Мерія Кременчука хоче підвищити тариф у маршрутках до 6 грн, не маючи розрахунків перевізників

12.11.2018, 13:03 Переглядів: 10 744

 

«ТелеграфЪ» просив надати розрахунки — натомість виконком нам відповів, що вони уточнюються. Виникає запитання: яким же чином тоді з'явився проект рішення?

Мерія Кременчука оприлюднила проект рішення про підвищення тарифу у маршрутках до 6 грн, не маючи відповідних розрахунків від перевізників. Про це «Телеграфу» стало відомо з відповіді на інформаційний запит, який ми днями отримали від виконкому.

Ми надіслали до виконкому Кременчуцької міської ради запит на інформацію, у якому просили надати:

  • копії розрахунків перевізників міського пасажирського транспорту, які лягли в основу проектів рішень виконавчого комітету «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування, що здійснюються у звичайному режимі руху» та «Про встановлення тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспорті, що здійснюються в режимі маршрутного таксі та експресному режимі в м.Кременчуці»;
  • копії листів АМКУ щодо погодження цих тарифів.

  


При цьому ми не просили навіть сканувати документи (якщо їхній обсяг видається завеликим розпоряднику інформації), а дали нам можливість зробити їх фотокопії. Закон «Про доступ до публічної інформації» передбачає таке право і зобов'язує розпорядників визначати місця для роботи з документами. Отже, ми сформулювали запит таким чином, щоб задовольнити свій інтерес до розрахунків протягом 5 робочих днів — стандартного терміну для задоволення запитів на інформацію. І щоб поінформувати про ці розрахунки кременчужан - адже практично кожен користується маршруткою. 


Виконком дуже швидко надіслав нам відповідь на інформаційний запит. На наш подив, чиновники знайшли причину, щоб подовжити термін його розгляду до 20 календарних днів.

«На даний час розрахунки тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському пасажирському автотранспорті, що здійснюються в режимі маршрутного таксі, експресному режимі руху та звичайному режимі, знаходяться в стадії опрацювання. Керівникам підприємств, які надають ці послуги, направлені листи щодо надання додаткових матеріалів та документів з розшифровкою відповідних показників для перевірки достовірності поданих розрахунків тарифів з метою подальшого вивчення доцільності підвищення тарифів», - сказано у відповіді на інформаційний запит.

Далі у листі йдеться про те, що відповідь з АМКУ виконком ще не отримував:

«У зв'язку зі значним обсягом інформації та з тим, що листи від керівників підприємств, які надають вищевказані послуги, і Полтавського обласного територіального відділення Антимонопольного комітету України ще не надійшли, продовжуємо строк розгляду запиту до 20 робочих днів відповідно до ч.4 ст.20 Закону України «Про доступ до публічної інформації», - йдеться у відповіді виконкому.

 

Відповідь підписав керуючий справами виконкому Руслан Шаповалов, готував її керівник управління економіки виконкому Микола Здойма. Ми спробували уточнити в пана Здойми: раптом нас не зрозуміли? Ми хочемо саме ті розрахунки, які «знаходяться у стадії опрацювання», якщо вони лягли в основу проекту рішення про новий тариф на 6 гривень, який оприлюднений 18 жовтня. І ми готові самі зробити фотокопії, щоб не обтяжувати розпорядника.

 

Телефоном пан Здойма нам знову відповів, що не може надати ці розрахунки, бо вони у стадії коригування, бо перевізники дуже завищили тарифи у розрахунках — дехто навіть до 14 гривень.

 

- Миколо Васильовичу, якщо тарифи ще коригують, виходить, що розрахунків фактично немає, то як же тоді з'явився проект рішення про тарифи на проїзд у розмірі 6 гривень?

- З'явився проект рішення, бо, якщо, відповідно до Постанови, якщо на 10% збільшується паливо (ціна — ред.), ми маємо право відкоригувати. Дизелька збільшилася на 50%. От ми взяли структуру 5 гривень — у структурі пальне займало 2 гривні. Я його збільшив, плюс зарплата і запчастини. І вийшла та сума, отак з'явився проект рішення, розрахунковим способом, але не відповідно до їхніх розрахунків, - відповів Микола Здойма.

Він додав, що якість розрахунків перевізників не задовольняє виконком.

Підіб'ємо підсумки


  1. Теоретично 16 листопада нові тарифи може затвердити виконком — добігає кінця термін (20 робочих днів) від дати оприлюднення проекту рішення, передбачений Законом «Про доступ до публічної інформації».Термін встановлений для того, аби громадяни мали можливість подати зауваження та пропозиції до проекту рішення. Але які зауваження можна подати, якщо ти не бачиш розрахунків?

  2. Розрахунки знаходяться «у стадії коригування» - тобто на момент оприлюднення рішення їх фактично немає. А отже, ініціатива нового тарифу на 6 гривень належить виконкому — тобто меру Кременчука та його команді.

  3. Виконком оприлюднив проект рішення 18 жовтня, а лист до АМКУ (як йдеться у відповіді на наш запит) надісланий 1 листопада. Тобто фактично виконком оприлюднив не узгоджений з АМКУ тариф.

  4. Цілком можливо, що ми отримаємо відповідь на запит та отримаємо «відкориговані» розрахунки (тобто фактично зроблені шляхом підстановки складових тарифу на суму 6 гривень) вже після того, як виконком їх затвердить. Таке ставлення мерії Кременчука до громади. Мерія користується тим, що суди довго розглядають подібні справи.

Нагадаємо, на даний час Автозаводський районний суд уже рік розглядає справу за позовом депутатів Кременчуцької міської ради Олександра Кальченка та Дениса Терещенка про скасування тарифу 5 гривень у маршрутках. Дата чергового засідання — 21 листопада.





Цілком імовірно, що до цього часу виконком встигне затвердити нові тарифи по 6 гривень. Отже, скасування тарифу на 5 гривень фактично нічого не змінить для споживачів.

Досвід Тернополя у боротьбі з тарифами

У Тернополі, де виконком 30 жовтня підвищив тариф на проїзд до 9 гривень у маршрутках та до 8 гривень у тролейбусах, містяни не пішли до суду, а влаштували свій «тарифний майдан», згуртувавшись у Фейсбук. Врешті міський голова Тернополя Сергій Надал під час акції протесту скасував тарифи на проїзд, заявивши, що це призведе до транспортного колапсу.

 

Реакція перевізників була передбаченою — за змовою вони не випустили маршрутки у рейси. Та тернополяни не здалися — вони влаштували у Фейсбук акцію «#підвезу або #підсяду — ТЕРНОПІЛЬ». Водії у попутному напрямку безкоштовно підвозили пасажирів. Групи продовжують діяти і тоді, коли 8 листопада перевізники повернулися на маршрути.

Детальніше — у повідомленні УНІАН.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.

ВІДКРИТИЙ ДОСТУП:

Закон «Про доступ до публічної інформації» зобов'язує владу публікувати фінансову звітність, інформацію про закупівлі, про вільні земельні ділянки, оренді комунальних приміщень, про прийняті рішення, проекти. Це дає можливість кременчужанам контролювати владу, використання нею бюджетних коштів – наших з вами грошей, сплачених у вигляді податків.

Всупереч закону, частина інформації залишається закритою або публікується на сайті Кременчуцької міської ради з порушенням термінів. Ми хочемо домогтися, щоб влада неухильно дотримувалася закону. І будемо розповідати про те, що від нас намагаються заховати.

Кампанію «Відкритий доступ» у 2016-2017 роках журналісти реалізовували за підтримки МЗС Чехії у рамках програми Transition, неурядової організації NESEHNUTI і ГО «Європейський клуб».

Координатор проекту в «Кременчуцькому Телеграфі»:
Тетяна Донченко, 066-299-09-53
e-mail: t.donchenko88@gmail.com

Читайте також:



Свіжий випуск

№ 38 від 22 вересня 2022

Читати номер
Попередні випуски
Вверх