішка – не розкіш, а практичність і функціональність. Тобто, якщо Jeep – це лаунж, то Prado – головний офіс експедиції.
Grand Cherokee завжди грав м'язами, і в новому поколінні нічого не змінилося. Він доступний з декількома варіантами силових установок. Це базовий 3,6-літровий V6 Pentastar (293 к.с.), гібридна версія 4xe з 2-літровим турбомотором і електродвигуном (сумарно 375 к.с.) і для любителів класики в старших комплектаціях доступний атмосферний 5,7-літровий V8 HEMI (357 к.с.) Всі варіанти йдуть з 8-ступінчастим автоматом і трьома типами повного приводу – Quadra-Trac I, II і інтелектуальним Quadra-Drive II.
Prado не прагне першості і пропонує більш скромний вибір. База – 2,8-літровий дизель (204 к.с.) і його м'яко-гібридна версія з тим же дизелем і 48-вольтовою системою. У деяких країнах доступний бензиновий 2,4-літровий турбомотор (281 к.с.). Трансмісія – 8-ступінчастий автомат і постійний повний привід. Prado дійсно поступається Jeep у потужності та технологічності гібридної системи, але що стосується надійності, витривалості та ресурсу, то тут він явно попереду.
Ось де починається справжня битва характерів. Grand Cherokee у версії Trailhawk – це високотехнологічний звір. У його арсеналі пневмопідвіска, інтелектуальні системи допомоги на бездоріжжі, блокування, захист днища і головне – все це без шкоди для комфорту їзди. Маючи вишуканий вигляд, він начебто і не повинен бути таким всюдиходом, але він це може.
А ось Prado – боєць старої школи. Нова рама GA-F, збільшена жорсткість кузова, блокування, помічники на схилах і система камер під днищем – у нього є все, щоб їхати туди, де доріг немає. Його дорожній просвіт менший (близько 220 мм), але геометрія кузова і надійність конструкції компенсують відсутність технологічних вишукувань. Він викликає повагу і заслужив довіру водіїв за свою витривалість, надійність і працездатність.
У плані технологій Jeep Grand Cherokee – айтішник серед позашляховиків. Уже в базовій комплектації він щедро оснащений інноваційними системами – адаптивний круїз-контроль, система утримання в смузі, автоматичне гальмування, моніторинг «сліпих» зон. У старших комплектаціях є нічне бачення, камери кругового огляду, автопарковка, проекційний дисплей. Додайте до цього підтримку Android Auto і Apple CarPlay, бездротову зарядку, кілька екранів (аж до окремого дисплея для пасажира), і отримаєте автомобіль майбутнього.
Prado нового покоління теж підтягнувся. В оснащенні передбачений адаптивний круїз-контроль, системи запобігання зіткнень, асистенти зміни смуги. З'явилася сучасна мультимедійна система, більш зручний для водія інтерфейс, підтримка бездротових платформ. Але все ж Toyota робить ставку не на вау-ефект, а на перевірені рішення. Тут в основному те, що дійсно необхідно водієві для комфортного керування.
А ось за цими критеріями Toyota традиційно бере реванш. Prado – це символ надійності. Його вибирають військові, мандрівники, корпоративні автопарки. Він не вибагливий в обслуговуванні, перетравлює паливо середньої якості і здатний возити вас роками (особливо дизель). Витрата палива прийнятна, запчастини доступні і за ціною, і за наявністю, а залишкова вартість – одна з кращих в класі. Власники Prado завжди впевнені в своєму чотириколісному помічнику.
Jeep Grand Cherokee набагато чутливіший до якості сервісу та експлуатації. Двигуни потужні, технології складні, а значить, і обслуговування дорожче. Вартість експлуатації теж вища, а на вторинному ринку він втрачає в ціні швидше, ніж Prado. І хоча Jeep в останні роки підтягнувся по надійності, він все ще сприймається як машина «не для всіх».
Вибір між Jeep Grand Cherokee і Toyota Land Cruiser Prado просто неприпустимо зводити до порівняння характеристик. На нашу думку, це вибір філософії. Обидва позашляховики варті уваги, але кожен грає за своїми правилами.
Якщо для вас важливі потужність, технології, преміальний комфорт, ви хочете отримувати задоволення від водіння і не боїтеся високих витрат – вам потрібен Grand Cherokee. Він підкуповує характером, сучасними фішками і відчуттям «американської свободи» за кермом.
А ось Prado передбачуваний і цим по-справжньому крутий. Він не вражає яскравими рішеннями, але зате надійний як годинник. Його цінують за витривалість, простоту обслуговування, впевненість на бездоріжжі. Це позашляховик для тих, хто живе активно, часто виїжджає за межі «глянцевих» доріг і хоче автомобіль, який ніколи не підведе.