«Євробляхи» в законі: чим не задоволені кременчуцькі власники «блях»

19.11.2018, 07:04 Переглядів: 9 304

 

Хто понесе відповідальність за порушення і яку? Розібратися з тонкощами нового закону, що стосуються «євроблях», нам допомогла юрист

8 листопада Верховна Рада України ухвалила два законопроекти, що стосуються «євроблях». Якщо говорити коротко, то перший (№8487) вносить зміни у вартість розмитнення, другий (№8488) – у розмір штрафів.


Власники автомобілів на єврономерах прийнятим законопроектом не задоволені. Вони вимагали прибрати з формули розрахунку коефіцієнт віку. Та Верховна Рада за це не проголосувала. На знак протесту один із учасників, керівник всеукраїнської організації «Авто Євро Сила», 8 листопада спалив свій Land Rover.


 


«ТелеграфЪ» з’ясував, що й кременчуцькі власники авто на єврономерах не в захваті від нового закону. Ми поспілкувалися з керівником місцевої організації «Авто Євро Сила» Денисом Табунщиком. Він розповів, що у Кременчуці, за його підрахунками, понад три тисячі автомобілів із європейською реєстрацією. Денис Табунщик також вважає, що від нового закону їм не стане жити легше:


 


- Нічого не спростили. Дуже жорсткі закони. Ці машини - 2004 - 2009 рік. Вартість розмитнення космічна. Ми порахували, що розмитнити дизельний автомобіль Audi 2004 з об'ємом двигуна 2,5 літра коштуватиме 3600 євро. При тому, що сама машина в Литві коштує 3000 євро. Ми не відмовляємося платити. Але приберіть коефіцієнт віку. Тоді вийде 1000-1500 євро. Ми готові на це. Але не на 3500 - 4000 євро.
 


Денис Табунщик також вважає, що лише три із 10 власників автомобілів із єврономерами встигнуть скористатися пільговими умовами розмитнення (знижкою 50%):

- Аби всі вклалися в пільговий термін, розмитнювати потрібно чотири машини за хвилину. Навіть 50% не встигнуть у ці 90 днів. І це без урахування того, що цей автомобіль потрібно зняти з обліку у Польщі чи Литві. Процес непростий. Зробити це має власник. Його слід знайти. Він може навіть не перебувати в країні. Потім, пройшовши все це, привезти документи... Якби дали рік, можна було б це встигнути. Це реально. Але 90 днів - це не ті терміни.


Що ж у підсумку втрачають/отримують після змін власники «євроблях»? Адже якщо порахувати вартість авто, скажімо, з Литви, додати до цієї цифри вартість розмитнення, вийде вартість такого ж авто в Україні.


- Вірно. Ніхто нічого не виграє, ніхто нічого не програє, - коментує Денис Табунщик. - Плюсом є лише те, що ці машини не їздили нашими дорогами. Але чому той же поляк може купити машину за 700 євро, а українець мусить купувати її за 2500 євро?! Вам не боляче?


За порушення – штраф до 170 тисяч гривень


- Автомобілі, які ввезені в Україну і їздять на єврономерах, ввезені двома способами: це або тимчасове ввезення, або транзит, - розповідає Денис Табунщик. - У першому випадку машину в країну ввозив нерезидент на рік із правом перезаїзду. У другому випадку ввозить резидент на 10 днів. Потім платить штраф 8500 гривень - і їздить доти, доки не перетне кордон. Зараз цю дірку в законі прикрили штрафом у 170 тисяч гривень.


Хто понесе відповідальність за порушення і яку? Розібратися з тонкощами нового закону нам допомогла юрист із податкового права Ольга Тищенко. Згідно з прийнятим законопроектом №8848, відповідальність несе людина, яка безпосередньо ввезла транспортний засіб на митну територію України або помістила його в митний режим транзиту і порушила митні правила.


Ці автомобілі не можна передавати в управління або розпорядження іншій людині, за винятком випадків, якщо в авто знаходиться людина, яка ввезла його у країну. Також ці автомобілі не можна використовувати у підприємницькій діяльності або для отримання доходів. За дані порушення передбачений штраф у розмірі 34 тисячі гривень.


Автомобіль, який знаходиться в Україні понад 30 днів, підлягає обов’язковій державній реєстрації. Штрафи за порушення термінів тимчасового або транзитного ввезення коливаються від 170 гривень (за 1 день прострочення) до 170 тисяч гривень (понад 30 днів).
Популярним у нашій країні є розбирання автомобілів на єврономерах. Їх, куплені в Польщі й Литві за копійки в поганому стані, ввозять у якості «донорів». Розбирають і продають комплектуючі за приємною ціною. Так ось таке задоволення тепер є порушенням і обійдеться в 170 тисяч гривень – це сума, що дорівнює ціні непоганого автомобіля.

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх