Майже 50% виборців не знають своїх кандидатів – опитування

23.10.2014, 19:03 Переглядів: 3 159

Майже 50% виборців не знають своїх кандидатів – опитування

На минулих парламентських виборах у жовтні 2012 року, жодного кандидата у своїх округах не знали лише 36,3% опитаних

47,2% виборців не знають кандидатів у народні депутати, які на вибори 26 жовтня балотуються у мажоритарних округах.

 

Як передає кореспондент УНІАН, про це свідчать дані загальнонаціонального дослідження громадської думки населення України, проведеного Фондом «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» спільно з Київським міжнародним інститутом соціології з 9 по 18 жовтня 2014 року.

 

Директор фонду «Демократичні ініціативи ім. Ілька Кучеріва» Ірина Бекешкіна зазначила, що на запитання:

«Чи знаєте Ви кандидатів у народні депутати по Вашому виборчому округу?»

47,2% опитаних відповіли, що не знають нікого, а

всіх знають лише 5,4% респондентів,

багатьох знають - 12,1%,

кількох основних - 23,3%.

 

За її словами, у жовтні 2012 року, тобто на минулих парламентських виборах, коли Україна повернулася до змішаної системи виборів, не знали на той час жодного кандидата у своїх округах лише 36,3% опитаних.

 

Бекешкіна також повідомила, що, згідно з даними опитування,

15,9% респондентів остаточно вирішили, за якого кандидата у своєму окрузі голосуватимуть,

ще 18,3% опитаних зауважили, що вирішили, але не остаточно.

Взагалі не визначились - 54,8%.

 

«Тобто, як будуть голосувати на мажоритарних округах - ситуація дуже невизначена», - констатувала Бекешкіна.

 

За її словами, багато виборців проголосує за кандидата, який висунутий тією ж партією, за яку вони проголосують за партійними списками.

 

Крім того, Бекешкіна зазначила, що на запитання про те, чим має займатися депутат-мажоритарник, виборці відповідали, що

«він має вирішувати питання нашого округу (55% опитаних), і лише

18% вважають, що він має займатися законотворчою діяльністю».

 

«Тобто, люди обирають того, хто буде обслуговувати їхній округ. А хто має такі можливості? Очевидно, що та людина, яка має, перш за все, фінансові можливості, тому за таких кандидатів голосуватимуть не тільки тому, що підкуп прямий є, а тому що виборці бачать, що з цього депутата щось можна взяти, щось він може зробити на окрузі», - сказала вона.

 

При цьому експерт додала, що виборці також готові голосувати «за особистість, яка подобається.

У 2012 році голосували лише 15%, а

зараз треба подобатись - 33%».

 

Бекешкіна підкреслила, що опитування показало зростання негативного ставлення до підкупу виборців.

 

«Якщо у 2012 році перед виборами

5,5% позитивно до цього ставилися і готові були проголосувати за цього кандидата, то

зараз їх 4%,

але зменшилося нейтральне ставлення -

в 2012 році - 32%, а

зараз - 21%,

а різко негативно до підкупу ставилося у жовтні 2012 - 53%, а

зараз – 63%», - зауважила Бекешкіна.

 

«Можна сказати, що з гречкою покінчено, гречки стало набагато менше», - додала вона, зазначивши, що якщо у жовтні 2012 року продуктові пайки отримали 9,5% опитаних виборців, то в жовтні 2014 року - 3,4%.

 

Крім того, за словами Бекешкіної, дослідження показало, що нині «небагато людей, які готові голосувати за гроші». Відповідно до результатів опитування, готові голосувати за гроші 21% респондентів

(у жовтні 2012 таких було 31,8%).

 

Вона наголосила, що знайдені «більш вишукані способи для того, щоб підкуповувати виборців, і вони робляться в непрямій формі». За її словами, нерідко в округах кандидати вдаються до політичних маніпуляцій, тобто, в округах є випадки, коли кандидати-самовисуванці прикриваються нібито підтримкою партій, зокрема, партією «Блок Петра Порошенка» чи «Народний фронт».

 

Опитування проводилося у 110 населених пунктах у всіх областях, крім Криму.

Загалом опитано 2 тис. 25 респондентів.

Похибка вибірки не перевищує 2,2%.

 

По материалам: УНІАН

Автор: Dolli Джерело фото: REUTERS
Якщо Ви помітили помилку, виділіть необхідний текст та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити про це редакцію.

Інформація

Користувачі, які знаходяться в групі Гості, не можуть залишати коментарі до даної публікації.
Будь-ласка, ЗАРЕЄСТРУЙТЕСЬ.
Ознайомтесь із правилами коментування.
  • Kiaparts
  • НОВИНИ ПАРТНЕРІВ:


Свіжий випуск (№ 11 від 14 березня 2024)

Для дому і сім'ї

Читати номер

Для дому і сім'ї - програма телепередач

Читати номер

Приватна газета

Читати номер
Попередні випуски
Вверх