Примарна страховка

10.09.2013, 08:49 Просмотров: 5 622 Комментариев: 23

Примарна страховка
Практично всі солідні супермаркети побутової техніки пропонують клієнтам додаткові послуги – сервісні програми та страхування. Проте перш ніж підписувати договір, уважно ознайомтеся з його змістом, аби потім не кусати лікті за марно витрачені гроші

«Життя техніки сповнене сюрпризів. То смартфон вирішить впасти в каналізаційний люк, то котик переверне чашку з чаєм на ноутбук, а буває, що пральна машина ні з того ні з сього візьме та й затопить сусідів. Щоб убезпечити себе від наслідків подібних несподіванок, слід обзавестися суперстраховкою…» – така приваблива пропозиція від партнера-страхувальника розміщена на сайті компанії «Комфі Трейд» у розділі «Страхування».


На біду, 25-річного Анатолія М. спіткав майже такий самий сюрприз, як з необережним котиком – ненароком вихлюпнув чашку кави на клавіатуру ноутбука, яким користувався менше року. Купував він його у кредит у «Комфі», тоді ж пристав на пропозицію продавця-консультанта й застрахував придбаний товар. А крім цього, ще й заплатив за програму розширеного сервісу для ноутбука («Це набагато більше, ніж просто гарантія!» – переконував рекламний проспект). Тож коли його комп‘ютер «скуштував» кави, Анатолій вирішив скористатися перевагами сервісу й страховки – відремонтувати ноутбук безкоштовно. Та й сплатив він за ці послуги чимало – 1 325 гривень.


Після тривалих перемовин у двох представництвах «Комфі Трейд» Анатолій, за порадою сервіс-менеджера супермаркету побутової техніки, віддав ноутбук до сервісного центру. Там обрахували ціну ремонту – 3,5 тисячі гривень (тобто дві третини вартості ноутбука). А щодо відшкодування у «Комфі» порадили звернутися до страхової компанії.


– Але сервіс-менеджер сказав мені, що я навряд чи отримаю виплату – мовляв, якщо я сам його залив, то страховка не виплачується. Як же так? Коли я страхував товар, із роз‘яснень у «Комфі» зрозумів, що убезпечився і від пошкоджень ноутбука, і від крадіжки, – каже Анатолій, обурюючись, що не може повністю прочитати договір через дрібний шрифт.


Документ, який він нам показав, і справді не прочитаєш: шрифт 1-2, не більше, тобто цяточки з макове зернятко.


Телефонуємо страховику


Що ж, звертаємося до «Страхової компанії «Альфа страхування», з якою укладений договір у «Комфі» (у супермаркеті техніки лише продають договори цієї компанії, а відшкодування збитків – компетенція страховика). У слухавці – ввічливий голос оператора, який назвався Андрієм. Розповідаємо йому про халепу із чашкою кави та залитим ноутбуком. Оператор просить назвати номер договору, після чого пояснює: від необережного залиття він не страхує.


– Ваш договір страхує від пошкоджень майна внаслідок вибуху газу, який використовується у побуті, пошкодження водою водопровідних систем та каналізації, крадіжки зі зламом, розбою, пограбування, протиправних дій третіх осіб, а також страхує  відповідальність за нанесення шкоди майну іншими особами під час експлуатації. Тобто пошкодження водою – це тільки каналізаційних та водопровідних систем, якщо відбулася аварія.


– А як же тоді розуміти вашу рекламу про котика, чашку чаю й усілякі неприємності? Ми вважали, що від таких випадків теж страхує договір.


– Ваш договір – «Домашня безпека». Він покриває певні ризики, там прописано, що мається на увазі під пошкодженням рідиною. А є інші договори – вони покривають ті страхові випадки, про які ви тільки що казали, – пояснює оператор компанії Андрій.


Підводні камені договору


Дизайнер «Телеграфа» довго чаклував над договором із цяточками замість літер – ніби дешифрувальник, намагаючись його збільшити. Щоправда, згодом ми знайшли цей договір на сайті «Комфі Трейд». Але, погодьтеся, не кожна людина, яка купує техніку в магазині, має доступ до інтернету. До того ж, на сайті він називається не «Домашня безпека», як сказав нам оператор, а «Додатковий захист».


Договір страхує від пошкодження майна пожежею. Але це не стосується пропалення вугіллям, що випало з каміну, печі, самозаймання приладу внаслідок нагрівання – це винятки. Купа винятків і в ситуаціях з аваріями каналізаційних та водопровідних мереж. І навіть якщо пожежа, вибух газу чи затоплення відбулися через те, що у квартиру  лізли крадії – страховик не береться відшкодовувати збитки. І це при тому, що договір (окремо) страхує й від вищезгаданих аварій, і від крадіжок зі зламом.


До того ж страхувальник (тобто споживач послуги) має сповістити компанію-страховика про неприємності, що трапилися з майном (страховий випадок) протягом двох днів. І не чіпати це майно та місце події, доки його не огляне страховик. А тепер уявіть: вас залило водою з каналізації «по самі вуха» – аж так, що дістало техніку, а ви сидите й чекаєте, доки офіційна особа не складе разом із вами акт пошкодження майна…

 

«План захисту ПК» захищає тільки від перепадів напруги


Що ж, спробуємо щастя за програмою розширеного сервісу (Анатолій купив сертифікат РС у комплекті зі страховкою). Але й тут ремонт за кошти сервіс-провайдера – компанії «Технобум» – не світить: телефоном нам пояснюють, що послуга РС розповсюджується тільки на випадки несправностей від перепаду напруги, потрапляння блискавки у кабель…
Прочитаний нами договір з сервіс-провайдером на сайті «Комфі» потішив лише пунктом 5.1: якщо ти не скористався «Послугою РС» (розширеного сервісу) під час дії договору – можеш протягом місяця з дня його закінчення обміняти в сервіс-провайдера договір на картку, що дорівнює номіналу вартості послуг. А потім частково розплатитися цією карткою при наступній покупці у «Комфі». Анатолій каже, що про таку можливість навіть не знав…


Проте зараз юнак міркує над тим, як повністю повернути собі гроші – не лише за «Послугу РС», а й за страхування, бо вважає, що його належним чином не поінформували про умови договору. Та довести це можна тільки у суді.

 

Коментар юриста Олена ДМИТРИЧЕНКО, адвокат:

Примарна страховка

– Як передбачено  Цивільним кодексом України, правочин може бути визнаний недійсним, якщо його зміст суперечить цьому кодексу, іншим актам цивільного законодавства. Зокрема, не дотримано форми правочину, договір підписаний не уповноваженою на те особою тощо.


Як вбачається із частини 2 договору страхування майна, яку взагалі неможливо прочитати через надто дрібний шрифт, ця частина не підписана жодним учасником правочину та являє собою просто аркуш паперу, заповнений текстом невідомого змісту. Крім того, у частині 1 договору страхування майна (чек – ред.) не вбачається, чи взагалі уповноважений магазин укладати договори страхування від імені страховика. Не зрозуміло, яка саме особа підписала цю частину договору і на якій правовій підставі. Тобто виникає багато питань, які ставлять під сумнів дійсність цього договору. Крім того, слід звернути увагу на вимоги Закону «Про захист прав споживачів». Цим Законом передбачено, що споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору. Інформація повинна бути надана споживачеві до придбання ним товару чи замовлення роботи (послуги).


Враховуючи розмір шрифту договору (що не дозволяє ознайомитися з його змістом), є підстави стверджувати, що споживачу така інформація не надавалася (якщо він, звісно, не розписався у інших «внутрішніх» документах страховика про повне ознайомлення з умовами страхування).


Крім того, підприємницька практика є такою, що вводить в оману, якщо під час пропонування продукції споживачу не надається або надається у нечіткий, незрозумілий або двозначний спосіб інформація, необхідна для здійснення свідомого вибору. Правочини, здійснені з використанням нечесної підприємницької практики, є недійсними.
Можна скористатися вищевказаними нормами закону для розірвання договору в судовому порядку.


Наостанок. Практично всі супермаркети техніки сьогодні пропонують покупцям додатковий сервіс та договори страхування, особливо при купівлі товарів у кредит. Ми в жодному разі не робимо антирекламу таким послугам – звичайно, якщо ви погоджуєтесь на них добровільно, прочитали проект договору та повністю розумієте його зміст. Це важливо, аби потім не кусати лікті за марно витрачені гроші.

 

Малюнок до статті -  Зміст гарантії на товар в Україні (зліва) та ЄС. Карикатура з виставки, що відбулася у Кременчуці в рамках "Вуличного університету" 

 

"Кременчуцький Телеграф", №35, від 29 серпня 2013 року

 

0
Автор: donchenko
Теги: страховка

Комментарии: 23

542
10 сентября 2013 09:11

В 2011г. брал в кредит холодильник в "Технополисе" и мне там "впарили" расширенный сервис. Аргументируя тем, что если холодильник сломается, то гарантия на него от производителя и на ремонт в сервисный центр придется везти самому. А при покупке "расширенного сервиса", магазин сам забирает товар с квартиры, ремонтирует и привозит обратно. Кроме того гарантия от производителя не распространяется на перепад напряжения, а РС распространяется. Еще сказали, что при окончании срока действия его можно обменять на карточку, которой можно расчитаться за покупку или её часть (как указано в статье). Вобщем купил я РС на 2 года. Когда срок закончился, пошел менять на деньги, но мне сказали что я обратился поздно, обмен производится в течение месяца. В договоре об этом ни слова не сказано и на мое замечание по этому поводу продавец сказал: "Так в договоре нигде и не указано что деньги могут вернуть". На этом все и закончилось. Не ведитесь на эту удочку. Как показывает опыт, если тезнику использовать по назначению, она служит безотказно не один год.

0
3 212
10 сентября 2013 09:11

страховка всегда была лажей... чтобы заплатили хотя бы сотню, нужно потратить уйму времени и сил. вывод один - нечего страховать подобные мелочи (особенно электроприборы) только жилье

0
0
10 сентября 2013 09:53

РАЗВОД !

0
548
10 сентября 2013 10:16

Цитата: Karabas
РАЗВОД !

причем, по полной!!!

0
0
10 сентября 2013 10:18

Фигня полная эта страховка!!!!Друзья брали дорогущий телевизор в ростсрочку.Случился перепад напряжения, и что то там сломалось.. Вообщем в магазине и слушать нисего не захотели (Комфи), мол вы же не с магазином договор заключали,почему это мы должны везти ваш телевизор в сервисный центр, связались со страховиками, там отфудболили, сказали что и не слышали о таких услугах.В сервисный везли сами, за ремонт тоже не маленькую сумму выложили!!Где тол от этой страховки не понятно( хотя за неё было уплочено около 700 гривен помойму.Не ведитесь на этот лохотрон, никто вам ничего не будет ремонтировать, а у ж тем болие деньги отдавать обратно!

0
3 212
10 сентября 2013 10:34

жизнь плоха если нет лоха - главный тезис страховых компаний. они живут с этого и нет им резона тратить деньги.. попробуй докажи... найдут сто причин, если этого нет в договоре... нечего вестись, это еще более провально чем кредиты

0
284
10 сентября 2013 11:07

Более того, в Комфи меня принуждали взять этот их РС. Я несколько раз вежливо отказал, после чего взял товар без этой "замечательной" услуги.
Напрасно в статье не указали об этом ньюансе.
Закон защиты прав потребителей запрещает впаривать эту услугу в обязательной форме.

0
0
10 сентября 2013 11:19

вроде бы поговаривают,(сами роботники Комфи ,Технополиса) что продавцы получают своего рода пилюлей за то что покупатель отказывается от этой "чудо страховки", от начальства.

0
310
10 сентября 2013 11:31

Цитата: Antony
Закон защиты прав потребителей запрещает впаривать эту услугу в обязательной форме.

Согласен полностью, а в "Эльдорадо" мне пытались вместо гарантийного талона и сервисной книжки на товар, вручить просто чек: - "...по чеку мы сразу обменяем или отремонтируем, а вот по гарантийному талону может пройти несколько месяцев..." Только после вызова заведующего и показа "Закона о защите прав потребителя" всё стало на свои места: заполнили гарантийку и т.д.
Тоже обратите на это внимание!
Ну а о страховке не может быть и речи!!! В любом случае магазин открестится от ремонта!

0
0
10 сентября 2013 12:19

Kurt, дякую за пораду. Ато я нещодавно придбала товар в "Ельдорадо", і мені також не надали гарантійний талон, а видали лише чек. Я звернула на це увагу, однак не стала нічого виясняти, оскільки не хотілося, чесно кажучи, розводити дебати за дрібницю ціною 200 грн., та й не той настрій був.
А от в "Технополісі" я відмовлялася від страховки... так її за мене заповнив продавець і підписав її за мене без мого відома!!!

0
0
10 сентября 2013 14:24

Да - заставляют продавцов "впаривать" покупателям эти самые страховки, а иначе не выполнишь план и заплатят минималку. Страховка эта - по сути ерунда. Если не будешь впаривать - со временем уволят

0
149
10 сентября 2013 15:58

valentinchik, подтверждаю, работал в "Фокстроте".План есть не только по продажам, но и по страховкам и по доп.гарантиии.

0
0
10 сентября 2013 16:11

В фокстроте знакомой отказывались продать ноутбук без "доп.сервиса" за 300грн.

0
0
10 сентября 2013 16:32

Нам в технополисе тоже не хотели продавать фотоапарат стоимостью в 7500 грн, без дополнительной страховки( которая стоила 1100 грн).Уговаривали всячискими методами..Но когда мы сказали, мол нехотите не продавайте,купим в другом магазине, вот только тогда продали, и то скрипя душой...Совсем уже оборзели блин!!!

0
284
10 сентября 2013 16:48

Цитата: Матильда
.Но когда мы сказали, мол нехотите не продавайте,купим в другом магазине, вот только тогда продали,

Мне и в этом случае не хотели продавть. Только ссылка на закон охлаждает. Еще можно воспользоваться звонком на горячую линию.
Я когда-то звонил на горячую линию магазина, интересовался, должен ли покупатель брать РС, ответили что не должен. Советовали звонить на горячую линию, если продавец будет настаивать.

0
24
10 сентября 2013 18:08

Народ! А что если этот договор страхования подписан, а я после всех ваших комментариев "передумал" платить... Что делать, просто платить кредит без страховки?

0
284
10 сентября 2013 18:14

Цитата: yura78
Народ! А что если этот договор страхования подписан, а я после всех ваших комментариев "передумал" платить... Что делать, просто платить кредит без страховки?

Если после покупки РС прошло не более 14 дней, можно вернуть, как любой товар, если им не пользловались. Я так знакомому вернул деньги за такое надувательство. Если больше, то уже прийдется выплачивать кредит, как и за основной купленный товар, который тоже нельзя вернуть после этого срока.

0
24
10 сентября 2013 18:54

Antony, т.е алгоритм такой: идешь в магазин с чеком и пишешь отказную от РС. Идет возврат денег магазином (эти 300 грн.), и платишь остальную сумму по договору с банком по кредиту.

0
0
10 сентября 2013 20:42

Доставил камент юриста. Поцчему бы изданию, вместе с поциентом, конечно, не замутить продолжение с судебным разбирательством по этой теме. Убеждён, по результатам
тяжбы отличный вышел бы срач. С приземлением витающих в облаках.

З.Ы. Помнится толпы страждущих собирались биться за право фоткать гнилые груши, а как до реального дела - за своё кровное повонять - так жёсткий обсер.

0
0
11 сентября 2013 08:23

yura78,
Коли я повертала товар, мені на касі віддали тільки суму вартості товару. На моє питання: а якже сума страховки? чому мені її не повертатють? - мені відповіли, що я ж договір укладала зі страховою компанією, тож мені необхідно оформляти заявку на повернення коштів з додаванням копій документів, підтверджуючих повернення товару до магазину, та надсилати поштою на адресу головного офісу у Києві, і вже чекати, що вони на це скажуть. Сказали, що до страховки магазин не має ніякого відношення.

0
284
11 сентября 2013 09:40

Цитата: yura78

Antony, т.е алгоритм такой: идешь в магазин с чеком и пишешь отказную от РС. Идет возврат денег магазином (эти 300 грн.), и платишь остальную сумму по договору с банком по кредиту.

Да, они спросят, почему отказываетесь, можно сказать, что не нуждаетесь в данной услуге и имеете право в течении 14 дней вернуть данный товар по чеку.
Цитата: Зоряна
На моє питання: а якже сума страховки? чому мені її не повертатють?- мені відповіли, що я ж договір укладала зі страховою компанією

А чек Вам кто выдал? кто выдает чек, тот и является продавцом. Я честно говоря немного не в курсе, что такое страховк. Имел дело с расширенным сервисом. Но не важно, кого представляет магазин, продает товар он. Вы же не производителю товара его возвращали. Так и в этом случае, товар возвращаете не производителю, а продавцу. Если чек выдал страховщик, то да, возвращать средства тоже должен он.

0
2 486
23 сентября 2013 16:29

Три года назад покупали холодильник в Комфи. Впараили жене этот РС.Уж не помню сколько переплатила она. Тоже рассказывали всякие байки. А в прошлом году покупал родителям холодильник через интернет без всяких РС и той же марки (Индезит).И вот он забарахлил. После звонка на горячую линию компании приехал мастер, причем за город и бесплатно, и всё сделал по гарантии без всяких допсервисов. Развод чистой воды эта страховка, посылайте их подальше.

0
23
4 октября 2013 10:49

Покупали в Комфи кухонный комбайн Кенвуд. Так же, без моего ведома внесли в платежку счет на РС. Мне пришлось несколько раз повторить требование убрать, прежде чем меня услышали. Если именно требовать, а не просить, и под угрозой уйти в другой магазин - слушаются как миленькие. Моя рекомендация такая же - нечего платить за услугу, которую потом не предоставят.

0
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх