Гаражі «підгребе» монополіст

24.06.2013, 08:36 Переглядів: 4 397

Гаражі «підгребе» монополіст

 

Ви не зможете отримати окреме місце під гараж. Доведеться йти або в кооператив, або «на уклін» до КП «Благоустрій Кременчука» – йому передадуть усі вільні ділянки на ці потреби. Положення про зберігання транспорту, яке розробила міська влада, обмежить законні права громадян та створить умови для корупції.

 

Кооператив «Мирний» не може по-мирному узаконити гаражі

 

Гаражі по пров. Героїв Бреста, про які піде мова далі, стоять на своєму місці 22 роки. Та раптом з‘ясувалося, що споруди – незаконні. І це незважаючи на те, що вони аж ніяк не порушують норми містобудування – за Генпланом, ділянка, де вони нині стоять, належить до зони розміщення об’єктів комунального господарства (тобто якраз таких, де й мають бути гаражі). Та попри це, 40 членів гаражного кооперативу «Мирний» вже більше року не можуть оформити дозвільну документацію на свої споруди.

 

– Ми входили до гаражного кооперативу «Дружба», який існував ще за радянських часів. Люди платили за землю, але в один прекрасний момент нам сказали – чиї гаражі стоять до проїзду, той входить до кооперативу, хто після – вибачте, але нелегітимні. Ми зібралися та організували в 2012 році свій обслуговуючий кооператив. Пройшли всі процедури реєстрації. Я ходив до міськвиконкому – сказали, що в зоні, де стоять наші гаражі, їх розміщувати можна. Треба було зробити геозйомку – ми зробили. Але повністю оформити документи не змогли. І всі наші спроби достукатися впираються в стіну: нам кажуть, що доки є мораторій, розмовляти з нами ніхто не буде, – розповідає В’ячеслав Бут, голова кооперативу «Мирний», підтверджуючи свої слова товстезною текою документів, що назбиралася в результаті листування з чиновниками всіх рівнів та спроб громадян уже через суди узаконити гаражі – бо мирним шляхом не виходить.

 

– Я особисто ходив на прийом до першого заступника міського голови Погрібного – було сказано, що наших гаражів він там не бачить, – продовжує В’ячеслав Бут. – Мені цікаво, чому? Адже, згідно з зонуванням, гаражі там можуть бути. А тепер уявіть: нас акуратно викидають, із півтора року буде якась клумбочка, а потім серйозні люди поставлять свої гаражі. Але ж ми, зі свого боку, готові виконати всі умови міської влади: треба зробити внесок до інфраструктури – ми заплатимо. Ми готові піти на всі витрати, аби узаконити гаражі. Але нам кажуть – чекайте! В мене таке враження, що нас спеціально тримають у невизначеності. Єдине прохання до влади: опублікувати прозорий механізм, за яким можна легалізуватися.

 

Мораторій на гаражі замість півроку затягнувся на півтора

 

Поcилаючись на рішення Кременчуцької міської ради від 29.11.2011 року, райвиконкоми повідомляють громадянам, що «призупинено розгляд заяв по суті» щодо складанні проектів землеустрю під гаражі. Щоправда, сесії Автозаводської та Крюківської райрад і досі розглядають гаражні питання – представники влади кажуть, що, мовляв, це оформлення тих ділянок, проекти на які були складені ще до мораторію. Та перевірити це практично неможливо.

Саме ж рішення про мораторій було прийняте на 6 місяців – за цей час управління містобудування та архітектури мало розробити Положення про порядок зберігання транспорту громадян. Та потім мораторій подовжили – і в результаті він затягнувся вже на півтора року. У той же час, не даючи дозволи на гаражі, не визначивши місця під їх розміщення, міська влада розгорнула масштабну війну з ними. На кожній апаратній нараді у виконкомі меру доповідають, скільки незаконних гаражів вивезено на майданчик комунального підприємства «Благоустрій Кременчука». До речі, відповідно до інформації відділу благоустрою, у планах – вивезти понад 70 гаражів із пров. Героїв Бреста – тож члени кооперативу «Мирний» і побоюються за своє майно.

 

Міська влада створить монополіста

 

Нарешті у мерії розробили документ (регуляторний акт), який мав би полегшити життя власникам машин, котрі нині нікуди ставити. Але Положення про порядок зберігання транспорту громадян (далі – Положення), навпаки, ускладнить життя автолюбителям. Зокрема, таку точку зору під час обговорення проекту рішення висловила Світлана Слепченко, голова Полтавського відділення Української Ради автомобілістів. Щоправда, врахувавши пропозиції громадськості й депутатів, суперечливий пункт про заборону зберігання транспорту біля будинків виключили – тепер його переписали відповідно до обмежень, що містять Правила дорожнього руху. Але інші, не передбачені законом заборони, залишилися: у проекті Положення є пункти, які блокують виділення місць під гаражі індивідуальним забудовникам. Тобто влада «заганяє» автомобілістів або в гаражні кооперативи, або – під комунальне підприємство, якому фактично надається монопольне право виділяти землю людям для тимчасового розміщення металевих гаражів. Монополістом зроблять КП «Благоустрій Кременчука», яке нині звільняє ділянки від гаражів та зберігає їх на своєму майданчику.

 

«Звертає на себе увагу п.4.1 Положення, згідно з яким земля, що належить територіальній громаді міста… нехитрим маніпулятивним шляхом передається у ПОСТІЙНЕ користування комунальному підприємству, а значить, окремим особам адміністративного складу, прямо підпорядкованим керівництву міста і залежним від цього керівництва», – пише Світлана Слепченко у листі до міської влади, пропонуючи виключити суперечливий пункт із Положення.

 

Віталій Надоша, начальник управління Держзем­агентства, теж пропонує виключити з Положення пункти, що суперечать чинному законодавству. Земельний кодекс дозволяє передачу ділянок під гаражі (не більше 0,01 га) у власність людям. Натомість Положення взагалі не передбачає такої можливості, чим порушує права громадян, зазначає Віталій Надоша.

 

Але перший віце мер Андрій Погрібний на ці аргументи не зважає – мовляв, насправді все робиться, щоб навести лад із розміщенням гаражів.

– Гаражний кооператив – це люди, з якими ніхто не рахується. Приходить голова гроші збирати – за світло, а його половина посилає куди подалі… Я не говорю про те, що вимагають прибирати сміття – а цього ніхто не робить. І немає ніяких важелів впливу. Ми ж пропонуємо робити це через комунальне підприємство. Щоб у кожного члена об‘єднання був договір з цим підприємством, і він повинен виконувати зобов’язання, вносити гроші – буде прибиратися територія, буде охорона, і документація на землю та на розміщення гаражів завжди буде в порядку, – висловився пан Погрібний під час обговорення Положення.

Щоправда, існуючим кооперативам дадуть можливість легалізуватися – але перелік тих, кому пощастить, визначить міська рада окремим рішенням. Інших – під знесення.

 

Закон

"У житлових районах повинно бути забезпечене постійне зберігання всіх автомобілів (100%), які належать жителям цих районів, тимчасове зберігання автомобілів відвідувачів"

ДБН 360-92 (Державні будівельні норми)

 

 

«Піди туди – не знаю куди»

Чи аналізувала міська влада, готуючи «покращення» для автомобілістів, скільки місць для зберігання авто є у гаражних кооперативах, на стоянках, скільки у місті вільних ділянок під гаражі й де вони розташовані? Про це журналісти запитали першого віце-мера Андрія Погрібного.

 

Він бадьоро запевнив: місць вистачає! Натомість інформації про те, скільки їх на стоянках, управління архітектури надати не змогло; а існуючих місць під гаражі, як з’ясувалося, у 2,3 рази менше, ніж автівок.

 

ЦИФРИ

 

20879 місць є у гаражних кооперативах тв під існуючими гаражами, із них 6644 у Крюківському районі та 14235 - у Автозаводському.

 

49185 автомобілів зареєстровано в місті - тобто фактично в кожного другого власника авто немає гаража.

 

 

З інформацією про вільні земельні ділянки – ще цікавіше.

– На Молодіжному майданчик у кінці вулиці Тельмана. В нагірній частині – колишня стоянка автопарку, на вулиці Московській. У центральній частині міста в нас немає можливості організовувати гаражні кооперативи; на Раківці, на Третьому Занасипі такої проблеми немає, – ось все, що ми почули від пана Погрібного – ніякої конкретики.

 

Добути дані про перспективні місця під гаражі не вдалося й в управлінні архітектури – відповідь дадуть на офіційний запит, сказали нам через прес-службу. Але, відповідно до Закону «Про регулювання містобудівної діяльності» (ст.17) Генплан міста та план детальної забудови території повинні бути доступними для громадян на офіційному веб-сайті органу влади. Натомість на сайті міської ради у розділі «Генплан» – лише «гола» карта існуючої забудови, без зонування, перспективного планування та описової частини. «Піди туди, не знаю куди» – у такому становищі опиняться ті, хто шукатиме місце під гаражі. Положення про зберігання транспорту, яке виносять на розгляд сесії міськради, не зробить виділення землі під гаражі прозорішим та простішим. А там, де створюють непрозору схему – автоматично виникає широкий простір для корупції. Втім, у депутатів міської ради ще є альтернатива – не ухвалювати рішення як таке, що суперечить закону.

 

Тетяна ДОНЧЕНКО, "Кременчуцький ТелеграфЪ" № 24 від 20.06.13

Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх