Житлово-комунальні послуги – категорія об’єктивна

19.01.2006, 18:01 Просмотров: 1 026
Держінспекція з контролю за цінами виявила: методика розрахунків, яку використали в Кременчуці при підвищенні тарифів на комунальні послуги, не передбачена жодним нормативним документом. Про це “ТелеграфЪ” писав у матеріалі “Кременчуцькі комунальні тарифи нараховані “зі стелі”.
Начальник УЖКГ Микола Польщиков не погодився ні з публікацією, ні з висновками держінспекції, про що повідомив редакцію у письмовій формі..

“Тариф, як і житлово-комунальні послуги – це категорія не суб’єктивна, а об’єктивна. Вона визначається не амбіціями, а технічними нормами і стандартами”, - так починає свого листа головний комунальник міста.
Нагадаємо про те, що виконком Кременчуцької міської ради поспішив підвищити тарифи за півтора місяця до того, як побачила світ Постанова Кабінету Міністрів України № 560 від 12 липня 2005 року “Про порядок формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій”.  А Закон України “Про житлово-комунальні послуги” передбачає, що порядок формування цін та тарифів на кожний вид комунальних послуг визначає саме Кабмін.
У цьому і вбачає порушення законодавства прокуратура міста, про що прокурор неодноразово повідомляв виконком.
Тоді комунальники пояснювали необхідність “стрибнути поперед батька”  скрутним становищем, в якому опинилося житлово-комунальне господарство: “з часу останнього перегляду тарифів, який відбувся у 2000 році, розмір мінімальної зарплати підвищувався шість разів, електроенергія подорожчала в півтора рази, труби – вдвічі і т.д”.
У своєму листі-відповіді на публікацію начальник управління житлово-комунального господарства Микола Польщиков переконує “ТелеграфЪ” у тому, що прийняття рішення про підвищення тарифів до виходу вищезгаданої постанови стовідсотково законне. Його аргументи наступні. Закон України „Про житлово-комунальні послуги” відвів Кабміну півроку для створення нового порядку формування тарифів. Коли виконком кременчуцької міської ради підвищував тарифи, ці строки давно минули, а відповідної постанови міністри так і не видали. До того ж,  вищезгаданий закон не відміняв дію будь-яких  нормативно-правових актів, затверджених до набуття цим законом чинності. Отже, для кременчужан тарифи підвищували за постановою Кабміну, ухваленою ще в 1998 році, без урахування Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, який набув чинності у серпні 2004 року.
Своє тлумачення головний “ГЖЕДівець” грунтує на роз’ясненні ситуації Державним комітетом з питань житлово-комунального господарства за підписом в.о. голови комітету В.І.Альохіна.
Ці доводи зараз перевіряються у Автозаводському районному суді.

Підвищені тарифи – це мінімальна плата?!

За висновками Держінспекції, УЖКГ розрахувало суму тарифів, як середньоарифметичну величину від суми тарифів кожного з п’яти КГЖЕПів, які входять до складу управління житлово-комунального господарства.   А за чинним законодавством, розмір квартплати має  визначатися  по кожному житловому будинку окремо і нараховується за реально надані послуги. Про це йдеться у постанові Кабміну, що так спізнилася.
У своєму листі пан Польщиков погоджується з тим, що Кабмін зобов’язав визначати розмір тарифу по кожному будинку окремо “в залежності від кількісних показників фактичного надання послуг”. Однак головний “ГЖЕДівець” акцентує увагу на тому, що, згідно з цією ж постановою,  мінімальний перелік послуг не повинен бути меншим за ті складові, які необхідні для життєзабезпечення будинків. Пан Польщиков трьома аркушами тексту переконував “ТелеграфЪ”, що затверджений виконкомом перелік із 16 послуг, який кременчужани вже кілька місяців оплачують за підвищеними тарифами, і є той самий мінімум... Мінімум послуг, який ГЖЕД має будь-що виконати... Мінімум, за який мешканці повинні обов’язково заплатити...
Брати з користувачів послуг меншу квартплату, було б просто... протизаконно... Це призведе до загибелі і житлового фонду, і ГЖЕДів. Чи отримуємо ми в повному обсязі  мінімум, за який платимо? Дивіться таблицю “ГЖЕД по мінімуму” і визначайтесь, наскільки об’єктивна категорія – житлово-комунальні послуги.

Найменуванння послуг, які ЖЕДи зобов’язалися надавати в повному обсязі за умови підвищення оплати

1. Прибирання прибудинкової території.
2. Вивезення твердого та побутового сміття.
3. Освітлення сходинків, підвалів.
4. Технічне обслуговування ліфтів.
5. Електроенергія ліфтів.
6. Обслуговування внутрішньобудинкових систем водо-, теплопостачання, водовідведення (без обслуговування квартир), в тому числі підкачок і бойлерних.
7. Дератизація (боротьба з гризунами).
8. Дезінфекція.
9. Обслуговування димовентиляційних каналів.
10.Прибирання підвалів, технічних поверхів та покрівель.
11.Поточний ремонт (покрівлі, під’їздів та сходових кліток, підвалів, конструкцій будинку та столярних виробів місць загального користування)
12.Ремонт обладнання дитячих майданчиків.
13.Підготовка житлового фонду до експлуатації в зимовий період (в т. ч. заміна розбитих шибок у вікнах в місцях загального користування).
14.Очищення дворових туалетів (для квартир без благоустрою).
15.Обслуговування електроплит та систем пожежогасіння та димовидалення.
16.Інші прямі витрати, передбачені чинним законодавством.

Примітка: нормативний перелік послуг ЖЕД (наказ №214 Держкомунгоспу) складається з 26 пунктів. Але повна вартість послуг складатиме 1 грн. 22 коп. Тому УЖКГ розробило компромісний варіант: послуги, найнеобхідніші для життєзабезпечення будинку. З переліку послуг виключили вивезення снігу з дворів, утримання номерних знаків, виготовлення довідок населенню (за них беруть окрему плату), виготовлення книжок по оплаті компослуг, поливання газонів (занадто дороге задоволення), утримання диспетчерських служб (вони є не в кожному ЖЕДі) тощо.



 
0
Автор: editor
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх