Кременчуцькі підприємства, що працювали на Росію, йдуть на дно

3.04.2014, 09:43 Переглядів: 9 803

Кременчуцькі підприємства, що працювали на Росію, йдуть на дно

Загострення кризи між Москвою і Києвом боляче вдарило по українських виробниках вантажних вагонів та литва для них. У Кременчуці це сталеливарний та вагонобудівний заводи, які традиційно поставляли більшу частину своєї продукції до Росії. Перший взагалі стоїть і поки не бачить перспектив, у іншого виробництво ледь жевріє.

– Кременчук втратив одне з провідних підприємств міста – стальзавод. Підприємство 98 % продукції спрямовувало на ринок Росії, а він тепер закрився. Або цей завод знайде шляхи диверсифікації продукції, або ... , – сказав губернатор Полтавської області Віктор Бугайчук минулої п’ятниці.

 

Він додав, що стальзавод має борги по газу і по зарплаті перед п’ятитисячним колективом.

 

На самому підприємстві «Телеграфу» повідомили, що ситуація з заводом зараз критична як ніколи.

 

– У зв’язку з падінням економіки в Росії та політичною складовою між нашими країнами ми втратили головний ринок збуту у північно-східному напрямку. Спроби вийти на ринок Північної Америки і Європи не увінчалися успіхом. Тому очікування найпесимістичніші. Більше того, нам кажуть, що завод почнуть законсервовувати,– зазначило джерело видання на підприємстві.

 

Представник профспілкового комітету підприємства Олександр Алексюк також в інтерв’ю ЗМІ заявив, що завод поки стоїть, але потім, швидше за все, буде законсервований.

 

Вагони стали на запасний шлях

 

На тлі загального застою вагонного ринку та через відсутність експортних контрактів з Росією виробництво українських вагонзаводів упало на 85 %. У разі ж виходу України з СНД продукція вітчизняних вагонобудівників виявиться взагалі неконкурентоспроможною, заявив голова правління Крюківського вагонобудівного заводу Євген Хворост.

 

– Заяви про те, що ми виходимо з СНД, дуже погано впливають на відносини по бізнесу. Я приїхав з Казахстану та Таджикистану. Там всі насторожилися від цих заяв. Якщо це буде зроблено, то мито буде 10 % , і ми автоматично піднімемо ціни на вантажні вагони і станемо неконкурентоспроможними, – сказав пан Хворост.

 

Наразі ж підприємство виробляє 150-200 вагонів на місяць, при колишніх обсягах в 1000 вантажних вагонів.

 

– У ЄС нам поки нічого продавати. У них стандарти інші. Це перспектива, але поки не для нас, – додав пан Хворост.

 

Крім закриття російського ринку КВБЗ має і внутрішні проблеми. Головна з них – нестача обігових коштів. Так, Крюківський вагонобудівний завод переплатив авансом майже 1 млрд грн.

 

– У нас зараз йде нестача обігових коштів. Однією з головних причин цього є значний обсяг сплачених авансом податків. Потокова сума переплати становить близько 1 млрд грн, в т. ч. переплата податку на прибуток – 880,9 тис грн, ПДВ 47,1 тис грн , – каже голова правління вагонзаводу.

 

Керівництво підприємства звернулося в усі відомства та інстанції для повернення переплати, але поки ці гроші не повертають.

 

– Обіцяють векселі, але поки лише обіцяють, – сказав пан Хворост.

 

У Полтавській облдержадміністрації повідомили, що керівництво області надіслало листа до Кабміну з проханням сприяти поверненню коштів і роботі підприємства.

 

Щодо позитивних новин з КВБЗ, то завод вже поставив 4 ескалатори для московської станції метро «Парк Перемоги».

Автор: bulashev
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх