Майстер-клас від кременчуцької мерії: як не заробити гроші для громади

21.03.2018, 16:32 Просмотров: 4 363 Комментариев: 20

 

Порівнюємо чинний договір на дегазацію Деївського звалища з ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» та проект договору з німецьким інвестором, від співпраці з яким міська рада відмовилась.

Довкола Деївського сміттєзвалища не вщухає скандал: ще відтоді, як депутати несподівано знайшли там «джерело чистої енергії» – ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК». Профільна комісії з питань землі та екології й досі з’ясовує: хто ж привів інвестора на звалище «в обхід» конкурсу?


Коротко нагадаємо про обставини справи. 13 жовтня 2017 року міська рада не затвердила переможця інвестиційного конкурсу – спільне українсько-німецьке підприємство «Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища» (керівник Йорг Майснер). Натомість нещодавно стало відомо, що комунальне підприємство Кременчуцьке КАТП 1628, яке утримує полігон твердих побутових відходів, швидко й тихо уклало угоду з ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК». Сталося це 23 жовтня 2017 року – не минуло і два тижні від того, як депутати попрощалися з потенційним німецьким інвестором.


ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» зареєстроване 25.09.17 року – спеціально для того, щоб проводити діяльність на полігоні у Кременчуці, бо це були вимоги міської влади – так пояснила на депутатській комісії 19 березня Наталія Корецька, заступник директора ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ» (материнської компанії). Перемовини про співпрацю, за її словами, велися з першим заступником міського голови Володимиром Пелипенком та керівником КАТП 1628 Сергієм Шияном.


Аналізуємо обставини: «за спиною» німецького інвестора, який усе ще чекав рішення сесії про затвердження результатів конкурсу, йдуть інші перемовини. Реєструється інша компанія, яка й отримує право проводити діяльність на звалищі – без конкурсу. Водночас мер при особистій зустрічі, про яку розповів німецький інвестор Йорг Майснер, запевняв його, що зацікавлений у співпраці.


Що ж спонукало перших осіб мерії так ревно просували іншого інвестора? І що ж за умови запропонував інший інвестор, від яких просто неможливо було відмовитися? Проаналізуємо з точки зору вигоди для міста обидва документи:


- Чинну угоду на дегазацію полігону між КАТП 1628 та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» від 23.10.17 року.


- Проект угоди про спільну діяльність із дегазації полігону, яка була б укладена, якби депутати затвердили результати інвестиційного конкурсу. В угоді мало бути чотири сторони:

1) Державний партнер 1 – Кременчуцька міська рада;

2) Державний партнер 2 – КАТП 1628 (засновник – міська рада, директор Сергій Шиян);

3) Приватний партнер 1 – ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища» (засновники – німецькі акціонери, керівник – Йорг Майснер). Підприємство зареєстроване у Вінниці, де вже реалізований проект із дегазації полігону.

4) Приватний партнер 2 – ТОВ «Кременчуцьке підприємство з санації полігону» (засноване ще в 2001 році саме для реалізації проекту санації сміттєзвалища, засновниками якого є КАТП 1628 – 51% статутного капіталу та ТОВ «Спільне українсько-німецьке підприємство «Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища».


Угода про спільну діяльність з «Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища»

Угода з ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК»

Про що угода

Спільна діяльність Державних та Приватних партнерів для досягнення соціально-екологічного та економічного ефекту від утилізації біогазу та виробництва з нього електроенергії.

Зобов`язання інвестора виконати обсяг робіт із дегазації полігону ТБО та утилізації вилученого біогазу за технологією на власний розсуд

Плата, яку отримує КАТП-1628

За оренду газозбірної системи, що знаходиться на балансі КАТП: 10% - до моменту введення в експлуатацію газоутилізуючої системи; 20% від нової вартості газозбірної системи після її модернізації та отримання Приватним партнером 1 (німецьким інвестором) коштів від реалізації електроенергії за «зеленим» тарифом*.

360 тис грн на рік незалежно від результатів господарської діяльності інвестора або його правонаступника, за договором, це плата за виключне право здійснення діяльності на полігоні та вилучення з відходів компонентів, що мають економічну цінність.

Відповідно до додаткової угоди винагорода нараховується і сплачується з моменту відпуску електроенергії ДП «Енергоринок».

Чи отримує місто частку від реалізації електроенергії 

КАТП-1628 отримує частку прибутку від реалізації електроенергії відповідно до своєї частки в ТОВ «Кременчуцьке підприємство з санації полігону» (тобто 51%)

Не передбачений (тобто прибуток від продажу електроенергії має винятково приватний інвестор)

Термін дії угоди

15 років з моменту підписання

10 років

Кому залишається майно (газозбірна система, генераторна установка)

Через 14 років переходить у комунальну власність

Передача у комунальну власність не передбачена

Терміни виконання робіт

У 4 етапи, повний комплекс робіт (включно з продажем електроенергії) – через 24 місяці з дати підписання договору

7 тижнів та 10 днів з моменту підписання договору – до моменту початку комплексу робіт із дегазації – із 1.01.18 року

*Примітка.

За інформацією голови земельної комісії депутата Руслана Ульянова, вартість існуючої газозбірної системи оцінена в 1 мільйон 231 тисячу гривень. Тобто 10% – це 123,1 тисячі гривень. 20% (за оцінками того ж Ульянова) це буде вдвічі більше. Проте у договорі усе ж таки фігурує «вартість модернізованої установки», тобто її нова оцінка. Йорг Майснер, керівник СП «Альтернативні енергосистеми та технології захисту навколишнього природного середовища», під час засідання земельної комісії заявив, що за новою оцінкою модернізованої газозбірної системи місто мало б отримати 670 тисяч гривень – 20% її нової вартості. Тобто на 310 тисяч гривень більше, ніж отримає місто від «КЛІАР ЕНЕРДЖІ». Ціну ж, як пояснив Йорг Майснер, не фіксували у грошовому вимірі саме за бажанням депутатів – вони наполягали на відсотках від вартості. Втім, в українській та німецьких версіях знайдено розбіжності. У німецькій версії якраз присутній порядок цифр. Як так сталося? Голова земельної комісії обіцяє службове розслідування. А ми бачимо у німецькій версії порядок цифр, якими обмежується плата, і яких немає в українській версії. 


  

Що ж влада «наторгувала» для громади?

Руслан Ульянов – один із небагатьох депутатів, який знав про підписання угоди між КАТП 1628 та ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» – і зараз він переконує, що умови співпраці з цим підприємством кращі, ніж із німецьким інвестором. Обстоюючи свою думку, пан Ульянов робить акцент на екологічному ефекті та швидкості виконання робіт ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК». (До речі, на сесії 13 жовтня він висловився проти інвестугоди з німецьким інвестором та єдиний і проголосував проти. Більшість депутатів просто відсиділася – не голосувала.)


Але ми пропонуємо уважно подивитися на порівняльну таблицю та оцінити її. Більш допитливі можуть подивитися документи – вони доступні на сайті telegraf.in.ua. Оцініть самі, чиї умови були кращими. Проект угоди з німецьким інвестором можна скачати нижче.


proekt-dogvoru-nmeckiy-nvestor.pdf [696,73 Kb] (cкачиваний: 7)  


Угода з КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК - за цим посиланням. 



Наші ж висновки такі: з фінансової точки зору умови співпраці з німецьким інвестором набагато привабливіші, ніж із ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК». Адже співпраця з німецьким інвестором передбачала розподіл прибутку від продажу електроенергії, де «КАТП-1628» отримало б свою гарантовану частку.


Натомість тепер новий приватний інвестор одноосібно зароблятиме гроші на звалищі та дасть «із барського плеча» КАТП-1628 лише 360 тисяч гривень на рік.


– Ми надаємо вам безкоштовно послугу з дегазації полігону, – підкреслив на депутатській комісії Сергій Дяковський, директор ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК».


Відтак, екологічний ефект не перекреслює іншого питання – про гроші.


– Де наша вигода? – про це прискіпливо допитувався в Йорга Майснера голова бюджетної комісії Олександр Плескун 10 червня, обговорюючи проект договору про партнерство, та наполягав на більшій частці від прибутку для громади.


Питання фінансових «вигід» від нового інвестора прилюдно взагалі не обговорювалося. І весь прибуток від продажу електроенергії піде приватній фірмі – чиста енергія!


Водночас, збиткове «КАТП-1628» і далі сидітиме на дотаціях із міського бюджету. На 2018 рік дотація підприємству на закупівлю техніки передбачена в розмірі 7,33 млн грн – тобто в 20 разів більше, ніж отримає підприємство від свого «інвестпроекту» з ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК». Ще 2,5 млн грн нещодавно виділили КАТП з бюджету на зарплату та 1,5 млн – на контейнерні майданчики.


На підході – проект рішення про підвищення тарифів для населення на вивезення сміття, бо підприємству не вистачає грошей. То де ж логіка: у нас нема грошей, але ми відмовляємося їх заробляти на інвестпроекті?


Не беремося точно оцінювати суму прибутку, втраченого КАТП 1628. Та він обраховується мільйонами гривень. Проста математика: ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» встановила на звалищі генераторну установку потужністю 845 кВт (вона задекларована в ліцензійних умовах на виробництво електроенергії). Навіть якщо установка працюватиме на половину своєї потужності, то за рік за зеленим тарифом (4,0185 грн за 1 кВт) виручка від продажу електроенергії складе 14,7 млн грн. Зрозуміло, що мають окупитися інвестиції, є виробничі витрати, податки, але все одно – це прибутковий бізнес. І керівництво ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК» розраховує на його окупність за два роки – це теж звучало на депутатській комісії.


Та для міста (в особі хронічно збиткового КАТП і міської влади, яка відповідає за його діяльність) тепер це втрачені можливості. Чому ж міська влада та КАТП діють всупереч інтересам громади? На нашу думку, причин може бути дві. Або це вкрай неграмотний менеджмент. Або корупційна схема, і гроші від «зеленого тарифу» таки осіли у чиїхось кишенях замість того, щоб за їхній рахунок розвивати комунальне підприємство.


До речі, під час засідання земельної комісії Йорг Майснер заявив, що звернеться до прем’єр-міністра Володимира Гройсмана та розповість про корупцію у Кременчуці на своєму прикладі.



Комментарии: 20

679
21 марта 2018 15:40

Это нужно отправлять сразу в НАБУ

Понянтное дело, *** прикинется шлангом и попытается найти козла отпущения. Но время показало, что причина этого действа, именно вторая, указанная выше.


+23
93
21 марта 2018 16:03

Однозначно в НАБУ.


+12
215
21 марта 2018 16:24

КЛІАР ЕНЕРДЖІ работает и в других городах, а немец уже где-то начал раюоту? Вот по єтому с ним и не заключили договор, так как он уже почти 10 лет только обедами кормил про инвестирование денег в свалку! 

 


-45
402
21 марта 2018 17:14

Пересмикування в статті на користь німця такі:

1. Цифра постійних платежів німцем - не зафіксована, про вартість модернізованої системи - нічого на момент укладення договору не відомо ( в договір відсутні посилання на розмір експертної оцінки) але,  за німецькою версією договору ( редакцію документу надали люди Мейснера) - оренда обраховувалась від експертної оцінки системи, яка обліковувалась на балансі державного партнера. А якщо модернізація відбувалась би приватним інвестором, то поліпшення на балансі державного партнера - не обліковуються, тобто, вартість системи піля модернізації - не збільшується для цілей плати за оренду.

2. 670 тис. на рік - то лише слова Мейснера, в договорі про них нічого не написано.

3. Доход містом отримується в частці від прибутку від продажу еленергії, тобто, у вигляді дивідендів. і не 51%, а 49% у міста було би в підприємстві.  І чи отримали би ми будь-які дивіденди - зовсім не факт, тому що керував би цим підприємством - німець


-33
97
21 марта 2018 17:15

насколько я помню, немецкий инвестор особо и не работал. Он занял себе место и ооооочень долго что-то там оформлял. Заинтересованности не было. Откуда она возникла вот сейчас - непонятно. Кто его клюнул ? Депутат в красном?  


-43
678
21 марта 2018 17:38

Цитата: ulyanov

але,  за німецькою версією договору ( редакцію документу надали люди Мейснера) - оренда обраховувалась від експертної оцінки системи, яка обліковувалась на балансі державного партнера.

 

В українському варіанті теж є про баланс. Але цифри в німецькому договорі якраз і кажуть нам про порядок цифр, яким він хотів обмежити відсотки. Але мова навіть не про це. Річ у тім, що оці 10 і 20% - це якраз були умови інвестиційного конкурсу, який розробляв виконком міськради. ТО чого ж від початку висувати саме такі умови, а потім волати, що вони невигідні?


+24
402
21 марта 2018 17:57

Я конкурсом не опікувався, і хто там які відсотки від кого вимагав - мені не відомо. 

Моя позиція була наступна: німець робив все настільки повільно, що не відомо, чи зробив би він хоча би щось, а ці зробили - швидко, якісно, і дегазація працює.

Ви постійно зміщуєте акценти на гроші, але забуваєте, що головне в цій ситуації - дегазація звалища, а не гроші. І дегазацію українці зробили швидко і ефективно, замість мусолити її роками.

В договорі Мейснер пропонував розпочатки дегазацію протягом 24 місяців, а ці зробили за 70 днів.

 

За вашою логікою та прагненням рахувати чужі кошти та міфологічні прибутки, давайте не будемо землю в оренду в місті давати під будівництво - бо забудовники на ній будують, продають квартири і заробляють великі кошти. Місто само має будувати!

 


-24
81
21 марта 2018 18:02

Речь тут даже не столько в деньгах, сколько в улучшении инвестиционного климата в Кременчуге, со стороны западных партнеров. Какой европеец после этого случая будет инвестировать в экономику Кременчуга!? Немец вложил 65 тыс.евро и даже не получил внятного ответа от городской власти.


+18
402
21 марта 2018 18:11

Цитата: kremen777
Немец вложил 65 тыс.евро и даже не получил внятного ответа от городской власти.

Куди німець витратив ці кошти?

Систему було збудовано за грантові кошти Німецького уряду


-26
679
21 марта 2018 18:28

Цитата: ulyanov

 

Систему було збудовано за грантові кошти Німецького уряду

Мешает вам немец, да пан юрист ? За деньги налогоплательщиков вы утрясаете отжим чужих трудов и вложений ?


+25
81
21 марта 2018 19:50

Почему не было тендера? Немца больше года от сессии к сессии мурштровали,  вопросов от депутатов было выше крыши. А тут по тихому все порешали.


+28
402
21 марта 2018 20:48

Цитата: AMD
Мешает вам немец, да пан юрист ?

Чим мені заважає німець? Нічим не заважає

Цитата: AMD
отжим чужих трудов и вложений ?

Ви, мабуть, не зовсім уважно читаєте, то я спробую повторити:

пан Мейснер не вкладав власні кошти в будівництво системи дегазації, це були кошти Німецького уряду;

Кліар Енерджі не використовує ні комунальне, ні німецьке майно - все зробило своє.

 

ЗМІ роздувають зраду там, де її немає - місто організувало за кілька місяців дегазацію звалища і не платить за це ні копійки, а навпаки заробляє + створено робочі місця + податки до місцевого бюджету.

 

Відсутність дегазації - це викиди метану в повітря та ризик повторення Львівської трагедії зі сміттям.


-24
402
21 марта 2018 21:55

Щодо конкурсів: не факт що особа, яка виграє конкурс, буде добросовісною.

Як приклад - через Прозорро компанія виграла тендер на ремонт даху в будинку по вул. Соборності, отримала кошти, розібрала дах - і пропала. Тепер жильці сидять без даху. Телеграф про це писав неодноразово.

Але зато за конкурсом все відбулось - лише жильцям від того не легше. Суди влада виграє, але жильцям від того що?

Така ж ситуація могла бути і зі звалищем: німець за конкурсом отримав права, і нічого за кілька років би не зробив.

Дія зеленого тарифу закінчилась - і всі залишились при своїх інтересах, а ми - з загазованим звалищем. Ото так....


-20
10
21 марта 2018 23:34

Про пересмикування:

Цитата: ulyanov

1. Цифра постійних платежів німцем - не зафіксована, про вартість модернізованої системи - нічого на момент укладення договору не відомо ( в договір відсутні посилання на розмір експертної оцінки)

 

Так зробили б ту оцінку та додали до договору на дату підписання, ми ж проект розглядаємо. Щодо обліку на балансі системи - вона як обліковувалася на балансі ДП2, так і обліковується після модернізації, просто балансова вартість її не збільшиться. І експертна оцінка системи буде робитися як одиниці основних засобів, власником якого є ДП2, з усіма поліпшеннями.

Цитата: ulyanov

3. Доход містом отримується в частці від прибутку від продажу еленергії, тобто, у вигляді дивідендів. і не 51%, а 49% у міста було би в підприємстві.  І чи отримали би ми будь-які дивіденди - зовсім не факт, тому що керував би цим підприємством - німець

Та віддайте німцю ті 2 %. А в статуті ПП2 пропишіть, що розподіл прибутку відбувається не простою більшістю голосів, а 75%, наприклад. Хоча це лише Ваші слова, щодо частки німця. 


+15
678
22 марта 2018 07:02

Цитата: ulyanov

німець робив все настільки повільно, що не відомо, чи зробив би він хоча би щось, а ці зробили - швидко, якісно, і дегазація працює.

 

А чому німець робив повільно? Бо йому елементарно не давали працювати. Бо договір не укладали. Мурижили його три сесії. Хто ж працюватиме без Договору. Крім того, з 2009 року і до середини 2014 року, доки не зламалася деталь обладнання, він проводив дегазацію звалища. І коли екологічний грант KFW (німецького банку) скінчився, вкладав власні гроші в ремонт обладнання, аж доки йому не набридло займатися благодійністю. Так, була перерва в перемовинах - ви пам'ятаєте, чому інвестори не йшли в Україну в 2014 році. Але от незадача, коли він виграв інвестконкурс, пройшов усю процедуру і вийшли на фінальну стадію, ви - тобто депутати - почали водити його за ніс. і за його спиною шукати іншого інвестора. 


+28
37
22 марта 2018 09:18

все шито белыми нитками,какой инвестор после такого беспередела прийдет! судя по вопросам -ответам народный не поскупился, поделился с откатом с адвокатишкой и сопляком Бокованом. В Днепре Филатов ликвидировал мусорную монополию и привлек конкурирующие фирмы японская, автрийская и британская по постройке мусороперерабатыв завода,  в нач этого года выиграла британская компания Stopford Projects Limited, те через пару лет у них уже будет завод. Возведение завода полностью инвестирует британская сторона - проект будет стоить 84 млн дол инвестиций! А у нас эта тема тянется с 2009 глухова-бабаев и продолжается по сей день, все меры п....все на что способен мер это откатать и всадить город в очередной кредит, какие там уж инвестиции! 


+14
2 331
22 марта 2018 09:29

Татьяна Донченко- а можно список депутатов с их принадлежностью к партии.Кто "За" и кто "Против" голосовал за договор с ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК»- для общего понимания.


-21
37
22 марта 2018 09:35

голосовали все депутаты и госпожа пиддубная тоже,было указано тов без названия те по-хитрорму, по-ульяновски, но даже это не оправдывает опозицию! 


+7
2 331
22 марта 2018 10:06

Цитата: lovekremen

голосовали все депутаты и госпожа пиддубная тоже,было указано тов без названия те по-хитрорму, по-ульяновски, но даже это не оправдывает опозицию! 

хоть и вопрос не к Вам спс.. мне интересно как все голосовали а не два  депутата  устроивших личную перепалку.!!! 

Опозиция у нас одна- в полном составе независимо к какой  команде или сетке принадлежит - депутаты в опозиции к народу.

Вся эта возня вокруг свалки-борьба за бабло но ни как не за благо горожан под каким бы красивым соусом это не преподовали!!


-26
678
22 марта 2018 10:12

Цитата: AWM

Татьяна Донченко- а можно список депутатов с их принадлежностью к партии.Кто "За" и кто "Против" голосовал за договор с ТОВ «КЛІАР ЕНЕРДЖІ-КРЕМЕНЧУК»- для общего понимания.

 

За договор с ТОВ КЛИАР ЕНЕРДЖИ КРЕМЕНЧУГ никто не голосовал.  Предприятие не проходило процедуру конкурса. Это договор на дегазацию свалки, который подписал директор КАТП 1628 Сергей Шиян. То есть (не без ведома мэра, когнечно) було решено не проводить конкурс, а оформить все С договором на земельный сервитут все гораздо интереснее. Скоро будет публикация на сайте. 


+11
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
  • НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ:


Вверх