Кременчужанин скаржиться: йому невідомо, як рахують спожитий газ

6.02.2019, 12:31 Переглядів: 6 598 Коментарів: 9

 

Будинковий лічильник не працює 9 місяців, а так звані «середні показники» чомусь ростуть...

«Середнє» чомусь стало змінним

Кременчужанин Анатолій Пряшин, мешканець будинку, що на вулиці Троїцькій, 63/62,  обурено показує нам свої платіжки за газ. У будинку встановлений лічильник, та він не працює з квітня 2018 року. Весь цей час оплату мешканцям нараховують за середніми показниками за попередні три місяці. Проте, порівнявши квитанції, пенсіонер зауважив, що «середні показники» якимось дивним чином ростуть..


- Я економлю газ, сподіваюсь на лічильник, а мені вже ось 9 місяців виставляють за середнім у зв'язку з неможливістю зняти показники. Лічильник будинковий, чи це моя проблема, що вони не можуть їх зняти? Виявилося, лічильник поламався. Але чому його ремонтують  ось уже 9 місяців? За квітень, коли почали виставляти «за середнім», було 17,88 кубометрів у нас на двох. А за листопад прийшла платіжка на 21,74 кубометри. Якщо лічильник не працює, чому ж показники почали рости? - запитує Анатолій Пряшин, демонструючи нам платіжки.

 

Як змінювалися газові показники

За платіжками Анатолія Пряшина ми склали таблицю, де видно, як змінювалися «середні показники» (дані з квітня 2018 року)


Місяць

Показники, на 2 особи (куб м)

квітень

17,88

травень

17,73

червень

18,66

липень

18,10

серпень

18,17

вересень

18,32

жовтень

18,32

листопад

21,74

грудень

18,99

 

Як посилали з кабінету до кабінету

Платіжки пенсіонера нам теж видалися дивними. Ми вирішили розібратися разом, і 4 лютого рушили до газопостачальників шукати відповіді на запитання споживача. А заодно й перевірити, чи здатні особи, які працюють із абонентами, зрозуміло та адекватно пояснити літній людині, що за цифри стоять у її платіжці. 


У ПАТ «Кременчукгаз» пенсіонеру відповіли, що постачанням газу та нарахуваннями за нього тепер відає інша організація — ТОВ «Кременчукгаз-постачання», чий офіс розташований навпроти міськгазу.


Що ж, ідемо туди. Та спроба знайти відповіді на наші запитання в ТОВ «Кременчукгаз-постачання» нам не вдалася.

Це не до нас, показники лічильників ми не знімаємо, - ось що ми почули в ТОВ «Кременчукгаз-постачання». - Он у сусідній будівлі займаються показниками лічильників. А ми відповідаємо за нарахування, а не за показники і не за лічильники.


І нас знову послали туди, звідки ми прийшли — до абонентської групи сусіднього підприємства ПАТ «Кременчукгаз».

 

«Винні» мешканці…

 

У ПАТ «Кременчукгаз», де сидять «інженери групи комунікацій з фізичними особами», врешті вислухали наше питання про дивну зміну середніх показників та запевнили: усе правильно. Як нам пояснила працівниця-комунікаторка, середні показники споживання газу будинком брали за попередні три місяці, коли працював лічильник: січень, лютий та березень 2018 року. І ці показники залишилися незмінними. Потім щомісяця рахували споживання на одну особу: будинкові показники при цьому діляться на кількість фактично зареєстрованих. Люди в будинку то прописувалися, то виписувалися — і тому змінювалися середні показники на одну особу.


Розповідаючи про механізм нарахувань, працівниця міськгазу послалася на Постанову КМУ №620 від 16.05.02 «Про затвердження Тимчасового положення про порядок проведення розрахунків за надання населенню послуг з газопостачання в умовах використання загальнобудинкового вузла обліку».


На запитання, коли ж відремонтують будинковий лічильник, нам відповісти не змогла — послала ще в один кабінет, до метрологів, і порадила писати письмову заяву.   


- Ось бачите, ганяють із кабінету в кабінет, а толком нічого з'ясувати неможливо, ніби ніхто ні за що не відповідає, - поділився з нами враженнями пенсіонер.


У метрологічному відділі ми таки з'ясували, що будинковий лічильник був знятий на повірку, виявився несправним та його відправили на ремонт. Прилад уже повернувся із заводу, і в цьому місяці його (нарешті!) встановлять. Яким є нормативний термін ремонту лічильника, нам так і не відповіли – ніби це якась таємниця.


Письмову заяву про надання роз'яснень, як рахують газ, ми таки склали — і не дарма. Бо, вчитавшись у Постанову КМУ, на яку послалася працівниця «Кременчукгазу», ми дуже засумнівалися, що на підприємстві застосовують її належним чином. Про це — далі.

 

То до чого ж тут мешканці?

Постанова КМУ №620 визначає порядок розподілу між споживачами показників будинкового лічильника. Він такий: із загального обсягу газу, спожитого будинком, віднімаються показники квартирних лічильників. Потім обсяг, що залишився, ділять на кількість абонентів без приладів обліку пропорційно кількості зареєстрованих, що визначається до 25 числа місяця, що передує розрахунковому. При цьому обов'язок повідомляти про кількість зареєстрованих покладається на самого споживача.


А ось що каже Постанова про вихід лічильника з ладу:


«У разі виявлення представниками оператора газорозподільної системи порушень, пов’язаних із виходом з ладу будинкового вузла обліку, обсяг спожитого газу споживачами, які не мають квартирних лічильників газу, визначається згідно із середнім обсягом споживання газу за три попередні місяці до моменту виходу з ладу будинкового вузла обліку».


Отже, судячи з тексту Постанови, середній обсяг при виході з ладу лічильника визначається для СПОЖИВАЧІВ (не для будинку). Про споживачів, які знялися з реєстрації після виходу з ладу лічильника, у Постанові зовсім нічого не сказано. За логікою, якщо люди не проживають — вони не споживають і газ! Проте в газопостачальників логіка інша: вони вигадують власний механізм розподілу показників 9-місячної давності.

 

Термін повірки лічильника — два місяці

Постанова №620 посилається ще на один нормативний документ – Кодекс газорозподільних систем. Він теж не містить методики, за якою зафіксований за три місяці обсяг споживання газу чомусь ділиться на нову кількість зареєстрованих.


Натомість Кодекс дає відповідь на запитання, на яке нам не відповіли у метрологічному відділі «Кременчукгазу» - про термін ремонту газового лічильника. Розділ 8 Кодексу визначає порядок періодичної повірки ЗВТ (засобів вимірювальної техніки) для побутових споживачів. А тепер – увага, що мусив зробити Оператор ГРМ (у даному випадку – «Кременчукгаз»), цитуємо Кодекс: «На період зняття лічильника газу для проведення періодичної повірки Оператор ГРМ встановлює лічильники газу з обмінного фонду».


Кодекс передбачає розрахунки від середньомісячного (або середньодобового) споживання за умови, «якщо на період зняття лічильника газу на періодичну повірку неможливо встановити інший», при цьому «якщо знятий на періодичну повірку лічильник газу перебуває у власності Оператора ГРМ, Оператор ГРМ зобов’язаний протягом двомісячного строку з дати зняття лічильника за власний рахунок забезпечити встановлення розрахункового лічильника газу на місце знятого лічильника газу».


Будинковий лічильник якраз є власністю Оператора ГРМ, а отже, іншого терміну, ніж два місяці, для повірки (ремонту) не передбачено. До речі, такий же термін передбачено і для побутових лічильників, навіть якщо вони – власність споживача.

Вимагайте лічильник із обмінного фонду!

Що маємо у підсумку?

  • ПАТ «Кременчукгаз» не забезпечив споживачів лічильником із обмінного фонду на період повірки;
  • підприємство порушило встановлений термін повірки (2 місяці);
  • при цьому у міськгазі на власний розсуд трактують постанову КМУ, «додумавши» механізм розподілу газу за середніми показниками.

Що робити споживачам із цією інформацією? Можна поскаржитися на дії «Кременчукгазу» в АМКУ або до Держслужби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів. Цей шлях потребує часу та нервів – зазвичай наші люди воліють не витрачати і те, й інше.


Та сподіваємося, інформація буде корисною всім споживачам на майбутнє: вимагайте (письмово) від міськгазу лічильник з обмінного фонду і того, щоб термін повірки (ремонту) приладу обліку не перевищував два місяці.

 

Коментар 


Богдан Оксененко, голова правління ПАТ «Кременчукгаз» каже, що служби підприємства розбираються з порядком нарахувань.


- На сайті «Кременчукгазу» ми зробимо інформаційне повідомлення про те, як здійснюються розрахунки на період повірки лічильника, з посиланням на нормативні документи. Якщо з’ясується, що підходи до нарахувань невірні, ми зробимо коригування. Зараз масово підходять терміни повірки будинкових лічильників. Інформацію про зняття приладів на повірку (адреси) ми теж повідомлятимемо на сайті, щоб був громадський контроль за тим, коли знімається і коли ставиться на місце прилад. Я згоден, що період (у будинку на Троїцькій, 63/62 – ред.) був затягнутий, це неправильно, я розберуся з цими питаннями.


- Чи має підприємство обмінний фонд лічильників?


- Має, але він невеликий, і всі ці лічильники задіяні. На жаль, ми не можемо добитися, щоб нам включили витрати на обмінний фонд лічильників до інвестиційної програми та у тариф.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Коментарі: 9

4 371
1
6 лютого 2019 12:35

скорее всего по прошлому году брали, 


1 14
169
6 лютого 2019 12:36

Цитата: zzzzzz

скорее всего по прошлому году брали, 

 

Ну, там же написано, как брали, зачем предполагать?


13 0
118
6 лютого 2019 15:08

Нам  и с домовым счетчиком  приходит по 20 кубов. Учитывая контенгент  жителей дома и потребление , кто то шарашит по 100 кубов за месяц, а соседи оплачивают. Это тупо нереально только тратить газа. Есть мысль, что счетчик хорошенько подкручивает 


12 0
4 371
1
6 лютого 2019 15:15

Цитата: ksenaksenia
100 кубов
нереально спалить столько, даже если топить плитой


9 4
767
6 лютого 2019 15:47

в этой стране всё реально, что касается ЖКХ. Вот вы выносите  те кубометры мусора что мусорщики считают? Вот то-то же.


27 0
0
6 лютого 2019 18:37

Кременчужанину невидомо, зато барыгам из Нафтогаза очень видомо как нахлобучить простых граждан на деньги. 


20 0
4 371
1
6 лютого 2019 18:46

Цитата: Volvoвод
барыгам из Нафтогаза
вы нафтогазу платите?



Цитата: Solenoid
Вот вы выносите  те кубометры мусора что мусорщики считают?
а сколько считают? я каждый день пакет выношу


3 12
0
6 лютого 2019 20:32

Цитата: zzzzzz

а сколько считают? я каждый день пакет выношу

 

стандартный мусорный? ну это если ногой не притаптывать от силы 0,01 м3 (равно 10л, шо есть стандартное ведро). (ну если больше, тогда вы паскудите не по-детски=)) 


17 1
4 371
1
6 лютого 2019 21:37

Цитата: Saidis
от силы 0,01 м3
я в курсе про объем ведра, в месяц пусть максимум полкуба
Цитата: zzzzzz
а сколько считают?
мусорщики-в этом был вопрос.


1 8

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх