Чи буде КрАЗ повертати борги Жеваго? І чому в підприємства не складаються стосунки з мерією Кременчука?

26.09.2017, 16:10 Просмотров: 4 379 Комментариев: 8

Чи буде КрАЗ повертати борги Жеваго? І чому в підприємства не складаються стосунки з мерією Кременчука?

Генеральний директор ПрАТ «АвтоКрАЗ» Роман Черняк розповів про роботу, зарплату, відповів на запитання преси та розповів про тендери і мера Кременчука

Напередодні Дня машинобудівника, який відзначали минулими вихідними, генеральний директор ПрАТ «АвтоКрАЗ» Роман Черняк зустрівся з пресою. Почав не власного виступу і не з розповідей про здобутки, а з відповідей на конкретні запитання.

 

Про замовлення і тендери

 

- Романе Євгеновичу, скажіть, що нині з державними замовленнями? Це армія, МНС.

 

- З державними замовленнями дуже туго, їх практично немає. Якщо менше сотні автомобілів, то хіба можна це називати державними замовленнями? Це стид і «позор». Коли освоїли на Great Wall*(підприємство корпорації «Богдан», яке пов'язують з Петром Порошенком — ред.) виробництво у Черкасах санітарного автомобіля, то їх закупляють 300 штук. Хто ближчий до корита, той і отримує держзамовлення.

 

Ми беремо участь у відкритих, прозорих та чесних тендерах. Я знімаю шляпу перед Нефьодовим та його компанією, як ввели систему ProZorro. Дуже легко стало працювати. Практично відкриті торги. І якщо прописаний під когось тендер (як у нас у Кременчуці під МАЗи), то одразу все видно…

 

 Про самі тендери та стосунки мерії і КрАЗу

Роман Черняк критикує умови тендеру комунального підприємства «Шляхове ремонтно-будівельне управління». Так, у квітні ШРБУ провело тендер на автомобіль-самоскид та купило білоруський МАЗ за 2 млн 350 тис грн у дилера — фірми «Альфатекс». У той же час, пропозиції двох інших учасників, які були дешевшими, тендерний комітет відхилив як такі, що не відповідають вимогам конкурсу. КрАЗ пропонував свій самоскид за 1 млн 859,5 тис грн (майже на півмільйона дешевше). Коли журналісти спитали мера Малецького про тендер, він відповів, що МАЗ кращий за параметрами, а за певними параметрами КрАЗ не підходить. Водночас, Роман Черняк зауважує, що існує близько 150 європейських директив на автомобілі, техніка є уніфікованою та підходить уся. З приводу сумнівної закупівлі зробила запит на сесії у липні депутат Оксана Піддубна. Та більшість колег не підтримала її запит.

 

Наразі «АвтоКрАЗ» оскаржує дискримінаційні умови ще двох тендерів, які оголосило ШРБУ. Суперечки щодо тендерів та показове відсторонення міської влади від Костантина Жеваго та його компаній, вірогідно, і є головними причинами холодних стосунків мерії та керівництва «АвтоКрАЗ». Нагадаємо, нинішня команда мера під час виборів активно використовувала критику Жеваго, власника КрАЗа. Характерно, що від міської влади ніхто не приїхав на КрАЗ на офіційні заходи до Дня машинобудівника, які відбувалися на заводі 22 вересня.

 

 

- Так сталося, накладка. Я особисто був на заходах на вагонобудівному заводі... У нас в цей же делегації іноземні. Просто є накладки, побувати на всіх заходах дуже важко, - так пояснив цю ситуацію мер журналістам.

- Чи є замовлення від компаній, що займаються ремонтом доріг?

 

- Є замовлення, особливо від комунальних підприємств, від приватних замовників. Але в нас багато займається ремонтом доріг іноземних компаній, які заходять зі своєю технікою. На жаль, це велике недопрацювання. Ми неодноразово говорили на нарадах у Кубіва (першого віце-прем'єр міністра — міністра економічного розвитку України), в Укравтодорі про те, що вони теж повинні ставити тендерні вимоги: щоб залучалися як місцеві трудові ресурси, так і місцева техніка для ремонту доріг.

 

Чи буде КрАЗ повертати борги Жеваго? І чому в підприємства не складаються стосунки з мерією Кременчука?

 

- Давно не відкриває КрАЗ свою статистику. Скільки автомобілів було вироблено в 2016 році, і чи буде в 2017 році зростання?

 

- Не відкривали, і, напевне, до кінця війни відкривати не будемо, тому що наші замовлення, крім тих, що для військових, Нацгвардії, прикордонних сил, Нацполіції, є ще також для механічних заводів, які виробляють радіолокаційні станції. Це все нові розробки. Вони під кодами та шифрами, і ми не маємо права показувати ціни, кількість і строки. До кінця року ще очікуємо замовлення від Нацгвардії, Збройних Сил – зараз йде перегляд держоборнзамовлень. Обіцяють… Зараз ми зробили такий хід: замінили двигун. І, думаю, ми всіх випередимо. Ми взяли на озброєння двигун Rich Power. Це австрійська розробка, завод Штейль. Своє виробництво вони продали в Китай. І там збудовано декілька заводів – від 300-літрового двигуна до малолітражки. На сьогодні ми поставили ці двигуни на озброєння. Ні МАЗ, ніхто не зможе випередити. За санкціями до Російської Федерації, постачання ярославських двигунів в Україну фізично неможливо.

 

Роман Черняк повідомив, що в 2017 році КрАЗ планує випустити стільки ж автомобілів, як у минулому році. У минулому році випустили близько 800 авто, більш точної статистики на підприємстві не називають.

 

Про відчужене майно КрАЗу та борги Жеваго

 

- Була інформація від Фонду гарантування вкладів фізичних осіб про те, що за борги банку «Фінанси та Кредит» відсуджені активи ряду компаній , і КрАЗу, зокрема – на суму 1,3 мільярда гривень. Чи будете ви повертати ці борги? Чи ви судитиметеся з Фондом?

 

- Відбуваються і переговори, і судова тяганина. Те, що відчужено – незаконно. Якщо машина у банківській заставі, ви ж не можете її продати – її ніхто не купить. А те, що шанований нами кременчуцький нотаріус *** бачивши, що в державному реєстрі накладене обтяження на майно, переоформляє право власності…. Ну, як можна з такою людиною не судитися?.. Я думаю, що Генеральна прокуратура не допустить цього і розставить усе на свої місця. Ми і судимося, і ведемо переговори. З одним із кредиторів ми вже домовилися. З іншим кредитором – на виході. З приватними банками легше домовитися, з державними – складніше. За будь-яким рішенням повинно прийматися рішення Кабміну, щоб нікого потім не звинуватили в упередженості.

 

- Фактично завод переоформлений на Фонд?

 

- Ні, не весь завод, там кілька об’єктів, але все буде повернуто.

 

- Ви обіцяли ремонтувати ПК КрАЗ, будете це робити?

 

- Ми обіцяли, і ми почали його ремонтувати. І, я думаю, ремонт продовжиться… Але, повірте, коли почалася оця тяганина… Розумієте, серце не лежить вкладати туди гроші, розуміючи, що це не твоє. Ми його відсудимо назад, доб’ємося скасування цього рішення, а тоді продовжимо ремонтувати. Жеваго виділив на це кошти, він за нього питає, але я поки що не можу туди направити гроші… Я не можу поставити їх на затрати підприємства.

 

Про майно у Криму

 

- У вас є майно в Криму. Яка його доля?

 

- Я б не хотів дуже афішувати, але така, як є. На сьогодні ми перереєстрували за діючими на тій території законами підприємства та бази відпочинку і Сімферопольський завод автомобільних рулів. На жаль, уже туди (на бази — прим.) ніхто не їздить відпочивати із наших. Завод там практично не працює, бо ми не можемо туди ні поставити сировину, ні здійснити в законодавчому полі діяльність, вивезти готову продукцію. Але, скажімо так, воно наше було, є і буде.

 

Про кадри

 

- Із вступом у дію асоціації з ЄС ви якось відчули відтік кваліфікованих кадрів?

 

- Не якось відчули, а відчули так, що аж голова закрутилася і земля загуділа під ногами.

 

 

- Як тоді вирішуєте цю проблему?

 

- Так вирішуємо: підвищуємо заробітну плату, підвищуємо соціальні стандарти, пояснюємо, розказуємо. Знаєте, нещодавно була виставка в Польщі. Я їздив спеціально, щоб подивитися, куди люди тікають, чого вони туди їдуть і чим їх так заманюють. На жаль, наші поїхали не тільки в Польщу, а вже й далі. Уже поляки плачуть, що українців не вистачає: ті, що в них робили, вже в Німеччині, Франції, Італії, Іспанії, Португалії, і вже перебираються потихеньку на Туманний Альбіон. Проблема дуже гостра, колосальна… Ви знаєте, у нас створилася хитра система. Тільки-но отримав диплом – він на другий день вже у Польщі. Робітники професійно-технічної освіти «здають» тих, хто потрібен у Польщі. Наші рекрутингові фірми зробили систему, і це всі знають: директор училища чи технікуму просто отримує по 100 доларів за спеціаліста – нехай навіть «сирого». Конструктор, технолог, слюсар, електрик – такі спеціальності потрібні, і за них отримують гроші… Це велика проблема. Я думаю, що і рекрутинговим фірмам треба було б законодавчо «прикрутити хвоста», і працівникам освіти «прикрутити хвоста», і нам треба більше пропагувати і розповідати, що там чекає людей. У мене замначальника цеху каже: «Поїду – і все». Я йому доводжу: ти тут отримуєш більше! Ти забереш туди дитину, дружину, де ви там будете жити, що будете їсти? Ви далеко від рідні. Ні, він каже «хочу в Польщу» - і все! Поїхав… Я думаю, швидко вернеться. Вже багато прикладів, коли вертаються, у тому числі й до нас на завод.

Комментарии: 8

1 665
26 сентября 2017 16:22

ну да кто ближе до корыта!


+1
240
26 сентября 2017 19:05

А теперь я раскажу историю которую случилась недавно... многие из Кразовцев знают ее. А суть ее такая, что за долги перед банком... не буду офишировать его, у КРАЗа забрали  2е общаги, ДК "Краз", 1-5 этаж поликлиники АВТОКРАЗ,  админ здание за територией, которое у остановки "Краз" там еще отдел кадров и музей на первом этаже, и плюс еще ЗДУ на територии завода. Вот так вот!!!


+5
910
26 сентября 2017 21:04

Дурень думкою багатіє, плати нормальну зарплатню людям і небуде ніхто виїзжати на заробітки. Соромно 800 машин в рік, навіщо тримати таке велике підприємство , якщо цей объем можна виконати в одному ангарі...


+7
34
26 сентября 2017 21:37

Мдааа,прошли те времена,когда  покойный Бабаев закупал мусоровозы на базе КрАЗа в 2 раза дороже,чем на базе МаЗе.....

 



В 2008 году только в России было 24 дилерских центра,с выставочными площадями и офисами,которые содержал именно тот же Альфатекс.Во всех республиках СНГ были его площадя со стоящей продукцией КрАЗ.В одном Казахстане их было ДЕВЯТЬ!!!В Азербайджане,Армении,Киргизии,Таджикистане,Узбекистане.Везде была реклама гиганта машиностроения Украины.Но один "великий" миллиардер  решил,что все покупатели  КрАЗов ,должны приезжать в Кременчуг и покупать на заводе.Это было сделано от "великого " ума.Как же,он умнее руководства Тайоты,Мерседеса,Мана и других  мировых производителей.Кразы наверное самые лучшие и самые дешёвые.Жадный плотит дважды.А виноват теперь конечно ШРБУ И АЛЬФАТЕКС.Хотя в прошлом году именно КрАЗ  выиграл тендер на поставку самосвала в ШРБУ и ....не смог поставить.



Пишуттеперь в своих газетенках,что Альфатекс враг народа и сепаратист!Вы бы написали лучше,как этот Альфатекс выкупал по предоплате на заводе по 2000-3000 машин в год и давал работу людям с любимого города.А потом ,после очередной предоплаты за 400 машин его "послали",а вернее кинули ,а теперь,спустя 10 лет,завод потерял все рынки и опустился до уровня печатного издания Кременчугской газеты.Гигант машиностроения Украины пишет на весь мир про один КрАЗик,который не смогли поставить на ШРБУ.Господа,Вам не стыдно за себя?


+12
34
26 сентября 2017 22:34

B XXl веке,гигант машиностроения Украины,не имеет ни одного полноценного дилерского центра ни в одной стране мира.О каких продажах ,а как следствие и полноценной зарплате  на предприятии,может идти реч???С момента покупки завода господином Живаго,небыло вложено ни копейки денег в градостроительное предприятие города.Все взятые кредиты предприятием были выведены в офшоры.Куда смотрят правоохранительные органы?Этот человек поставил на колени завод КрАЗ,на котором работали наши родители и деды.Горбатились с утра до вечера.Все,на что способен этот человек- это забрать у людей миллионы, затем на эти деньги поставить в школу десяток компютеров,пару детских площадок(именно за Ваши средства,ибо у Вас он их и украл ,через банк ФиК)и пиариться в СМИ какой он добрый и заботливый.Господи,кто придумал этих людей?Почему с них не спрашивают за содеянное?Ведь он убил завод КрАЗ!


+17
3
27 сентября 2017 08:26

Ви знаєте, у нас створилася хитра система. Тільки-но отримав диплом – він на другий день вже у Польщі. Робітники професійно-технічної освіти «здають» тих, хто потрібен у Польщі. Наші рекрутингові фірми зробили систему, і це всі знають: директор училища чи технікуму просто отримує по 100 доларів за спеціаліста – нехай навіть «сирого». Конструктор, технолог, слюсар, електрик – такі спеціальності потрібні, і за них отримують гроші… Це велика проблема. Я думаю, що і рекрутинговим фірмам треба було б законодавчо «прикрутити хвоста», і працівникам освіти «прикрутити хвоста», і нам треба більше пропагувати і розповідати, що там чекає людей.

Зарплату не думали зделать достойной?????

 


+2
117
27 сентября 2017 08:30

не хватает кадров??? да как можно работать за такую зарплату???слесарь-ремонтник 6 разряда получает чистыми около 4 тыс. по нынешним ценам это мелочь. вот и бегут с завода в поисках большей зарплаты. людей удержит только хорошая зарплата. у начальников цехов зарп. до 20 тыс, у руководства выше еще больше и все они на контрактах сидят им на плевать сколько машин выпустили они свое получат. вот и вся проблема.


+8
30
27 сентября 2017 09:40

Просрали такое предприятие! Ну как можно такое терпеть? Если люди которые сидят в верховной зраде первые воры и корупционеры!! Куда мы катимся!!!


+6
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх