Отакої: кременчуцькі перевізники вважають, що виконком не уповноважений встановлювати тарифи в маршрутках

20.10.2018, 10:11 Просмотров: 3 184

 

Мовляв, перевізники самі на це добровільно погодилися в далекому минулому в результаті «кулуарних домовленостей» - така позиція пролунала на засіданні Автозаводського районного суду у справі про скасування тарифу на проїзд в розмірі 5 гривень

19 жовтня Автозаводський райсуд (суддя Жанна Кривич) продовжив розгляд справи за позовом депутатів Олександра Кальченка і Дениса Терещенка, які вимагають скасувати рішення виконкому Кременчуцької міської ради про встановлення тарифу на проїзд у маршрутках у розмірі 5 гривень.




До суду з'явився позивач Кальченко, позивач Терещенко вдруге поспіль не з'явився, і тепер суд розглядає питання про те, щоб залишити його позовні вимоги без розгляду. Тобто у процесі може залишитися один позивач.


Також з'явилася представник відповідача - юрист виконкому, три адвокати перевізників, яких суд залучив до розгляду справи в якості третьої сторони, і керівники автотранспортних підприємств, які надають послуги у Кременчуці.


 


Суд почався з того, що  адвокат АТП 15307 Олег Білокінь подав клопотання про закриття провадження в адміністративній справі, зазначивши, що позов підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства. (Справа розглядається в порядку адміністративного судочинства, оскільки оскаржується рішення виконкому як суб’єкта владних повноважень.)


На підтвердження своєї думки адвокат заявив, що жоден закон не наділив виконком повноваженнями затверджувати тарифи на проїзд транспорту в режимі маршрутного таксі. І у виконкому є лише повноваження встановлювати тарифи тільки для транспорту в загальному режимі (там, де возять безкоштовно пільговиків). Тобто, за його словами, перевізники на власний розсуд мають право встановлювати тариф на проїзд в режимі маршрутного таксі.


Адвокат Тамара Горбенко, яка представляє всіх перевізників, погодилася з такою позицією. За її словами, регулювання виконкомом тарифів на проїзд у маршрутках, це «втручання в господарську діяльність підприємства».


- Жоден орган місцевого самоврядування жодним законом не вповноважений на прийняття саме таких рішень, - висловилася адвокат Горбенко щодо тарифів у маршрутках.


Проте, за її словами, перевізники добровільно погодилися на затвердження виконкомом тарифів у маршрутках, щоб ціна була однаковою для всього міста. І це був результат «кулуарних домовленостей» у виконкомі з того часу коли перевізники сперечалися про відшкодування вартості проїзду пільговиків з бюджету.


У суду виникли запитання: чи перевізники взагалі вважають рішення виконкому незаконними і нечинними? Позивач зауважив, що відтак рішення виконкому повинні бути скасовані – і все.


Втім, представники перевізників не заперечують проти того, що договори на право перевезень передбачали встановлення виконкомом тарифу на проїзд у маршрутках. Але це, на їхню думку, цивільно-правові відносини, тому спір і має розглядатися в порядку цивільного судочинства.


- Ми не говоримо, що рішення виконкому незаконне, ми говоримо, що воно не витікає з повноважень місцевого самоврядування в Україні, - доповнив адвокат Білокінь. – але це не значить, що виконком не мав права його приймати.


Тобто зараз мова йде про підсудність справи, і розгляд клопотання затягує процес. Це зазначила й суддя Жанна Кривич, поставивши питання  представнику АТП 15307: чому клопотання про закриття адмінсправи не було подане на попередніх засіданнях? Олег Білокінь відповів, що порядок подання таких клопотань передбачає, що вони можуть бути подані на будь-якій стадії процесу.


У підсумку представник виконкому та представник ПП «Союз авто експрес», який був не в курсі того, що підготували його колеги-адвокати, попросили час на ознайомлення з клопотанням.


Суд відтак допитав свідка – начальника управління економіки виконкому Миколу Здойму. Він заявив у судовому засіданні, що управління економіки та АМКУ перевіряли розрахунки перевізників, і вони є правильними.


Суд запитав у пана Здойми, чи є у виконкому повноваження затверджувати тарифи на проїзд у маршрутних таксі? Свідок відповів (на відміну від позиції третіх осіб), що такі повноваження є – їх передбачає стаття 28 Закону «Про місцеве самоврядування в Україні».

Якщо звернутися до п. 2 статті, на яку послався Микола Здойма, то в ньому йдеться про встановлення органами місцевого самоврядування цін, зокрема, і на «транспортні послуги» - і пункт не ділить ці послуги на загальний режим чи режим маршрутного таксі.

Проте суд має розглянути клопотання адвокатів, які представляють перевізників, і наступне засідання призначене на 21 листопада. Відтак, найімовірніше, до цього часу виконком знову підвищить тарифи – уже до 6 грн за проїзд у маршрутках.


Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.
  • НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ:


Вверх