У Кременчуці сім’я пенсіонерів два тижні просиділа без світла

18.02.2011, 14:26 Просмотров: 4 497
Конфлікт з бригадою контролерів «Полтаваобленерго» привів пенсіонерів до побутових незручностей і до суду.

«Вони помстилися нам за те, що ми викликали міліцію, коли в нас щось шукали їхні контролери», – кажуть люди. Натомість в «Полтаваобленерго» заявляють, що виявили крадіжку електроенергії і склали про це акт… На якій підставі й на який термін вам можуть відключити світло без попередження? Що робити в конфліктній ситуації? Як повинні діяти працівники енергокомпанії, аби не порушувати ваших прав?

Споживачі судяться з енергокомпанією
Пенсіонери Тамара та Анатолій К., мешканці тихої вулиці на Чередниках, просиділи майже два тижні без світла – 18 січня ВАТ «Полтаваобленерго» підігнало вишку та обрізало проводи на вводі в будинок. 
– Вони помстилися нам за те, що ми викликали міліцію, коли в нас щось шукали їхні контролери, – кажуть люди. 
Контролери ВАТ «Полтаваобленерго» завітали до них напередодні відключення – 17 січня. Господарі будинку стверджують, що ті поводилися зухвало, погрожували їм, і навіть довелося викликати міліцію. Розповідає Тамара К.:
– Нам подзвонили у хвіртку. Стояли три жінки. Одна сказала, що це планова перевірка лічильників і показала посвідчення, інші посвідчень не показали. Я їх пустила. Одна з контролерів записала показання лічильника, я залишалася поряд з нею, а інші пішли по хаті. Друга жінка-контролер перевіряла розетки (чоловік їй показував), а третя побігла у кухню, навіть не сказала, чого вона туди йде. Зайшла й у ванну і почала віддирати шпалери… Потім я почула, як гримить посуд і побачила, що шафа відкрита. І тоді у мене з’явилися сумніви щодо контролерів. Я сказала чоловікові, щоб зателефонував синові. Син прийшов і попросив контролерів звільнити приміщення. А вони не йдуть! Одна з них погрожувала, що електрошокером всіх покладе. Ми викликали міліцію, вона приїхала швидко. Від нас взяли заяви. І від працівників «Полтаваобленерго» – теж, вони виходили з ними до машини. Потім прибув працівник служби безпеки «Полтаваобленерго». Я до нього претензій не маю. Попросив показати приміщення, ми показали. Міліція склала протокол, потім сказали, що цим буде займатися дільничний. А наступного дня приїжджає вишка, відключають нам електроенергію, без будь-яких пояснень…»
Пенсіонери почали скаржитися в усі інстанції: і в «Полтаваобленерго», і в прокуратуру, і депутату. Від «Полтаваобленерго» отримали поштою акт про порушення «Правил користування електричною енергією» – споживання її поза електричним лічильником. (Тобто, по суті, це звинувачення у крадіжці електроенергії»). Пенсіонери з цим не погоджуються і зараз оскаржують акт у суді.
«Дятел» - пристрій для пошуку прихованої проводки. Допомагає виявляти крадіжки електроенергії

Контролери «Полтаваобленерго» стверджують, що їх спустили зі сходів

Натомість контролери кажуть, що потерпілими у цій ситуації є не пенсіонери, а вони. Бо господарі оселі споживали електроенергію поза обліком і перешкоджали фіксуванню цього порушення.

– 17 січня  ми відпрацьовували втрати і падіння напруги, бо у цьому районі на Новий рік люди залишилися без світла. Обгоріла й трансформаторна підстанція, що трапляється через надмірне споживання електроенергії – не витримує мережа. Відповідно до договору, абонент має право брати одночасно 3 кВт електроенергії (сила струму 15 Ампер). Це приблизно як дві електроплитки. І то, якщо кожен абонент включить таку потужність, мережа не витримає. Наше завдання – проводити роз’яснювальні бесіди серед населення, щоб не збільшували потужність. На даній адресі заміряли приладом навантаження на проводах – прилад показав 17 Ампер. Це значить, що напруга вже перевищувала допустиму. До того ж, їхній лічильник електроенергії на 5 Ампер, і він такого навантаження не витримає – згорить.  Тобто висока напруга може пройти тільки поза лічильником, – розповіла Тетяна Явтушенко, бригадир контролерів. 

Контролери кажуть, що заміри робили неодноразово, але потрапити до будинку їм не вдавалося. Та цього разу господиня таки впустила. 

– Ми зайшли, показали посвідчення, бо знаємо, що адреса проблематична. (За даними абонвідділу «Полтаваобленерго», у 2005 році вже був складений акт за приховану проводку, люди заплатили за необліковану електроенергію. До того ж, місячне споживання цих абонентів було 30-40 кВт, а це як на один холодильник – Прим.). Бабуся каже – подивилися лічильник і йдіть собі. Ми ж пояснили, що в нас є бланк технічного огляду. Бо завдання нашої бригади – не зняти показання лічильника, а прослідкувати вхідні проводи, навантаження, наявність пломби на лічильнику. Ми виключаємо пробки і проходимо від вводу проводів спеціальним приладом-фазошукачем. Якщо він «мовчить», значить, прихованої проводки немає. У них прилад аж розривався… 

Як говорять контролери, при них господиня навіть ховала у сарай електропроводи і гачки, які накидали на мережу. А господар покликав сина і міліцію. Син прийшов раніше за правоохоронців. 

– Він не попросив посвідчення. А просто сказав «геть звідси». Схопив мене і кинув через кімнату, – розповіла контролер Ірина. 

– Я побачила перед собою відкриті двері і сходи, сіла в куток і сказала, що я вийду сама… Такого жаху я ще не бачила, – згадує Тетяна Явтушенко. 

Вона каже, що молодий чоловік усе ж виштовхав її, вона впала на східцях та вдарилася. Жінка-контролер показує акт судово-медичної експертизи (документ свідчить, що в неї є синці на спині й на руках, які могли утворитися в той час при вказаних нею обставинах) та порвану куртку і каже, що подасть за це до суду та вимагатиме відшкодування. 

Щодо електрошокера, яким контролери нібито погрожували господарям,  працівники обленерго кажуть, що це маячня. Ніякого приладу, крім  фазошукача «Дятел», у них не було, стверджують контролери.

Міліція, яка прибула на виклик господарів будинку, не виявила протиправних дій з боку працівників ВАТ «Полтаваобленерго». Натомість, за заявою контролерів, був складений протокол за хуліганство на сина господарів будинку і переданий до суду. Про це повідомила «Телеграфу» Тетяна Романчук, прес-офіцер міського управління міліції.

За які порушення енергокомпанія має право відключати без попередження

 

За які порушення енергокомпанія має право відключати без попередження 
Сергій Андрієвський, начальник Кременчуцької філії ВАТ «Полтава-обленерго» та Світлана Трубчаніна, керівник абонентської групи, наголосили, що при виявленні фактів самовільного підключення до електричної мережі; розкрадання електричної  енергії, навмисного пошкодження лічильника та зриву пломби; крадіжки електроенергії, енергокомпанія має право відключити її (відповідно до ст. 35 «Правил користування електричною енергією для населення»). Причому у цих випадках, на відміну від факту несвоєчасної оплати, споживачу не надсилається попередження про відключення за 10 днів. 

Сергій Андрієвський, начальник Кременчуцької філії ВАТ «Полтава-обленерго» та Світлана Трубчаніна, керівник абонентської групи, наголосили, що при виявленні фактів самовільного підключення до електричної мережі; розкрадання електричної  енергії, навмисного пошкодження лічильника та зриву пломби; крадіжки електроенергії, енергокомпанія має право відключити її (відповідно до ст. 35 «Правил користування електричною енергією для населення»). Причому у цих випадках, на відміну від факту несвоєчасної оплати, споживачу не надсилається попередження про відключення за 10 днів.

НА ЗАМІТКУ:

Не згодні – звертайтесь до суду, вам підключать світло навіть до судового рішення

Отримавши акт «Полтаваобленерго», Тамара К. звернулася з позовом до суду. Вона просить скасувати акт, підключити електроенергію та відшкодувати моральну шкоду в розмірі 3 тисячі гривень. Факту розкрадання пенсіонери не визнають, і оскільки є судовий спір з енергокомпанією, Тамара К.  попросила до розгляду справи по суті негайно відновити електропостачання оселі.
Відомо, що світло пенсіонерам подали і не взяли за це грошей. Проте у ВАТ «Полтаваобленерго» сподіваються стягнути 3 тисячі гривень з подружжя К. – таку суму їм виставили за необліковане споживання електроенергії.
Корисно знати: «У разі розгляду спірних  питань  у  судовому  порядку  термін відключення  не повинен перевищувати 1 місяця за умови відсутності у споживача заборгованості за спожиту електричну енергію.» (п.36 «Правил користування електричною енергією»).

 

«Полтаваобленерго» має «безболісні» методи боротьби з порушниками, але каже, що на це не вистачає грошей

Проміжковий результат конфлікту такий: лічильник в оселі пенсіонерів К. при підключенні електроенергії винесли на фасад. Як кажуть в «Полтаваобленерго», таке підключення попереджає  крадіжки електроенергії (немає технічної можливості підключати «ліву» проводку).

– Якби всі лічильники  були на фасадах, рейдовій бригаді нічого було б робити. А зараз, із новим тарифом на електроенергію, бажання вкрасти стане ще більшим, – коментує Сергій Андрієвський, начальник Кременчуцької філії ВАТ «Полтаваобленерго».  

– Чому тоді всі лічильники не винести на фасад?– Це дуже дорого для компанії. За даними абонентського відділу ВАТ «Полтаваобленерго», на даний час на фасадах встановлено більше 4300 лічильників. В той же час, кількість абонентів у приватному секторі (де найбільше проблем із крадіжками електроенергії , понад 19 тисяч).

Як повинні діяти працівники енергокомпанії, аби не порушувати ваших прав?

 

Як повинні діяти працівники енергокомпанії, аби не порушувати ваших прав? 
1 Відкривати чи не відкривати двері контролерам? З одного боку, договір з енергокомпанією та «Правила користування електричною енергією» (ПКЕЕ)  зобов’язують надавати доступ у приміщення для огляду лічильника та проводки. З іншого боку, ніхто не скасовував конституційне положення про недоторканість житла. Тому кожен мусить вирішити для себе сам. Але якщо ви понад 3 місяці не передаєте показання лічильника – вас мають право відключити, але тільки через 30 днів після письмового попередження. При цьому, якщо ви самі передасте показання лічильника в енергокомпанію, то відключати вас не будуть, це передбачено п. 30 ПКЕЕ. Тобто сам по собі недопуск контролера у приміщення не тягне за собою ніяких неприємностей – хіба що в подальшому «Полтаваобленерго» винесе вам лічильник на фасад як «проблемному абоненту».
2 Контролери «Полтаваобленерго» мають посадову інструкцію з проведення перевірок електроустановок та складання актів по порушення ПКЕЕ. Інструкція не суперечить самим «Правилам…» і зобов’язує контролерів пред’являти посвідчення; за вимогою абонента – копію розпорядження про проведення перевірки; забороняє самовільно заходити в приміщення (про недопуск складається акт); зобов’язує проводити огляд лічильників, проводки, розеток тільки в присутності абонента.
3 При виявленні порушень (самовільне підключення, розкрадання електроенергії) контролери складають акт (відповідно до ст. 53 ПКЕЕ), який, цитуємо, «підписується  представником  енергопостачальника  та споживачем.  Один  примірник  акта  вручається  споживачу,  другий залишається  у  енергопостачальника.  Споживач має право внести до акта свої зауваження. У разі відмови споживача від підпису в акті робиться позначка  про відмову.  Акт  вважається  дійсним,  якщо  його підписали три представники енергопостачальника.» 
4 Акт – це не кінцевий документ. Його ще повинна розглянути спеціальна комісія енергопостачальника. Споживачам слід звернути увагу, що стаття 53 «Правил…» дає право їм бути присутнім при розгляді  акту на комісії, до того ж, передбачений обов’язок енергопостачальника повідомити про засідання комісії споживача:«Енергопостачальник повідомляє споживача не пізніше ніж за  20 календарних днів до дня засідання комісії про його час і дату. Акт про   порушення   цих  Правил  не  розглядається  у  разі 
неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживача про час  і  дату засідання комісії. Рішення комісії  з  розгляду  актів  оформляється протоколом, копія якого видається споживачу.»
Аналізуйте це. Бо якщо вам  вручили акт, але не повідомили про засідання комісії, то акт залишиться «без руху», а відповідно, вам не зможуть пред’явити фінансові претензії. 
Якщо ж акт розглянутий, споживачу (відповідно до спеціальної методики формульних розрахунків) нараховується сума оплати за необліковану електроенергію і дається 30 днів на оплату. Якщо йдеться тільки про розкрадання електроенергії (але факт самовільного підключення не встановлений), то відключити її енергокомпанія має право тільки через суд.

1 Відкривати чи не відкривати двері контролерам? З одного боку, договір з енергокомпанією та «Правила користування електричною енергією» (ПКЕЕ)  зобов’язують надавати доступ у приміщення для огляду лічильника та проводки. З іншого боку, ніхто не скасовував конституційне положення про недоторканість житла. Тому кожен мусить вирішити для себе сам. Але якщо ви понад 3 місяці не передаєте показання лічильника – вас мають право відключити, але тільки через 30 днів після письмового попередження. При цьому, якщо ви самі передасте показання лічильника в енергокомпанію, то відключати вас не будуть, це передбачено п. 30 ПКЕЕ. Тобто сам по собі недопуск контролера у приміщення не тягне за собою ніяких неприємностей – хіба що в подальшому «Полтаваобленерго» винесе вам лічильник на фасад як «проблемному абоненту».

2 Контролери «Полтаваобленерго» мають посадову інструкцію з проведення перевірок електроустановок та складання актів по порушення ПКЕЕ. Інструкція не суперечить самим «Правилам…» і зобов’язує контролерів пред’являти посвідчення; за вимогою абонента – копію розпорядження про проведення перевірки; забороняє самовільно заходити в приміщення (про недопуск складається акт); зобов’язує проводити огляд лічильників, проводки, розеток тільки в присутності абонента.

3 При виявленні порушень (самовільне підключення, розкрадання електроенергії) контролери складають акт (відповідно до ст. 53 ПКЕЕ), який, цитуємо, «підписується  представником  енергопостачальника  та споживачем.  Один  примірник  акта  вручається  споживачу,  другий залишається  у  енергопостачальника.  Споживач має право внести до акта свої зауваження. У разі відмови споживача від підпису в акті робиться позначка  про відмову.  Акт  вважається  дійсним,  якщо  його підписали три представники енергопостачальника.» 

4 Акт – це не кінцевий документ. Його ще повинна розглянути спеціальна комісія енергопостачальника. Споживачам слід звернути увагу, що стаття 53 «Правил…» дає право їм бути присутнім при розгляді  акту на комісії, до того ж, передбачений обов’язок енергопостачальника повідомити про засідання комісії споживача:«Енергопостачальник повідомляє споживача не пізніше ніж за  20 календарних днів до дня засідання комісії про його час і дату. Акт про   порушення   цих  Правил  не  розглядається  у  разі 

неповідомлення або несвоєчасного повідомлення споживача про час  і  дату засідання комісії. Рішення комісії  з  розгляду  актів  оформляється протоколом, копія якого видається споживачу.»

Аналізуйте це. Бо якщо вам  вручили акт, але не повідомили про засідання комісії, то акт залишиться «без руху», а відповідно, вам не зможуть пред’явити фінансові претензії. 

Якщо ж акт розглянутий, споживачу (відповідно до спеціальної методики формульних розрахунків) нараховується сума оплати за необліковану електроенергію і дається 30 днів на оплату. Якщо йдеться тільки про розкрадання електроенергії (але факт самовільного підключення не встановлений), то відключити її енергокомпанія має право тільки через суд.

 



 
0
Автор: donchenko
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх