БлогЪ: колишній вчитель про батьківський «тероризм»

15.11.2017, 12:01 Просмотров: 4 627 Комментариев: 18

БлогЪ: колишній вчитель про батьківський «тероризм»

Петро Демченко, в минулому вчитель, військовий керівник, директор школи. Педагогічний стаж 32 роки

Для читачів хочу наголосити на два моменти. Перший: мета написаного не так захист учителя, як захист майбутнього наших, а точніше – ваших дітей. Другий: я не говорю про те, що всі батьки здійснюють цей, з дозволу сказати «тероризм», а лише частина, яка, на жаль, росте.

 

Тепер по суті. Зовсім недавно в одній зі шкіл нашого міста мав місце такий випадок. Вчителька англійської мови дала завдання учневі прочитати текст, учень відмовився. На запитання вчительки «Чому?» учень сказав, що вчителька вчить неправильно, бо так сказала мама. Я не допитувався, хто та мама, може доктор педагогічних наук, може прибиральниця, але вона позаочі, не побувавши на уроці, зі слів дитини вже оцінила роботу вчителя з більш, як тридцятирічним педагогічним стажем. Раніше в іншій школі, скажемо так: «елітній» школі, до директора приходить мама (кажуть – бізнес-вумен) і висловлює претензії щодо не такої оцінки з певного предмету (не буду «підставляти» вчительку), яку хотіла би бачити в своєї дочки мама.

 

На аргументи директора, що вчитель досить досвідчений, має вищу категорію і звання, має переможців всеукраїнських олімпіад, мама в грубій формі висловилась, що вона хотіла робити на предмет, але сказала, що ЇЙ потрібно, щоб оцінка була 12. Я міг-би ще приводити подібні приклади, кількість яких, на превеликий жаль, в кременчуцьких школах постійно зростає, але я хочу сказати інше:

 

Шановні батьки! Чи не здається вам, що ви, погано виконуючи свої батьківські обов’язки, висуваючи переважно необґрунтовані претензії до учителів, до школи, калічите майбутнє своїх дітей?

 

На одній з київських шкіл при вході висить великий банер, на якому написано:

Шановні батьки!
Ми хочемо нагадати Вам, що такі чарівні слова, як «Доброго дня», «Вітаю», «Будь-ласка», «Дякую», «Вибачте» вперше пізнаються дітьми дома.
Саме дома діти вчаться бути чесними, пунктуальними і старанними, добре ставитися до друзів, поважати старших та вчителів.
Саме дома вони вчаться бути акуратними, не розмовляти з наповненим ротом, кидати сміття в урну.
Дома вони також вчаться бути організованими, доглядати за своїми речами і не чіпати чужих.
А в школі ми вчимо їх мові, математиці, історії, географії, фізиці, хімії і фізкультурі, батьківське виховання ми лише підкріплюємо, але не замінюємо.

 

Може не завадило би вам прислухатися до цих слів? А може і Закон України «Про освіту» варто прочитати, хоча-би ось це.

 

Ст. 55, частина 3. Батьки здобувачів освіти зобов’язані:

  • виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;
  • сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;
  • поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;
  • дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;
  • формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;
  • настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;
  • формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;
  • виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;
  • дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку закладу освіти, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

І з приводу того, що вчителька «не так вчить».

 

Стаття 54. Права та обов’язки педагогічних, науково-педагогічних і наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу:

 

Педагогічні, науково-педагогічні та наукові працівники мають право на:

  • академічну свободу, включаючи свободу викладання
  • свободу від втручання в педагогічну, науково-педагогічну та наукову діяльність
  • вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі.

 

І останнє. У батьків і у педагогів є одне спільне завдання: зробити все, щоб ваші, шановні батьки, повторю: ваші діти вийшли зі школи з міцними базовими знаннями, вихованими, з достатнім або високим рівнем компетентності і стали успішними. Чи ви цього не хочете, шановні батьки?

Комментарии: 18

531
15 ноября 2017 12:52

Педагогика (др.-греч. παιδαγωγικ — искусство воспитания; от πας – ребёнок → παιδος – подросток + γω – веду) — наука о воспитании и обучении человека, прежде всего в детско-юношеском возрасте. Конечно родители тоже должны и обязаны заниматься воспитанием ребенка, но не надо учителям открещиваться, что мы только учим математике, физике, химии и т.д. Зачем тогда заканчивать педагогический ВУЗ, если можно просто хорошо закончить профильный ВУЗ по какому-то из предметов и учить детей?


-4
2 812
15 ноября 2017 13:07

Цитата: s2e7r8g
можно просто хорошо закончить профильный ВУЗ по какому-то из предметов и учить детей?
а є такі? - по українській мові, чи математиці? Приклад, будь ласка, надайте!!! Нема?


+3
6
15 ноября 2017 13:41

Хороших педагогов сейчас, к сожалению, единицы. Когда мы учились пару десятилетий назад, ни у кого не было репетиторов. Сейчас же практически каждый ребенок ходит как минимум к одному репетитору, а если позволяют финансовые возможности родителей, то и к двум, и к трем. Не думаю, что проблема в детях и дети тупее, чем мы. Проблема в преподавании, когда учитель "отбывает" урок "от звонка до звонка" и ему, извините, фиолетово, кто что понял или не понял. А на счет мамы, которая "позаочі, не побувавши на уроці, зі слів дитини вже оцінила роботу вчителя" - можно подумать, они готовы видеть родителей на своих уроках.


+18
531
15 ноября 2017 14:08

Цитата: почемучка
Цитата: s2e7r8g
можно просто хорошо закончить профильный ВУЗ по какому-то из предметов и учить детей?
а є такі? - по українській мові, чи математиці? Приклад, будь ласка, надайте!!! Нема?
Днепровский национальный университет имени Олеся Гончара (ДНУ):факультет иностранной и украинской филологии и искусствоведения; исторический факультет; геолого-географический; факультет прикладной математики; факультет биологии, эколoгии и медицины; химичеcкий факультет;
факультeт физики...

 


+3
2 812
15 ноября 2017 14:09

Цитата: krementrue
Когда мы учились пару десятилетий назад, ни у кого не было репетиторов.
і пару тройку десятиліть назад теж небуло
Цитата: krementrue
Сейчас же практически каждый ребенок ходит как минимум к одному репетитору
А ось тут вже не погоджусь. Адже чому водять до репетитора?-правильно, шоб самому не займатись з дитиною.  Все пояснюється тим, що якшо не лінь, то не уміння пояснити дитині, можливо по причині недосвідченності самих батьків.

Приклад. Коли мій син ходив в 2-й клас, то я з ним займавсяя домашкою по англійській. Ми знайомились з новими словами, читали, ПЕРЕКЛАДАЛИ, хоча сину це жутко не подобалось, бо на уроках їх ніколи на застявляли перекласти прочитане, тому що просто напросто цього не вимагає шкільна программа. Через це англійська для нього найгірший предмет. Сусідська дівчинка, на рік старша, не могла перекласти ті речення, що під силу моєму сину, не дивлячись на те що вона додатково займається в репетитора. А все тому що вдома ніхто з нею цим уроком не займався, навть сестра, що на 5 років старша за неї, і мала б знати англ.мову.

Порівнювати тоді і зараз не доцільно, бо різні об"єми інформації вимагалось тоді і зараз впихнути в мізки


+15
531
15 ноября 2017 14:11

Продолжение для почемучка:Киевский национальный университет имени Тараса Шевченко (КНУ):географический факультет (география, экономическая география); институт филологии (украинский язык и литература, иностранные языки); институт высоких технологий (химия, биология, физика); исторический факультет (история Украины, история искусств); факультет кибернетики (информатика, прикладная математика); механико-математический факультет (математика);факультет радиофизики, электроники и компьютерных систем (прикладная физика, компьютерная инженерия); физический факультет (физика, астрономия);химический факультет (химия) и т.д.

Достаточно? Или Вы думаете что выпускники эитих ВУЗов знают меньше учителей в школах и никого ничему не могут научить?


+5
2 812
15 ноября 2017 14:26

Цитата: s2e7r8g
Достаточно? Или Вы думаете что выпускники эитих ВУЗов знают меньше учителей в школах и никого ничему не могут научить?
 Я не кажу що вони знають меньше чи більше. Я цікавився ЧИМ профільний краще? Менший термін навчання? чи программа для вчителів, що закінчили профільний ВУЗ інша?


0
6
15 ноября 2017 14:28

для почемучка:
В начальной школе можно и нужно заниматься с ребенком, а Вы попробуйте позаниматься по всем предметам без репетиторов в 8-11 классах. И дело не в репетиторах, а в том, что учителя сейчас во многих школах преподают отвратительно. Им за зарплату неохота стараться, репетиторством ведь выгоднее подзаработать.


+18
531
15 ноября 2017 14:49

Цитата: почемучка
Цитата: s2e7r8g
Достаточно? Или Вы думаете что выпускники эитих ВУЗов знают меньше учителей в школах и никого ничему не могут научить?
 Я не кажу що вони знають меньше чи більше. Я цікавився ЧИМ профільний краще? Менший термін навчання? чи программа для вчителів, що закінчили профільний ВУЗ інша?
Ничем не лучше и не хуже. Я хотел сказать что не достаточно просто хорошо знать математику, физику, укринский язык или литературу. Учитель (педагог) должен и учить, и воспитывать. Именно для этого и созданы педагогические ВУЗы.


+7
2 812
15 ноября 2017 14:51

Цитата: krementrue
попробуйте позаниматься по всем предметам без репетиторов в 8-11 классах
 

Ще приклад. Особисто я був трієчником. Корінним трієчником. Дружина вчилась на відмінно, хоча медаль не отримала через зайву четвірку. АЛЕ - ту ж англійську їй важко сину пояснить, хоч і була оцінка "5" в неї. Ті ж фізичні і хімічні процеси, які вивчались в школі, я сину зараз пояснюю, а вона їх не памятає, а може і не знає. Тобто я трієчник ЗНАЮ, а вона, відмінник, НІ. То хто паганий - мої вчителі, які мене погано навчали, ставили трійки з натягом, але відклали хоч якесь зерно знань в мою голову, чи її вчителі?

І для мене, і для дружини, зараз оцінки не важливі. Головне щоб дитина ЗНАЛА


+16
61
15 ноября 2017 15:30

Как бы и статья имеет своюдолю правды..есть неадекватные родители, но вот например мне, как ученику, тяжело вспомнить хороших словом мои учителей в школе. пару человек разве что,включая учителя младших классов, а так отношение ужасное,то любимчики,то взятки,то матюки со слюнями на весь этаж.то подарочки на праздники (например золотые кольца),то просто впедвзятое отношение: если двоечник,то за хорошую работу никто не ставит нормальных оценок.

в колледже совсем другое отношение, более простое и уважительнее



 

а самое интересное то, что в разных школах один ученик может быть медалистом, а вдругой такой же уровень будет соответствовать хорошисту. а когда приходит время поступать, то получаются непоняточки


+10
343
15 ноября 2017 16:07

Учиться никогда не поздно.Даже родителям.


+14
222
15 ноября 2017 16:13

Уважение к человеку, который препадаёт предмет, и стыд перед родителями за отрицательную оценку - вот то что заставляло меня хорошо учиться. Статья написана правильно. Видел я в садике и в школе у детей родителей, которые во всём обвиняют педагогов...


+18
574
15 ноября 2017 19:48

Сначала не хотела высказываться, но выскажусь. Вроде бы в блоге и есть правильные мысли. А вот читаешь его - и остается ощущение, что тебя как родителя учат, распекают. Чего только стоит вот это "ви калічите майбутнє дітей". Чем? Тем, что подвергли критике учителя? Уже покалечили? Учитель - это что, Бог, которого нельзя критиковать? Почему два разных примера поставлены в один ряд: критика преподавания предмета и вымогание оценки в грубой форме? Второе - форменнное свинство, давление на учителя. А вот с первым разбираться надо... Посмотрите на результаты ЗНО по английскому в Кременчуге - они доступны на сайте Центра оценивания качества образования. Результаты плачевны, кроме спецшколы №10 с углубленкой. И меня пытаются убедить, что преподавание ведется правильно? Ой ли... Да, возможно, мама нарушила принцип этики, сказав это вслух. Но я не исключаю, что могли быть тому и основания. Сужу не только с позиции родителя. У меня есть педстаж - и тоже приходилось видеть родителей разных. Но мне бы не пришло в голову сказать, что, критикуя учителя, вы "калечите будущее"


+8
2 812
16 ноября 2017 09:09

Цитата: s2e7r8g
Достаточно? Или Вы думаете что выпускники эитих ВУЗов знают меньше учителей в школах и никого ничему не могут научить?

По щасливому збігу обставин моя дружина філолог, закінчила Кіровоградський педагогічний. З її слів, на її думку, "+" педагогічного в тому, що там вчать находити підхід до дітей і підлітків, перевести, так сказати, на доступні для дітей "мову"  - все відповідно до Вашого тлумачення слова "педагогіка". Базу знань ймовірно і в педагогічних, і в профільних (хоча педагогічний відповідно до Вікіпедії це теж профільний) ВУЗах дають однаково, а рівень знань вже залежить від бажання самого студента - чи то відсидіть заради диплому, чи впитувати в себе знання як губка. До слова - зі слів дружини студенти цього ВУЗу соромились купити на екзамен квіти, не кажучи вже про купівлю оцінок.

Цитата: krementrue
Проблема в преподавании, когда учитель "отбывает" урок "от звонка до звонка" и ему, извините, фиолетово, кто что понял или не понял.
- мож це ї є результат "профільного" ВУЗу???


0
531
16 ноября 2017 13:01

Цитата: почемучка
Цитата: s2e7r8g
Достаточно? Или Вы думаете что выпускники эитих ВУЗов знают меньше учителей в школах и никого ничему не могут научить?

По щасливому збігу обставин моя дружина філолог, закінчила Кіровоградський педагогічний. З її слів, на її думку, "+" педагогічного в тому, що там вчать находити підхід до дітей і підлітків, перевести, так сказати, на доступні для дітей "мову"  - все відповідно до Вашого тлумачення слова "педагогіка"...


Алилуя, ну так а о чем я говорю еще с первого комментария к этому блогу? Просто некоторые учителя оттарабанили тему, а на воспитание, подход к детям и тем более на результаты их обучения им все равно.


-1
6
23 ноября 2017 19:23

У вчителів є не тільки права, а й обов"язки (ЗУ "про освіту" Стаття 56),  є вимоги МОН України до посади. Вчитель має знати психологію, методику виховної роботи та ін. Головне -  виховувати власним прикладом. Можливо, зі збільшенням стажу, ці знання у декого зникають. А батькам краще бути "доктором педагогічних наук", бо якщо ти "прибиральниця"... Шановні вчителі, навчайте поважати будь -яку працю і поважайте самі. 


0
35
30 ноября 2017 19:12

Від автора блогу. Шановна пані Тетяно (Донченко)! Ви  не повинні, а зобов'язані по роду діяльності правильно читати тексти. Де там написано, що "...критикуя учителя, вы "калечите будущее"? Там написано:  "...ви, погано виконуючи свої батьківські обов’язки, висуваючи переважно необґрунтовані претензії до учителів, до школи, калічите майбутнє своїх дітей..." Наступне. Я нікого не принижую, ні прибиральницю, ні кандидата педагогічних наук. Тим більше, коли одна моя сусідка, яка працювала прибиральницею на НПЗ має пенсію майже втричі вищу за мою. Про яку неповагу ви говорите? Наступне. "Знати" і "навчити" - далеко не тотожні речі.  Учитель через те і називається "учитель", що він повинен навчити всіх, хто здатний навчитися, навіть тих, кому вчитися не хочеться. Як говорив учням колись мій старший колега: "Ти вчи і виконуй те, що вимагається. Розуміння прийде пізніше". А викладач викладає, а не вчить, і студент вільний в тому, що вчити чи не вчити. І останнє. Повторю те, що є в блозі. На мою думку, і не тільки мою, кількість тих вчителів, які "...оттарабанили тему, а на воспитание, подход к детям и тем более на результаты их обучения им все равно..." з кожним роком зростає. Дійсно, є тенденція погіршення якості викладання предмету з метою залучення дітей до репетиторства. На відміну від Європи, де вчитель не бере репетиторства для ти, кого сам вчить, багато наших вчителів цим не гребують. 


+2
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх