Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

28.03.2017, 14:04 Переглядів: 5 279

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

Уперше за останні роки збільшилися обсяги нафтопереробки. Уперед пішли й машинобудівники – ПАТ «Кредмаш» та КВБЗ, для якого минулий рік був більш-менш вдалим, але зараз завод ризикує залишитися без роботи.

Непевне зростання після рекордних падінь

 

Як почуваються машинобудівники
Вперше за останні три роки у 2016-му ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» збільшив обсяги виробництва.


Вагонзавод виконав велике замовлення для Туркменістану. А у другому півріччі, вигравши тендер, виготовляв 350 вантажних вагонів для «Укрзалізниці», і це було перше за три роки замовлення відомства на даний вид продукції.


Але потрібно подумати: це зростання на фоні рекордного падіння у попередньому, 2015 році – на 83% порівняно з 2014 роком. І підприємство ще не в повній мірі надолужило втрачене. Так, у 2016 році було виготовлено 1576 вантажних вагонів, але в 2014 році цей показник складав 2 406 штук, у 2013–5 316 штук, а в свої найкращі часи підприємство виготовляло 10–13 тисяч вантажних вагонів на рік.


Також «Укрзалізниця» у 2016 році замовила 21 пасажирський вагон на КВБЗ, тоді як у 2015 не було виготовлено жодного.


Підбиваючи підсумки 2016 року, голова наглядової ради ПАТ КВБЗ Володимир Приходько висловився у корпоративному виданні, що збільшення виробництва «це не ті обсяги, які б дозволяли нам значно підвищувати заробітну плату, виплачувати премію, створювати нові робочі місця, направляти кошти на розвиток».


Нагадаємо, у 2017 році на КВБЗ розраховували отримати замовлення на 1500–2000 вантажних вагонів. Але наразі тендери «Укрзалізниці» не відбулися, оскільки українських вагонобудівників не влаштувала запропонована ціна на продукцію, і тому не було учасників тендеру. Ситуація поки що зайшла у глухий кут: підвищувати ціну замовник не збирається, таким чином вагонзавод ризикує залишитися без роботи. Із тендером на пасажирські вагони теж поки що не все зрозуміло – на КВБЗ стверджують, що «Укрзалізниця» хоче купувати застарілу продукцію.


Ще одне кременчуцьке підприємство машинобудування – ПАТ «Кредмаш» – теж збільшило обсяги виробництва. У 2016 році виготовили 31 асфальтозмішувальну установку – на 2 більше, ніж у 2015 році. Але зазирнемо не на два, а на три роки назад. У 2014 підприємство виготовило 54 установки, тож цей показник після втрати російського ринку збуту, який раніше був основним для наших машинобудівників, залишається недосяжним.


В інших машинобудівників справи гірші: зменшив обсяги виробництва колісний завод. ПАТ «АвтоКрАЗ» не надав інформацію про випуск автомобілів у 2016 році. У прес-службі відповіли, що на те є низка об’єктивних причин. Проте у прес-релізі підприємства про підсумки минулого року повідомляється про зростання випуску причепів, напівпричепів, литва та запасних частин (порівняно з 2015 роком). У той же час, про збільшення випуску автомобілів не повідомляється: напевне через те, що похвалитися нічим. За підсумками першого півріччя минулого року вже спостерігалося падіння на 30%.


Відзначимо, що у 2014 році, коли інші підприємства машинобудування «падали», «АвтоКрАЗ» зростав за рахунок військових замовлень. Але у 2016 році їх було дуже мало – про це розповідав генеральний директор «АвтоКрАЗу» Роман Черняк в інтерв’ю «Телеграфу».


«Замовлень для Збройних Сил дуже мало, для Національної гвардії та Прикордонної служби – взагалі немає, порівняно з минулим роком. У сукупності ці проблеми призводять до стагнації і скорочення виробництва».


«Укртатнафта» пішла вперед
Кременчуцький НПЗ ПАТ «Укртатнафта» – наразі єдиний працюючий нафтопереробний завод в Україні.


Обсяги переробки нафти у 2016 році порівняно із 2015 роком зросли на 11%. На підприємстві зазначають, що це перше зростання виробничих показників за останні кілька років.


Проте подальший рух уперед стримується обмеженням попиту на продукцію на внутрішньому ринку (зокрема через втрату Україною частини території), а також внаслідок антиконкурентних дій імпортерів. Так, на підприємстві винуватять демпінг білоруських постачальників, частка яких на українському ринку пального сягнула 80%.


У 2017 році керівництво підприємства прогнозує його стабільну роботу завдяки налагодженню поставок імпортної сировини. Розраховують на каспійську нафту сорту Azeri light. Планується переробити 3,1 млн тонн нафтової сировини, що перевищить показник 2016 року на 41%. Таким чином, ПАТ «Укртатнафта» в 2017 році продовжить надолужувати втрачені в останні роки позиції на ринку нафтопродуктів України, особливо після рекордного падіння у 2015-му.


Хто найстабільніший?
Цей титул дістається швейному підприємству ПАТ «Кремтекс», яке працює на давальницькій сировині та виконує замовлення для Німеччини. Вже третій рік поспіль підприємство демонструє стабільне зростання. Звісно, це не може не тішити, але, з іншого боку, ми маємо розуміти, що попитом у Європі користується дешева робоча сила з України. За українську зарплату кременчуцькі працівниці «Кремтексу» шиють брендові речі за розробками європейських дизайнерів.


Варто відзначити, що у 2015 році зростало виробництво на підприємствах харчової промисловості, однак за підсумками 2016-го Кременчуцька кондитерська фабрика «Рошен» та «Кременчуцький міськмолокозавод» показали падіння обсягів виробництва. І, напевне, причина тут не в тому, що українці стали менше їсти, а у внутрішній конкуренції. Ми бачимо, як потужно рекламується місцевий виробник солодощів «Лукас»; як на полиці супермаркетів потрапляє молочна продукція Лубенського та Миргородського молокозаводів.


Збільшили обсяги виробництва

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 роціЯк спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 роціЯк спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 роціЯк спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Зменшили обсяги виробництва

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 роціЯк спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Як спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 роціЯк спрацювали кременчуцькі підприємства у 2016 році

 

Подія року
Найбільшою подією року для кременчуцької промисловості було відновлення виробництва на сталеливарному заводі, який стояв більше двох поспіль. За підсумками 2016 року підприємство відзвітувало про 500 тонн литва.
«Запустити» завод вдалося завдяки тому, що КВБЗ почав отримувати замовлення. Сталеливарний завод виготовляє для вагонників литво, і саме від їхніх контрактів залежатиме його подальша робота.

 

(У матеріалі використана інформаційна довідка управління економіки виконкому та дані підприємств)

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх