Обрізання крил

20.09.2007, 19:09 Просмотров: 1 849
Навесні Державна авіаційна адміністрація проводила перевірку Кременчуцького льотного коледжу. Члени комісії знайшли низку порушень і призупинили своїм наказом дію сертифіката цього навчального закладу. 37 дипломів можуть анулювати. Керівництво коледжу впевнене, що з недоліками впорається найближчими часом і курсанти не постраждають.

Льотний коледж не може випускати пілотів?

З аеродрому Кременчуцького льотного коледжу курсантам злітати зараз не можна...

Весною цього року помічник Полтавського транспортного прокурора Артем Бугаєць почав перевірку роботи Кременчуцького льотного коледжу. Через велику кількість роботи він попрохав допомоги фахівців Державної авіаційної адміністрації. 17 вересня керівництво «льотки» отримало акт перевірки...

Дипломи – на смітник?
Комісія помітила невідповідності у документах, у яких фіксується кількість годин навчального нальоту курсантів. Так, вони дійсно «відлітали» необхідну кількість годин, але не як командири екіпажу, що згідно з програмою підготовки не може бути зараховано в навчальний наліт. Таким чином, 37 свідоцтв пілотів, на основі яких видаються дипломи про освіту, були видані у 2005-2006 роках без виконання навчального нальоту. – Про чотирьох власників цих свідоцтв взагалі відсутня інформація у ДАА України, – каже Артем Бугаєць. – Зазначені 37 свідоцтв визнані недійсними та підлягають скасуванню. У подальшому буде поставлено питання про анулювання дипломів.

Відповідь керівництва:
– Так, ми визнаємо, що були відхилення від програми, – пояснює ситуацію начальник Кременчуцького льотного коледжу Володимир Головенський. – Але я впевнений на 99 відсотків, що ніхто з цих пілотів не виконував польоти після закінчення коледжу. А свідоцтва, якщо пілоти не пройти щорічну підготовку, – пропадають, і ніхто з тих хлопців не звертався до нас.

Кого вчимо, панове?
Тренажер вертольота Мі-8 у льотному коледжі за останні два роки використовувався переважно для підготовки іноземних екіпажів – 536 годин роботи. Наші курсанти відпрацювали на ньому лише 115 годин. З 1620 годин загального навчального нальоту в 2005-2006 роках безпосередньо в небі на підготовку фахівців цивільної авіації України припадає аж 53 (!) години.
«Вертоліт Мі-8МТВ – це повний аналог бойового вертольота Мі-17 і, є вертольотом «подвійного призначення», – пояснює Артем Бугаєць. – Таким чином, на базі коледжу проходила підготовка військових пілотів на військові вертольоти. Для проведення такої підготовки необхідно погодження  з Державним комітетом з експертного контролю, який визначає, що можна, а чого не можна робити для того, щоб не спричинити збитків обороноздатності держави. Ми зараз перевіряємо дане питання».

Врізка Починаючи з січня 2005 та по липень 2007 року коледж підготував майже дві сотні іноземних фахівців. Слухачі приїздили, переважно, з Латвії, Великобританії та США.

Відповідь керівництва:
– Чому ми навчаємо переважно іноземних слухачів... – каже Володимир Головенський. – Бо вони сплачують кошти, на які коледж живе, працює та розвивається, на які літають наші українські курсанти. Держава на це за останні три роки не надала жодної копійки, а ті 15 наших хлопців, яких ми плануємо випустити наступного року, відлітають своє в повному обсязі за рахунок зароблених нами коштів. А щодо підготовки іноземців на вертольоті Мі-8МТВ, – зауважує керівник коледжу, – у нас ця машина цивільна, а не військова. Будь-хто, ким би він не був у своїй країні, у нас навчається як цивільний пілот.

Щось двигун забарахлив...
Члени комісії знайшли «білі плями» і на полі списання авіаційної техніки – за останні сім років коледж «відправив на той світ» 40 одиниць авіаційної техніки. Серед списаної техніки була й така, що не повністю вичерпала свій ресурс. Відомо, що з 68 вертольотів, які залишаються на балансі, льотну придатність мають тільки п’ять.

Відповідь керівництва:
– Ну, по-перше, майно – це прерогатива Міносвіти України. – каже Володимир Головенський. – Ми ніде не порушили інструкцій зі списання техніки. А те, що в Акті Державіаадміністрації вказуються години необхідного наробітку списаних двигунів – вони різні для різних видів, а види двигунів в акті разом з годинами наробітку чомусь не вказані. До речі, ремонт деяких двигунів обходиться дорожче, ніж придбати новий двигун.

Що далі?
«Призупинити дію сертифікату авіаційного навчального закладу...» та «Запропонувати Міністерству освіти та науки розглянути питання щодо відповідності займаним посадам керівників Кременчуцького льотного коледжу...» – саме так звучать висновки комісії Державної авіаційної адміністрації. До усунення цих недоліків, коледж може випускати бухгалтерів, економістів, але тільки не пілотів (!).

Відповідь керівництва:
– Так, зараз ми припинили польоти, у зв’язку з призупиненням дії сертифікату, – каже Володимир Головенський. – Теоретичні заняття продовжуються. Зараз у коледжі працює комісія, яка складає план усунення недоліків, і 20 вересня ми поїдемо до Державіаадміністрації його узгодити. Я вважаю, що все буде налагоджено, і ми одразу почнемо польоти курсантів. До речі, подібні нашій ситуації були в інших навчальних закладах України. Там також призупиняли дію сертифікату, але згодом, після усунення недоліків, вони поновлювали свою роботу і студенти від цього не страждали. Так буде і у нас!

За перебігом подій у Кременчуцькому льотному коледжі слідкуйте на сторінках нашої газети.



 
0
Автор: konstantinov
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх