Легковики проти мопедів

18.10.2007, 17:10 Просмотров: 993
У Кременчуці невпинно зростає кількість скутерів і, як наслідок, – кількість ДТП за їх участю. Четверо цього року загинули. Вплинути на ситуацію, як з’ясував «Телеграф», найближчим часом ніхто не в змозі: водії – через культуру, місцева влада та ДАІ– через недосконале законодавство..

«Телеграф» досліджував причини високої аварійності скутерів

Не встиг проскочити…. Десятого жовтня на просп. Полтавському 18-річний водій «ВАЗ-21099» зіткнувся зі скутером, що раптово виїхав на дорогу. Від удару легковика хлопець помер на місці. Як повідомили у ДАІ, скутерист виїхав на проспект, проігнорувавши зна

Сумна-сумна статистика…
У 2007 році у Кременчуці сталися 82 аварії за участю водіїв мопедів та скутерів. Із них, за словами старшого інспектора Кременчуцького відділу ДАІ Володимира Кравченка, лише 26 дорожніх пригод сталося через «скутеристів». В інших випадках «постаралися» автомобілісти. У цих аваріях постраждали 26 людей, а четверо загинули. Стосовно ще двох експерти визначаються (вони загинули під колесами легковика після того, як врізалися на мопеді в «ГАЗель» та впали на дорогу). Статистика річ сумна – незрозуміло до кого віднести загиблих: до «мопедистів» чи до пішоходів, оскільки вони в трагічну мить були «на своїх двох».
Вік водіїв скутерів та мопедів, що потрапляють під колеса, в основному, 20-30 років.

Типові ДТП зі скутерами, за версією ДАІ:
– не уступив дорогу, думав проскочить;
– починає маневрувати між автомобілями.

Чия вина…
– Основна причина аварій – це неуважність автомобілістів, – каже Володимир Кравченко. – Люди просто ніяк не звикнуть до скутерів.
– Маленька й чорненька ракетка, їде швидко і не зрозуміло як, – розповідає начальник відділення реєстрації ДТП кременчуцької ДАІ Віктор Обертас, – Зазвичай так водії описують скутер, який несподівано зявився і потрапив у їх автомобіль. Іноді люди просто не розуміють небезпеки, яку несе у собі їзда на скутері, особливо в нетверезому стані. Приходила до мене одна мама і дивувалася, як же так – її син у лікарні, адже він їхав зі швидкістю всього 30 кілометрів на годину – більше його скутер не поїде. І що ти їй скажеш? Розбіжіться по кімнаті та вдартеся об стіну і побачите, що з вами буде. Не у швидкості справа.

Поради «скутеристам», теперішнім та майбутнім від ДАІ
«Телеграф» намагався добитися від ДАІ універсальних порад стосовно того, як краще вести себе на дорозі мопедистам, чого краще не робити.
– Раніше існувало правило, що мопеди та велосипеди їдуть з правої сторони дороги, – пояснює Віктор Обертас. – Зараз цього немає. Всі учасники руху повинні притримуватися правого краю. Потрібно знати правила дорожнього руху, бо іноді питаєш «вдареного» скутериста, як переїжджати перехрестя, а він просто не знає. Але і знання правил – це не все. Головне – відповідати психічно та фізично тому виду транспорту, який обираєш. Якщо людина їздить на велосипеді не більше 10 кілометрів за годину, то на скутері з його «60 км/год» їй сідати не треба. Вона просто не буде справлятися з керуванням.

Думки водіїв легковиків
Олександр, 35 років (водій-аматор):

– Скутерист – це мавпа з гранатою – ніколи не знаєш, що він викине, куди й коли заверне. Тому намагаюся триматися від них подалі, так усім безпечніше.

Микола,42 роки (водій-професіонал):
– У принципі, ніяких особливих незручностей скутеристи не спричиняють. Так, іноді намагаються протиснутися. Не давити ж їх. Їхали б собі по правому краю дороги і не створювали б проблем собі та іншим.

Із спостережень за таксистами:
У серпні цього року автор цього матеріалу їхав у таксі вулицею Пролетарською. Між Першотравневою та Воровського ми наздогнали скутер, на якому їхало двоє хлопців, якраз посередині дороги. Їхали не повільно, десь 35 км/год. Таксист почав бурхливо та з матюками виказувати все, що він думає про тих хлопців та їхній мопед. Потім виїжджає на зустрічну смугу, порівнюється зі скутером та викидає в бік хлопців характерний для американських бойовиків «привітальний» жест, підкріплюючи його лайкою. Хлопці перелякано притискаються до бордюру. Наш легковик тріумфально прямує по зустрічній смузі прямо назустріч рейсовому автобусу. На щастя, вивернулися. Як кажуть – коментарі зайві…

У Кременчуці скутери можна купити без будь-яких проблем. Сплатив від двох до п’яти тисяч, та лети, як вільний орел…

Чи видаватимуть скутеристам права?
У правилах дорожнього руху України є пункт 6.1, який передбачає можливість місцевої влади контролювати «скутеристів». Згідно з ним, «для водіїв мопедів і велосипедів місцевими органами виконавчої влади може бути встановлена картка, у яку заноситься інформація про водія і яку водії мопедів чи велосипедів у такому разі повинні мати при собі». «Тобто це один з механізмів, яким можна вплинути на ситуацію в Кременчуці, – каже Віктор Обертас. – Можливо, перед видачею цих карток, буде проводитися навчання скутеристів. Для керування транспортними засобами з об’ємом двигуна менше 50 кубічних сантиметрів отримання водійських прав не обов’язкове, а звідси виходить, що людям, які «гасають» по місту, правила дорожнього руху знати не обов’язково».
«Телеграф» звернувся із питанням про можливість введення посвідчень для мопедистів до начальника відділу міськвиконкому по зв’язках з правоохоронними органами Петра Мастюха:
– Законодавець, звісно, дав таку можливість місцевій владі, але не передбачив механізму, за яким подібне посвідчення можна було б розробити та ввести в дію. Не можемо ж ми самі собі придумати форму посвідчення та почати його видавати. А кошти на реалізацію цієї ідеї звідки брати? Виникає багато питань, на які ніхто не може дати відповіді.

До речі
Начальник обласного управління МВС Михайло Вершняк, зважаючи на зростання кількості ДТП із мопедами, пропонує не пускати водіїв за кермо скутера без прав. За його словами, до Департаменту ДАІ було направлено звернення з проханням підготувати документи та надіслати їх на розгляд у Верховній Раді. «Будь-який скутер має реєструватися в ДАІ й отримати номери, – заявив генерал. – До «скутеристів» потрібно застосовувати ті ж важелі впливу, що й до інших учасників дорожнього руху».



 
0
Автор: konstantinov
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх