Вагонобудівний під прицілом

13.10.2006, 18:10 Просмотров: 1 724
Керівництво Крюківського вагонобудівного заводу не виключає можливого силового захоплення підприємства, але називає його малоймовірним.

Вагонзавод «на стрьомі»
Після подій на сталеливарному та сажовому заводах містом поповзли чутки, що наступним підприємством, яке спробують захопити, стане Крюківський вагонобудівний завод (КВБЗ). А чи готуються самі вагонобудівники до того, що бійці з битами та кастетами зможуть завітати до них у гості? Член правління, директор з безпеки та режиму вагонобудівного заводу Валентин Бойко розповів, що на заводі про всяк випадок приготувалися до можливих неприємностей. «Відносно нашого підприємства, у зв”язку з консолідацією більшої частки акцій в одних руках рейдерство, на мою думку, безперспективне. Але ми не виключаємо такої можливості», – відзначає він. Пан Бойко також розповів, що вагонобудівники укріпили будівлю заводоуправління і застосували ряд заходів з безпеки. «Ми і раніше були захищені не гірше інших підприємств, але після впровадження додаткових заходів наша готовність до протидії можливому силовому захопленню значно посилилась” – каже він.

Зірвані замовлення
Чорні хмари над вагонобудівним згущаються не лише через можливе силове захоплення. Крюківські вагонобудівники при колишньому гендиректорі «Укрзалізниці» Василеві Гладких були, як у Христа за пазухою – замовлення так і сипались, а він кілька разів на місяць приїжджав до Кременчука на підприємство. Але після зміни керівництва «Укрзалізниці» частина замовлень «злетіла», а новообраного гендиректора жодного разу у нас не бачили. Занепокоєння у керівництва заводу наприкінці серпня викликало те, що “Укрзалізниця” відмінила виданий КВБЗ тендер на поставку 800 напіввагонів Донецькій залізниці. А за виграним тендером на заводі вже виготовили 200 напіввагонів. Замовлення зірвалось і 200-м вагонам довелось стояти у складах КВБЗ. Чому ж було прийняте таке негарне рішення? Існує думка, що нинішнє керівництво «Укрзалізниці» просто лобіює інтереси товаришів із Донецька і робить ставку на Маріупольський завод важкого мошинобудування. Суперсучасні швидкі потяги «Україна-2», «Україна-3», які змогли б розвивати швидкість до 200-220 км на годину і над якими так старанно працювали наші вагонобудівники, стали проектом «далекої перспективи». Нове керівництво визнало ідею пустити їх на наші колії – блефом. 
Ще один кризовий момент для заводу настав у вересні, коли заворушення почались на Кременчуцькому сталеливарному, що забезпечує підприємство литвом. Тоді, через зрив поставок, виробничий план вересня був під загрозою зриву. Втім пан Бойко запевнив нас, що якщо надалі виникатимуть проблеми зі сталеливарним, КВБЗ особливо не постраждає, бо має, принаймні, ще два поставщика. Хоча й додав: для КВБЗ вигідніше, аби керівні крісла на сталеливарному посіли товариші, що асоціюється із групою «ТАС».

Ахметов та Коломойський ділять вагони між собою
Як пише журнал «Власть денег», галузь залізничного машинобудування стала об’єктом війни між українськими олігархами. Головні фігуранти – донецька СКМ Рината Ахметова і дніпропетровська група «Приват» Ігоря Коломойського. У їхніх руках вже сконцентрована значна кількість акцій заводу. В акціонерах вагонобудівного заводу значиться і група ТАС. І якби групи «ТАС» і «Форум» (акціонери Кременчуцького сталеливарного заводу), не розійшлись у своєму баченні роботи сталеливарного, то можливо, могли б і далі, не притягуючи уваги, ділити фінансові потоки цих підприємств. «Власть денег» припускає, що звернувшись до двох сторін із Дніпропетровська і Донецька, які протистоять одна одній, «ТАС» і «Форум» навряд чи втримують у своїх руках кременчуцькі підприємства. Крім того, «ВД» припускає, що СМК пана Ахметова і далі скуплятиме акції вагонобудівного заводу. Пан Бойко не спростовує цю інформацію, однак відзначає, що більша частина акцій консолідована, тому навряд чи це істотно вплине на хід подій. А це означає, що пан Ахметов, швидше за все, не зможе отримати повний контроль над підприємством.



 
0
Автор: mudraya
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх