Ціна дорожних ям. Стан доріг б’є по кишенях водіїв

12.05.2006, 16:05 Просмотров: 1 461
Весна збільшує відтінки почуттів і спустошує вміст гаманців. І якби ж то на кохання. А то ж ні – на ремонт машини!.
Потрапляючи в калюжу, ніколи не підозрюєш двох величин: глибини ями і суми ремонту авто. Цим залізничним переїздом біля ЗБВ-2 у 7-му Хорольському тупику мусить опікуватися підприємство, що знаходиться поряд. Інспектори ДАІ кажуть, що склали протокол про
Фото: Дмитрий Бабец

Водії скаржаться, що весною найбільше зло – дороги, з яких разом зі снігом сходять і залишки минулорічного ремонту. Замість охайних асфальтових латок під колеса підступно лізуть ями, готуючи всілякі неприємності автомобілю і його власнику аж до аварії.
Насамперед від потрапляння в яму у машини страждає підвіска – складний механізм, нашпигований різноманітними важелями та вузлами. Все це стирається і тріскається від раптового удару. Про це нам розповів механік BOSH-сервісу Ігор Мамай. „Свою власну машину мені жаль виганяти з гаража на такі дороги” – каже Ігор.
Він розповів, що перебрати підвіску після зими на 124-му Мercedes’і коштуватиме приблизно 1,5 тисячі гривень. „Якщо в людини це авто весь час на ходу, чи готова вона викладати кожні півроку такі суми?” – риторично запитує пан механік. Додамо, що для власника „Жигулів” такий ремонт може обійтися уп’ятеро дешевше.
Наступною жертвою є гумові покришки на колесах. Від биття та вібрації на них з’являються „грижі”, котрі можуть розірватися, тріснути, привести до аварії. Ціна однієї покришки для іномарки – від $100, для „Жигулів” – від 200 грн. Передній амортизатор власнику народного авто OPEL-KADETT  обійдеться у $50, а ВАЗу 21114 – 150 грн.

„Панове із управління капітального будівництва! Коли вже я дістанусь до свого будинку на нещасній „двійці”, що в сусіда квартирує?” Олександра Петровича з вул.Орджонікідзе це питання цікавить вже півроку, з тих пір, як міськвиконком проклав тут водопрові
Фото: Дмитрий Бабец

„Є ще одна страшна річ, яка стосується „Жигулів”, – розповідає Ігор Мамай, – це коли на швидкості вилітає шарова опора. Машина падає на ходу і може навіть перекинутися. В принципі, ця деталь недорога – всього 30 грн., але замінити її самому без спеціальних пристроїв нереально”.
Працівники „Телеграфа” минулого літа стали свідками такої аварії прямо біля подвір’я редакції на вулиці Шевченка, де нині розмістилися чи не найрозкішніші в Кременчуці ями. Їх, мабуть, незабаром тротуарами об’їжджатимуть. Маленька червоненька машинка, що голосно рекламувала цирк, раптом вклякла на перехресті, впершись носом в дорогу на повній швидкості. Добре, що „автореклама цирку” їздить доволі повільно. З дверцят вискочив переляканий чоловік і, присівши біля авто, залементував, що вилетіла шарова. Причина – не помітив яму на дорозі і вскочив у неї.
Закінчив Ігор свою розповідь питанням: „Цікаво, куди витрачаються наші транспортні податки, якщо не ремонтуються дороги? Я б хотів бачити звіт управління комунального господарства про те, яким чином минулого року були розподілені кошти, що надійшли від транспортного збору”.
Що ж. Має право. То й будемо вважати це питання інформаційним запитом газети „ТелеграфЪ” до міськвиконкому, на який сподіваємося отримати відповідь.

Порицький займатиметься „реанімацією”

Микола Порицький
Фото: Дмитрий Бабец

Минулого місяця, представляючись перед депутатським корпусом Микола Порицький запевнив з трибуни міськвиконкому, що добре обізнаний зі станом кременчуцьких доріг, бо сам, мовляв, водій. От ми і відправилися до кабінету нового заступника міського голови з житлово-комунального господарства. Він щойно повернувся з відрядження з Харкова, де вивчав досвід саме в галузі ремонту доріг. Зокрема, побував на асфальтовому заводі та зустрічався з фахівцями автодорожного інституту, який проводитиме дослідження стану доріг міста. Наскільки стало зрозуміло „Телеграфу” із розмови з новим „замом”, всі міські ресурси будуть насамперед спрямовані на ремонт покриття мосту через Дніпро.
Микола Порицький сказав, що поки що ознайомлюється зі справами свого попередника і не береться робити гучних заяв. „Катастрофічним” він вважає спуск з водоканалу до Кредмашу, Першотравневу, Молодіжний, район перехрестя Київської та Московської, Перемоги та Жовтневої і Красіна, Халаменюка. Він переймається вартістю бітуму, яка зросла наполовину, і браком коштів навіть на ямковий ремонт. Пан Порицький вважає, що слід реанімувати програму „Міські дороги”, яку розробляло УЖКХ ще минулого року, і яка так і не була затверджена.

Ями на дорогах стають причиною аварій

Про офіційну „залежність” аварій від якості доріг ми поцікавилися в групі організації дорожнього руху Другого міжрайонного відділення ДАІ УМВС в Полтавській області.

Капітан Володимир Сапко
Фото: Дмитрий Бабец

– Як якість доріг впливає на організацію дорожнього руху?
Володимир Сапко:
–Більше 90% доріг у Кременчуці потребують капітального ремонту. Термін їх служби вже вичерпано. Великі проблеми з якістю асфальту, він після зими висипається, утворюючи ями. Тим часом ями на дорогах стають причиною аварійних ситуацій. Хоч і вважаються супутнім фактором.
– Наведіть приклад.
– Коли колесо потрапляє у тріщину, скажімо, водій різко гальмує. Через зношеність асфальту, коефіцієнт зчеплення колеса вже не той, значить гальмівний шлях збільшується. Так можна „догнати”того, хто їде попереду. А колись увечері водій об’їжджав велику яму на краю узбіччя. Зустрічна машина його засліпила, він не побачив, влетів у ту яму, вибив колеса, погнув диски. Таке буває й коли калюжі на дорогах.

Капітан Олександр Марченко
Фото: Дмитрий Бабец

Олександр Марченко
– У нас погане водовідведення на дорогах – ливнівки не справляються з дощовим потоком. А вода – це головний ворог дороги. У Кременчуці близько 10 місць, де через воду утворилися провали, руйнування асфальту. Поки водій об’їжджає яму, він усю увагу загострює на цій перешкоді, а не на зустрічному транспорті, бо боїться пошкодити машину. Виходить зіткнення. Та й взагалі псується машина: стираються шини, пошкоджується ходова частина.
– Хто несе відповідальність, якщо яма на дорозі стає причиною аварії?
– Ми виписуємо шляховикам адмінпротокол. Ось за квартал вже є 10 протоколів за порушення правил утримання вулиць і доріг.
– Який штраф?
– Мінімум 51 грн.
Володимир Сапко:
– Якщо на цьому місці трапляється повторна аварійна ситуація, штраф зростає. Наприклад, у кінці березня на вулиці Котлова при виїзді з міста справа були три великі вибоїни. Там постійно стояла вода. Для вантажівок ще нічого. А легковик проїхав і „полетіли” два титанових диски. Довелося складати протокол.
Насамкінець ми поцікавились у ДАІшників, чи не знають вони, коли ж почнеться боротьба з ямами на нашій рідній вулиці Шевченка, де знаходиться редакція „Телеграфа”. І вийшло, як у злому анекдоті про лікарів „Так что, будем лечить? Или подождём, пока сам умрёт?”
„Вулицю Шевченка збираються взагалі закрити на три місяці, починаючи з кінця травня, – сказав Володимир Сапко. – Від вул.Цюрупи до вул.Красіна не буде проїзду. Тепловики збираються тут робити ремонт теплотраси”.
„Втішив”. Що й казати?

Коментар фахівця: „Будем резать!”

Начальник КП „Кременчуцьке підрядне спеціалізоване шляхове ремонтно-будівельне управління” Володимир Губар
Фото: Дмитрий Бабец

Керівник „шляховиків” Володимир Губар запропонував меру взяти в оренду спеціальну фрезу, якою вирізають і рівняють ділянки дороги під ремонт. Цю ідею він привіз з Харкова, де разом із заступником мера паном Порицьким він натрапив на таку суперсучасну штуку. Кажуть, мер підтримав ініціативу. Тепер „шляховики” гасатимуть по вулицях за харківською фрезою, що нещадно зачищатиме кременчуцькі ями зі швидкістю світла, аби не створювати затори на дорогах.
Втім, Володимир Губар сказав „Телеграфу”, що вважає ямковий ремонт дорогим задоволенням у порівнянні з капітальним, адже останній робиться надовго. Він впевнений, що на дороги треба витрачати не менше 6 мільйонів гривень на рік. Натомість каже, що на поточний ямковий ремонт поки що виділено 650 тис.грн.(у 2005році – 950 тис.грн). Плюс мільйон дев’ятсот – на капремонт ділянок доріг 50-річчя Жовтня, Перемоги, Радянської Армії, Говорова. А ще – 800 тисяч на влаштування покриття на кладовищах – Деївському та на Свіштовській.

Щоб відремонтувати, скажімо, отаку ямку (1кв.м), як на вулиці Сумській, треба від 50 до 80 грн. Капітальний ремонт утричі дорожчий. Але ж така дорога служить 10 років. А ямковий ремонт – на сезон
Фото: Дмитрий Бабец

Пан Губар повідомив, що міст, який слід відремонтувати, обмежує можливості Кременчука у будівництві нових доріг. „Все йде на міст,” – каже Володимир Павлович.
Минулого року шляхове управління, яке він очолює, виконало 158 км ямкового ремонту та приблизно 5 км капітального ремонту міських доріг.

Опитування „Телеграфа”: Що псується в автомобілі через погані дороги?

Володимир, 43 роки, водій маршрутного мікроавтобуса
– Насамперед – настрій у водія і пасажирів. Коли я приїхав сюди після роботи в Києві, просто очманів. При виїзді з Київської на 60-річчя Жовтня, просто суцільне „дум-бурум-бум”. Таке ж саме в районі водоканалу, Палацу КрАЗу, залізничного вокзалу, університету, Радянської Армії. Намагаєшся гальмувати, та все одно продовжується  оте „бурум-бум”. І це – центральна вулиця! Від того, що влітаєш в ями, псується все. По-перше – підвіска: амортизатори, тяги, розбовтується шкворень. Починає „жерти” гуму, летять гумові втулки та тріскаються ресори.

Женя, 22 роки, водій автомобіля HONDA
– Гробиш ходову частину в першу чергу. Я вже замінив у новій машині підшипник ступиці. Це $150. У нас є такі ями, що й колесо може відлетіти.
Раніше в мене була DAEWOO-NUBIRA. То при потраплянні в яму, на бортовому комп’ютері автомобіля починала „барахлити” електроніка – пропадали значки, які зазвичай світяться.
 
Сергій, 40 років, водій автомобіля Audi
– У кожного водія нервові закінчення знаходяться ... у підвісці. Це те, на чому тримається машина. Від їзди по ямах руйнуються сайлендблоки. А їх по одному не замінюють. Диски розбиваються. Причому вартість одного – від 150 євро, хоча можна за 200 грн. відновити на СТО. Можуть погнутися важелі, подушка двигуна б’ється...

Микола, 35 років, водій ВАЗ 21114
– Гнуться колісні диски, порушується балансування коліс, відповідно – зношується гума. Руйнуються кермові наконечники, підшипники ступиці, амортизатори, шарова опора. Минулого літа був випадок, коли на перехресті вул. Шевченка та Цюрупи легковик ускочив у яму. Вилетіла шарова, і він ледь не перекинувся.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх