Винесено вирок по справі Скнилівської трагедії

1.07.2005, 10:07 Просмотров: 863
Пілоти та керівники польотів отримали від 5до 14 років. Родичі загиблих та ті, хто постраждав під час шоу, впевнені – покарання уникнули високі генеральські чини..

Найбільшою визнана провина командира екіпажу СУ-27 Володимира Топонаря. Його засуджено на 14 років з виплатою на користь держави 7 мільйонів 200 тисяч гривень. Другому пілоту Юрію Єгорову присудили 8 років позбавлення волі з виплатою 2 мільйонів 450 тисяч гривень. Керівники польотів Анатолій Третяков і Юрій Яцюк отримали по 6 і 5 років відповідно та по 700 тисяч гривень виплат кожний. Начальника безпеки польотів 14-го авіакорпусу Анатолія Лукіна визнали винним, але звільнили від покарання. Він має виплатити державі 200 тисяч гривень. Суд не довів вину Анатолія Дюбецького – командира військової частини із Озерного, якій належав СУ-27. Жоден із засуджених своєї вини не визнав. Всі вони мають намір оскаржувати вирок у вищих інстанціях.

Льотчик Топонар у складі 'Українських соколів' літав у Кременчуці

'Українські соколи' над Кременчуком. Останнє шоу, яке бачили мешканці міста. Травень 2001 року
Фото: Дмитрий Бабец

Авіашоу у виконанні 'Українських соколів' свого часу тричі мали змогу бачити і кременчужани – у 1999, 2000 та 2001 роках. Три роки тому, відразу після трагедії під Львовом (27 липня 2002 року), 'ТелеграфЪ' уже писав про те, чи могло трапитись подібне у нас. Тоді журналісти газети повідомляли наскільки серйознішою була підготовка до польотів у нашому місті порівняно зі Львовом. Нагадаємо, Топонар і Єгоров не проводили тренувальний політ над Скнилівським летовищем перед шоу. У Кременчуці щоразу за добу до показового виступу група проводила навіть кілька польотів над площадкою. Це лише одна відмінність у організації. А головна та, що у Львові на злітній смузі стояли глядачі. Показові виступи у Кременчуці проходили виключно над Дніпром.
У складі 'соколів' літав над Кременчуком і льотчик Топонар. Виконував найскладніші пілотажні фігури. Виконував безпомилково. На той час льотчик-випробувач першого класу мав 1900 годин нальотів, засвоїв 25 типів літальних апаратів. То що ж трапилося у Львові?

Чому трапилась трагедія

Юридична компанія 'Універсалюс' провела незалежне розслідування причин авіакатастрофи СУ-27. Висновки юристів оприлюднила 'Газета по-київськи'.
1. Дозвіл на проведення авіашоу видавався без належного контролю.
2. Пілоти-полковники (командир екіпажу Топонар та Єгоров – головний інспектор-льотчик ВПС) за два роки перед катастрофою мали дуже невеликий наліт. В одному екіпажі ніколи не літали.
3. Не було проведено жодного тренувального польоту над Львовом.
4. Перед польотом виникла несправність у лівому двигуні, яку за 40 хвилин до вильоту почали виправляти. Після зльоту другий пілот вказав на різнотягу двигунів (один не давав повної потужності), але командир екіпажу від польоту не відмовився. Літак було заправлено шістьма тоннами пального, що збільшило його масу і вимагало більшої швидкості пілотажу.
5. Літак впав через порушення пілотом техніки пілотування.
СУ-27 кілька разів виходив із пілотажної зони, виконував фігури на висоті 178-135 м замість 200–300, до того ж над глядачами. Було порушено пілотне завдання: замість косої петлі з поворотом вправо пілот виконав – вперше в житті (!) – петлю з поворотом вліво (льотчики кажуть, що вона виглядає еффектніше). Після цього літак став некерованим і впав. Юристи стверджують, що Топонар допустив ряд порушень, щоб показати свій клас перед головнокомандуючим ВПС, який знаходився на трибуні.
Версії щодо відмови техніки, попадання у двигун птаха підтвердження не знайшли. Результати цього розслідування практично повністю співпали з висновками офіційного обвинувачення.
Тим часом Володимир Топонар стверджує, що його слова були невірно розтлумачені і перекручені і не погоджується з висновками офіційного обвинувачення.

Збіг обставин

Як пише 'Газета по-київськи', того дня, як назло, було і величезне скупчення людей, які прийшли на свято, і несправність двигуна, і додаткове пальне, яке зробило літак більш важким. Кажуть, міг «помилитись» і висотомір – все-таки Прикарпаття вище ніж Житомир. Плюс самовпевненість Топонаря і дивна поведінка Єгорова (вищого за посадою). Коли СУ-27 звалився у піке, пілоти могли катапультуватися – літак впав би на територію авіазаводу. Намагаючись вирівняти машину, її вивели на глядачів. Після удару об землю крилом СУ-27, причому на форсажі, вирівнявся – він міг злетіти. Але в цю мить Єгоров увімкнув катапульту, від чого літак зарився в землю, проїхав ще метрів 100 по натовпу глядачів, врізався у СУ-17, який стояв, і зірвався.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх