У чиновників більше немає секретів від громадян

14.05.2011, 08:35 Просмотров: 2 047
Відтепер інформація про діяльність чиновників стала загальнодоступною – буде публікуватися у ЗМІ, Інтернеті та надаватися за запитом..
Фото из архива ’’Кременчугского Телеграфа’’

З 9 травня набув чинності Закон «Про доступ до публічної інформації», який має зробити діяльність влади у відносинах з громадянами абсолютно прозорою і більш чесною. Даний закон передбачає отримання інформації не тільки шляхом розміщення її на стендах, в газетах, на офіційних веб-сайтах та інших джерелах, а й надання публічної інформації за інформаційними запитами, які приймаються від будь-яких осіб, незалежно від того, стосується їх ця інформація чи ні. При цьому запитувач не повинен пояснювати для чого йому ця інформація. Запити можуть бути письмовими, усними, подаватися поштою, факсом, по телефону або електронною поштою.

 

Тож тепер, будь-який кременчужанин може направити запит та отримати, наприклад, рішення міськради, виконкому чи розпорядження мера, або ж документи про розподіл бюджетних грошей за тиждень, чи про тендери, в яких виграє одна і та ж фірма, а також про приватизацією комунальної власності в місті.

Згідно з новим законом, на відповідь у влади є 5 (!) робочих днів або ж 48 годин – у разі надзвичайної ситуації. Тоді як раніше стандартний термін розгляду запитів становив 30 днів.

Керуючий справами Кременчуцького міськвиконкому Руслан Шаповалов звертає увагу: в законі є положення про те, якщо інформація для відповіді потребує значного обсягу роботи, і якщо слід опрацьовувати для цього багато документів чи зробити ксерокопії їх, то на відповідь передбачається 20 днів. Однак про це має бути попереджений громадянин, котрий подав запит.

До речі, в законі передбачена плата за копіювання документів в обсязі понад 10 аркушів, які  необхідні громадянину, що звернувся.

– Наприклад, ви хочете взяти копії якихось рішень і їх набирається 20 аркушів. Ви даєте запит і протягом 5 днів ми вам надаємо ці 20 сторінок. За них мають бути відшкодовані гроші. Скільки саме, ще незрозуміло. Бо ще немає методики розрахунку оплати. Я вважаю, це буде в межах послуг з ксерокопіювання, – каже пан Шаповалов.

Але у владних коридорах вже нагадують, що громадянам не слід плутати поняття «запит», «скарга» та «звернення».

– Є різниця між запитом на інформацію і зверненням або скаргою громадян. Як їх відрізнити? Я розумію це так. Наприклад, людина прийшла до УЖКГ і каже, що у неї на подвір’ї не ремонтуються вже років 20 пішохідні доріжки, і вимагає відповісти коли влада планує їх відремонтувати? Це вважається зверненням або скаргою, на яке ми маємо дати відповідь у строк до 30 діб. Якщо людина питає графік ремонту тротуарів, тобто офіційний документ, що прийнятий владою, то це вже запит. Тобто до запиту відносяться всі офіційні документи, – зазначив Руслан Шаповалов.

Він також розповідає, що в мерії вже розроблений зразок запиту (див. на фото), який можна написати та віддати або надіслати до приймальні по зверненнях громадян, чи то до відділів органів влади. Цей зразок буде розміщений на офіційному сайті міськвиконкому (http://www.kremen.gov.ua) та розданий по відділам.

Кременчуцькі можновладці вже обіцяють всіляко сприяти наданню громадянам інформації, щоправда побоюються, що запитами владу можуть просто завалити і тоді чиновники «зашиються в роботі».

– Якщо запитів буде багато, то це ускладнить роботу органів влади. Ми не передбачаємо збільшення штатів для надання відповідей. Тобто ця додаткова швидка робота по підготовці документів ляже на тих самих працівників, які є зараз, але будемо намагатися діяти в рамках закону, – зазначив керуючий справами міськвиконкому.

Слід зазначити, що чиновник, який не відповів на інформаційний запит, за законом може бути оштрафований на суму від 425 до 850 грн.

Щоправда,  радник президента – представник голови держави у Конституційному суді – Олена Лукаш вважає, що невиконання вимог закону про доступ до публічної інформації може обернутися для чиновників навіть «кадровою трагедією».

Відписки мають канути в Лету

Згідно закону, відповідь на запит, в якій говориться, що запитувана інформація розміщена в загальнодоступних джерелах, або відповідь не по суті ,– вважається відмовою у наданні інформації.

Новий закон має припинити існування налагодженої системи «відписок», коли, наприклад, у відповідь на запит про проведення тендеру на закупівлю продукції або послуг за бюджетні кошти, заявник отримував відповідь «Дана процедура проводиться згідно з чинним законодавством», або відповідь надавалась на 1 з 5 запитань.

.



 
0
Автор: sokolov
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх