«Главное, чтобы костюмчик сидел!»

3.08.2006, 21:08 Просмотров: 986
На Придніпровському ринку побилися продавець та покупець. Клієнтка плюнула продавцю в обличчя, а та запустила у неї туфлею і розбила голову...

23 липня на Придніпровському ринку побилися продавець та покупець. В основу конфлікту лягла наполегливість клієнтки, яка хотіла  повернути куплений нею товар. Пані Валентина вимагала повернути їй гроші за жіночий костюм, який придбала близько двох тижнів тому. Продавець Тамара каже, що ні письмової, ні навіть усної домовленості про повернення товару не було. Більше того, за словами продавця, річ була помітно поношена та дещо брудна. Валентина декілька разів приходила до продавця з вимогами повернути гроші, справа доходила до сварок. Під  час останнього візиту продавець вирішила все ж таки повернути всю суму за товар, але конфлікт зайшов настільки далеко, що миром він не закінчився. „Що ж це за подяка така? Ідеш людині назустріч, а вона тобі в лице плює! Тут ні в кого нерви не витримають!” – скаржиться пані Тамара у розмові з журналістом. У відповідь на плювок продавець жбурнула в спину клієнтці туфлю. Але влучила у голову. Так з розбитою головою пані Валентина опинилася в лікарні. „Лікарі кажуть, що її стан задовільний і немає необхідності в постійному догляді,” – розповіла пані Тамара, яка цікавилася здоров’ям постраждалої.
Її колеги – продавці ринку, які стали свідками конфлікту – одностайно захищають свою колегу. Вони розповіли „Телеграфу”, що постраждала вже не вперше повертає куплений товар та вимагає повернути гроші. „Особисто я чула, що цю жінку вже не пускають до магазинів „Крок” та „Фокстрот”. Я б теж її вдарила, – каже сусідка Тамари по торговому місцю. – Тим більше, що ніхто повертати їй гроші не забов’язаний.”
Саму постраждалу „Телеграфу” застати вдома не вдалося. Хто правий у цьому конфлікті, мають з’ясувати компетентні органи. До одного з них, відділу захисту прав споживачів, ми звернулися за консультацією.

Чи має право покупець повернути придбаний товар, якщо пройшло два тижні?
Що говорить з цього приводу закон, пояснює Наталя Міхно, завідувач сектору Полтавського обласного управління у справах захисту прав споживачів.
– Згідно зі статтею 9 Закону України „Про захист прав споживачів”, споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути використаний за призначенням. Товар належної якості можна обміняти протягом чотирнадцяти днів, не рахуючи дня купівлі.
Обмін такого товару проводиться, якщо він не використовувався і збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, ярлики, пломби, а також товарний чек, або інший документ, виданий споживачеві разом із проданим товаром.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право або придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості, або розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару. Можна також обміняти товар на аналогічний при першому ж надходженні його у продаж. Продавець забов’язаний у день надходження товару повідомити про це споживача, який вимагає обміну товару.
– А якщо покупець наполягає на поверненні за товар грошей?
– При розірванні договору купівлі-продажу розрахунки із споживачем проводяться виходячи з вартості товару на час його купівлі. Гроші, сплачені за товар, повертаються споживачеві у день розірвання договору, а якщо це не можливо зробити відразу – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше ніж протягом семи днів.
Щодо конкретного випадку, то для того, щоб дізнатися про ступінь пошкодження товару, проводиться спеціальна експертиза. Наталя Міхно радить у спірних питаннях щодо ваших прав, як споживачів, одразу ж звертатись до адміністрації ринку, або у відділ захисту прав споживачів, а не вирішувати конфлікт шляхом сварок.

Юля ГОРОБЕЦЬ



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх