Про тарифи, нові маршрути та безпеку пасажирів

22.04.2005, 17:04 Просмотров: 1 042
Всі ми – пасажири. Враховуючи численні запитання наших читачів щодо якості, безпеки, зручності та доступності транспорту в місті, “ТелеграфЪ» запропонував перевізникам та особам, відповідальним за контроль перевезень, спілкування за круглим столом в редакції. Ми ставили запитання найбільш болючі для пасажирів. Перевага надавалася тим проблемам, які підказували наші читачі.

Проблеми часу пік

Всі ми – пасажири. Враховуючи численні запитання наших читачів щодо якості, безпеки, зручності та доступності транспорту в місті, “ТелеграфЪ» запропонував перевізникам та особам, відповідальним за контроль перевезень, спілкування за круглим столом в редак
Фото: Дмитрий Бабец

- Квартал 278: діти їдуть у школу в два кінці. Маршрутки не зупиняються. Автобусы повні, тролейбусів немає. “Клево мы тут живем – на задворках цивилизации!” (З рубрики SMS-експерт). У виконкомі не раз говорилося про вкорочені маршрути, які вивозитимуть пасажирів із зупинок,  де виїхати проблематично. Чому цього й досі не зроблено?
Сергій Бутко:
- Цю SMS-ку я читав, і звернення мешканців мікрорайону – теж. Маршрути були затверджені три роки тому. Аналіз показує, що потрібне коригування з урахуванням побажань громадян та перевізників. В наступному році, коли будемо проводити новий конкурс на право перевезень, побажання будуть враховані. Із зупинки 'Вул. Героїв Сталінграда' ми запропонуємо накатати маршрути.
Володимир Кургаєв:
- Я згоден, у часи пік людей можна так возити.  І “Автоекспрес плюс” була дана команда “розвертати” автобуси і вивозити людей з 'Героїв Сталінграда'.
Володимир Войтенко:
- Ми не знаємо, скільки перевозимо людей з Молодіжного. А вивчити пасажиропотік – справа не складна. Тоді й знатимемо, скільки й якого транспорту нам потрібно. Моя пропозиція: розвертати автобуси у часи пік біля палацу НПЗ. Тоді ми забиратимемо пасажирів з 'Героїв Сталінграда', четвертої лікарні.
Олександр Бідаш:
- Реальна пропозиція - охопити район сш № 31 і їхати по вул. Героїв Сталінграда, де житловий масив. Але розвертати машини посеред маршруту, вважаю, неправильно. На вул. Радянської Армії не передбачено розвороту, і це буде небезпечно. Аби всі пасажири не їхали на роботу за п’ять хвилин восьма, проблеми б не виникало.
- Виходить, винні самі пасажири. Ось що вони пишуть в рубриці SMS: «Когда закончится беспредел с маршрутками? 15-Б уже с конечной идет забитый. На 28-м вообще с рынка уехать невозможно'. Чому в достатній кількості немає великих автобусів?
- Олександр Бідаш: 
- Не є проблемою поставити на маршрут автобуси великої місткості, є питання їхньої наповнюваності і прибутку. А з “Аврори” завантаженим транспорт іде лише в години пік.

Про тарифи на проїзд

- Вчора йшла від зупинки “Кредмаш” до свого дому (близько 40 хвилин), на жаль, жодної маршрутки 15-Б не було. Перевізники, не надаючи якісні послуги, наполягають на підвищенні вартості проїзду. Якщо пасажирів возитимуть з інтервалом 50 хвилин, то чому він повинен платити більшу ціну за неякісні послуги?
Олександр Бідаш:
- Тарифи залишилися незмінними з 2002 року. Якщо тарифи підвищать, гарантую, пасажирам не доведеться стояти на зупинках по 50 хвилин, бо водію буде вигідно робити рейс, навіть якщо маршрутка повністю не завантажена. Я вважаю, що маршрутка – привілейований вид транспорту. Якщо хочете дешево – є автобус і тролейбус.
Леонід Марунич:
- Ми не конкуруємо з мікроавтобусами. Пан Бідаш дав зрозуміти, що ми возимо бомжів, дідусів та бабусь, а він возить еліту. Я хотів би, користуючись нагодою, звернутися до наших депутатів – Дениса Терещенка, Володимира Кургаєва. Середній вік наших тролейбусів – 19 років. У нас нині 57машин, деякі розсипаються на очах. Але все ж ми ремонтуємо їх і в наступному місяці сподіваємося випустити 35 тролейбусів на лінію. Я хочу попрости депутатів: є Полтавське тролейбусне управління: 120 машин, середній вік – 5 років. 40 машин стоїть, вони їх не використовують. Чому б не передати нашому тролейбусному управлінню. Екс-губернатор Удовіченко цього не вирішив, а я звертався до нього. А тарифи ми підвищувати не збираємось. 40 копійок нас не врятує, собівартість одного перевезення складає 1 грн. 25 коп.
Володимир Кургаєв:
- Я згоден, що для того, щоб розвивати транспорт, треба вкладати кошти. Але як зробити на Ревівці, на Занасипу тариф 1 грн. 50 коп.? На маршруті повине бути транспорт загального користування, не лише маршрутки, щоб у людей був вибір. Тоді можна підвищувати тарифи. На мою думку – до гривні на маршрутках і до 75 коп. в автобусах.
Сергій Бутко:
- Виходячи з економічного аналізу діяльності приватних перевізників, я схиляюся до точки зору, що підняття тарифів неминуче. Протягом цього тижня економічний відділ виконкому розгляне пропозиції щодо рівня підняття тарифів. Ми поставлені перед вибором: або транспортні підприємства стануть і люди ходитимуть пішки, або ми змушені йти на непопулярний крок: підняття тарифів – до розумної межі. Поки що наш економічний відділ з межею не визначився, перевіряє розрахунки перевізників. Ми сподіваємося, що буде розпорядження прем’єра про граничний рівень цін на бензин, від цього й відштовхуватимемося.
- Як вираховується тариф?
Володимир Кургаєв:
- Є спеціальна методика, але рентабельність не повинна перевищувати 20%
Сергій Бутко:
- За нинішніх тарифів підприємство “Ямщик” (керівник Олександр Бідаш) працює з 5% рентабельності.
Олександр Бідаш:
- По-перше, якщо ми піднімемо тарифи, то й тролейбусне управління буде у прибутку. Навіть тоді, коли ми возили пасажирів по гривні, у тролейбусників збільшувалася виручка. По-друге, підприємство “Ямщик” подавало розрахунки на дотацію за перевезення пільговиків. Не треба мені дотації! Я віддам тролейбусному управлінню – нехай забирає моїх пільговиків. Але ж тут говорили про бабусь, для яких 1 грн. 50 коп. – багато. Так бабусі нині їздять безплатно! Пільговиків не торкнеться підвищення тарифів.
- Чи можлива диференціація тарифів, зменшення оплати, якщо людина їде одну-дві зупинки?
Володимир Кургаєв:

- За законом, диференційований тариф використовується на приміських та міжміському транспорті. В міському транспорті тарифи повинні бути постійними.

Чи не виженуть пільговика з маршрутки?

- Стосовно дотації на перевезення пільговиків. Як вона розподілятиметься в цьому році? Чи дійсно пільговик зможе скористатися зручним для нього видом транспорту і матиме гарантію, що його не виженуть із маршрутки?
Володимир Кургаєв:
- Основні перевізники в нас – тролейбусне управління і АТП-15307. Між ними і розподілятимуться гроші (державна субвенція). До АТП-15307 є претензії. Тролейбусів на маршрутах працює більше. А АТП-15307, на жаль, не перевозить пільговиків на всіх маршрутах.
Денис Терещенко:
- Дотацію на перевезення пільговиків повинні отримувати всі підприємства, які надають послуги. Нову схему розподілу розробила фракція соцпартії у міській раді. Мені не зрозуміло, чому виконком гальмує це питання.
Сергій Бутко:
- Денис Юрійович лукавить. Виконком не проти. Нова технологія розподілу субвенції буде включена в роботу.

Зручності та безпека пасажирів

- Давайте поговоримо про безпеку пасажирів. “Куда смотрит наше ГАИ: маршрутки устроили остановку прямо на пешеходных переходах (водоканал, 'Вечно Живым', В. Бойко, и т.д.). Убрали лишние сиденья, так 'стоячих' мест только больше стало! А в ночное время вообще одни хамы работают! Пора бы горисполкому реально за них взяться, а не только создавать вид работы!»
Володимир Шевченко:
- Ми регулярно проводимо рейди. Що стосується зупинок на 'Вадима Бойка', та інших, то це – дисципліна самого водія. ДАІ не може на кожну маршрутку поставити по інспектору. Але каратимемо. Ми хочемо добитися того, щоб на кожному авто була копія сертифіката виробника: скільки стоячих пасажирів можна перевозити. Тоді не виникатиме суперечок водіїв з інспекторамм ДАІ щодо кількості стоячих пасажирів.
Олександр Бідаш:
- Річ у тім, що пішохідні переходи на Вадима Бойка, Гвардійській виходять на зупинки. Я вже звертав на це увагу влади.
Володимир Войтенко:
- На водоканалі треба щось змінювати. Як може під’їхати на зупинку два автобуси та п’ять мікроавтобусів? Треба розділити зупинки мікроавтобусів і великовантажних автобусів.
Сергій Бутко:
- Відповім на зауваження щодо містобудівної ситуації, пов’язаної з транспортом. Дійсно, на вулицях Гвардійська і Московська зупинки розташовані поряд із зоною паркінгу транспорту. Управління архітектури отримало кошти на коригування генплану міста, сюди входить і транспортна схема. Сподіваюся, зауваження щодо транспортних розв’язок, установки світлофорів будуть враховані. Є ідея будівництва підземного переходу на водоканалі, це ділянка найбільш тяжких ДТП. Є й інші “вузькі” місця – вул. Пролетарська. Але в один день все не вирішиться.
- Тепер щодо зручностей. Знов цитую SMS. “Ехал в маршрутке – сиденья перекручены так, что не хватает 20-25 см, чтобы всунуть (пардон) колени! (рост – стандарт – 1.80) Должны же быть какие-то нормы!”
Володимир Шевченко:
- Відстань між сидіннями не повинна бути меншою за 40 сантиметрів.

Перспективи розвитку транспорту: новий конкурс і нова схема руху

- Чи просувається робота стосовно створення нової транспортної схеми, яку виконком хотів замовити в Харківському автодорожньому інституті?
Сергій Бутко:
- Харківський автодорожній інститут запропонував комп’ютерне вивчення пасажирських потоків. Це не по кишені Кременчуку. Дещо зробимо власними силами. Визначимося з іншим виконавцем транспортної схеми.
- Перевізники маршрутів №16, 3-Б та 3-Д хотіли працювати як приватні підприємці. Чому виконком проти цієї пропозиції?
- Сергій Бутко:

- Коли працювали приватні перевізники, не було диспетчерських пунктів, кожен їздив, як хотів. Виконком провів конкурс, визначив маршрути і перевізників, якими є підприємства. Працювати як приватні перевізники – меркантильний інтерес самих перевізників, виконком їх не заохочує. За три роки накатані маршрути. В 2006 році проводитиметься новий конкурс. Транспортний відділ до кінця року поставить на розгляд та затвердження нову транспортну схему пасажирських перевезень, визначить кількість транспорту з урахуванням думок приватних перевізників. Ми не ставимо питання так, що на маршрутах потрібні лише великовантажні автобуси. До цього треба йти поступово. Але працюватимуть лише підприємства, які несуть повну відповідальність за якість перевезень.

P.S. Читачі можуть звернутися через “ТелеграфЪ» до будь-якого з учасників круглого столу і отримати відповідь на сторінках газети.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх