
До пива можна ставитись по-різному: любити чи пити його без розбору, говорити про користь чи шкоду від нього. А можна подивитися на цей продукт з іншого боку. Коллекціонер пивних етикеток із Крюкова Юрій Педюра вважає, що по них можна навіть вивчати історію. Адже на пляшкових наклейках можна побачити увесь світ.

Репортерів „Телеграфа” перед візитом до колекціонера трохи насторожило його попередження про те, що етикетки охороняє злий пес, але господар пообіцяв надягти на нього намордник. У дійсності чорна спаніелиха на прізвисько Ліза виявилася такою ж гостинною, як і її власники. І дуже симпатичною, як і решта мешканців квартири. Справа в тому, що молода господиня Наталя – перукар, отож вона ретельно слідкує, щоб її чоловік та син мали модні зачіски, а разом з тим і їх чотиринога вихованка. Хто зна, чи жартував Юрій, коли запевняв, що собака любить пиво так само, як і він, та приводу не довіряти йому поки що не маємо.
Вперше ми дізналися про незвичайне захоплення нашого земляка, коли побачили його стенди з сотнями етикеток на одному з пивних фестивалів, що проводяться в Кременчуці. Тепер Юрій з гордістю показував свій домашній музей, що розмістився ... в туалеті. Квартира в нього гарно відремонтована, затишна, скрізь комфортні меблі. Куди ж там стіни псувати? А ось у туалеті такі „шпалери” нікому не заважають.

Історія пивного „етикету” в цій родині почалася в серпні 1999 року. Юрій розказує, що зібрався здати пляшки, аж раптом дружина каже: „Які красиві етикетки! Давай відліпимо і залишимо собі”.
„І куди ми їх причепимо?” – запитав чоловік.
„Та хоч в туалеті, – відповіла Наталя. – Поки йде ремонт, вони там нікому не заважають”.
Так „Чернігівське світле” поклало початок незвичайному музею, який і досі не заважає нікому. А дружині довелося закрити очі на те, що туалет так і залишився невідремонтованим. Аврал стався, коли Юрія запросили на фестиваль. Етикетки довелось відліплювати від пофарбованої стіни за допомогою шприца з водою. Ох і нахвилювалися всі тоді, аж у серці кололо: шкода було, коли папір рвався, адже то вже була справжня колекція. Зате наш герой дізнався, що в місті більше немає таких фанатів, як він. Однак, каже, що більше свої етикетки не виставлятиме на подібних дійствах, бо всі їх намагаються руками помацати, тільки нервуєшся та й годі.

Випивати Юрію доводиться рідко і то лише заради історії, щоб потім відклеїти этикетку. Незважаючи на своє хобі, п’є він мало, і віддає перевагу пиву перед усіма алкогольними напоями. Помічнику машиніста тепловоза не годиться зловживати – на залізниці це неприпустимо. „А ми й не п’ємо, ми дегустуємо, – жартує він, – і відкладаємо в голові колекцію нових смаків”. Його улюблене пиво Stella Artua. Та дорогувате. Отож частіше купує „Оболонь” світле – воно на добрій воді зроблене. На запитання, чи любить Наталя пиво, дружина колекціонера жартує: „Та присадили ж: то те попробуй, то інше. Тут мимоволі полюбиш. Чесно кажучи, раніше терпіти його не могла. А тепер смакую „Білий мед”.

Найперша закордонна етикетка з англійського різдвяного пива Mary Cristmas потрапила в колекцію з пляшки, яку привезла звідтіля знайома спеціально Юрію, знаючи про його захоплення. Потім з’явилися наклейки з канадського пива Laker та Honey. Товариш по роботі презентував німецьке пиво OeTTINGER. Є у Юрія етикетки і з австралійського пива Forters та французького Efes. Безліч наклейок – з російського та білоруського пива, не кажучи вже про українське. А ось красується пляшка з портретом власника колекції. „Юрич” називається. І найдорожча пляшка, яку йому подарувала дружина – голландське пиво за 26 гривень, придбане в кременчуцькому супермаркеті. На стінах у туалеті місця вже недостатньо, отож господар штабелює там своєрідні стенди з етикетками, які збирається колись оформити у рамки.
Інколи колекціонерові етикетки приносять провідниці з поїздів дальнього прямування. А одну рідкісну наклейку Юрій купив за гривню на вокзалі у Знам’янці у бомжа, котрий збирав пляшки. Бідолаха хотів усі віддати за таку винагороду.
Був у пана Педюри і „закордонний канал”. Його знайомий, який виїхав до Німеччини, цілими конвертами висилав сюди тамтешні пивні етикетки. А потім виявилося, що п’ятеро не дійшло до адресата. Довелося поповнення для колекції передавати іншим способом. Взагалі ж колекціонер мріє побувати із родиною на справжньому святі пива у Чехії чи Німеччині.

Юрій не бере участі в конкурсах: хто швидше і більше пива вип’є. Він вважає це несерйозним заняттям. Йому краще б зі справжнім дегустатором поспілкуватися. Втім, судячи з того, що Юрій розрізнив колись у барі розливне „Ай, Нікола” від „Гелона”, налякавши цим барменів, які хотіли надурити клієнтів, толк у пиві він знає. Найкраще, на його думку, свіжозварене пиво, а якщо у пляшках, то обов’язково у скляних. Пан Педюра переконаний, що пиво в невеликій кількості корисне для здоров’я. Як аргумент наводить історичний факт: в місцевостях, де були розташовані пивоварні („Красный Восток”, наприклад), не хворіли на холеру під час епідемій.
Захоплення Юрія заразне. Його кум у своєму туалеті теж наклеїв 200 пивних етикеток. Але перевершити нашого героя важко – на момент інтерв’ю у нього було 1211 наклейок. Пан Педюра пишається своєю колекцією, але не збирається зупинятися на досягнутому. „ТелеграфЪ” дізнався, що в світі є чоловік, який зібрав 424 868 різноманітних пивних етикеток і потрапив у Книгу рекордів Гіннесса (1995). Це норвежець Ян Солберг. А вам, пане Юрію, слабо?
Інформація
Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.