«Укрзалізниця» заборгувала КВБЗ: кременчуцькі депутати просять гроші через Зеленського

3.09.2019, 19:14 Переглядів: 3 968 Коментарів: 1

 

У зверненні, яке готувала депутат Валентина Головко (на фото) йдеться про загрозу повної зупинки вагонзаводу

Сьогодні 3 вересня, на сесії Кременчуцької міськради депутати ухвалили звернення щодо стану взаємовідносин між АТ «Укрзалізниця» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод». Звернення підготувала депутат Валентина Головко (вона є головою профкому вагонзаводу). Йдеться про те, що УЗ прийняла лише 11 пасажирських вагонів із 54, виготовлення яких передбачає контракт 2018 року. При цьому відомство заборгувало вагонобудівникам 103 млн грн.


- У новинах щойно прочитав, що Кравцов їх звинувачує у картельній змові, що два виробника вагонів домовилися і певним чином зависили вартість своїх вагонів. Треба, щоб уряд попрацював, і керівництво «Укрзалізниці» ставилося по-іншому до єдиних, можливо, двох виробників, які ще залишилися в Україні, - заявив перед голосуванням Віталій Малецький.



Президента, КМУ та Верховну Раду депутати просять сприяти розрахункам «Укрзалізниці» з метою недопущення відтоку кадрів з підприємства та його зупинки.


Наводимо повний текст звернення.


Звернення

депутатів Кременчуцької міської ради до Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України щодо стану взаємовідносин між АТ «Укрзалізниця» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод»


Історично склалося, що місто Кременчук є одним з найбільших промислових центрів України.

На території міста працює єдине і унікальне в Україні підприємство зі 150-річною історією, що має високі інноваційні технології, налагоджений одночасний випуск вантажних вагонів та транспорту соціального призначення, такого як пасажирські вагони, вагони метрополітену, електро- та дизель-поїзди тощо – ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».


ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» з 2001 року є єдиним національним виробником рухомого складу для перевезення пасажирів в Україні, найбільшим наповнювачем бюджету міста Кременчука та Полтавської області.


Як Вам добре відомо, на жаль, галузь пасажирських перевезень в Україні в частині оновлення рухомого складу, тобто якість та комфорт для пасажирів, перебуває в критичному стані, так як зношеність парку пасажирських вагонів АТ «Укрзалізниця» становить понад 90%.

За роки тісного співробітництва у ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» з АТ «Укрзалізниця» склались партнерські, товариські взаємовідносини, що давало можливість обом підприємствам спільно реалізовувати різні проекти в сфері вагонобудування, тим самим забезпечуючи багатотисячні колективи роботою, і, в свою чергу, наповнюючи державний і місцеві бюджети надходженнями у вигляді податків.


У 2018 році, за результатами тендерних процедур, між АТ «Укрзалізниця» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» було укладено 5 договорів на поставку пасажирських вагонів різного типу та дизель-поїздів. Загалом постачанню підлягало у 2018 – 2019 роках 54 пасажирських вагони та 6 трьохвагонних потягів дизель-поїздів на загальну суму 2,58 млрд. грн., у виробництві яких задіяно 160 українських та понад 20 європейських партнерів (в т.ч. у таких всесвітньо відомих компаній, як Кnorr-Bremse, Voith Turbo, Rawag, GMTі ін.).

ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» на підставі укладених договорів за власний кошт приступило до будівництва вагонів та поїздів. У строк до 27.06.2019 року повинні були поставленими всі 54 пасажирські вагони, а строк поставки дизель-поїздів – до кінця поточного року.

Проте, з боку АТ «Укрзалізниця» прийнято лише 11 вагонів, заборгованість за які перед підприємством з січня місяця по теперішній час складає понад 107 млн. грн.


Інші 43 вагони АТ «Укрзалізниця» взагалі відмовляється приймати у підприємства не тільки в супереч умовам договорів, а й в загалі своїми діями дискримінуючи задекларовані Президентом України кроки, направлені на поліпшення транспортної інфраструктури.

На жаль, у визначений договорами строк АТ «Укрзалізниця» свої обов’язки не виконало, як не виконало їх і на сьогоднішній день.

ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» було вимушене звернутися з позовом до господарського суду, щоб захистити свої права та вкладені у виробництво вагонів кошти (майже півтора мільярди гривень).


Вважаючи дії і позицію АТ «Укрзалізниця» по відношенню до ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» не партнерськими і такими, які наносять збиток репутації державної компанії - монополіста, ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» звернулось до виконавчого комітету Кременчуцької міської ради, з проханням про сприяння у вирішенні даної проблеми на рівні Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України.


На підставі звернення трудового колективу та адміністрації ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», цим листом до Вас звертається депутатський корпус як представник громади, який покликаний її захищати, з проханням невідкладно втрутитися у ситуацію, яка склалася у відносинах між АТ «Укрзалізниця» та ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», так як не вирішення на рівні Держави цього проблемного питання може привести до найгірших негативних наслідків як для самого підприємства як бюджетоутворюючого у місті Кременчук, так і негативного суспільного резонансу в цілому.


На підставі вищенаведеного, звертаємося з проханням:

Втрутитися в ситуацію, яка склалася, так як засновником АТ «Укрзалізниця» є Держава.
Максимально сприяти у виділенні коштів для виконання з боку АТ «Українська залізниця» договірних зобов’язань перед ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» щодо реалізації у 2019 році укладених договорів на поставку пасажирських вагонів, у 2019-2020 роках – дизель-поїздів з отриманням виготовленої продукції та її оплатою з метою недопущення відтоку кваліфікованих кадрів з міста Кременчук, що призведе до недонаповнення податками бюджетів всіх рівнів і може стати причиною повної зупинки діяльності ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».

Автор: Тетяна Донченко Фото: Артем Коваленко
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Коментарі: 1

54
3 вересня 2019 23:42



 


2 0

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх