Проект Кременчуцької міської ради став переможцем у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування за 2007 рік

15.10.2007, 17:10 Просмотров: 1 221
Проект Кременчуцької міської ради «Відпрацювання пілотних проектів муніципальної політики у сфері транспортного руху, розвитку транспортно-пішохідної мережі, місць реалізації громадсько-політичних ініціатив та шляхового господарства територіальної громади м. Кременчука» став переможцем у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування за 2007 рік. Кременчук виборов це звання у четвертій категорії - «Проекти органів місцевого самоврядування міст, районів, районів в містах з населенням понад 100 тис. жителів».

Проект Кременчуцької міської ради «Відпрацювання пілотних проектів муніципальної політики у сфері транспортного руху, розвитку транспортно-пішохідної мережі, місць реалізації громадсько-політичних ініціатив та шляхового господарства територіальної громади м. Кременчука» став переможцем у Всеукраїнському конкурсі проектів та програм розвитку місцевого самоврядування за 2007 рік. Кременчук виборов це звання у четвертій категорії - «Проекти органів місцевого самоврядування міст, районів, районів в містах з населенням понад 100 тис. жителів». В цій категорії на конкурс було представлено близько ста проектів. Необхідність розробки проекту зумовлена тією обставиною, що лише у останній період часу як серед комунальних служб та органів місцевого самоврядування, так й серед громади у цілому з'явилося усвідомлення справжньої важливості проблеми транспортно-пішохідної мережі в місті. Раніше ця галузь у свідомості жителів сприймалася виключно у формі абстрактної мережі міських доріг. Проте зараз часи такого сприйняття вже далеко позаду. На сьогодні члени територіальної громади розуміють, що транспортно-пішохідна мережа - це не просто ділянки, покриті асфальтом, а насправді це - дуже складна і життєво важлива для існування міського жителя розгалужена інфраструктура, що має складатися не лише з міських транспортних магістралей. Натомість цей комплекс повинен містити і відокремлені, чітко визначенні місця для усього різноманіття громадян - звичайних пішоходів, людей з обмеженими фізичними можливостями, школярів, людей похилого віку, велосипедистів - та інших осіб, які не здатні пересуватися так само, як це робить автомобілісти. Цей комплекс повинен містити й інші, не менш важливі для звичайної людини елементи - місця для відпочинку, дитячих забав, окремо - місця для тварин та птахів. Зрештою - навіть місця, в яких люди могли б, не заважаючи іншим, зібратися гуртом, зіграти у шахи, послухати й почитати новини й оголошення, довідатися про справи у місцевому самоврядуванні, а то й навіть організувати й провести мітинг, або громадські слухання. Це комплекс - який потребує виважених правил гри і взаємних обмежень: пішоходів заради водіїв, водіїв - заради пішоходів; комунальних служб заради громадян, громадян - заради інфраструктури міського комунального господарства. Аби усього цього досягти, необхідно налагодити чітку систему транспортно-пішохідної мережі в місті. Започаткувати усі необхідні трансформації в транспортно-пішохідному комплексі міста у системному вигляді і є головною метою проекту. Здійснюватиметься це шляхом вироблення відповідної муніципальної політики у транспортно-пішохідному комплексі міста, пілотної апробації її ключових складових. До проекту залучені: органи місцевого самоврядування, міські комунальні служби, міський підрозділ ДАІ, коло громадських організацій міста та територіальна громада міста у цілому. Місто Кременчук у промисловому сенсі є одним із найбільш розвинутих серед усіх міст України. В структурі ВВП Полтавської області частка Кременчука складає більш як 60 відсотків. І це при тому, що власне населення Кременчука складає лише понад 230 тисяч мешканців, не досягаючи навіть відповідного показника обласного центру. Та незважаючи на це, наявний стан справ у сфері здійснення місцевого самоврядування в місті не є таким, аби ставитися до поточної ситуації заспокійливо. Перш за все, занепокоєння викликає дуже повільний розвиток, який одержують процеси самоорганізації жителів, формування громадських ініціатив, а також залучення громадськості до вирішенні питань місцевого значення і здійснення контролю за ефективністю реалізації повноважень місцевого самоврядування. Територіальна громада Кременчука на сьогодні має проблеми, вирішення яких потребує нетрадиційних підходів інноваційного характеру. Однією з таких першочергових проблем переважною більшістю мешканців та підприємців міста вважається стан міської транспортно-пішохідної мережі і взагалі ситуація щодо формування і реалізації на території міста муніципальної політики у сфері організації транспортного руху та формування цілісної міської інфраструктури системи дорожньо-вуличних елементів. Аби обґрунтувати надзвичайну важливість цієї складової питань місцевого значення, надаємо більш детальний перелік проблем, які існують в цій сфері у територіальної громади Кременчука. Найбільш гострим питанням вважається невідповідність існуючої транспортно-пішохідної мережі та загальної інфраструктури системи дорожньо-вуличних елементів в місті потребам всебічного розвитку сучасного міського утворення. З цього приводу існує цілком обґрунтована необхідність розгляду цілісності дорожньо-вуличної інфраструктури не стільки у контексті вже наявних доріг та тротуарного покриття, скільки відштовхуючись від різноманіття вже виниклих, а разом з тим і майбутніх потреб жителів міста. Адже більшість доріг у свій час прокладалися за тогочасних технічних умов, і до того ж здебільшого з метою забезпечення потреб промислового сектору міста. Внаслідок цього дорожня мережа одержала істотну перевагу над пішохідною, а у місті критично бракує бульварів, скверів та інших вулично-архітектурних форм для громадської діяльності, спорту та культурного відпочинку. Не менш проблемною складовою вважається незадовільний рівень насиченості дорожньої інфраструктури її відповідними елементами, що відображають сучасні й невідкладні потреби усіх прошарків громадян, у тому числі й такі, що захищені Конституцією та законами України. Йдеться про підземні переходи, пандуси, «лежачі поліцейські» у місцях насиченого транспортного руху, чітко розміченні й обладнані світлофорами пішохідні переходи, відокремлені місця для руху велосипедистів і т.і. Достатньо проблемною вважається також і складова обладнання дорожньої інфраструктури засобами, що регулюють транспортний рух, зокрема дорожніми знаками. Це питання набуває дедалі більшого загострення з того приводу, що у цій сфері бракує системності та оперативного контролю. У дорожньо-транспортній галузі міста переважно відсутня аналітична складова. Відсутній науковий підхід до аналізу транспортних потоків з виявленням найбільш доцільних місць встановлення дорожніх знаків та регулюючих засобів (світлофорів), режимів їх роботи і т.п. А між тим, саме така аналітична робота могла б істотно пришвидшити рух містом, пом'якшити проблему заторів у години-пік, а також певною мірою зменшити кількість дорожньо-транспортних пригод в місті. Значну проблему для міста становлять розриття дорожньої полотна, облік яких у водночас запровадити дуже важко, так само як й добитися чіткої системи реєстрації робіт та додержанням будівельних вимог при відновлені дорожньої полотна. Значні ускладнення для безпечного руху та зручного пересування територією міста становлять неврегульовані питання щодо місць розміщення засобів зовнішньої реклами, встановлення комплексу вимог до естетичного вигляду, технічної надійності й безпечності рекламних конструкцій, інших елементів малої інфраструктури у тому числі й кіосків, технічних люків колодязів інженерних систем й інші подібні питання. Зрештою не менш важливим вважається впорядкування питання забезпечення потреб розвитку громадської активності, масового відпочинку, а також раціоналізації використання транспортних засобів на території міста. До того ж, місця для відпочинку пішоходів - сквери, площі, озеленені майданчики, виявляються майже зовсім не пристосованими для здійснення активного громадсько-політичного життя. Жоден куток у Кременчуці не обладнаний належним чином інформаційними засобами які б у повній мірі висвітлювали діяльність місцевого самоврядування в місті, забезпечували надійний двосторонній зв'язок жителів з органами і посадовими особами місцевого самоврядування, відтворювали атмосферу відкритості, повної інформованості та прозорості у прийнятті рішень з питань місцевого значення. Так само немає й жодного кутка, який би у повній відповідності до вимог сьогодення міг би вважатися пристосованим для проведення повноцінних заходів громадсько-політичного спрямування - зборів, громадських слухань, відкритих зустрічей громадян з посадовими особами місцевого самоврядування та депутатами міської й районної рад, трансляції відкритих засідань представницького й виконавчих органів з найбільш актуальних суспільних питань тощо. Для цього у першу чергу бракує необхідного технічного обладнання, яке у сучасній добі слугує надійною ознакою розвиненості активного громадського життя місцевої спільноти. Таким чином, на порядку денному дій органів місцевого самоврядування м. Кременчука постає питання трансформації транспортно-пішохідної мережі у цілісну міську інфраструктуру дорожньо-вуличних елементів, що виконуватимуть різноманітні суспільні функції, у тому числі й функцію щодо забезпечення можливостей реалізації місцевих громадсько-політичних ініціатив. Фактичним чином йдеться про побудову нової, принциповим чином відмінної від існуючого порядку у дорожньому господарстві муніципальної політики з комплексу означених вище питань. Головні напрями цієї політики навіть окреслені Статутом територіальної громади міста, у розділі ІV «Міська політики перспективного розвитку», статті 54 та 55, ухваленого рішенням міської ради від 09.12.03 та зареєстрованого Полтавським обласним управлінням юстиції 15.12.04. Складна поточна ситуація змушує міську раду регулярно повертатися до питання транспортного руху та шляхового господарства. Зокрема, у поточному році міською радою прийнято рішення від 29.05.2007р. «Про затвердження міської програми розвитку дорожньо-мостового господарства на 2008-2012 роки в м. Кременчуці», виконання яких дещо поліпшить транспортну ситуацію у місті вже поточного року. Крім того, керівництво міста усіляко намагається підвищити якість виконання дорожніх робіт. Зокрема, з цією метою реалізовано спільні домовленості з підприємцями міста, внаслідок чого останніми придбано сучасну дорожню техніку на суму більш як 600 тис. євро, яка активно використовувалась в цьому році при ремонті ділянок вулиці 60-річчя Жовтня. Проте, насичений до безмежжя дорожній рух внаслідок зрослої останнім часом ділової активності місцевої промисловості, а також статус важливого транзитного пункту неминуче призведуть до того, що переважну більшість коштів, залучених органами місцевого самоврядування планово й додатково на вирішення питань у міському дорожньо-транспортному господарстві, буде чергового разу використано переважно на дрібний ремонт загальноміських доріг та поновлення дорожнього покриття на окремих технічних ділянках дорожньої інфраструктури. З цього приводу для того, аби зрештою зрушити й у трансформаційному напрямку, що є вкрай важливим для усього майбутнього розвитку територіальної громади з огляду на приведений вище комплекс проблем, набуває надзвичайної актуалізації розробка Концепції муніципальної політики у сфері транспортного руху, розвитку транспортно-пішохідної мережі та шляхового господарства територіальної громади м. Кременчук, а також реалізація у пілотний спосіб деяких ключових елементів цієї політики. Коло цих питань, що стосуються усіх членів територіальної громади без винятку, й складають зміст проекту, який став переможцем Всеукраїнського конкурсу проектів та програм розвитку місцевого самоврядування у 2007 році. Основна мета проекту - розробка, широке обговорення та ухвалення міською радою муніципальної політики у сфері транспортного руху, розвитку транспортно-пішохідної мережі та шляхового господарства територіальної громади м. Кременчук. При цьому на практиці будуть відпрацюванні механізми втілення у життя найбільш важливих складових цієї політики шляхом реалізації у пілотному режимі окремих технічних компонентів у системи дорожньо-транспортної інфраструктури міста. У процесі реалізації проекту планується застосувати цілий комплекс інноваційних механізмів у буденному сьогоденні місцевого самоврядування міста Кременчука, більшість з яких переважним чином випробовуватимуться задля подальшого удосконалення і закріплення у місцевій управлінській практиці. Перший з них полягає у спробі комплексного підходу до реалізації завдання розбудови сучасної транспортно-пішохідної мережі міста. Для цього буде здійснено коло спеціальних фахових досліджень, результати яких підлягатимуть наступному аналітичному опрацюванню. На підставі рекомендацій, одержаних за результатами спеціальних фахових досліджень, буде опрацьований проект Концепції муніципальної політики територіальної громади міста Кременчука у сфері транспортного руху, розвитку вуличної мережі та шляхового господарства. Проект Концепції буде обговорений широким загалом міської громадськості і, після доопрацювання за результатами обговорення, він буде переданий на розгляд і ухвалення міською радою. Інша значна інновація полягатиме у створенні й впровадженні по-справжньому найсучаснішої інформаційної технології - управлінської геоінформаційної системи, яка надасть змогу, з одного боку, реальним чином об'єднати зусилля та спроможності різноманітних комунальних служб й виконавчих органів (у т.ч. й міського відділку ДАІ), тією чи іншою мірою задіяних до процесів управління міською системою елементів дорожньо-вуличної інфраструктури. Це й вищі посадові особи місцевого самоврядування та відповідні підрозділи міськвиконкому, УЖКГ, УМА, комунальні підприємства, міська екологічна служба, міське ДАІ, міські осередки телекому, РЕМ, підприємства газових мереж і т.п. Створення банку даних на основі наявних у цих служб і суб'єктів господарської діяльності електронних баз даних надасть можливість швидко одержати геоінформаційну систему для прийняття управлінських рішень стосовно оперативності, ефективності, оптимальності і цілеспрямованості здійснення відповідних регулюючих, контрольних та господарсько-корпоративних повноважень відносно транспортно-пішохідної мережі та управління міською системою елементів дорожньо-вуличної інфраструктури у цілому. Крім того, робота у спільній мережі нарешті надасть можливість забезпечити аналітичну складову у дорожньо-транспортній галузі міста. А саме - на цілеспрямованій основі зайнятися аналізом транспортних потоків, виявленням найбільш доцільних місць встановлення дорожніх знаків та регулюючих засобів (світлофорів), режимів їх роботи і т.п. Діяльність відповідної аналітичної групи фахівців сприятиме вирішенню проблем пришвидшення руху містом, мінімізації заторів у години-пік на його магістралях, зменшення кількості дорожньо-транспортних пригод в місті. Ще однією інновацією вважається спосіб, у який відбуватиметься перехід до трансформаційних перетворень у міській системі елементів дорожньо-вуличної інфраструктури. По-перше, це комплексне відпрацювання цілого ряду пілотних компонентів, у тому числі й що стосується пілотних майданчиків проведення зразкової реконструкції елементів дорожньо-вуличної інфраструктури, застосування найсучасніших технологій та техніки при здійсненні дорожньо-будівельних робіт, створення технічних передумов для активізації діяльності з реалізації місцевих ініціатив і т.і. По-друге, це абсолютно інноваційний (як дотепер) механізм залучення фінансових коштів на реалізацію заходів технічного спрямування. Адже кошти виділятимуться виключно у порядку проектно-цільового призначення, і до того ж із залученням якомога більшої кількості альтернативних джерел. Зокрема, для здійснення ремонту деяких визначених ділянок міської дорожньої мережі міська рада залучить кошти шляхом використання комунального майна, а також задіє найсучаснішу техніку приватних компаній. Кошти гранту (у поєднанні із частиною інших залучених джерел) пропонується використати переважно для створення у сквері «Жовтневий» у центральній частині міста постійно діючого сучасного інформаційного майданчика місцевого самоврядування, технічного обладнання сучасними комунікаційними засобами міського майдану Незалежності, реалізації кола технічних заходів із створення банку даних стосовно міської системи елементів дорожньо-вуличної інфраструктури, а також прокладення відповідної корпоративної мережі для його користувачів. Зразкова реконструкція скверу «Жовтневий» здійснюватиметься за цільові внески успішних підприємницьких структур міста. Комунальні підприємства справлять внески у розвиток власного господарства інформаційно-комп'ютерних технологій і т.і. Заходи, які планується здійснити в процесі реалізації проекту: 1. Позапланова реконструкція найбільш критичних ділянок дорожньої мережі. З початком реалізації проекту для позапланового ремонту фаховою комісією буде відібрана певна кількість технічних ділянок дорожньої мережі, які буде відремонтовано у відповідності до сучасних потреб розвитку транспортно-вуличної мережі та із застуванням новітньої дорожньої техніки. Дорожньо-будівельні роботи на усіх обраних ділянках здійснюватимуться виключно за новітніми технологіями, практично у пілотно-випробувальному режимі. У процесі реконструкції буде зроблено спробу відокремити незначну частину інфраструктури для створення зони пішохідного руху, прокладення доріжки для велосипедистів, а також облаштування пандусів. Для реалізації зазначеного заходу міська рада залучить кошти шляхом використання окремої групи комунального майна, а також задіє найсучаснішу техніку приватних компаній. 2. Реконструкція скверу «Жовтневий» та навколишніх елементів транспортно-пішохідної інфраструктури. У центральній частині міста, навколо майдану Незалежності, в рамках пілотної реконструкції елементів транспортно-пішохідної інфраструктури буде докорінним чином переобладнано сквер «Жовтневий» та деякі прилеглі до нього об'єкти. У сквері «Жовтневий» реконструкції підлягатимуть практичні усі конструктивні елементи без винятку - пішохідні доріжки, місця для відпочинку, точки зовнішнього освітлення і т.п. Істотного поновлення зазнають також й об'єкти зеленої архітектури. Крім того, докорінним чином буде переобладнано і запущено в експлуатацію один з небагатьох центральних міських фонтанів, що розміщується у цьому сквері. Фінансовий фонд на реконструкцію скверу буде сформований за рахунок добровільних внесків потужних й економічно успішних міських промислових підприємств. Зазнають певної реконструкції і деякі об'єкти, прилеглі до скверу. Зокрема будуть створені за надсучасними проектними рішеннями пішохідні переходи навколо госпіталю для ветеранів та закладу молодіжного відпочинку, переобладнані ділянки тротуарів уздовж скверу. 3. Створення й технічне облаштування у сквері «Жовтневий» постійно діючого сучасного інформаційного майданчика місцевого самоврядування. У центрі скверу буде відокремлено і запроектовано інформаційний майданчик місцевого самоврядування, що уявлятиме собою комплекс зручних і сучасних інформаційних технічних засобів, за допомогою яких будь-який член територіальної громади у зручний для нього час буде спроможний ознайомитися з інформацією щодо стану справ у міському місцевому самоврядуванні, одержати повне уявлення стосовно поточної й перспективної муніципальної діяльності у політичній та господарсько-економічній сферах, оглянути тексти прийнятих та проекти внесених на найближчу сесію рішень органів місцевого самоврядування. Крім того, на цих засобах розміщуватиметься інформація щодо результатів розгляду органами та посадовими особами місцевого самоврядування колективних звернень громадян, місцевих ініціатив, рішень загальних зборів та громадських слухань, а також інша інформація - графіки прийомів громадян посадовими особами, терміни проведення сесії міськради та відкритих засідань міськвиконкому, інші інформаційні повідомлення. 4. Створення на міському майдані Незалежності спеціалізованого місця для проведення акцій громадсько-муніципального характеру та реалізації громадських ініціатив. Оснащення майдану сучасними інформаційно-комунікативними засобами для проведення акцій громадсько-муніципального характеру. На майдані Незалежності, на якому переважним чином й відбуваються за багаторічною традицією усі найбільш помітні масові події місцевого політичного життя, буде створене спеціалізоване місце для проведення акцій громадсько-політичного характеру. Для цього на майдані буде проведено комплекс технічних відновлювально-планувальних робіт, а майдан обладнано сучасними інформаційно-комунікативними засобами - моніторами, звуковою апаратурою, можливостями включення прямого зв'язку і т.п. Крім того, в рамках цього заходу буде встановлено необхідну апаратуру для забезпечення проведення відкритих зустрічей посадових осіб місцевого самоврядування з жителями міста. 5. Створення загальноміського банку даних щодо міської системи елементів дорожньо-вуличної інфраструктури, прокладення відповідної корпоративної мережі для його користувачів. В рамках цього заходу відбудеться утворення єдиної міської комунальної геоінформаційної системи, наповнення її масивом необхідної інформації, а також буде здійснено підключення 20 користувачів до корпоративної мережі ГІС. Процеси впровадження ГІС будуть супроводжуватися постановкою кола пов'язаних між собою завдань, що вирішуватимуться за допомогою новітніх інформаційно-комп'ютерних технологій. Зокрема, ці завдання охоплюватимуть такі питання, як внесення до впроваджуваної системи інформаційних даних про кількісні й якісні показники об'єктів дорожньо-вуличної інфраструктури, вичерпні статистичні дані про міське транспортне господарство, графіки та координати проведення планово-попереджувальних робіт, деяку загальну інформацію про міські комунікації та інфраструктурні об'єкти, вичерпну інформацію про дорожні знаки (з датами та номерами дозволів на встановлення), об'єктів зовнішньої реклами (з датами та номерами дозволів на встановлення), малих архітектурних форм (з датами та номерами дозволів на встановлення) і т.п. Крім того, поступово у системі концентруватиметься й інша інформація - про розподіл транспортних потоків у режимі реального часу, скоєних ДТП тощо. Технічне забезпечення заходу здійснюватиметься шляхом створення початкових 20-ти автоматизованих робочих місць (5 у міськвиконкомі, 2 в УЖКГ, 8 - у комунальних підприємствах, а також по одному у ДАЇ та службі оперативного контролю за ситуацією в місті (063). В рамках впровадження мережі під загальною координацією міськвиконкому буде організовано роботу аналітичної групи із наповнення аналітичної складової транспортного руху в місті. Отже в рамках зазначеного заходу група на цілеспрямованій основі займеться проблемою моніторингу транспортних потоків, виявленням найбільш доцільних місць встановлення дорожніх знаків та регулюючих засобів (світлофорів), режимів їх застосування; віртуальним моделюванням руху та розрахунками транспортного навантаження і т.п. 6. Складення Концепції муніципальної політики територіальної громади м. Кременчука у сфері транспортного руху, розвитку транспортно-пішохідної мережі та шляхового господарства. Найбільш привабливою рисою проекту в цілому вважається те, що на відмінність від звичної практики застосовується комплексний підхід до здійснення трансформацій у транспортно-пішохідній мережі міста. Головною складовою нового застосованого підходу стане підготовка - на підставі одержаних й аналітично опрацьованих протягом реалізації проекту результатів серії спеціальних фахових досліджень - проекту Концепції муніципальної політики територіальної громади міста Кременчука у сфері транспортного руху, розвитку вуличної мережі та шляхового господарства. Надалі проект Концепції буде обговорений широким загалом міської громадськості і, після доопрацювання за результатами обговорення, переданий на розгляд і ухвалення міського представницького органу місцевого самоврядування. Втім, процеси формування місцевого нормативно-правового поля для здійснення трансформацій у системі елементів дорожньо-вуличної інфраструктури міста не обмежаться виключно розробкою й прийняттям відповідних концептуальних засад. Започатковані протягом реалізації проекту реальні перетворення будуть одночасно підкріплені низкою інших актів місцевого самоврядування виконавчого характеру, у тому числі й рішенням (положенням) про міську транспортно-пішохідну мережу. Вкрай позитивним вважається та обставина, що, незважаючи на цілком слушно задекларовану новітність та інноваційність, проект не стартуватиме зовсім з «чистого аркуша». Натомість і учасник, і його партнери мають вже багаторічний досвід й успішно відпрацьовані механізми реалізації за деякими ключовими компонентами запропонованого проекту. Зокрема, це стосується питання створення банку даних для комплексного управління міською системою елементів дорожньо-вуличної інфраструктури, а також формування єдиної мережі користувачів цієї системи. У цьому напрямку підрозділи міськвиконкому в тій чи іншій мірі працюють вже близько одного десятиліття. З 2001 року виконком має у власному розпорядженні картографічну підоснову - електронну карту міста, а з 2005 - й відповідне ліцензійне програмне забезпечення в якості інтеграційної геоінформаційної основи. Спираючись на ці програмні продукти, вже наступного 2006 року КП «Міськоформлення» було розроблене прикладне програмне забезпечення для забезпечення реєстрації об'єктів міської зовнішньої реклами. З 2007 року для огляду й практичного використання певної інформації, що перебуває у базі даних встановленої геоінформаційної системи, всім без винятку керівним посадовцям міськвиконкому та багатьом комунальним підприємствам - утримувачам комунальних мереж (разом - до 30 користувачів) встановлено в'юери (програмне забезпечення для перегляду баз даних). У минулому ж році у КП «Міськоформлення був встановлений сервер та створено локальну мережу з 8-ми автоматизованих робочих місць користувачів майбутньої інтегрованої ГІС-системи. Крім того, була ефективно виконана трансакція зі встановлення віддаленого терміналу для електронного обслуговування та реалізації електронного документообігу. У сфері нормативного забезпечення поширення можливостей використання сучасних ГІС-технологій було здійснено наступне: 1) міська рада прийняла рішення від 28.01.2000р. «Про створення територіального кадастру м. Кременчука» 2) міськвиконком прийняв рішення від 06.04.2007р. №315 «Про запровадження електронного документообігу в м. Кременчуці» 3) міський голова видав розпорядження від 06.04.2001р. №396-р «Про інформаційну підтримку створення атласу міста Кременчука», від 22.07.2002р. №935-р «Про підготовку інформаційного наповнення бази даних для втілення Програми «міські дороги». 4) 20.03.2006р. виконані науково-дослідної роботи по проведенню трансакції з передачі даних та отримання інформації за участю віддаленого терміналу. Реалізація проекту цілком закономірно поділяється на декілька дещо відокремлених складових. Координацію кожної з них здійснюють різні учасники за проектом. Зокрема, реалізацію заходів 1 та 2 координують безпосередньо керівники міськвиконкому (відповідні заступники міського голови), у той час як координацію заходів 3 та 4 здійснюють апарат міської ради, КП «Міськоформлення» та персонально секретар міської ради. Координацію заходу 5 здебільшого здійснює КП «Міськоформлення», у той час як заходом 6 переважною мірою опікується спеціалізована робоча група на чолі з керівною посадовою особою місцевого самоврядування. Під загальним контролем цієї ж групи перебуватимуть усі інші особи, що координуватимуть процеси реалізації заходів за проектом. В процесі реалізації проекту передбачається застосування механізму громадської оцінки ефективності реалізації заходів за проектом. Зокрема, виконання заходів за проектом передбачається регулярно й широко висвітлювати у місцевих ЗМІ, провести з цього приводу також й два спеціалізовані семінари, цільові громадські слухання, а також підсумкову загальноміську конференцію. Останні з перелічених заходів планується провести вже із використанням сучасних технічних можливостей, що з'являться після створення у міській інфраструктурі відокремленого (на майдані Незалежності) спеціалізованого місця для проведення акцій громадсько-муніципального характеру та реалізації громадських ініціатив. Головний підсумок проекту повинен полягати у «старті» реальних трансформаційних змін у системі елементів міської дорожньо-вуличної інфраструктури, започаткуванні новітнього комплексного підходу до питань розвитку транспортно-вуличної мережі. За підсумками проекту на фаховому рівні буде визначено (і політичним чином ухвалено) магістральні напрями трансформації системи елементів міської дорожньо-вуличної інфраструктури, а в місті повинні розпочатися довгострокові програми з оптимізації транспортних потоків та раціоналізації вуличної мережі. Заплановані результати проекту мають як істотні економічні чинники щодо підвищення ефективності муніципального господарювання у дорожньо-транспортній, рекреаційно-відпочинковій, рекламно-оформлювальній та житлово-комунальній галузях, так і значний соціальний фактор, що полягатиме у відході від звичного з радянських часів формату - «перш за все промисловість, а тоді вже і з соціальними питаннями з'ясується». Реалізація проекту надасть змогу переглянути багато з існуючих й донині постулатів, які ще вчора здаватися непорушними. Зокрема, вже протягом реалізації проекту буде зроблено спробу при виконанні практичних господарських заходів у дорожньо-вуличній інфраструктурі першочергову увагу приділяти підвищенню загальній якості життя на міській території, віддання пріоритетів екологічній складовій, зручності пішоходів усіх соціальних категорій та велосипедистів, безпечності пересування містом. В рамках трансформації транспортно-пішохідної мережі необхідно намагатися значною мірою підвищити рейтинг міста за такими показниками, як зручність пересування містом, істотне очищення повітря, розвиток рекреаційно-відпочинкової інфраструктури, а також щодо здійснення активного громадсько-політичного життя за усім різнобарв'ям сучасних форм і механізмів. Заплановані результати проекту передбачають й істотні практичні результати для багатьох соціальних груп та прошарків населення вже у короткостроковій перспективі. Зокрема, за результатами проекту планується здійснити докорінну реконструкцію одного з найулюбленіших місць відпочинку жителів, що проживають у центральній частині міста - скверу «Жовтневий». За підсумками проекту він має перетворитися на сучасно оздоблене місце для прогулянок й відпочинку громадян із потужним й красивим фонтаном, доріжками та освітленням. У цьому ж сквері запрацює й оформлений за самими останніми технічними тенденціями інформаційний майданчик місцевого самоврядування, на якому будь-який член територіальної громади у зручний для нього час буде спроможний ознайомитися з інформацією щодо останніх новин у міському громадсько-політичному, соціально-економічному та культурному житті, у оперативному режимі переглянути прийняті та проекти запланованих рішень органів місцевого самоврядування і т.п. Так само, у вигляді ново влаштованого та на самому сучасному рівні оснащеного місця на майдані Незалежності нарешті одержать свій «центр» й політично небайдужі та активні громадяни. Вже ближче до завершення реалізації проекту на цьому спеціально відокремленому місці відбудеться перша акція громадсько-політичного характеру - громадські слухання з приводу досягнутих результатів на початку трансформації системи елементів міської дорожньо-вуличної інфраструктури. З'являться й інші практичні результати для практично усіх без винятку членів територіальної громади міста - у вигляді значного покращення ділянок дорожньо-вуличної інфраструктури, облаштування на найсучаснішому технічному рівні пішохідних переходів у центральній частині міста, відокремленої велосипедної доріжки, пандусів навколо госпіталю ветеранів. Окремим чином слід відзначити, що вже до завершення проекту комунальні та інші міські служби одержать інтегровану геоінформаційну систему, в якій на картографічній основі знаходитиметься насичений значною мірою банк даних щодо системи елементів міської дорожньо-вуличної інфраструктури. Користування цим банком даних надасть можливість комунальним службам майже одразу істотно підвищити ефективність управління транспортно-пішохідною інфраструктурою, у комплексному порядку оперативно вирішити чимало питань з давніми коріннями. У тому числі це стосується й питань підвищення технічної надійності функціонування об'єктів дорожньо-вуличної інфраструктури, припинення масового несанкціонованого розриття доріг і тротуарів, збалансування транспортного навантаження на території міста, ліквідації несанкціонованого й недоцільного встановлення дорожніх знаків тощо. Проект не лише вважається ефективним у економічному сенсі, а й узагалі на практиці впроваджує коло механізмів з раціоналізації бюджетних коштів, що виділяються на фінансування утримання й реконструкції об'єктів транспортно-пішохідної мережі. Також слід відзначити, що подальша комплексна реалізація трансформаційних заходів у відповідності з очікуваною Концепцією здатна докорінним реорганізувати усе місто у цілому, стати потужним економічним поштовхом для розвитку багатьох механізмів соціально-економічної самодостатності територіальної громади Кременчука. Докорінна реконструкція транспортно-пішохідної мережі фактичним чином перетворить місто на сучасне європейське муніципальне утворення, що матиме зовсім інший статус, рейтинг, інвестиційну та туристичну привабливість. Що неодмінно позначиться і на фінансових ресурсах територіальної громади. Реалізація проекту самим безпосереднім чином підвищить рівень сталості установ, задіяних у його заходах і надасть значний поштовх їх подальшому розвитку. Адже, одержав «на озброєння» потужний геоінформаційний комплекс, комунальні служби, що залучені до проекту (КП «Міськоформлення», УЖКГ, служба оперативного контролю за ситуацією в місті, а певною мірою - навіть й міська ДАІ) будуть уявляти собою не просто комунальні осередки - як це було раніше - а справжні, розвинуті й насичені найоперативнішою інформацією, муніципальні управлінсько-регулюючі системи. Значно збільшиться обсяг їх інформованості, компетентності та, нарешті, й спроможності запропонувати підприємцям міста значно розширений кошик якісних послуг. Для виконання Проекту виконавчий комітет створює робочу групу, яка розробить та затвердить детальний План впровадження Проекту. До Плану ввійдуть: терміни виконання етапів Проекту, фактичні обсяги робіт, їх фінансування та відповідальні особи по впровадженню Проекту. Міський голова М.В.Глухов.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх