78% українців вважають рідною українську

9.11.2021, 13:31 Переглядів: 4 107 Коментарів: 48

 

А ви?

78% українців вважають своєю рідною мовою українську, а 18% – російську. Такими є результати загальнонаціонального опитування, яке провів Фонд «Демократичні ініціативи» імені Ілька Кучеріва спільно із соціологічною службою Центру Разумкова з 29 липня до 4 серпня. Про це повідомляє Інститут масової інформації. 

На заході та в центрі майже абсолютна більшість зазначає, що українська є їхньою рідною мовою. У Південному регіоні 56% назвали рідною українську і 41% – російську. На сході 59% рідною вважають українську і 34% – російську.

 

Вікові відмінності полягають у тому, що молоді люди дещо частіше вважають своєю рідною мовою українську. Серед молоді віком 18–29 років українську вважають рідною 83%, а серед найстаршої групи (респонденти, яким за 60) – 74%. Така сама динаміка спостерігається, якщо аналізувати окремо південь та схід: 64% молоді Півдня та Сходу вважають рідною українську, натомість серед найстаршого покоління – 53%.

Сприйняття рідної мови залежить і від типу поселення. Серед мешканців міст-мільйонників найбільше (55%) рідною вважають українську, 40% – російську. Серед мешканців менших міст і сіл українську називають рідною значно частіше.

Російську мову частіше за українську вважають рідною в містах-мільйонниках Півдня та Сходу України (55% – російську, 36% – українську). Знову ж таки в менших містах і селах півдня та сходу українську називають рідною близько двох третин населення, а російську – близько третини.

55% українців підтримують норму «мовного закону» про обслуговування українською мовою за збереження можливості обслуговування клієнтів іншими мовами на їхнє прохання. 21% таку норму не підтримує, і ще майже для 18% українців це байдуже.

 

Найбільше тих, хто підтримує обов’язкове обслуговування державною мовою, у Західному та Центральному регіонах – 74% та 62%  (натомість не підтримують 11% та 14% відповідно). 

На Півдні та Сході України приблизно однакові частки тих, хто підтримує та не підтримує цю норму закону: на півдні 33% підтримують, а 37% – ні, натомість на сході 38% підтримують, а майже 33% – ні. 

В обох цих регіонах також близько 30% тих, хто не визначився зі своїм ставленням або для кого це байдуже.

Найбільше підтримують цю норму закону прихильники «Європейської солідарності» (74%), «Слуги народу» та «Батьківщини» (64% та 63% відповідно), очікувано значно менше її підтримують прихильники ОПЗЖ (29%).

- Істотно впливає на сприйняття цієї норми закону рідна мова респондентів. Серед тих, для кого рідною мовою є українська, 63% підтримують обслуговування українською, а серед тих, для кого рідною є російська, – 26%. При цьому рідна мова є навіть більш значущим фактором, ніж регіон походження респондентів. Серед тих мешканців півдня та сходу, для яких рідною мовою є українська, більшість підтримують норму закону. Натомість носії російської мови навіть на заході та в центрі дещо не підтримують цю норму закону, ніж підтримують, – йдеться в дослідженні.
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Коментарі: 48

61
9 листопада 2021 13:36

интересно а где эти люди?или это оять в фантазиях чьих то?


38 23
1 653
9 листопада 2021 13:38

Тут надо дать точное определение укр языка. Если это западенский говор,то это не мой язык,если это говор Полтавский или суржик,то да.



 


35 19
61
9 листопада 2021 13:44

Цитата: hunter

Тут надо дать точное определение укр языка. Если это западенский говор,то это не мой язык,если это говор Полтавский или суржик,то да.



 

сто процентов согласен! если это западенский то это точно не украинский язык.если селюковский говор то это тоже не украинский язык. тут нужны точные понятия укр.языка


33 25
67
9 листопада 2021 13:52

сто процентов согласен!

Відвали за поребрик, носій діалекту болгарської мови.wink


15 51
61
9 листопада 2021 13:57

Цитата: Mazepa
сто процентов согласен!

Відвали за поребрик, носій діалекту болгарської мови.wink

а ну ка обьясни мне тупому с каких пор западенский говор я подчеркиваю говор стал украинским языком!!!????? ахххаахххх .и зачем мне за поребрик ехать? только потому что ***? я сто процентный украинец но русскоговорящий. и это не мешает мне быть украинцем. 


49 17
31
9 листопада 2021 14:02

вы когда деньги на банкомате снимаете - какой язык выбираете?

 вот и ответ...


40 5
67
9 листопада 2021 14:08

Цитата: umz523
с каких пор западенский говор я подчеркиваю говор стал украинским языком!

Ти, на діалекті болгарського, згадав "селюковский говор". Що ти маєш на увазі під цим словосполученням? І яка за твоєю "говор" є національною українською мовою?


13 33
0
9 листопада 2021 14:13

Подскажите, пожалуйста, где прячутся эти 78%? На olx 4 из 5 объявлений на русском. За последний месяц ездил несколько раз в Днепр, не слышал ни одного украинского слова, кроме как от кассиров, которых обязали. В Харькове та же ситуация, в Запорожье.

Ну в 50/50 еще можно поверить, и это с учетом уплывшего Крыма и непоняток на ЮВ. Но в 80/20. Ну мы ж не дети малые :)


45 21
67
9 листопада 2021 14:24

Цитата: Kremen.Club
не слышал ни одного украинского слова

У селах розмовляють лише українською мовою, а це коріння нашого суспільства. У містах не все так однозначно, але можу сказати за Кременчук - багато приїжджих з інших міст СРСР, при будівництві великих промислових підприємств, носії діалекту болгарської мови. В Олександрії (50 км від Кременчука) буде зовсім інший розклад.


17 34
0
9 листопада 2021 14:32

Цитата: Mazepa

Цитата: Kremen.Club
не слышал ни одного украинского слова

У селах розмовляють лише українською мовою, а це коріння нашого суспільства. У містах не все так однозначно, але можу сказати за Кременчук - багато приїжджих з інших міст СРСР, при будівництві великих промислових підприємств, носії діалекту болгарської мови. В Олександрії (50 км від Кременчука) вуде зовсім інший розклад.

 

В яких селах? У меня жена из села в Харьковской области. Если 1-2 из 10 на украинском говорит, и хорошо. Это в селах должно 78% населения проживать, чтобы натянуть эту статистику. Кстати, зашел в паблик самого большого села, Киiв Оперативний называется, 157к подписоты, 1-2 из 10 комментариев на украинском.
Не ну может в каком-то франыке и 90% украиноязычных, но так во всей ИФ области народу меньше, чем в одном Харькове.



Цитата: Андрей 17

вы когда деньги на банкомате снимаете - какой язык выбираете?

 вот и ответ...

 

ну так себе маркер :) я не выбираю, цифры, они что на мове, что на языке, одинаковые.


25 19
61
9 листопада 2021 14:32

Цитата: Mazepa

Цитата: Kremen.Club
не слышал ни одного украинского слова

У селах розмовляють лише українською мовою, а це коріння нашого суспільства. У містах не все так однозначно, але можу сказати за Кременчук - багато приїжджих з інших міст СРСР, при будівництві великих промислових підприємств, носії діалекту болгарської мови. В Олександрії (50 км від Кременчука) буде зовсім інший розклад.

вы смешны!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! в селах не разговаривают чистой украинской мовой!!! в селах это селюковский говор. смесь селюковского плюс украинского и плюс русского языков. вы смешны


29 16
0
9 листопада 2021 14:45

Цитата: umz523
в селах не разговаривают чистой украинской мовой!!! в селах это селюковский говор. смесь селюковского плюс украинского и плюс русского языков.

 

не всегда. наш семейный стоматолог разговаривает на чистом украинском языке. вот прям чистый полтавский украинский язык, без русизмов и без рагулизмов типа членкынь, политыкинь, этэрив и филижанок. прям заслушаешься


19 10
67
9 листопада 2021 14:53

Цитата: Kremen.Club
В яких селах?

Наприклад, ось у таких, за межами України - /посилання на сторонній ресурс/
А взагалі, закінчуй свою російську пропаганду у Кременчуці. Ніхто, крім тебе, не порушив тему мовної роз'єднаності.



Цитата: umz523
вы смешны!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Не нервуйте, ви своєю кількістю знаків оклику видаєте свою роздратованість з приводу мовного питання.wink


15 36
0
9 листопада 2021 15:05

Цитата: Mazepa
закінчуй свою російську пропаганду у Кременчуці

 

где ты пропаганду увидел? это факты

 

когда ты призываешь говорить на русском - это пропаганда.

когда ты говоришь, что в миллионниках Харькове, Днепре, Одессе украинского в быту почти нет, на olx 4 из 5 объявлений на русском - это констатация фактов.


37 18
67
9 листопада 2021 15:05

Цитата: Kremen.Club
и без рагулизмов типа

"Рагулизмы" у тебе в голові шарудять, у всіх інших мовах це називається діалектами.blush


16 31
130
1
9 листопада 2021 15:07

Прочитал комментарии и сделал вывод, который подтверждает мое убеждение: украиноговорящее население в большинстве своем агрессивно настроенное и недружелюбное по отношению к окружающим, разделяет людей на хороших/плохих по языковому принципу. Ничего личного, только факты.


40 27
67
9 листопада 2021 15:20

Цитата: Вольвовод
Ничего личного, только факты.

На ваш коментар дали оцінку громадяни України. Подивися та зроби правильні висновки.


14 33
0
9 листопада 2021 15:20

Цитата: Вольвовод

Прочитал комментарии и сделал вывод, который подтверждает мое убеждение: украиноговорящее население в большинстве своем агрессивно настроенное и недружелюбное по отношению к окружающим, разделяет людей на хороших/плохих по языковому принципу. Ничего личного, только факты.

 

Есть такой львовский телеканал NTA, есть на нем цикл передач "Говорить Великий Львив". Просто кладязь толерантности и уважения к людям, проживающим на востоке, говорящим на русском языке.

Есть еще и Богдан Дроздов, тот вообще отжигает так, что пламя адское меркнет.


27 15
67
9 листопада 2021 15:37

Цитата: Kremen.Club

Есть такой львовский телеканал ...

А ще є такий блохер "Варламов", російський ліберал, носій діалекту болгарської мови, який нещодавно у ютубі опублікував сюжет про Україну. Раджу подивитись.


12 29
0
9 листопада 2021 15:55

Цитата: Mazepa
А ще є такий блохер "Варламов",

А есть еще Скабеева, Киселев (тот, который не Евгений). Угадаешь с одной попытки, что их объединяет?


17 9
67
9 листопада 2021 16:00

Цитата: Kremen.Club

Цитата: Mazepa
А ще є такий блохер "Варламов",

А есть еще Скабеева, Киселев (тот, который не Евгений). Угадаешь с одной попытки, что их объединяет?

Легко вгадаю – місцеві шанувальники в особі "hunter", "umz523", "Kremen.Club" і може ще когось забув, але потім доповню.


11 27
0
9 листопада 2021 16:04

Цитата: Mazepa
Легко вгадаю – місцеві шанувальники в особі "hunter", "umz523", "Kremen.Club" і може ще когось забув, але потім доповню.

 

Не :) Они не являются гражданами Украины. То, что они делают, говорят, показывают, конечно, чести им не делает. Но они для Украины никто и звать их никак. 

А когда одни граждане Украины на украинском телеканале, рассказывают какого сорта другие граждане Украины, проживающие на востоке страны и/или говорящие не на украинском языке, то это уже перебор. Причем этот "перебор" четко описан в УК, но дела не возбуждаются.


31 10
67
9 листопада 2021 16:13

Цитата: Kremen.Club

А когда одни граждане Украины на украинском телеканале, рассказывают какого сорта другие граждане Украины...

Великороси хочуть в імперію? У чому сенс цього кіпішу?


8 27
0
9 листопада 2021 16:14

Цитата: Mazepa
А ще є такий блохер "Варламов",

 

Я Варламова воспринимаю как толкового урбаниста. Его политические взгляды меня не парят.


10 11
67
9 листопада 2021 16:16

Цитата: Kremen.Club
Его политические взгляды меня не парят.

Типова думка малороса – "моя хата скраю". blush


8 22
0
9 листопада 2021 16:18

Цитата: Mazepa
Великороси хочуть в імперію? У чому сенс цього кіпішу?

 

какого именно кипиша?


13 9
67
9 листопада 2021 16:22

Цитата: Kremen.Club

Цитата: Mazepa
Великороси хочуть в імперію? У чому сенс цього кіпішу?

 

какого именно кипиша?

"78% українців вважають рідною українську."

Чи ні? Чи не бачив тему? Чи дурнем прикидаємося? Чи українською не розуміємо що написано?


7 29
0
9 листопада 2021 16:30

Цитата: Mazepa
"78% українців вважають рідною українську." Чи ні? Чи не бачив тему? Чи дурнем прикидаємося? Чи українською не розуміємо що написано?

 

А. Ты о реакции на то, когда тебе втирают, что 2+2=5. Ну извини, не дети, по сторонам головой вертим, глазами видим, ушами слышим, анализировать и считать умеем.


25 13
1 457
9 листопада 2021 16:41

Ого срачик начался челюсти неправильные возмущеныsmile


13 9
137
9 листопада 2021 17:09

Мы - русскоговорящие. Но наши дети писать по-русски не умеют.

 

Якщо ви розмовляєте російською, то навчайте своїх дітей російського правопису.  Ато потім "раён" пишуть. 

Так, у школах українською мовою викладають. Але ж ви - російськомовні батьки і говорити українською не бажаєте. Навчіть їх  російської грамоти.


18 10
278
9 листопада 2021 17:33

Цитата: Kremen.Club
Подскажите, пожалуйста, где прячутся эти 78%?

Ніде не ховаються, вони скрізь. Але досі спрацьовує гидка совкова звичка – до незнайомої людини звертатися московитською. Тому що в совку планомірно прививали думку про те, що українська – це мова села. От і маємо.

Мова – важлива! Наведіть хоч один приклад, коли когось вбили за російську! А за українську вбивали 300 років й досі вбивають.


9 29
67
9 листопада 2021 17:51

Цитата: Kremen.Club

...когда тебе втирают...

Ну так бы сразу и сказал, что у тебя "русскоязычная челюсь". Я могу и на диалекте болгарского живописать - никто тебе ничего не "втирает". Есть статистика по всей Украине и если она не совпадает с отдельно взятым городом, то это никак не означает что эта статистика неправдива. Если у тебя есть другие данные - то пожалуйста "в студию". 


4 22
0
9 листопада 2021 17:54

Цитата: enic
Але досі спрацьовує гидка совкова звичка – до незнайомої людини звертатися московитською

 

Ага. Идешь по улице и слышишь, как люди говорят между собой по-русски. Наверное, только что познакомились и идут знакомство кофейком обмыть :)


21 10
67
9 листопада 2021 18:00

Цитата: Kremen.Club
как люди говорят между собой по-русски

И что? Теперь нам надо поверить что большая часть жителей Украины говорит на диалекте болгарского языка?


5 21
0
9 листопада 2021 18:22

Цитата: Mazepa
Есть статистика по всей Украине и если она не совпадает с отдельно взятым городом, то это никак не означает что эта статистика неправдива.

 

Есть статистика, что 78% считают своим родным языком украинский. А есть статистика, что 83% опрошенных (не по языковому вопросу) предпочли использовать для интервью с представителями Института Гэллапа русский язык.

Или интервьюируемые настолько тупы (в смысле знания украинского языка), что не уверены в том, что поймут интервьювера на украинском. Или они не знают, что такое родной язык.

 

Кстати, даже в Киеве, куда благодаря трем майданам откочевало немало жителей преимущественно укроязычных регионов, доля использования украинского языка в соцсетях (молодежь, будуще страны) составляет 16% (о чем я выше уже упоминал).

 

Давайте, расскажите мне про 78% украиноязычных в среднем по стране :)



Цитата: Mazepa
И что? Теперь нам надо поверить что большая часть жителей Украины говорит на диалекте болгарского языка?

 

Конечно, нет. Вам нужно верить (прогуливаясь по улицам украинских миллионников, и слыша в основном русскую речь), что все таки где-то есть те 78% с родным украинским языком.


23 10
67
9 листопада 2021 18:23

Цитата: Kremen.Club
Давайте, расскажите мне про 78% украиноязычных

И что? Ну рассказали тебе про статистику. Ты не согласился, даже как то бурно возбудился такой "несправедливой" оценке насчет диалекта болгарского языка. И что это тебе дало? smile


6 22
0
9 листопада 2021 19:14

Цитата: Mazepa
И что это тебе дало?

 

Ну как что? С кем-то пообщался, с кого-то поулыбался. Весело и с пользой провел время.


17 9
278
9 листопада 2021 19:27

Цитата: Вольвовод
украиноговорящее население в большинстве своем агрессивно настроенное и недружелюбное

Не знаю, з якої смердючої діри ви дістали це, але факти говорять про інше:

"У Києві через українську мову вбили спортсмена Миколу Балабатька"
"2 травня в Одесі: чоловіка побили за українську мову"
"У Бахмуті помер волонтер Мирошниченко, якого жорстоко побили через українську мову"
"Хотів купити морозиво. У центрі Києва чоловіка побили через українську мову"

Це заголовки. Повний текст можна знайти через гугл.

 

Цитата: Kremen.Club
Идешь по улице и слышишь, как люди говорят между собой по-русски

Звідки я знаю де ви живете і де тиняєтеся?


7 25
278
9 листопада 2021 20:07

Цитата: umz523
я сто процентный украинец но русскоговорящи

...і який не знає російської.

"Російськомовний українець" – це нонсенс. Це був лише крок совка до зросійщення України. Ви просто продукт того процесу, коли українська мова свідомо знищувалася і різними способами нав'язувалися думки про "какаяразніца" і "адіннарот".

Шукайте у ютубі:

Виступ професора Павла Гриценка на засіданні Конституційного Суду України

9 32
1 457
9 листопада 2021 20:35

Цитата: enic
Цитата: Вольвовод украиноговорящее население в большинстве своем агрессивно настроенное и недружелюбное Не знаю, з якої смердючої діри ви дістали це, але факти говорять про інше:
то всем известный укаинофобский тролль.Не звертайте уваги на нього.
Цитата: enic
Тому що в совку планомірно прививали думку про те, що українська – це мова села.
можу підвердити, як гнобили у вузах дітлахів з сел, ображаючи їх мову та називаючи рогулями та чортами. Сам це бачив в 90-х роках.


11 23
0
9 листопада 2021 21:57

Не так давно була цікава стаття. В ній було сказано, що інтелекутальний розвиток російськомовних українців відрізняється від україномовних в гіршу сторону. Більшість російськомовних українців не знають іноземної мови (привіт рускагаварящая чєлюсть). В україномовних ж українців цей показник вищий. Читаючи коментарі під цією статею, лиш переконуюсь в правдивості тієї статті. Дякую автору за цікавий матеріал! 


7 22
0
10 листопада 2021 07:14

Цитата: southward

Не так давно була цікава стаття. В ній було сказано, що інтелекутальний розвиток російськомовних українців відрізняється від україномовних в гіршу сторону. Більшість російськомовних українців не знають іноземної мови (привіт рускагаварящая чєлюсть). В україномовних ж українців цей показник вищий. Читаючи коментарі під цією статею, лиш переконуюсь в правдивості тієї статті. Дякую автору за цікавий матеріал! 

 

И была эта статья размещена на сайте "Ридна матынько Украина", или на подобном. А автором был украиноязычный ученый с националистической позицией, предки которого давно свалили в США, Германию и прочие Канады.

 

Кстати, заметьте, никто из русскоязычных комментаторов не заводил речь об интеллектуальных способностях. И тут врывается с гербом на аватаре и сходу "а я тут где-то когда-то в какой-то статье читал, что русскоязычные - они слегка неполноценные по сравнению с нами, украиноязычными" :) Вот ваша пондаготная, ребята, о чем выше уже написали.


22 9
278
10 листопада 2021 09:57

Цитата: Kremen.Club
никто из русскоязычных комментаторов не заводил речь об интеллектуальных способностях

Тому що їх там мінімум. Це просто класика – найбільш палкі і войовничі прихильники російської мови її не знають. Тобто, вони не можуть засвоїти нормально навіть одну мову, не кажучи вже про якусь іноземну. Про які інтелектуальні здібності в такій ситуації вони можуть балакати?

 

Цитата: Kremen.Club
Наверное, только что познакомились и идут знакомство кофейком обмыть

Не факт. Вони можуть бути давно знайомі. Знову ж, працює та сама совкова звичка – коли спілкуються двоє, один з яких балакає російською, то спілкування відбувається російською. Я спостерігав, що всі знайомі подружні пари, де одне російськомовне, а інше україномовне (або суржик) – всі спілкуються всередині сім'ї російською.


5 17
199
1
10 листопада 2021 19:45

Цитата: enic

Цитата: Вольвовод
украиноговорящее население в большинстве своем агрессивно настроенное и недружелюбное

Не знаю, з якої смердючої діри ви дістали це, але факти говорять про інше:

"У Києві через українську мову вбили спортсмена Миколу Балабатька"
"2 травня в Одесі: чоловіка побили за українську мову"
"У Бахмуті помер волонтер Мирошниченко, якого жорстоко побили через українську мову"
"Хотів купити морозиво. У центрі Києва чоловіка побили через українську мову"

Це заголовки. Повний текст можна знайти через гугл.

 

Цитата: Kremen.Club
Идешь по улице и слышишь, как люди говорят между собой по-русски

Звідки я знаю де ви живете і де тиняєтеся?

какие факты?! эти заголовки "жёлтой" прессы с непроверенной информацией говорят вообще ни о чём.


12 6
1 457
10 листопада 2021 19:53

Цитата: Добрыня
какие факты?!
ще один "ущємльонный" з щелепою навпакиsmile


2 12
106
10 листопада 2021 20:04

[hide][/hide]

Цитата: Kremen.Club

Цитата: enic
Але досі спрацьовує гидка совкова звичка – до незнайомої людини звертатися московитською

 

Ага. Идешь по улице и слышишь, как люди говорят между собой по-русски. Наверное, только что познакомились и идут знакомство кофейком обмыть :)

Пиши дату, время обсудим проценты


3 11
199
1
10 листопада 2021 23:57

Цитата: antikola

Цитата: Добрыня
какие факты?!
ще один "ущємльонный" з щелепою навпакиsmile

замеряй себе череп, чтоб твёрдо знать - ты "справжній" националист или только "патріотично" кукарекаешь о челюстях.


13 4
278
12 листопада 2021 09:57

Цитата: Добрыня
эти заголовки "жёлтой" прессы с непроверенной информацией говорят вообще ни о чём.

"ваші даказатільства ні даказатільства" – типова реакція росіянина.

bbc.com – це теж жовта преса чи ні? Ви не вмієте гуглити чи просто патологічний брехун?


2 8

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
Читайте також:
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 6 від 8 лютого 2024)

Кременчуцький ТелеграфЪ

Читати номер

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх