Кременчужанка скаржиться на завищені рахунки за електроенергію

28.11.2018, 15:10 Просмотров: 3 248 Комментариев: 5

 

У «Полтаваобленерго» запевняють, що показники коригують - але наступного місяця,  і радять споживачам самостійно передавати показники лічильників, щоб уникнути завищених рахунків

«Чому я мушу платити за подвійним тарифом?»

Пенсіонерка пані Олена, мешканка вулиці Майора Борищака, економить електроенергію, щоб вкладатися у норму 100 кВт/год, яка оплачується за тарифом 0,9 грн за 1 кВт/год. За словами кременчужанки, їй це вдається, бо живе вона одна і споживає мало. Проте рахунки від «Полтаваобленерго» перекреслили домашню економію. Як розповіла пані Олена Т., рахунок за місяць перевищив 100 кіловат – і відповідно, за всі зайві кіловати треба платити вже по 1,68 гривень – майже вдвічі дорожче. Кременчужанка вважає, що так трапилося, бо показники електроенергії знімав контролер «Полтаваобленерго».


  


- Мені за жовтень виставили показники, до яких лічильнику дуже далеко – як за два місяці. Лише на кінець листопада я з ними зрівнялася. Але чому я мушу за листопад платити нуль, а за жовтень – за подвійним тарифом? Раніше я не звертала уваги на ті показники, а потім звернула. У серпні я жила майже місяць на дачі. Приїхала – а рахунок за серпень 112 гривень. Звідки? Працював лише холодильник. Я промовчала, але питання в мене виникло. А тепер я зрозуміла – це середні показники, – обурюється мешканка міста.


Хочете правильні рахунки – передавайте показники лічильника

Світлана Трубчаніна, керівник абонентської групи з електроенергії Кременчуцької філії ПАТ «Полтаваобленерго», наголошує, що, відповідно до нових Правил роздрібного ринку електричної енергії обов’язок передавати показники електроенергії покладається на самого споживача.


- Суть не в тому, що контролер зняв неправильні показники. Головне – абонент не передав показники електроенергії станом на перше число місяця, - наголошує вона.


Керівник абонвідділу пояснила, що різниця між місячним споживанням може бути суттєвою. Наприклад, якщо люди гріються кондиціонерами або користуються бойлерами, коли немає гарячої води.

 

- Наприклад, у жовтні вже не вмикається бойлер, кондиціонер – немає зайвих витрат, і споживання в межах 100 кВт/год. Але середньодобове споживання  «підтягується» за попередній період, коли все це було. Споживач не використав понад 100 кіловат відповідно до показників лічильника. Але програма розрахувала – і витрати вийшли більшими. Тому ми завжди всім (і в рахунках це вказано) радимо передавати показники станом на перше число, якщо ви хочете, щоб рахунок був виставлений за вашими фактичними показниками. У нас немає можливості знімати показники в усіх споживачів станом на перше число, бо тоді треба роздути штат контролерів, - пояснює Світлана Трубчаніна.



Приклад

Як виставляють рахунок, якщо абонент не передав показники електроенергії

Керівник абонвідділу допомогла розібратися, як виставляють рахунок, якщо абонент не передав показники електроенергії.


Є різниця між контрольними показниками - тими, що знімає контролер і розрахунковими – тими, за якими споживачу виставляють рахунки. Якщо показники передані невчасно або не передані, тоді  рахунок виставляють за середньодобовим споживанням – Світлана Трубчаніна новий Кодекс комерційного обліку електричної енергії. Пояснимо на прикладі, як це працює.


Наприклад, контролер щомісяця знімає контрольні показники 17 числа. У в жовтні він теж зняв показники станом на 17 число, а станом на 1 листопада абонент не передав фактичні розрахункові показники за жовтень.


У цьому випадку енергокомпанія враховує контрольні показники за 17 діб (різницю між показниками, що були в рахунку за попередній місяць і показниками на 17 число). Припустимо, це 60 кВт/год.


За решту 14 діб, за які немає свіжих даних (по 31 жовтня включно) абоненту нарахують за середньодобовим споживанням.  При цьому береться останній період між зняттям контрольних показників (у даному випадку від 17 вересня до 17 жовтня). Наприклад, споживання у цей період було 103 кВт/год:


103 кВт/год : 30 діб (з 17 по 17 число) = 3,43 кВт/год – середньодобове споживання


14 діб*3,43 кВт/год = 48 кВт/год. 


Тепер до розрахункової кількості спожитого додаються фактично спожиті кіловат-години:


60 кВт/год (за 17 діб) + 48 кВт/год (за 14 діб) = 108 кВт/год.


Таким чином, за 100 кВт/год рахунок буде за тарифом 0,9 грн, а на 8 кВт/год – за тарифом 1,68 грн.

 

Чи передбачене коригування рахунку?

Світлана Трубчаніна запевняє, що при знятті контрольних показників у наступному місяці рахунок коригується.


- Наприклад,  контролер йде – а показники менші, ніж ті, що програма виставила станом на перше число. Тоді ми заносимо фактичні показники і коригуємо показники за попередній період, - пояснила вона і запевнила, що за так звані зайві кіловатти, за які споживач сплатив по 1,68 грн (понад 100 кВт/год) гроші на рахунок повертаються теж за тарифом 1,68 грн.


Так само, каже керівник абонгрупи, рахунок може бути відкоригований за заявою споживача – тобто зайве нарахування можна оскаржити. Але в будь-якому випадку споживач побачить відкоригований рахунок на касі (або через розсилку ЕКС від фірми ВАС), уже наступного місяця. Тобто якщо некоректний рахунок був виставлений у листопаді (за жовтень), то відкоригований рахунок буде на касі у грудні (за листопад, з урахуванням перерахунку за жовтень).


До речі, як поінформувала Світлана Трубчаніна, Олені Т. здійснили перерахунок.

 

Як не влетіти з рахунком

За новими Правилами роздрібного ринку електричної енергії, якщо ви не сплатили рахунок до 20 числа наступного місяця (наприклад, до 20 листопада за жовтень), енергопостачальник уже може надіслати повідомлення про відключення за борг. Тож чекати на відкоригований рахунок і не платити – ризиковано. І в попередньому матеріалі ми розповіли, як кременчужанку відключили за борг у 106 гривень – при цьому борг, як стверджує вона, якраз утворився штучно через некоректні показники.


Відтак, щоб не оплачувати некоректні рахунки, слід вчасно подавати показники електроенергії станом на перше число місяця місяця (у «Полтаваобленерго» просять передавати показники 1 і 2 числа). Зробити це можна кількома способами:

  • на сайті «Полтаваобленерго» - можна або скористатися сервісом «абонентська книжка», або ввести показники у форму, використовуючи особовий рахунок;
  • за допомогою мобільного додатку POE24, який доступний для завантаження через Google Play Market;
  • через голосове меню кол-центру «Полтаваобленерго» за номерами телефонів: 0800-305-035, (безкоштовно на території України), 050-305-99-10, 097-20-20-207, 093-17-02-533 (безкоштовно у мережах відповідних операторів зв’язку);
  • через сервіс ЕКС від фірми ВАС зареєструвавшись в особовому кабінеті. У цьому випадку абонвідділ Кременчуцької філії «Полтаваобленерго» просить подавати показники з 30 по 1 число – вони будуть враховані як показники станом  на 1 число.
Автор: Татьяна Донченко Источник фото: fakty.com.ua

Комментарии: 5

702
28 ноября 2018 15:17

Як не влетіти з рахунком За новими Правилами роздрібного ринку електричної енергії, якщо ви не сплатили рахунок до 20 числа наступного місяця (наприклад, до 20 жовтня за листопад)

Так получается, что речь о предоплате

flushed


0
711
28 ноября 2018 15:34

Цитата: А.бышенко

Як не влетіти з рахунком За новими Правилами роздрібного ринку електричної енергії, якщо ви не сплатили рахунок до 20 числа наступного місяця (наприклад, до 20 жовтня за листопад)

Так получается, что речь о предоплате

flushed

Сорі, до 20 листопада за жовтень - наступного місяця


+2
383
28 ноября 2018 16:54

опять мутят--то в абонотделе сказали контролеров не будет подавайте черех сайт 28,29,30,31----теперь 1-го числа--но виже что контролер опять появилась----когда захотела--тогда и сняла показания и что самое интересное конечно же в большую свою сторону((((

 


+17
112
28 ноября 2018 21:48

обов’язок передавати показники електроенергії покладається на самого споживача.

Опять мы пошли своим путем, как завещал Ленин. В "менее" продвинутых странах "споживач" должен только потреблять и иметь деньги на оплату потребленного.
гроші на рахунок повертаються

Они возвращаются на лицевой счет потребителя. Живыми деньгами (нал, безнал) потребитель их не увидит. Я свои несчастные 300-500 грн выцарапывал 3 месяца, дошел до Андриевского.
рахунок може бути відкоригований за заявою споживача

Проходили. "У вас есть машина? Нет?, Тогда сегодня контролер не придет." "И учтите, что если контролер не сможет попасть в дом, подъезд, этаж, квартиру в удобное для него время, то плевали мы на ваше заявление"
через сервіс ЕКС від фірми ВАС...

В августе в абонотделе мне было сказано что это для таких лохов как я. А "нормальные пацаны" пользуются сервисом абонкнижки. На вопрос, почему меня не предупредили об этом ни в каком виде, меня попросили не мешать работать.

Пошел снимать-сравнивать, как раз мне 500 евро переплаты сами вернули на банковский счет. Не Полтаваоблэнерго ...


+6
1 391
30 ноября 2018 08:31

У «Полтаваобленерго» запевняють, що показники коригують - але наступного місяця,  і радять споживачам самостійно передавати показники лічильників, щоб уникнути завищених рахунків.


Это очередная БРЕХНЯ от конторы Полтаваобленерго!

У нас и инспектор снимает показания, и сами передаём их заполняя отчёт на сайте ВАС, и всё равно нам почти каждый месяц приписывают по 100 - 150 Квт. по двойному тарифу. 


+1
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.
  • НОВОСТИ ПАРТНЕРОВ:


Вверх