Рекламісти опановують невідому мову

10.09.2009, 13:35 Просмотров: 1 764
На вулицях міста з‘явилися сітілайти з помилками.
Фото: Станислав Константинов

Соціальна реклама може бути шокуючою, але вона повинна досягти своєї мети - спричинити потрібну реакцію суспільства, спонукати до позитивних дій. Інколи така реклама, навпаки, відлякує чи то дивує, або, як у нашому випадку, викликає лише посмішку та іронію. І якою ж мовою плакат?

Цей сітілайт розташований у центрі міста на вулиці Леніна. На ньому одразу кілька помилок: «антиалкогольная», замість «антиалкогольна» (українською) та «пиятство», замість «пияцтво».

За словами керівництва фірми, що розмішувала рекламу, прикрі помилки допущені з їхньої вини – не догледіли!.

– Ми заклеїмо ці букви вже до кінця тижня і усунемо недоліки, – заявили у фірмі.

Володимир Кригін, керівник підприємства «Міськоформлення», на це заявляє, що його підприємство, яке видає дозволи на розміщення реклами, не може втручатися у її зміст. Навіть якщо там на рекламних носіях є помилки. Подібна суперечка була в нього з компанією «Кока-кола». Тоді виявилося, що помилки зроблені навмисно – як рекламний хід. Принаймні так запевнили юристи компанії.

За словами пана Кригіна, дуже дієвим є російський досвід, де зміст реклами відстежують громадські організації. Вони ж подають позови до суду на рекламодавців, якщо вбачають у рекламі те, що вважають порушенням прав громадян.

А віз і нині там

До речі, елементарну неграмотність можна побачити не лише на біг-бордах, а й на табличках із назвою вулиць Кременчука.

«ТелеграфЪ» писав про це ще рік тому – у матеріалі «Мова перехідного періоду». Але на табличках із назвою вулиці на честь класика української літератури і досі читаємо «вул.ШевченкО», замість «ШевченкА». (Прізвища на -КО в українській мові змінюються, на відміну від російської, і в родовому відмінку має бути А у закіченні). Вулиця імені журналіста Вадима Бойка на деяких будинках підписана з такою ж помилкою.

Ще минулого року заступник міського голови Василь Хоменко заявляв «Телеграфу», що він особисто попрацює над тим, щоб надати інформацію управлінню житлово-комунального господарства про випадки, де в назвах вулиць є орфографічні помилки. Але в управлінні заявили, що наразі не мають коштів на зміну табличок. Тож віз і нині там!

Фото Дмитра БАБЦЯ
Фото: Станислав Константинов

Христос воскрес! А ви не знали!?

З біг-бордів нас вітають ще зі святами піврічної давнини.

– Ви подивіться, у Кременчуці й досі Великдень! – іронізує у маршрутці літня жінка, котра вгледіла біля Пивзаводу рекламний щит. Із нього одна з місцевих фірм вітає городян із Великоднем.

Виявилося, що про цей і інші подібні застарілі біг-борди знають і представники міської влади, однак не можуть нічого зробити.

– У відповідності до статті 16 Закону України «Про рекламу», ми не маємо права втручатися у форму, зміст реклами, строки її розміщення. Якщо я втручатимусь, то це буде перевищенням службових повноважень, тобто порушення закону. Якби щит був зламаним чи з нього звисало б шмаття паперу, то тоді ми можемо, згідно з правилами розміщення реклами, подіяти на власника біг-борда, – заявив Володимир Кригін, керівник підприємства «Міськоформлення».

За його словами, завдання привести до ладу біг-борди до Дня міста він отримав від першого віце-мера Володимира Онищенка і має виконати його у належний термін.

А що з щитами, які нині «голі» - тобто взагалі без реклами і псують вигляд міських вулиць? Пан Кригін заявив, що теж нічого не може вдіяти з їх кількістю.

– Дозволи на встановлення нових біг-бордів дає міськвиконком. Однак ми маємо випадки, коли члени виконкому відмовляли підприємцю у встановленні рекламної площини, а він звертався до суду та вигравав його, – каже керівник «Міськоформлення». 
За офіційними даними, у місті зараз нараховується 417 біг-бордів.



 
0
Автор: bulashev
Теги: реклама
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх