На нові тролейбуси у Кременчуці не вистачає 53 мільйона гривень

25.04.2019, 10:32 Просмотров: 1 335 Комментариев: 6

 

Таку суму на 2019 рік мер міста озвучив під час сесії міської ради, але запевнив, що кредитори почекають

24 квітня на сесії міськради депутати 27 голосами ухвалили рішення «Про організацію надання транспортних послуг з перевезень міським електричним транспортом». Рішення змінює характер відносин міської ради з кредитором — Європейським банком реконструкції та розвитку, який фінансував закупівлю 50 нових тролейбусів для міста. Так, погашати кредит у розмірі 8 мільйонів євро (на 12 років, до 2029 року) планувалося за рахунок дотацій з бюджету Кременчуцькому тролейбусному управлінню. Проте ЄБРР забажав, щоб місто купувало в КТУ послуги з перевезення пасажирів.


На сесії затвердили форму договору на перевезення та шість додатків до нього (показники транспортних послуг, індикатори їх якості, величину затвердженого розрахункового тарифу та інше). Усі документи — лише форми, ні єдиної цифри у них немає. Тобто фактично депутати не знають, на що саме підписуються, змінюючи характер взаємовідносин з ЄБРР. Мер Кременчука Віталій Малецький під час сесії сказав: для того, щоб наповнити форми змістом, треба ще порахувати.


Проте вже зараз відомо, що за новим сервісним договором у бюджеті не вистачає 53 мільйонів гривень на 2019 рік, щоб розрахуватися з ЄБРР. Таку цифру назвав Віталій Малецький, відповідаючи на запитання голови бюджетної комісії Олександра Плескуна. Проте мер запевнив, що ведуться перемовини з партнерами (ЄБРР), і фінансування буде в межах бюджетних призначень, передбачених на поточний рік.


Немає в новому рішенні й розрахунків вартості проїзду. На комісіях депутати цікавилися цим питанням, на що начальник відділу транспорту Руслан Івашина відповів: реальна вартість проїзду в тролейбусах — 9 гривень.




На депутатських комісіях звучала також інформація про те, що ціна на проїзд у тролейбусах підвищуватиметься на 50 коп кожні три роки, починаючи з 2021 року. (Цієї цифри в документах, які затверджувала сесія, теж немає.) Відтак, йдеться про те, що навіть після підвищення ціни на проїзд вона не покриватиме реальних витрат. Тобто місто фактично дотує з бюджету всіх пасажирів тролейбусів (не лише пільговиків, які їздять безкоштовно).


- Ми можемо дійти до того, що КТУ буде байдуже, який касовий збір вони збирають, - висловився депутат Олександр Плескун під час сесії.


На це міський голова Віталій Малецький відповів, що уже зараз виникає питання про безкоштовний проїзд у тролейбусах для всіх кременчужан. І така практика дотацій транспортних послуг існує в європейських містах. Як приклад мер навів Таллінн.


Проте на даний час повну відмову від оплати за проїзд у тролейбусах мер вважає недоцільним.


На сесії не вперше виникло питання про розрахунки: скільки ж реально коштів потрібно на відшкодування транспортних послуг? Як контролювати ці витрати? (Це питання ставив депутат Плескун). Адже облік пасажирів фактично не ведеться. Мер (уже вкотре) пообіцяв електронну «картку кременчужанина» для пільговиків. Депутат Микола Порицький вважає, що допоки цієї картки не буде, новий договір з банком — це «фількина грамота».


Поговоривши про те, як дорого нові тролейбуси обходяться бюджету, депутати ухвалили рішення про новий договір з банком.

Довідка

Нагадаємо, ЄБРР кредитував місто в сумі 8 млн євро на закупівлю 50 тролейбусів, у тому числі 10 — з автономним ходом. 40 тролейбусів місто вже отримало (35 одноланкових та 5 «гармошок»). У рамках проекту також передбачені комплект запчастин, будівництво мийки на КТУ, поліпшення технічної бази підприємства. Повна вартість проекту — 11 млн євро, з них 2 млн євро – грант від фонду Е5P, 0,5 млн євро — кошти міського бюджету та ще 0,5 млн євро — кошти ЄБРР на консультаційну підтримку проекту. Вартість кредитного договору (на момент його укладання) в 48 разів перевищувала статутний капітал КТУ. Витрати на обслуговування тролейбусного кредиту вже зросли на 9 млн грн: з 184 млн грн до 193 млн грн через зростання курсу євро.


Кременчуцьке тролейбусне управління 12 березня оголосило повторний конкурс на 10 тролейбусів з автономним ходом. Попередній конкурс не відбувся.


Комментарии: 6

208
25 апреля 2019 10:37

надо с народа собрать, а лишку по карманам...


+2
177
25 апреля 2019 11:28

Вот в который раз скажу)) Проезд для всех должен быть платным, 2грн не убудет с любого пенсионера. А когда 90% пасажиропотока это льготники, то можно написать и 25грн за проезд. И смысл будет тот же, забитый транспорт льготниками, и небольшая часть людей которые платят за проезд. Есть еще классная категория которая с барского плеча вещает - билетик не надо, не понимая что кондуктор-контроллер находится на работе за ЗП, а оплата самого проезда как раз и формирует бюджеты. Да можно рассмотреть определенное время для бесплатного проезда, в промежутках между "час пик". Многие тут сразу включали мораль мол это же Пенсионеры, а твоя бабушка и тд. Люди очнитесь. Уж лучше ездить платно, в нормальном транспорте, не на головах, с адекватными ценами. И Пенсионер это не заслуга, это возраст. 

А жить всем нелегко, у каждого свои проблемы. 

 

P.S. Если не знают где взять деньги на оплату долга, то часть уже пора бы вернуть из карманов (около 14 миллионов) за навар на фрезе. С 11 до 25 миллионов поднять цену неплохо. https://www.telegraf.in.ua/topnews/10077260-sud-areshtuvav-dorozhnyu-f
rezu-kremenchuckogo-shrbu-kuplenu-za-zavischenoyu-vartstyu.html


+10
1 804
25 апреля 2019 11:32

Цитата: wtf100500
Проезд для всех должен быть платным, 2грн не убудет с любого пенсионера. А когда 90% пасажиропотока это льготники, то можно написать и 25грн за проезд. И смысл будет тот же, забитый транспорт льготниками, и небольшая часть людей которые платят за проезд.

 

Для льготников должна быть монетизация компенсации за проезд. Но Малецкий этого  очень сильно не хочет. Это жжжжжж не спроста

 


+2
450
25 апреля 2019 12:26

Не поділяю мрію виконавчого комітету та мера про безкоштовний проїзд в тролейбусах та існуючу копійчану вартість квитка. 

 

Вважаю, що деякі категорії пільговиків місто може собі дозволити возити безкоштовно ( багатодітні родини, учасники бойових дій, інші категорії згідно з законом), деякі категорії - за пільговими тарифами, але працездатні громадяни мають платити за проїзд адекватну ціну, наприклад, 4 грн станом на сьогоднішній день. 

 

Навіть в СРСР проїзд в тролейбусі був не був безкоштовним, і це абсолютно нормально.


-2
167
25 апреля 2019 15:24

Давайте ещё какой-нибудь памятник за 1,5 ляма построим. Например: ничего не вижу, ничего не слышу, ничего не скажу - в мерии бабла много, девать кроме как на памятники и доски больше некуда. Вот на ровном месте 3,5 миллиона выкинули.


+10
123
25 апреля 2019 21:00

Пенсионеры катаються куда на больше суммы чем на это предусмотрено дотациями. Иногда складываеться впечатление что некоторые вообще считают это удобной портативной лавочкой (как та что возле подъезда) для того что б поболтать, а зимой так и ещё и теплее чем на улице. Пока им не монетезируют их "покатушки",  троллейбусы и дальше будут забиты бесплатнками, а те кто билетики покупает будет ярое меньшенство, а КТУ соответственно вечным должником и банкротом.


+4
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх