«Укрзалізниця» звинувачує Крюківський вагонзавод у завищенні цін на пасажирські вагони

25.06.2018, 09:54 Просмотров: 2 423 Комментариев: 4

 

Ціну на пасажирський вагон виробництва КВБЗ «Укрзалізниця» порівнює з Тверським вагонобудівним заводом у Росії

«Крюківський монополіст «задирає» ціни на пасажирські вагони для Укрзалізниці» - з таким заголовком вийшло повідомлення на офіційному порталі «Укрзалізниці».


У відомстві стверджують, що ПАТ КВБЗ, зловживаючи своїм монопольним становищем, за останні два роки підвищив ціни на вагони для Укрзалізниці на 65,4 %. В Укрзалізниці таке стрімке зростання вартості продукції виробника вважають економічно не обґрунтованим.


В «Укрзалізниці» порівнюють ціни на купейні пасажирські вагони спального типу (модель 61-779) відповідно до угод, укладених із заводом у попередні роки та нинішню пропозицію у системі ProZorro.


Як змінювалася ціна

  • понад 16,9 млн грн з ПДВ – за договором у липні 2016 року
  • понад 23,3 млн грн з ПДВ – за договором у квітні 2017 року
  • 28 млн 43,6 тис грн – цінова пропозиція у травні 2018 року

«Крім того, ціни на вагони виробництва Крюківського вагонобудівного заводу в період з липня 2016 по травень 2018 року зростали вдвічі швидше, ніж ціни виробників промислової продукції. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4 %, а загальний індекс цін виробників – на 42,2 %. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні склала 27,2 %. Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обґрунтування, резюмують фахівці Укрзалізниці», - пише офіційний сайт відомства.


«Укрзалізниця» порівнює ціну на пасажирські вагони виробництва ПАТ КВБЗ з цінами Тверського вагонобудівного заводу (Росія), Так, за даними відомства, у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника складала понад 1 млн 70 тис доларів США, а, Тверський вагонобудівний завод у 2017 році продавав свої вагони РЖД за 825 тис дол. США, що на 30 % дешевше, ніж КВБЗ.


«Це також свідчить про суттєве завищення вартості продукції Крюківським вагонобудівним заводом», - сказано у повідомленні.


В «Укрзалізниці» підкреслють, що підтримка вітчизняного виробника є пріоритетним завданням для відомства.


«Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обґрунтовану ціну на свою продукцію, застерігають фахівці Укрзалізниці. Інакше в програші залишаються пасажири: через невиправдані апетити Крюківського вагонобудівного в парк Укрзалізниці надійде менше вагонів», - роблять висновок в «Укрзалізниці».


Що відомо про сам тендер та його учасників

Цінові претензії відомства спалахнули після оголошення ним тендеру на закупівлю пасажирських вагонів у травні 2018 року. За його умовами, 22 червня якраз сплив термін поданні пропозицій.


Очікувана вартість закупівлі – 1 млрд 520,6 млн грн.  Усього заплановано купити 54 пасажирські вагони різних типів.


Закупівля проводиться чотирма лотами:

  • Вагон пасажирський купейний спальний – 21 одиниця, очікувана вартість 588,9 млн грн;
  • Вагон пасажирський купейний спальний типу СВ – 20 одиниць, очікувана вартість 550,5 млн грн;
  • Вагон пасажирський купейний спальний з купе начальника поїзду – 11 одиниць, очікувана вартість 316,66 млн грн;
  • Вагон пасажирський купейний для міжнародних перевезень – 2 одиниці, очікувана вартість 64, 56 млн грн.

Аукціон має відбутися 30 липня, зараз триває прекваліфікація учасників, тож офіційно у ProZorro тендерні пропозиції учасників стосовно ціни не розкривалися.


Крім ПАТ КВБЗ, який є єдиним вітчизняним виробником пасажирських вагонів, на тендер подало пропозиції ТОВ «Харківський вагонобудівний завод» з юридичною адресою у місті Дніпро. Відповідно до публічної довідки, ТОВ ХВЗ має 136 чоловік персоналу, із них 50 чоловік робітників. Йдеться про вагонозбірний цех. Країна походження товару (вузлів пасажирських вагонів), який збираються складати на ТОВ ХВЗ, у тендерній документації не простежується.


Довідково: з початку 2018 року ПАТ КВБЗ не зробив жодного пасажирського вагона, єдиним замовником на цю продукцію виступає «Укрзалізниця», яка лише у травні оголосила тендер.


Наразі Крюківський вагонзавод поки що не відповів на цінові претензії «Укрзалізниці».

Автор: Татьяна Донченко Источник фото: kvsz.com

Комментарии: 4

93
25 июня 2018 11:15

При этом завод экономит на всем. Позаменяли качественный утеплитель на дешевый.


+4
3 124
25 июня 2018 11:56

Цитата: Pereselenets

При этом завод экономит на всем. Позаменяли качественный утеплитель на дешевый.

тому що зажралось керівництво

Коріш розказував, шо по сервісу замінить лампочку обходиться в 15 тисяч, хоча роботи там на 500 грн


+1
460
25 июня 2018 12:07

есть одна фирма прокладка на вагонзаводе, ничего не делает. но доход там колоссальньій идет

 

Pereselenets: При этом завод экономит на всем. Позаменяли качественный утеплитель на дешевый.
- а хороший утеплитель пошел на утепление дома начальства))


+4
202
26 июня 2018 13:52

Сравнивать цены вагонов в Твери с КВСЗ, по меньшей мере не корректно!

Завод в Твери выпускает вагоны серийно и полностью специализируется на этом производстве. Для КВСЗ пассажирские вагоны - штучное производство. К тому же в Твери, почти все комплектующие свои, а на КВСЗ, почти все комплектующие - покупные.

И конечно, лучше своё, но дороже, чем российское, но гораздо дешевле! - Основной Закон любой здравомыслящей экономики!


+2
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх