Україна заплатила за «Тризуби» (ТЕЗЗАС) родом з Америки, дорожче, ніж Молдова

6.07.2020, 12:31 Переглядів: 7 631 Коментарів: 10

 

Видання «Залізниця без корупції» порівняло умови українського та молдовського контактів

Залізниця Молдови отримала першу партію тепловозів ТЕ33АС від General Electric, які купувала й Україна (нагадаємо, це тепловози, які отримали назву «Тризуб» і проходили доукомплектацію на КВБЗ). Проте контракт для Молдови виявився значно привабливішим, ніж значно більша угода для України, пише ЗБК.


 

22.03.19 року, доукомплектовані на КВБЗ ТЕ33АС від General Electric передають УЗ


Видання порівняло умови двох контрактів:

  • за умовами молдавського контракту GE поставить 12 тепловозів серії ТЕ33АС на загальну суму 45 млн. євро. Це дорівнює $4,2 млн за один локомотив.
  • ціна такого ж локомотиву від GE для України склала $4,68 млн за одиницю. Остаточна ціна для Укрзалізниці також включає в себе суму лізингових послуг Укрексімбанку і тому є значно вищою.

При цьому молдовський контракт окрім самих тепловозів включає в себе також постачання запасних частин до цих локомотивів та їх сервісне обслуговування.


Україна ж таких послуг не закуповувала. За рік роботи 30 тепловозів GE Укрзалізниця заплатила 76 млн грн за постачання запчастин до них, пише ЗБК. Також було оголошено тендер на сервісне обслуговування «Тризубів», в якому очікувана вартість сервісного обслуговування одного тепловоза визначалася в 3,5 млн грн на рік.

 

«Якщо враховувати вартість запасних частин та сервісу, то ціна для Укрзалізниці тепловозів ТЕ33АС за амбітним контрактом на $1 млрд може бути на +20% вищою ніж згідно скромного молдовського контракту на 45 млн євро», - пише ЗБК.


На початку цього року «Укрзалізниця» підписала угоду про закупівлю ще 40 тепловозів ТЕ33АС та надання послуг сервісу для цих 40 локомотивів та 30 попередньо придбаних. За довгостроковим контрактом, Крюківський вагонзавод має проводити дооснащення американських тепловозів.



Проте, як припускає ЗБК, через фінансову кризу в «Укрзалізниці» угода про нову партію тепловозів, очевидно, не буде виконана.



Передісторія

Нагадаємо, 23 лютого 2018 року було підписано договір постачання тепловозів між АТ «Укрексімбанк» та GE та договір фінансового лізингу між ПАТ «Укрзалізниця» і АТ «Укрексімбанк» щодо 30 тепловозів виробництва GE. Партнером для локалізації виробництва в Україні визначений Крюківський вагонзавод. На першому етапі рівень локалізації склав близько 10%.


ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» організував і забезпечив процес дооснащення тепловозів обладнанням. Локомотив отримав назву «Тризуб». 22 березня 2019 року ПАТ КВБЗ повністю завершив контракт на дообладнання першої партії локомотивів — 30 штук, передавши останні локомотиви з цієї партії замовнику.  Довгострокова рамкова угода між УЗ і GE (до 2027 року) передбачає закупівлю 225 нових локомотивів і модернізацію 75 старих. При цьому локалізація виробництва в Україні має зрости до 40%.


Урочиста відправка тепловозів з «Крюківського ванонзаводу» залишилася позаду. І тепер на КВБЗ заявляють, що компанія GE не виконала своїх зобов’язань з локалізації виробництва.


«Жодний іноземний виробник, який поставив нам по імпорту свій продукт за контрактами на суму більше 100 млн гривень не локалізував в Україні жодного відсотку виробництва. Не виготовив жодного гвинта чи гайки. Не вірите? Візьмемо контракт на 1 млрд доларів із закупівлі локомотивів GE. Де реальна локалізація, що, до речі, було прописано в контракті? Хто понесе персональну відповідальність за її відсутність? Хто компенсує Україні нестворені робочі місця?», - цитує корпоративний сайт видання слова директора з економіки, фінансів та перспективного розвитку ПАТ «КВБЗ» Ігоря Манаєнкова.
Автор: Тетяна Донченко Джерело фото: ЗБК, архів ТЪ
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Коментарі: 10

0
6 липня 2020 12:37

Харе ныть. Вам что, для вэлыкого друга Украины лавэ жалко?


19 7
735
6 липня 2020 12:43

Цитата: Kremen.Club

Харе ныть. Вам что, для вэлыкого друга Украины лавэ жалко?

Никто не ноет, все восхищаются финаносовыми возможностями нашей страны. Мы легко, при предидущем правительсвте, могли выкидывать деньги на право и на лево. А помочь другу это святое, даже с одолженных им же денег.


15 3
601
6 липня 2020 13:05

Дорожче, бо укомплектований прапорцем на присосці, і вонючкою з ароматом американського лісу


22 1
325
6 липня 2020 13:57

Цитата: Kremen.Club

Харе ныть. Вам что, для вэлыкого друга Украины лавэ жалко?

А кто тебе сказал, что США? Если цена выше - хорошо тому, кто контракт подписывал.


5 2
0
6 липня 2020 14:48

опять какие-то прокладки как и троли при бабайке покупали через ирландскую биржу.


4 2
0
6 липня 2020 15:24

может в разное время покупали-цена или упала или поднялась


3 6
0
6 липня 2020 21:43

Большой брат сказал где и что покупать - наши бегут вприпрыжку! Господин назначил меня любимой женой! При этом свое машиностроение (и не только) добивается по полной. И главное всем понятно, что тут прямая сдача национальных интересов. В прессе пишут:

"Украина оказалась в центре промышленного скандала. Евросоюз достаточно жестко отреагировал на идею наших властей поддержать отечественное машиностроение. Пункты о протекционистской промышленной политике есть в программе правительства, плюс недавно в Раде появился законопроект группы депутатов, прописывающий допуск к государственным тендерам только продукции с высокой долей локализации производства (до 60%).

Как говорится в письме посла Евросоюза Матти Маасикаса к премьер-министру Денису Шмыгалю и главе Верховной Рады Дмитрию Разумкову, в случае реализации этих инициатив, европейские банки могут перекрыть кредитование украинских компаний. Также может быть "ответка" и по другим направлениям сотрудничества Украины с ЕС." В задаче спрашивается вот нахрена нам это нужно было?


5 1
4 368
1
6 липня 2020 21:54

Цитата: Fedyaev_D
европейские банки могут перекрыть кредитование украинских компаний.
а зачем оно нужно, у нас же экономический рост под 40% уже год как, так что пусть перекрываютsmile


2 8
0
6 липня 2020 22:22

Я не за евробанки, я за необходимость поддержки нашей промышленности говорю.


4 0
735
7 липня 2020 09:53

Цитата: Fedyaev_D

Я не за евробанки, я за необходимость поддержки нашей промышленности говорю.

Естественно им не выгодно развитие нашей промышленности. "Тралики" мы тоже купили на "очень выгодных условиях" без права выбора у кого покупать. Вот это мошенничество на государственном уровне.


4 0

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх