Телефонний бізнес. Як кияни прискорюють чергу на встановлення телефонів у Кременчуці

6.10.2006, 12:10 Просмотров: 1 172
Щоб втановити телефон позачергово, потрібно за 448 гривень придбати один папірець – опціон “Укртелекому”. Ці гроші ми сплачуємо одній київській фірмі, на пошуки якої “ТелеграфЪ” затратив три тижні. Кременчужани справно перераховують їй кошти, купляючи сертифікати опціонів, але самі сертифікати чомусь не отримують..

І за що я заплатила…
Ви хочете встановити телефон. Щоб це зробити ідете до місцевого Центру електрозв’язку “Укртелеком”. Там вам розповідають: аби отримати номер, потрібно за 448 гривень придбати опціон. Що значить це розумне слово, ви й гадки не маєте. Вам пояснюють: він дає право на позачергове встановлення телефону. Навколо вас за це платять всі – тож платите і ви. А потім довго не можете зрозуміти, а за що, власне, заплатили?
Із таким “незрозумілим” опціоном до редакції “Телеграфу” звернулась мешканка Молодіжного пані Ірина.
“Я прийшла до “Укртелекому”, мені дали приклад заяви, у якій написано: прошу позачергово встановити телефон. Згоден на придбання опціону “Укртелекому”. З умовами  купівлі опціону ознайомлений”. Але ж мене ні з чим не знайомили. За запитання, що це за умови, у відповідь почула лише: пишіть, потім дамо договір. Дивлюсь, всі пишуть. От і я написала. А потім мені дали квитанцію на оплату 448 гривень за опціон. Причому платити треба не “Укртелекому”, а якійсь фірмі ТОВ “Інвестиції. Поради. Консультації”. І лише після того, як я принесла до “Укртелекому” квитанцію про сплату, мені видали на підпис договір на купівлю опціону та акт прийому-передачі сертифікату опціону. Ці документи підписані з якоюсь Бондаренко Оксаною Петрівною, директором “Інвестиції. Поради. Консультації”. Після цього мені дали квитанцію на оплату ще 160 гривень, і  коли я сплатила гроші, видали договір з “Укртелекомом” на встановленя телефону.
Із 160 гривнями все зрозуміло. А за що і кому я віддала 448 гривень – і досі не розібралась”.
Ользі, що також мешкає на Молодіжному, товарищі з “Укртелекому” надіслали такого листа:

“Я підійшла на “Укртелеком”. В абонвідділі мені пояснили: якщо ви стоїте на черзі більше 15 років, сплачуєте лише 160 гривень за установку телефону. Ні – платите за опціон. І дали заявку, у якій записано, що я згодна за нього заплатити”, – розповідає Ольга. А далі знов квитанція, виписана на якусь невідому фірму згідно з якимось ще неіснуючим договором... Ольга каже, що квитанцію попросили проплатити негайно – бо завтра вона буде недійсна. Вона так і зробила. А наступного дня в “Укртелекомі” акція до Дня  міста – оформлення договору без купівлі опціону. Один день різниці – і мінус 448 гривень! Зі святом вас, дорогі кременчужани!

За одну послугу платимо двічі?
Пані Ольга стверджує, що договору, за яким виписували квитанцію, не бачила.  Таку саму сумну історію нам розповіли ще троє кліентів “Укртелекому”. Юристи кажуть: видавати квитанції на проплату невідомо чого, за договором, якого ще не існує – незаконно. А от керівництво “Укртелекому”, в особі заступника начальника ЦЕЗ Валентини Товстої, наполегливо переконувала нас, що людям давали читати договори! Це що ж виходить, у людей приступи масової амнезії? Чи хтось із керівників не володіє інформацією або навмисно вводить нас в оману?
На яку послугу клієнти придбали опціон “Укртелекому”, з договору взагалі не зрозуміло. В угоді зазначена якась латинська абревіатура, значення якої людям, що ставлять підпис не відоме. Ще один нюанс: як розтлумачили “Телеграфу” юристи з “Адвокатського бюро Василишина”, якщо за цим договором з вас взяли 448 гривень на встановлення телефону – за цю суму мають його і встановити. І не брати додатково ще 160 гривень. “Можна сказати, що люди платять за одну і ту саму послугу двічі”, – каже юрист Максим Василишин. Та пані Товста пояснює, що це не так. 448 (опціон) – це за позачерговість, а 160 – за підключення.

Сертифікат, який начебто є, але насправді нема
Кременчужани, із якими спілкувався “ТелеграфЪ” кажуть: вони приносили чеки про сплату опціону, і їм видавали на підпис договір на його купівлю і “Акт прийому-передачі сертифікату опціонів ВАТ “Укртелекому” та виконаних робіт”. Причому, самі сертифікати чомусь не передавали, а роботи із встановлення телефону не були виконані. Але люди підписували ці папірці. Бо хочуть телефон. Вони навіть одразу не звернули уваги, що їм повинні видати ще якийсь цінний папірець. І кажуть, що й досі не отримали сертифікат.

Відмовився від опціону – забудь про телефон
Дехто із покупців захотів відмовитись від вже купленого опціону. Пані Ірина каже, що коли вона спробувала це зробити, їй натякнули: найближчим часом телефонного номеру не побачить. У Ольги та ж сама історія: “Я звернулась до заступника начальника ЦЕЗ. Вона розповіла, що я можу розірвати договір, але телефон вони взагалі не будуть встановлювати: ні по акції, ніяк. Бо мене знімуть із черги. І взагалі: краще порадійте за тих, хто встановив телефон по акції. Потім я пішла до начальника ЦЕЗ “Укртелекому” пана Дряпіки. Він сказав, що це лотерея, хтось виграє, хтось ні. А коли я запитала щодо опціонів, сказав, що інформація вся вивішена, читайте самі”.

Фірмочка, яка “пішла у підпілля”
Пані Ірина все ж таки пішла далі і написала листа до ТОВ “Інвестиції...”. Вона хотіла розірвати з Оксаною Петрівною угоду на придбання опціону і повернути свої гроші. Лист на замовлення вона відправила за адресою, що значиться у договорі. Але як би не так! З київської пошти прийшло повідомлення, що за даною адресою такої фірми не зареєстровано. Тож як знайти гендиректора Оксану Петрівну невідомо. Аби впевнитись, чи не помилка це “Укрпошти”, журналіст “Телеграфа” у Києві сходив за вказаною адресою. Магазини, бутіки, кафе... І ніяких згадок про Оксану Петрівну. У київській бізнес-довідці також про нашу фірму нічого не знають – не зареєстрована. Дивно, наче мова йде не про солідну київську фірму, якій уся країна платить за опціони, а про якісь “Рога та копита”, що з певних причин переховуються і від клієнтів, і від податківців. І чому ж  ця вельми поважна фірма, через яку, мабуть, проходять кругленькі суми, так несерйозно поступає із своїми реквізитами? Можна сказати, просто позбавляє клієнтів права забрати гроші назад! Із розмови з заступником начальника ЦЕЗ пані Товстою, стало відомо, що фірма ігнорує не лише простих мешканців, але й кременчуцький “Укртелеком”, не залишивши їм на згадку навіть робочі номери телефону. У головному офісі банку “Аваль”, через який всі справно платять кошти за опціони, нас слізно запевнили: ну немає у них даних ні про фірму, ні про Оксану Петрівну!
“ТелеграфЪ” звернувся навіть до контролюючих органів, але й вони не змогли нам нічого путнього підказати. І ось, коли ми зовсім впали у відчай, нам порадили зателефонувати до Полтавської філії “Укртелекому”. І диво – маємо багатостраждальний номер телефону! На розшук товаришів з “Інвестицій..”, які, схоже, пішли у підпілля, “ТелеграфЪ” затратив близько трьох тижнів. Тому для всіх, контролюючих і неконтролюючих осіб, які мають pfпитання до Оксани Петрівни повідомляємо: ТОВ “Інвестиції. Поради. Консультації” знаходиться за адресою: м. Київ, вул. Машинобудівна 50К, тел: 8 (044) 453-26-23.

Скарбниця неповернених сертифікатів
А тепер давайте повернемось до сертифікатів, які, як стверджують клієнти “Укртелекому”, їм видані не були. Тоді де ж вони? “Укртелеком” тут нібито і ні до чого. І якоїсь конкретної відповіді на запитання, чому людям, які підписали “акт прийому-передачі сертифікату...” їхні працівники не вручили сам сертифікат, від “укртелекомівців” ми так не отримали. Договір підписувався, з Оксаною Петрівною із фірми “Інвестиції...”. Але якщо ця вельмишановна панночка, що займається сертифікатами опціонів “Укртелекому” по всій Україні, не віддає їх людям (принаймні, кременчужанам), то що вона з ними робить? Невже колекціонує і вішає на стіну? І взагалі, чи перетворюється сплачена готівка у ці сертифікати? Якщо ні, тоді дуже кругленька сума осідає у чиїхось кишенях. Цікаво, чиїх? І чи знає про все це київське керівництво “Укртелекому” і головні податківці країни?

“Позачергова” черга на телефони
І ще один факт. Люди, які стоять на черзі, почали отримувати повідомлення про те, що в разі,  якщо вони не з’являться  встановлювати телефони за ціною 608 гривень (тобто, з опціоном), їх знімуть з черги. “Але ж це незаконно!”, – обурилися вони. Ми звернулися за роз’ясненням, до заступника начальника ЦЕЗ пані Товстої. Вона пояснила – це просто... граматична помилка. На наш погляд, дуже дивна. Бо вона примушує людей якомога швидше брати гроші і бігти купляти опціони. Це що, таким чином в Кременчуці виконують спущений згори план по опціонах? Даєш п’ятирічку за рік?
Дивує також послуга на “позачергове встановлення” телефонів. За правилами “Укртелекому”, щоб отримати телефон, на черзі треба простояти не менше 15-ти років. А наприклад, на Молодіжному, який зараз телефонізують, 38 будинків збудовані менш як 15 років тому. Виходить, їхні мешканці просто зобов’язані встановлювати телефони через опціони. І таких людей по місту назбирається досить багато, аби вони вишикувались у свою, “позачергову” чергу. “В абонвідділі мені сказали, що телефон встановлять десь протягом півроку”, – каже Ольга, що придбала за опціоном право на встановлення телефону “поза” чергою. М’яко кажучи, не надто оперативні строки. Працівники “Укртелекому” розповідають, що зараз Молодіжне та селище Піщане масово телефонізують, запущені нові підстанції. А у 2001-2002 роках “Укртелеком” урочисто здав підстанцію на 20 тисяч номерів. Невже у місті і досі шалений дефіцит, що на черзі треба стояти всім і по 15 років? І чи не штучна сама черга на встановлення телефонів?

В селах люди самі купують кабелі, риють траншеї і прокладають телефонні лінії

Село і телефони
Телефонізація докотилась і до села. У Піщаному люди просто щасливі. Вони радісно сплатили 93 гривні за техумови, 124 за підключення телефону, 112 гривень за опціон, купили собі кабелі. Тепер, як у часи колективізації, дружно виходять на вулиці, риють траншеї і прокладають телефонні лінії.  Як протягувати кабелі вони не знають – час від часу приїжджає “укртелекомівський” електрик і розповідає, як це робити. Бо якщо неграмотно протягнуть – все зіпсують. Бабі Наді 88 років. А вона із сусідкою чомусь три дні поспіль ганялась за цим електриком, аби він врешті-решт щось пояснив. У неї раніше був телефон, тому установка цифрового апарату має бути повністю безкоштовна. Але траншеї все одно довелось рити за свої гроші. Бо трактор раніше весни не обіцяють. І на “Укртелекомі” підтверджують, що будівельні роботи проводяться планово, згідно з чергою. Та баба Надя боїться, що не доживе до їхньої черги. А вона так хоче побачити вдома новий цифровий телефончик.
І увесь цей ударно-трудовий жах законний. За “укртелекомівськими” документами, мешканці таки дійсно мають рити траншеї і прокладати ці кабелі. А навіщо купляти опціон, у селі толком ніхто не знає. Комусь розповіли, що за позачерговість, комусь сказали, через те, що “Укртелеком” – акціонерне товариство. Версії різняться.

P.S. Нещодавно Антимонопольний комітет з’ясовував чи є “Укртелеком” монополістом. Вирішив, що ні. А жаль.

Опціон – документ, за допомогою якого можна придбати товари, акції, послуги, які ви отримаєте трохи пізніше. Наприклад, купуєте акції за опціоном, а на руки їх видадуть через місяць. Опціон – дуже універсальна річ. Принаймні на “Укртелекомі”. З його допомогою можна позачергово встановити телефон, перестановити його без виконання додаткових робіт і багато іншого. За правилами “Укртелекому”, опціони зобов’язані купляти всі, хто стоїть на черзі на телефон менше, ніж 15 років, окрім пільговиків.

Консультація фахівця: «Тут можна говорити про шахрайські дії…»

Допомогти розібратись із «незрозумілими» опціонами ми попросили юриста Максима Василишина.
– У договорі на купівлю опціону зазначено: «опціон з поставкою базою активу». Що це значить?
– Це означає, що договір передбачає надання кінцевої послуги. І якщо кінцева послуга – встановлення телефону, то ви сплачуєте за договором  448, і вам мають його підключити.
– Але ж люди доплачували ще по 160 гривень …
– Виходячи з умов цього договору, додаткова плата не передбачена. При продажу опціону з поставкою базового активу, не передбачається доплата за ту ж саму послугу. Можна сказати, що за одне і те саме, люди заплатили двічі.
– З договору незрозуміло, яку послугу ми купили через опціон. Чи має це бути прописано?
– Так, звичайно. Клас та серія опціону, що зазначені у договорі, ні про що не говорять, бо їх  розшифровка є лише у внутрішніх документах «Укртелекому». Тому людина не розуміє, за що заплатила гроші. До того ж, важливо, щоб було розписано, що являє собою базовий актив.
– Люди підписують акти прийому-передачі сертифікатів опціонів, але самих сертифікатів їм не дають…
– Тут взагалі можна говорити про шахрайські дії.
– Які моменти ще некоректно прописані у договорі?
– По-перше, не вказано строк надання базового активу опціону клієнту. Він має бути вказаний в самому опціоні (сертифікаті опціонів). Тому неможливо сказати, коли ж саме має бути надана ця послуга. По-друге, у договорі написано, що він вважається виконаним після передачі сертифікату опціонів. Якщо сертифікат не був переданий, то умови договору фактично не виконані. Сам договір не суперечить закону, але деякі його положення виписані не досить повно і зрозуміло. Це дає підстави для сумнівів стосовно дійсної мети його укладення.
– Чи несе «Укртелеком» якусь відповідальність за цими договорами на купівлю опціонів?
– Ні. Ви просто придбали у торговця цінні папери “Укртелекому”. Стороною договору доручення на придбання опціону є ТОВ “Поради. Інвестиції. Консультації” , отже це товариство відповідає за належне виконання умов договору доручення. Однак, «Укртелеком» відповідає перед особою, яка придбала опціон, за належну та своєчасну поставку базового активу. Тобто, встановлення телефону у передбачені терміни за фіксованою ціною. Але є один нюанс: у працівників “Укртелекому” повинні бути повноваження від директора ТОВ “Поради. Інвестиції. Консультації”. І вони мають показати вам це доручення. А так виходить, що працівники без повноважень дають на підпис ці угоди.
– “Укртелеком” випустив наказ, за яким купляти опціон мають всі, крім тих, хто стоїть на черзі більше 15 років і пільговиків. Це законно?
– Наполягати на придбанні опціонів – незаконно. Придбання будь-яких цінних паперів є правом, а не обов’язком громадян. Насправді, сенс розповсюдження опціонів полягає в тому, що споживачу пропонується придбати послугу на встановлення телефону, яка буде надана пізніше за зафіксованою на час укладання договору ціною. Таким чином, цілком законно можна залучати кошти на розвиток, не порушуючи порядку, встановленого Правилами надання та отримання телекомунікаційних послуг (згідно з постановою КМ України №720 від 09.08.2005р.). Тому взагалі, якщо всі будуть першочергово встановлювати телефони, то сенс цієї послуги губиться.
– Так, але ж “Укртелеком” має право визначати, що є “позачергове установлення”.
– Ось вам і проблема монополіста, який визначає свою політику. Тут потрібне і громадське, і державне втручання.

«Я не знаю, щоб люди були чимось незадоволені…»

Заступник начальника ЦЕЗ «Укртелекому» Валентина Товста.

За що сплачують кременчужани 448 гривень? І що це за незрозумілі звичайним людям опціони? Ми спробували з’ясувати це в місцевому “Укртелекомі”, працівники якого безпосередньо займаються їхнім продажем. На запитання “Телеграфу” відповідала заступник начальника ЦЕЗ «Укртелекому»  Валентина Товста.

– Чи маєте ви право знімати з черги, якщо людина не згодна придбати телефон позачергово?
– Ні. Якщо людина бажає, щоб її зняли з черги, вона має сама написати заяву.
– Але ж людям приходили повідомлення, у яких йшлося, що їх знімуть з черги, якщо вони не прийдуть до 31 серпня для попередньої установки телефону і не сплатять 608 гривень...
– Це можна вважати граматичною помилкою. Ми нікого не зняли з черги. Просто хотіли, аби люди прийшли і заплатили за акцією. Це була невеличка помилка.
– Опціон з поставкою базового активу означає надання кінцевої послуги. Тобто, якщо ми заплатили 448 гривень за встановлення опціону, то не повинні сплачувати ще якісь кошти...
– Ви хочете сказати, що людина заплатила за опціон і не повинна більше нічого платити? Ні, це неправда. Граничні тарифи на встановлення телефону – само собою, а опціон – це лише право на позачергове встановлення.
– А чому працівники “Укртелекому” не пояснюють людям, навіщо потрібні опціони?
– Хто вам таке сказав?! Це неправда. Ми всім пояснюємо. Мені ніхто не скаржився, що ми не надаємо повної інформації. Я не знаю, щоб люди були чимось незадоволені.
– Працівники “Укртелекому” дають людині написати заяву: на придбання опціону згоден, з умовами купівлі опціонів ознайомлений. Але ж до цього їм не дають прочитати ці умови...
– Ну, неправда! Ми надаємо купу документів, будь ласка, читайте. Ми все йому показуємо!
– А як щодо того, що працівники “Укртелекому” видають квитанції на проплату опціону, у яких записано, що вони видані згідно із договором таким-то. А людина взагалі не бачила цього договору?
– Бланки, договори, сертифікати у нас йдуть по суворій звітності. А інколи видаєш людині договір, вона каже, що пішла платити, а потім не повертається. Тому можемо показати йому договір, сказати, йдіть, заплатіть у банку, а потім прийдете, підпишете, і ми дамо його вам на руки.
– Але ж юридично видавати квитанцію без попереднього підписання договору незаконно...
– Людина бачила, все прочитала, погодилась чи не погодилась. Якщо вона прочитала договір і з чимось не згодна, то чому платить гроші? Не платіть!
– Але ж якщо клієнт не погодиться, йому не встановлять телефон...
– Хай пише, з чим він не згоден! У нас інформації, що хтось із чимось не погоджується, немає. Вона лише у вашій газеті. Чому ж нам люди нічого не кажуть?
– Ви визнаєте, що працівники “Укртелекому” видають квитанцію на проплату не даючи договору на руки?
– Може бути й таке. Але люди обов’язково ознайомлені із договором.
– У вас є договір із фірмою “Інветиції. Поради. Консультації”, за яким вона має право торгувати акціями “Укртелекому”?
– Так, але на рівні головного офісу ВАТ “Укртелекому”. По всій країні опціони “Укртелекому” йдуть через цю фірму.
– У договорі не вказаний строк дії опціону...
– Не ми заключали цей договір. Тому всі претензії щодо нього до головного офісу “Укртелекому”, або до цієї фірми.
– А як зв’язатись із цією фірмою?
– У мене немає її координат. Вони є у Полтаві.
– Одна людина написала листа до цієї фірми, за адресою, що вказана у договорі. З пошти йому прийшла відповідь, що за даною адресою такої фірми немає.
– Бути такого не може...
– Ви там були?
– Ні...
На жаль, на цьому наша бурхлива розмова обірвалась. Інші питання керівництво міського ЦЕЗ “Укртелекому” приймало лише у письмовому вигляді. Як нам здалося, всі місцеві “укртелекомівські” керівники трохи нервували, коли «ТелеграфЪ» допитувався у них про опціони. І мало не натякали, що все це – не їхня кухня. Вони  лише виконавці. А всі вказівки щодо незрозумілих нам опціонів йдуть згори.

Р.S. Схоже, єдине, що залишається тим, хто не згодний із політикою опціонів, це звернутись із скаргою до прокуратури. Як сказала «Телеграфу» заступник прокурора міста Олена Гольдінова, ніхто зі скаргами на «Укртелеком» останнім часом до них не звертався.

 



 
0
Автор: mudraya
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх