Як полюють на автомобілі?

10.06.2005, 08:06 Просмотров: 1 721
Минулого року у Кременчуці викрали 28 автомобілів, від початку цього року – дев’ять. За даними ДАІ, переважна більшість викрадених залізних коней повернулася до своїх власників. Але спокійно пережити момент втрати, тижні та місяці розлуки не вдавалося нікому. Тому господарі авто вдаються до різноманітних запобіжних заходів.

Де і коли вперше вкрали авто, історія замовчує. Ймовірно, викрадати залізних коней розпочали, тільки-но на самохідну парову коляску поставили двигун внутрішнього згоряння. Тоді і народилося велике протистояння власників коліс з автоугонщиками. Від початку велику надію покладали на випробуваний спосіб захисту від злочинців – замок і ключ. Замок запалювання став першим протиугонним приладом. Адже без ключа машина не заводилася. Але угонщики доволі швидко навчилися з’єднувати потрібні дротики. Усі хитрі секрети і потаємні кнопки не позбавляли господарів машин від головного болю. Крок за кроком електронні схеми захисту авто ускладнюються, але угонщик – людина творча, теж не зупиняється на досягнутому і теж вдосконалюється. За словами правоохоронців та самих злочинців, частіше професійні викрадачі працюють групами. У кожного – свій шмат роботи, яку він виконує майже автоматично. Той, хто зламує сигналізацію, не сідає за кермо. Той, хто займає місце водія, під час злому стоїть осторонь, а коли шлях вільний, спокійно, як господар, сідає у машину.
Як злочинці обирають об’єкт? Зрозуміти їх логіку порядна людина зможе лише тоді, коли на проблему вибору викрадачем машини подивиться як на ситуацію у супермаркеті. На полиці – сотня пляшок  пива однієї улюбленої вами марки. Як ви визначаєте, котру з них взяти?!

“Красти авто – не романтично”

Сергій Т., який відбув в установі виконання покарань № 69 другий строк, на момент виходу цього матеріалу, напевне, вже на волі. За зразкову поведінку йому майже на десять місяців скоротили термін утримання. Сергій потрапив за грати саме за незаконне заволодіння транспортними засобами. В офіційному списку Сергія – п’ять епізодів, за які він отримав останній строк – п’ять років. Віддалення від мирського життя сприяло тому, що, сподіваємося, колишній злодій увірував у Бога і став дивитися на світ під іншим кутом. Можливо, саме тому він погодився розповісти “Телеграфу” про свою колишню професію, уміння та навички. На волі Сергія зустріли дружина і син. Наразі він впевнений, що його дитина обере інший шлях у житті:
- Якщо красти авто і не сидіти у в’язниці, то може це і романтично, а так – ніякої романтики.
- Чому ж тоді ви йдете на це в черговий раз?
- Раніше йшов. Справа в тому, що, може, від початку люди і  крадуть, аби покращити своє матеріальне становище, однак згодом це перетворюється на наркотик. Наприклад, я почав уганяти, з’явилися свої клієнти, які замовляють авто певної моделі. А коли сидів без замовлення два-три тижні, я не знаходив собі місця. Буває, піду просто так машину вкраду, хай її на запчастини розберуть, але мені вже від того легше. У цьому питанні існує “але”. Майже не можливо відмовитися від такого стилю життя, якщо людину нічого не стримує. Добре, коли є родина, дружина, діти. А так, відсидів строк, вийшов на волю і по-новій.
- Ви стверджуєте, що ваше захоплення у минулому?!
- Від тюрми та від суми не зарікайся. Та зараз я намагаюся стати християнином і мене це стримує від продовження колишньої діяльності. Змінюється світогляд.
- А коли ви закінчували строк, була внутрішня впевненість, що ви більше не будете цим займатися?
- Тоді не було. Коли звільнився, був певний страх перед викраданням авто. Роки у в’язниці дали своє. Але потім адаптувався до волі. Я ж до того, як потрапив у  в’язницю, не один раз вкрав машину. Мене не одразу посадили. Були кілька вдалих випадків. Тож думаєш: попався, тому що допустив певні помилки. Отже, віднині таких недопрацювань не буде.
- Як ви обирали об’єкт для роботи?
- Отримували замовлення, а далі – справа випадку. На яке авто око гляне, те і брали.

Якщо замовлять саме цей автомобіль, проблем у злодіїв не буде. Його заберуть з будь-якого місця...

- Які авто користувалися попитом у замовників?
- Наші радянські машини – “Жигулі”. Дев’ятки, шістки. Вони найбільш розповсюджені, з ними немає мороки. До них господарі трохи безвідповідально ставляться, це полегшує роботу.
- Брали ту, яку легше було вкрасти?!
- Якщо замовлять саме цей автомобіль, його заберуть з будь-якого місця, які б сигналізації не стояли. З гаража викрадуть, господаря на вулиці з машини викинуть...
- Якби у тебе було власне авто, який би спосіб захисту ти обрав?

- У нас була спеціальна людина, яка знімала сигналізацію.
- Був випадок, коли цей фахівець не зміг зламати захист?
- Ні, йому все вдавалося.

- У мене було багато машин і я ніколи не думав про те, що її можуть вкрасти. Можливо тому, що вони мені так легко діставалися. А як захистити від таких, як я був колись? Нічого порадити не можу. Якщо машину захочуть вкрасти, вона вже не ваша.
- Але ж є певні моменти...
- Не залишайте авто без нагляду. Краще, аби у машині  хтось залишався, коли інший, наприклад, іде у магазин.
- А собака у салоні зупинить крадія?
- Вона ж не завжди у машині сидітиме. Взагалі, все це умовності. Розповім один смішний випадок. Дехто навіть не вірить, що це було насправді. Якось заліз я у гараж, а на капоті авто лежить записка: “Громадяни крадії, я вас попереджую, машина замінована”. Дивлюся, у гаражі кашкет висить, видно що господар – військовий. Я посміявся, подумав, що вдалий жарт, але стало трохи моторошно. Оглядів машину, до колес, і справді, були під’єднані дроти, які сходилися в одну коробку. Вибуховий пристрій!!! Згодом з’ясувалося, що бутафорія, але стільки жаху нагнало.
- А звідки легше викрасти авто: зі стоянки чи з гаражного комплексу, що охороняється?
- У мене був випадок. Коли я уганяв машину з такого комплексу, вона застрягла у багнюці. Так що ви думаєте! Сторож допоміг мені її випхати. До того ж у гараж проник і працюєш собі спокійно, ніхто тебе не бачить, не поспішаєш. Це набагато простіше, ніж викрасти з автостоянки. Останні зазвичай освітлюються, охоронці сидять у будках  і все у них перед очима.
- А яку з численних сигналізацій вам було найскладніше знімати?
- Я у в’язниці вже п’ятий рік, я не в курсі новинок, та я ними і не цікавлюсь. У нас була спеціальна людина, яка знімала сигналізацію.
- Був випадок, коли цей фахівець не зміг зламати захист?
- Ні, йому все вдавалося.
- Вам замовили авто. Їх кілька у місті. Одним керує симпатична молода мати, іншим – пихатий чолов’яга. Особистість господаря машини мала для вас значення, коли ви вирішували, яку з них викрадати?
- Швидше за все, це не мало значення. Брали ту, яку легше було взяти. Розумієте, людина, яка цим професійно займається, згодом морально і духовно деградує. За роки роботи перестаєш бути сентиментальним.

Марки авто, викрадених у місті з початку року:

“Аudі 8” – повернуто господареві
Мікроавтобус “Меrcedes” (два авто) – у розшуку
ВАЗ 2106 – у розшуку
ВАЗ 2107 – повернуто господареві
“Оpel-Аskona” - повернуто господареві
“Таврія” – у розшуку
ВАЗ 2101 - повернуто господареві
“Волга” - повернуто господареві

За даними Державтоінспекції

“Машини викрадають вночі”

Так стверджує Володимир Окунь, старший інспектор агітації і пропаганди Окремої роти ДПС Державтоінспекції

- З’явилася така тенденція – викрадають в основному старі машини,  “Жигулі” різних моделей, щоб продати їх на запчастини. Найчастіше авто забирають з-під під’їзду будинку. Господареві лінь поставити  автомобіль на стоянку, він залишає його переночувати у дворі. А зранку не знаходить на місці. Останнє викрадення  відбулося за цією схемою.  Третього червня злодії забрали ВАЗ 2107 вночі з двору будинку на вул.Щорса. А у травні “сімку” викрали з вул.Гвардійської. Червневий ВАЗ силами правоохоронців вже повернуто господареві. Ми отримали оперативну інформацію, що у Комсомольську хтось продає “Жигулі” відповідної моделі всього за 800 доларів. Це задешево. Ми вийшли на цього чоловіка. З’ясувалося, що він отримав машину від приятеля на продажу. Згодом затримали і викрадача.
- З дев’яти викрадених авто скільки іномарок?
- Останній випадок – це дорога “Аudі”, яку викрали біля клубу “Бінго”. Однак статистика свідчить, що не вибирають злочинці хороші, дорогі авто, а крадуть усі підряд.  Стоїть машина самотньо вночі, її і взяли. А що потім з нею робити, видно буде. Часто малолітні хулігани беруть таке авто, щоб покататися, а після прогулянки кидають десь напризволяще. Три автомобілі з дев’яти викрадених злочинці просто залишили на вулиці. Крадії можуть забрати колеса, акумулятор, магнітофон, аудіо- систему, побити скло, кузов. Викрадачі, які полюють на дорогі іномарки, працюють за іншою схемою. Вони отримують замовлення на конкретну модель, колір, об’єм двигуна, рік випуску. В основному на полювання виїздять у чуже місто. Знаходять об’єкт, простежують його шлях та розпорядок дня. Визначаються з місцем роботи. Знімають сигналізацію. Для цього вони мають спеціальне доволі дороге обладнання.
- Виходить, будь-яку сигналізацію можна зняти?
- Практично так. Якщо є люди, які встановлюють сигналізацію, значить знайдеться і той, хто її зніме. Це фахівці своєї справи. Вони “відчиняють” машину максимум за п’ять хвилин. Досить часто злочинці користуються азотом, заливають замок, він замерзає. Тоді один удар – і готово. Але все це дорого.
- Однак, існує чимало захисних засобів... Спеціальне блокування двигуна...
- Все це фахівці знімають. Наприклад, минулого року з гаражів у районі кафе “Романтика” викрали “Аudі-6”. У металевій стіні гаража зробили дірку за допомогою автогену. Туди заліз злочинець. На авто стояли три сигналізації і Mul-T-Lock . Це не врятувало “Ауді” від злочинців. Згодом дорогу іномарку знайшли аж у Миколаївській області.
- Як можна зорієнтуватися власнику авто, щоб з’ясувати, його машина під прицілом у злочинців?
- На жаль, це майже неможливо. ДАІ радить обов’язково ставити машину на стоянку, що охороняється, обладнати її хоч елементарною сигналізацією (щоб крадії помучилися) і, страхуючи авто, обов’язково перевіряти наявність пункту,  який забезпечить компенсацію в разі угону.

“Лише від угону вас не застрахують”

Дмитро Козак, директор департаменту маркетингу і зв’язків з громадськістю СК “Партнер”
- Спеціально лише від викрадення авто вас не застрахують. Це буде як мінімум страховка на випадок ДТП та  угону. Інакше у страхової компанії виникне відповідна підозра. Пакет повного КАСКО, який включає викрадання та інші ризики, обійдеться власнику від чотирьох до семи відсотків від вартості авто щороку.
- Яка питома вага викрадання у КАСКО?
- Від 0,8 до 1,5 відсотка.
- Якщо застраховану машину викрали, ви одразу компенсуєте втрату?
- Спочатку ми виплачуємо власнику 30%, а по закінченні карної справи повернемо усю страхову суму за винятком франшизи.
- Цього року ви здійснювали подібні виплати?
- Так, у нас вже був один страховий випадок.

Засторога

Нещодавно у Києві затримали групу авто викрадачів з Фастова. Вони полювали на “Toyota RAV-4”, “ Volkswagen Passat”,  “Golf”  і  “Skoda Octavia”. За дев’ять місяців роботи у столиці злочинцям вдалося викрасти 21 автомобіль. Машини потім переганялися у Росію та Білорусію. Злочинці сканували код сигналізації саме у ту мить, коли її, на думку господаря, заїдало.  Потім за допомогою спеціального інструменту витягували серцевину замка і вставляли іншу. Господарі не помічали такої підміни, оскільки, в основному, користувалися центральним замком і пультом, для якого ключ не потрібний. Використовуючи оригінал замка, злочинці виготовляли дублікат ключа, і потім, дочекавшись влучного моменту, викрадали авто.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх