Не зерном єдиним: чи вдасться українським металургам відновити експорт залізорудної продукції морськими шляхами?

20.10.2023, 15:52 Переглядів: 540

Через повномасштабне вторгнення гірничодобувні підприємства України не мали змоги відправляти свою продукцію через чорноморські порти. Втім днями за інформацією NV Бізнес один із чорноморських портів України прийняв суховантаж Jolanda під прапором Ліберії. Експерти обговорюють можливість відродження експорту продукції гірничо-металургійного комплексу морськими шляхами.

Новим маршрутом для цивільних суден до портів Одеси, який фактично став новим «зерновим коридором» без участі представників країни-агресора, вже скористалося 31 судно. Здебільшого вони були завантажені агропродукцією, втім кілька балкерів перевезли продукцію гірничо-металургійного комплексу України.

«Три балкери з агропродукцією та залізною рудою вийшли з портів Чорноморськ і Південний, а 5 нових суден прямують до портів на завантаження», — повідомив Олександр Кубраков, віцепремʼєр-міністр із відновлення України — міністр розвитку громад, територій та інфраструктури.

Поки українські металурги не наважуються на оптимістичні прогнози й називають цей коридор тимчасовим. До того ж мають сумніви, що він є безпечним.

Втім у гірничорудній компанії Ferrexpo з українськими активами на Полтавщині цю подію вважають багатообіцяючим початком потенційного повного розблокування й відновлення логістики морськими шляхами.

«Наразі ми дуже уважно спостерігаємо та оцінюємо ситуацію. Питання безпеки залишаються для нас значущими», — кажуть у Ferrexpo.

У пресслужбі пояснюють, що це безпекове питання впливає зокрема і на кількість судновласників, які готові працювати на налагодженій ділянці.

«Наразі, цей перелік значно обмежений», — констатували в Ferrexpo, додавши, що вартість фрахту залишається значною з причин високих ризиків.

З тим, що ситуація покращується, погоджується й Олег Панасенко, головний редактор видавництва «Порти України», додаючи, що саме вантажопідйомність судна Jolanda — 180 тисяч тонн — дозволить перевозити великі обсяги залізорудної продукції на великі відстані.

До повномасштабного вторгнення й початку морської блокади понад 60% продукції гірничо-металургійного комплексу України експортували до портів Китаю. Куди саме попрямує судно під прапором Ліберії, стане відомо після його завантаження. І якщо порт призначення буде китайським, то це може стати ще однією хорошою новиною: у такому разі покращаться не лише показники експорту, а й обсяги виробництва гірничодобувних підприємств України, які в нинішніх складних умовах вимушені працювати на 25-30% від своєї максимальної потужності.

Збільшення кількості суднозаходів призведе до зменшення вартості фрахту й інших обов’язкових платежів.

«Цьому однозначно буде сприяти готовність міжнародних страхових компаній покривати ризики судновласників під час роботи з українськими глибоководними портами Чорного моря», — констатують у Ferrexpo.
Автор: на правах реклами
Теги: Ferrexpo
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх