У чому брешуть кременчуцькі перевізники: про тариф у маршрутках

20.02.2017, 12:34 Переглядів: 10 123

У чому брешуть кременчуцькі перевізники: про тариф у маршрутках

Розрахунки тарифів на проїзд у маршрутках не базуються на даних дослідження пасажиропотоків, яке робили науковці. Крім того, є ще одна задачка для мера: а скільки ж авто насправді працює на маршрутах?

На чому базуються розрахунки тарифу перевізників у 5 гривень? «ТелеграфЪ» вирішив це дослідити – за інформаційним запитом ми отримали з мерії документи. Потім порівняли дані кількості перевезених пасажирів з дослідженням пасажиропотоків, яке проводив Кременчуцький національний університет імені Остроградського.


Спочатку про те, як ми рахували. Науковці не вказують кількість пасажирів, яку перевозить в середньому одна маршрутка за рейс, і ми вираховували ці цифри, маючи дані про кількість авто на маршрутах, відповідно до умов конкурсу з виконкомом (зокрема в звичайному режимі). І ось наші висновки:
У розрахунках перевізників взагалі немає посилання на дослідження науковців – тож ми взагалі не можемо стверджувати, що вони базуються на цих даних.
Вказані дані не співпадають із науковим дослідженням (див. порівняння у таблиці).

 

 

Маршрута

К-ть

авто

К-ть пасажирів К-ть пасажирів, дослідження К-ть рейсів Тариф, грн Плановй прибуток, грн
АТП-15307
№28 (Рута) 15 36 32 8 9,06 1 299 024
№28 (БАЗ, Дельфін) 28 32 8 10,74 1 197 819
№28 (Мерседес) 36 32 8 8,87 1 271 048
№13 (Рута) 3 36   13 5,26 245 050
№13 (Мерседес) 36 31 13 5,16 240 472
№4 (Мерседес) 2 36   13 5,1 158 347
№4 (Рута) 36   13 5,19 161 143
№9 (Рута) 12 36   12 5,54 953 306
№9 (БАЗ, Дельфін) 28   12 6,65 890
№9 (Богдан) 48   12 5,2 1 192 961
№12 (Мерседес) 1 36   12 4,96 71 034
№2-В (Богдан) 10 48 36 10 5,27 839 796
№2-В (ГалАЗ) 46 36 10 5,04 769380
ЯМЩИК
№15-Б (БАЗ, Дельфін) 16 34 34 8 8,46 1 728 706
№18 16 52 32 7 5,16 1 410 201
№30 14 34 40 9 6,75 1 357 628
КРЕМІНЬЗОВНІШТРАНССЕРВІС
№16, 16-А 20 20   6 6,24 1 359 118
ТОВ АВТОКОМПЛЕКТ
№11 20 36   8 6,06 1 582 720
ЄВРОТРАНС-СЕРВІС
№17 20 36   7 6,18 983 798
№10 2 38   9 5,23 113 255
КРЕМІНЬАВТО
№15 17 34   11 4,89 972 600
АДЕЛЛА
№2 9 40   12 5,4 1 259 908
СОЮЗ-АВТО-ЕКСПРЕС
№3-Б (Мерседес) 21 28   11 6,26 2 056 083
№3-А (Мерседес) 12 26   11 6,26
№25 (Богдан) 7 46   9 8,37 1 154 354

 

 

 

АТП-15307 зробило розрахунки тарифу на різні типи авто. Кількість пасажирів, за даними дослідження. враховує й авто в звичайному режимі (це ще плюс 1-2 на маршруті)


У більшості випадків, щоб визначити пасажиропотік, перевізники зазначають кількість місць у маршрутці і множать дані на 2 (рейс у два кінці). Щоправда, вже не вказують, як раніше, що возять напівпорожній салон. Але все одно дуже схоже, що розрахунки, як і в минулі рази, робляться методом підстановки.
Може скластися враження, що перевізники навіть завищують кількість пасажирів. Але подивіться уважно на табличку, де вказана кількість авто і кількість рейсів на одне авто. Та чи всі авто справно виходять у рейси та дотримуються інтервалів руху 3–5 хвилин? Можливо, лише тоді, коли їх перевіряють. Ось свіжий приклад.

 

Автор цих рядків 14 лютого, о з 19.55, чекала 25 хвилин маршрутку 15-Б на зупинці «Ринок». Хоча, за умовами конкурсу, їх має бути 16 лише в  режимі маршрутного таксі (по 4 грн). Задачка для мера, який погоджуватиме тариф: то скільки ж авто насправді працює на маршруті? При цьому, відповідно до наданих розрахунків, ПП «Ямщик» оцінює свій «сервіс» аж у 8,46 грн.


Судячи з дослідження, науковці (як і наша влада з року в рік, вкупі з Антимонопольним комітетом) не побачили стоячих пасажирів. На найбільш завантажених перегонах, за даними науковців, їде 17–18 пасажирів.


І нарешті, звертаємо увагу на те, що дослідження пасажиропотоку проводилося не на всіх маршрутах. А відповідно, розрахунки частини перевізників жодним чином не відповідають методиці, затвердженій наказом Мінтрансу № 1175 від 17.11.09, згідно з якою перевізники мусять враховувати дані досліджень пасажиропотоку.


У попередні роки, підвищуючи тарифи, влада лояльно ставилася до брехні перевізників та розрахунків, які «кульгають» – тобто дозволяла дурити споживачів. Що ж, подивимося, як буде цього разу.


Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск

№ 4 від 26 січня 2023

Читати номер
Попередні випуски
Вверх