Як я здавала на права: власний досвід журналістки «Кременчуцького Телеграфа»

14.11.2023, 11:01 Переглядів: 3 799

  

Як обрала автошколу, як проходять іспити у сервісному центрі МВС та перша «вісімка» на майданчику

Кілька місяців тому я вирішила отримати водійське посвідчення і тепер ділюся з читачами «Кременчуцького Телеграфа» власним досвідом.

Спочатку обрала автошколу за порадами. З власного досвіду розповім, що краще обирати автошколу поруч зі своїм будинком  або поруч з роботою, так буде набагато зручніше. Після того як обрала автошколу, я поїхала туди, аби записатися на навчання, оскільки кількість місць у групі на навчання обмежена. На момент коли я записувалася, ще закінчувала навчання минула група, тож початку навчання довелося почекати декілька тижнів.

 

Теорія. Іспит

Перший урок розпочався зі знайомства з автошколою та її представниками, далі були уроки з теорії. За моїм розкладом вони були тричі на тиждень, а урок тривав 1 годину 20 хвилин. Частину лекції група слухала викладача, а іншу — розв’язувала тести та відповідала. До речі, дві лекції на тиждень були офлайн, а одна онлайн. Сам курс уроків з правил дорожнього руху тривав півтора місяця. Проте у кожній автошколі своя схема та розклад занять.

Після пройденого курсу з вивчення ПДР, в автошколі мені допомогли онлайн записатися на теоретичний іспит у сервісному центрі МВС, але ви можете це зробити й самі тут. Для цього необхідно пройти електронну ідентифікацію та зазначити прізвище, ім’я, по батькові, номер телефону, е-mail, обрати послугу, сервісний центр МВС, який надаватиме цю послугу, дату та час з-поміж доступних. Після цього я отримала електронний талон, в якому був вказаний час на який потрібно прибути у сервісний центр в день іспиту та номер за яким викликали у реєстраційний кабінет. Також в автошколі давали можливість розв’язувати на комп’ютері тренувальні тести у точно такому самому вигляді, як це мало бути на іспиті у сервісному центрі, що дуже допомогло на іспиті.

Отже, у день іспиту я прибула до сервісного центру МВС на час, який був вказаний в талоні, та почала чекати в залі очікування своєї черги. Так на двох телевізорах з’являлися номери талонів та столу за який запрошують для реєстрації на теоретичний іспит. Під час реєстрації мені знадобилася медична довідка, паспорт та ідентифікаційний код. Після того, як мене зареєстрували, пояснили куди йти та де чекати своєї черги, очікувати довелося не довго — кілька хвилин. Далі з екзаменаційного кабінету вийшов представник ТСЦ МВС, який покликав за прізвищем на іспит. Вже там він розповів про правила поведінки, що заборонено користуватися будь-якими підказками та нагадав, що під час іспиту мене знімає камера. Теоретичний іспит відбувається на комп’ютері, складається з 20 питань, час на їх розв’язання становить 20 хвилин і допускається не більше двох помилок. Проте я зробила три, тож з першого разу не склала, тоді записалася на повторний іспит за 10 днів після спроби, оскільки за новими правилами складати іспит повторно можна не раніше, ніж за 10 днів. За цей час я підготувалася краще, тож у день другої спроби — склала (результат видно одразу). Серед питань були такі як: хто з водіїв має дати перевагу в русі іншому, медицина та структура автомобіля тощо. До речі, не було жодного питання, яке я не вивчала в автошколі.

Після успішної здачі іспиту, одразу зателефонувала в автошколу, де мене записали на курс уроків з водіння. Оскільки до моменту успішної здачі іспиту з теорії реєструвати та навчати їздити учнів в автошколі заборонено.

 

Практика. Іспит

Отже, після реєстрації на водіння через декілька днів мені зателефонували з автошколи та повідомили на котру годину у мене перше заняття з інструктором. Загалом курс уроків з водіння складається з 20 годин — одне заняття триває 1 годину. У мене розкладу не було, ми з інструктором підлаштовувалися під зручний час одне для одного. Перше заняття почалося зі знайомства з інструктором, після цього всю іншу частину уроку я вивчала структуру автомобіля, вчилася правильно вижимати педалі та перемикати передачі.

Друге заняття відбулося на спеціальному майданчику, там я вчилася їздити «вісімкою» по спеціальній розмітці та об’їжджати перешкоди.

З третього заняття я вже виїхала на дороги міста та почала вивчати екзаменаційні маршрути — загалом їх було 4. У мене вони були дещо іншими, ніж зараз, оскільки складала іспити, ще коли сервісний центр не переїхав у ЦНАП.

Після «викатаних» годин я знову реєструвалася на іспит. На той час на практичний іспит зареєструватися можна було лише у сервісному центрі МВС, тож я поїхала у ТСЦ МВС, там взяла талончик на потрібну дату та час й чекала дня іспиту. А з вересня цього року зареєструватися на практичний іспит можна онлайн тут, за такою самою схемою, як і на теоретичний.

Отже, день іспиту. Зранку я приїхала у сервісний центр, дочекалася своєї черги, пройшла реєстрацію на іспит, далі мене сфотографували для майбутнього посвідчення водія, видали екзаменаційний лист та сказали йти на точку, звідки розпочинався іспит у всіх майбутніх водіїв, зараз старт знаходиться біля ЦНАПу, там же відбувається реєстрація. Через хвилювання я робила багато помилок, тому успішно склала іспит лише з третьої спроби. Тож, головне правило будь-якого іспиту — не хвилюватися.

Сам іспит відбувався так: після прибуття на старт іспит відбувається по черзі, кожен майбутній водій складав іспит на своєму автомобілі, поруч сидів інструктор, позаду — екзаменатор, а на панелі автомобіля була прикріплена камера, яка фіксувала все на відео. Якщо іспит провалений на початку або в середині маршруту, тоді учень міняється з інструктором місцями та всі повертаються на місце старту, й учень йде назад у сервісний центр, аби взяти талон на наступний іспит, але не раніше, ніж за 10 днів після спроби.

Після успішно складеного іспиту, того ж дня упродовж години я отримала своє довгоочікуване водійське посвідчення. Так, на весь процес навчання я витратила близько 4 місяців. До речі, поки що посвідчення тимчасове — його термін 2 роки. Якщо за ці два роки не буде більше, ніж три порушення правил дорожнього руху, то його просто замінять. А якщо порушень буде більше, то доведеться знову складати іспити.

 

Ціни

  • Середня ціна на навчання в автошколі у Кременчуці на сьогодні становить 15 000 гривень. Проте в різних учбових закладах та на різні категорії вона трохи відрізняється.
  • Складання теоретичного іспиту — 40 гривень.
  • Складання одного практичного іспиту — 40 гривень. 
  • За саме посвідчення теж потрібно платити — 800 гривень.

Оплата в автошколах доступна як одразу повною сумою, так і частинами. Це потрібно обговорювати індивідуально в обраній автошколі вже під час запису на навчання.

Які документи потрібні для запису в автошколу

  • Заява; 
  • Копія паспорта з обох сторін; 
  • Прописка 1 екземпляр; 
  • Копія ідентифікаційного коду;
  • Медична довідка Ф-083 — оригінал та копія.

До речі, я навчалася на водія категорії В, проте є ще багато різних категорій водійського посвідчення:

  • А1 — мопеди, моторолери та інше; 
  • А — мотоцикли та інше; 
  • В1 — квадроцикли, трицикли, мотоцикли з причепом;
  • В — автомобілі масою до 3500 кг, і кількістю сидячих місць до 8;
  • С1 — автомобілі масою від 3500 до 7500 кг, призначені для перевезення вантажів;
  • С — автомобілі масою від 7500 кг, призначені для перевезення вантажів;
  • D1 — автобуси місткістю до 16 осіб, призначені для перевезення пасажирів;
  • D — автобуси місткістю понад 16 осіб, призначені для перевезення пасажирів;
  • BE, C1E, CE, D1E, DE — зіставні транспортні засоби, тягачем у яких виступає транспорт категорій B, C1, C, D1 або D.
  • T — тролейбуси та трамваї.

Для того, щоб скласти іспити для кожної категорії необхідно досягнути певного віку:

  • для категорій А та А1 — 16 років;
  • для категорій В1, В, С1, С — 18 років;
  • для категорій ВЕ, С1Е, СЕ — 19 років; 

Нагадаємо, що 21 вересня у Кременчуцькому ЦНАПі відкрився оновлений сервісний центр МВС № 5342. У зв’язку з цим змінилися маршрути складання іспитів на водійське посвідчення. Також майбутні водії можуть записатися на практичний іспит онлайн


 
Здійснено за підтримки Асоціації “Незалежні регіональні видавці України” в рамках реалізації проєкту Хаб підтримки регіональних медіа. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією партнерів

Автор: Дарія Згура
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх