Не ходіть до держустанов – ходіть до Інтернету

29.06.2015, 08:30 Переглядів: 8 953

Не ходіть до держустанов – ходіть до Інтернету

Українців чекають суцільні новації – замість ходіння по держкабінетах паперові питання можна буде вирішувати просто вдома, через Інтернет. Навіть бізнес підприємці відкриватимуть «віртуально» і протягом 24 годин. Вже зараз онлайн можна отримувати різні довідки, записуватись на прийом до фахівців, обирати час свого весілля та купувати майно на електронних торгах.

В Україні гряде «електронна» реформа. Її впровадження має допомогти українцям зекономити купу часу на добування різних довідок та відомостей. Їх можна буде отримати кількома кліками комп’ютерної мишки. Навіть не виїжджаючи з Кременчука, можна зареєструвати власний бізнес у Києві чи Полтаві. Деякі новації вже запрацювали. Якими ноу-хау вже можна користатись, і що ще попереду?

 

Де «лежать» відомості про підприємців та нерухомість

 

Сайт Мін’юсту оновили – тепер він знаходиться за адресою new.minjust.gov.ua/ua. На головній сторінці великими літерами написано «електронні сервіси онлайн».

 

Що тут можна знайти?

 

1 Пошук відомостей в ЄДР – єдиному державному реєстрі, та отримання звідти виписок, витягів, довідок . Наприклад, вам кортить дізнатися якісь дані про якогось підприємця – чи зареєстрований він, коли став підприємцем, який у нього вид діяльності тощо. Аби отримати дані, достатньо знати ФІО цієї людини. Ми, наприклад, таким чином дізналися, що давній знайомий вже взагалі покинув займатись бізнесом – закрив своє ПП. На додачу у довідці висвітився його мобільний телефон. Аналогічно можна пошукати інформацію і про підприємство – це можна робити за назвою або реквізитами. Наприклад, ви хочете дізнатись, хто ж його засновник (ці дані розкриті не завжди), де воно розташоване, хто ним керує, статутний капітал, чи в процесі воно банкрутства тощо. Побачити інформацію з реєстру можна безкоштовно. Самі ж довідки, витяги – платні. Вони надходять вам на елетронку після оплати карткою через Інтернет.

Вартість – близько 50 грн.

 

На сайті зазначено, що електронні документи мають таку ж юридичну силу, як і паперові. Тобто отриманий вами платний витяг у разі потреби ви можете пред’явити як офіційний документ.

 

– Відмінність цих довідок – вони не засвідчуються печатками та підписами, – коментує Наталя Проценко, керівник міського управління юстиції. – Аби перевірити наявність цієї довідки, потрібно на цьому ж сервісі ввести номер, що значиться на документі. Таким чином в установі, куди ви звертаєтесь, можуть перевірити, чи дійсна ця довідка.

 

2 Дані про нерухомість. Ще один корисний сервіс – пошук відомостей із Державного реєстру речових прав на нерухоме майно. Потрібно спочатку зареєструватись у електронному кабінеті на сайті Мін’юсту. Якщо ви підприємець чи підприємство – вказуєте свої реквізити, якщо ви фізична особа – достатньо ФІО, ідентифікаційного коду, паспортних даних. Далі переходимо до пошуку. Наприклад, ну дуже потрібно дізнатись, хто ж власник певної будівлі. У пошуковій формі вказуєте адресу будинку, (реєстраційний номер, кадастровий номер ділянки). Вам пропонують сплатити 17 грн. Після сплати вам надішлють довідку, де буде зазначено, хто власник споруди. Цей документ вважається офіційним – його можна пред’являти у різні структури.

Які новації чекають. Є і посилання «Попередня подача заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень». Сам сервіс ще не запрацював – має відкритися цього року. Паралельно з цим будуть й інші зміни. Точок прийому документів для реєстрації стане більше – документи у сфері держреєстрації прав із липня можна буде приносити нотаріусам. Вони передаватимуть їх у відділ реєстрації нерухомого майна для подальшої обробки. А сама реєстрація прискориться – щоправда, у скорочені терміни її робитимуть за додаткову плату.

 

Отримувати свідоцтва про реєстрацію майна, витяг про реєстрацію, рішення про призупинення розгляду тощо можна буде на електронну пошту, аби не ходити зайвий раз до установ.

 

– У тих установах, де спостерігається велике скупчення людей, все це має призвести до зникнення черг, – каже Наталя Проценко.

 

Ще однією новацією стане те, що оформити свої права на нерухомість можна буде дистанційно.

 

– Це буде дуже зручно для тих, хто хоче купити майно в іншому місті, – зазначає керівник міськуправління юстиції.

 

3 Різні реєстри. Є в кабінеті й інші реєстри: громадських об’єднань, формувань, ЗМІ. Вони вже працюють. У 2015 році запустять пошук у реєстрі підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство.

 

4 Електронний суд. Якщо ви учасник судового процесу, то спілкуватись із судом, де розглядається ваша справа, можете через Інтернет: отримувати процесуальні документи електронною поштою, а судові повістки – по смс. Проте у переліку судів, у яких впроваджена ця система, поки що значиться лише 15 судів Києва.

 

Підібрати дату весілля онлайн

 

Є електронні сервіси, які вже працюють, однак про них знають не всі кременчужани. Наприклад, на сайті обласного управління юстиції just.gov.ua/dracs/ можна записатись на прийом до РАЦСу. Вказуєте мету вашого візиту – подача заяви на реєстрацію шлюбу або на його розірвання, реєстрація малюка, видача довідок та обираєте зручну для вас дату і час. Також ви можете підібрати собі дату весілля – подивитись, у які дні у РАЦСі є вільний час, і навіть зробити роздруківку. Наприклад, у липні є суботи, які вже практично зайняті, а є й майже «порожні». Також можна записатись на візит до Реєстраційної служби та через веб-камери спостереження подивитись, чи є черги у міськуправлінні юстиції на прийом до фахівців.


– Таким чином скасовуються корупційні схеми, бо людина може у відкритому доступі онлайн записатись та самостійно все бачити, – каже Наталя Проценко. – За минулий рік через електронний сервіс щодо реєстрації нерухомості до нас записалося 250 чоловік, цього року – 40. Щодо реєстрації шлюбу минулого року було 88 пар, цьогоріч – 50.

 

Електронна реєстрація бізнесу

 

Відкрити власний бізнес можна буде протягом 24 годин. Наприклад, ви поїхали у справах на день до Одеси і, сидячи у кафе, з ноутбука реєструєте своє підприємство у Полтаві. Пілотний проект «Екстериторіальність» із серпня запрацює у Київській та Вінницькій областях.


– Така реєстрація можлива, якщо отримувач цієї послуги має власний цифровий електронний підпис. Маючи такий підпис, ви заповнюєте реєстраційну картку, до неї прикріплюєте відскановані документи. Протягом 24 годин на поштову скриньку реєстратор надсилає свідоцтво про держреєстрацію. Зараз Мін’юст реалізує пілотні проекти по екстериторіальності реєстрації бізнесу, без прив’язки до місця проживання. Тобто з Кременчука можливо зареєструвати бізнес у Полтаві чи Миргороді. Аби з’ясувати, які законодавчі перепони можуть при цьому виникати, Міністерство юстиції запустило пілотний проект. Думаю, найближчим часом ця система запрацює по всій Україні.


Аби скористатись цією послугою, треба увійти до електронного кабінету на сайті Мін’юсту. Подальші дії там розписані детально, однак отримати електронний підпис на сайті ані фізичні, ані юридичні особи поки що не можуть.

 

Приватних «вибивал» узаконять

 

На систему держвиконань також чекають зміни. Окрім державних виконавців, які стягують борги за рішенням суду, в Україні з’являться ще й приватні.


– До кінця року очікується прийняття закону, що змінить процедуру виконання судових рішень. Поряд із держвиконавцями працюватимуть і приватні, – розповідає Наталя Проценко. – Проте такі питання, як стягнення боргів на користь держави, рішення про відібрання дитини, вселення та виселення мешканців, будуть виконувати лише державні виконавці. Усіма іншими випадками зможуть займатись приватні виконавці.


Чи означає це, що таким чином узаконять роботу так званих «працівників із проблемною заборгованістю», відомих як колектори?


– Ми ще не бачили цього законопроекту, але я не думаю, що це будуть колектори. Я вважаю, що до цих осіб будуть пред’являтися серйозні вимоги. Держава повинна розуміти, що дає повноваження щодо арешту майна. Окрім того, якщо подивитись статистику, то лише 18-20% судових рішень фактично виконується. Навіщо людина йде до суду? Аби виконавець дав постанову про відсутність майна чи неможливість його стягнення?
В управлінні юстиції наводять приклад європейських країн – там працюють приватні виконавці, і виконання судових рішень близько 80%.

 

!!! Електронні документи мають таку ж юридичну силу, як і паперові. Тобто отриманий вами платний витяг у разі потреби ви можете пред’явити як офіційний документ.

 

Нові електронні сервіси (з квітня 2015)

 

у сфері держреєстрації бізнесу – отримання електронних витягів, довідок з Єдиного держреєстру

у сфері держреєстрації прав (витяг за результатом реєстрації, рішення про відмову, призупинення розгляду по електронці)

 

Реєстрація прав на нерухомість у скорочені строки (платно з травня 2015)

 

Розширення точок прийому документів (з липня 2015)

 

Центри адміністративних послуг прийматимуть документи щодо держреєстрації прав та бізнесу

Нотаріуси прийматимуть документи щодо держреєстрації прав

 

Де купити мікрохвильовку за 150 гривень

 

Майно, яке арештовують за борги, продають на аукціоні. Як правило, коштує воно значно дешевше за ринкову ціну. Раніше, аби взяти участь у такому аукціоні, треба було приходити до держвиконавців. Тепер достатньо доступу в Інтернет, адже торги проводять у режимі онлайн. На сайті torgi.minjust.gov.ua ви можете ознайомитися з усім заарештованим майном, яке виставлятимуть на аукціон, подивитись, що продають на Полтавщині та в інших регіонах. До певної дати потрібно подати заявку на участь у торгах. Інколи потрібно платити гарантовану заставу – 5% від стартової ціни лота. Якщо ви змагаєтесь за право придбати виставлену на продаж квартиру, то ця застава може сягати кількох тисяч гривень. Якщо ви не виграєте цей лот, гроші вам повернуть за кілька днів. Ви маєте змогу роздивитись фото цієї квартири, її стислий опис, зателефонувати держвиконавцям, аби дізнатись більше про лот. Також є можливість подивитись, скільки у вас конкурентів. Торги проходять протягом доби, переможцем стає учасник, який запропонував найвищу ціну.

 

– Головна перевага – це виключення з торгів посередників, – каже заступник начальника міського управління юстиції Володимир Вовнянко. –  На реєстрацію із серпня 2014 року по Кременчуку виставлено 126 об’єктів рухомого та нерухомого майна на суму близько 4 мільйонів. Реалізовано 48 об’єктів на суму близько 1 млн грн. Наприклад, виставляли плазмовий телевізор Sony за 3200 грн. Участь у торгах взяв 21 учасник із різних регіонів країни, проте купив кременчужанин. А металобрухт, що виставлявся на торги, купили з Миколаєва.

 

Поблукавши по сервісу, ми побачили, що дуже багато торгів не відбувається, частина – призупиняється. Знайти можна практично все – від «спідниця з бантом спереду синього кольору» до іномарки та елітної будівлі. Тремпелі, каструлі, бронежилети, модеми – все це було у вжитку і коштує дешевше, ніж у магазині. Навіть чайник разом із мікрохвильовою піччю хтось купив за 150 грн. Купують тут і автіки, і нерухомість. Якщо лот не придбали з першого разу – стартову ціну зменшують і знову виставляють на продаж. Знов ніхто не вподобав – пропонують стягування боргу. Якщо той відмовляється – майно повертають власнику.

Автор: yaremko
Теги:
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх