Чи варто боятися нашого мосту

9.08.2007, 16:08 Просмотров: 863

Минулого тижня в США завалився міст через річку Міссісіпі. Стурбовані кременчужани запитують: а чи не загрожує й нам таке лихо? «ТелеграфЪ” шукав відповідь..

Чи варто боятися нашого мосту

У Мінеаполісі (США) восьмисмуговий міст завалився з обох боків. Загинуло дев‘ять осіб, 60 зникло безвісти, 79 поранено. Урічку з 20-метрової висоти впало близько 100 авто. Міст не був визнаний аварійним, але повідомляється, що в 1990 році фахівці назвали

Нещодавно ми писали про загальноміську фобію: острах проїжджати по Крюківському мосту. Судячи із стурбованих запитань щодо його стану, з якими кременчужани телефонують до редакції, загальноміські страхи посилюються. Причина занепокоєння: люди проводять аналогії із американським мостом через Міссісіпі, який 4 серпня впав у воду разом із транспортом та людьми. Їхньому мосту було 40 років. Нашому – уже під 60 (він збудований у 1949).
Згадки про новий міст у Кременчуці і заяви про непридатність старого вже давно стали неодмінною ознакою наближення якихось чергових виборів. Після них, як правило, „мостобудівна” активність дещо вщухає. Влада „вибиває” гроші з Держбюджету. Вони не „вибиваються”, або надходять у мізерних дозах. У результаті – уже вкотре переробляється техніко-економічне обгрунтування (ТЕО) нового мосту, вперше розроблене ще в 1990-1991 роках. Нині влада виділила мільйон гривень з міського бюджету на геологорозвідувальні роботи з нового мосту. Бо шість мільйонів, обіцяні Кабміном на ці потреби, до бюджету міста так і не надійшли.
„Технічні умови „працюють” два роки. Якщо призупинити роботи та фінансування, то це будуть марно витрачені гроші, ” – визнає Ігор Крикливець, заступник міського голови, який курирує будівництво. Він наводить дані: якщо в 1993-1996 роках ТЕО передбачало, що через міст проходитиме 29 тисяч одиниць транспорту щорічно, то нині вже говорять про 94 тисячі машин. Тобто вимоги до технічних конструкцій нового мосту зростають відповідно до навантаження. Але „норми” транспорту рахують від нинішніх реалій: тобто вже зросло навантаження на існуючий міст! А що з його станом?
У журналістських архівах ми відшукали довідку 2002 року, підготовану начальником управління капітального будівництва Володимиром Зибіним. (Якраз у той час активно говорили про необхідність пошуків інвестора нового мосту.) Отже, почитаємо стару довідку:
1987 рік – висновок мостовипробувальної станції Південної залізниці про технічний стан діючого мосту  /.../ через 10 років міст може стати непридатним для проїзду автотранспорту”
1991 рік – повідомлення Південної залізниці про погіршення технічного стану мосту.
2002 рік – у зв‘язку з погіршенням стану діючого мосту звернення міського голови та депутата Верховної Ради Гаврилюка В.В. до прем‘єр-міністра України.
Отже, за висновками експертів, міст міг стати непридатним ще в 1997 році. Що маємо зараз?

Говорити про аварійність немає підстав”, - заспокоює Ігор Крикливець, заступник міського голови, який курирує будівництво

- Ігоре Івановичу, нещодавно в США завалився міст, якому було 40 років. Чи не загрожує подібне і нашому мосту?
- „Укрзалізниця” робила обстеження. Висновків про аварійний стан мосту немає. Так, міст потребує ефективного догляду, але документами не підтверджується, що він являє якусь загрозу. Проте будівництво нового мосту – це пріоритетне питання.
- У мене під рукою довідка 2000 року, де є посиланя на висновок 1987 року мостовипробувальної станції Південної залізниці. Цитую: „через 10 років міст може стати непридатним для проїзду транспорту”. Як ви це прокоментуєте?
- Так, стан мосту потребує пильної уваги. Але про аварійність можна казати лише на підставі документів. Таких документів на сьогодні немає. Ми можемо казати про слабкий технічний стан мосту, про те, що має місце старіння металу. Але говорити про аварійність немає підстав.
- Як ви вважаєте, чи таки відбудеться тендер на ремонт мосту 17 серпня, як  заплановано?
- Не люблю робити якісь прогнози. Тендер проводить „Укрзалізниця”, є керівництво. Я з ними спілкуюсь, і вони підтверджують, що 17 серпня тендер відбудеться. Тільки-но це станеться і буде визначена генеральна підрядна організація з ремонту, ми на другий же день зберемо штаб на чолі з міським головою, розробимо календарні графіки проведення робіт.



<!-- http://www.telegraf.in.ua/kremenchug/2007/08/09/6538.html -->
 
0
Автор: donchenko
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх