Який рівень знань дають кременчуцькі школи

20.09.2010, 18:21 Просмотров: 3 770
Що показали офіційні результати ЗНО-2010.

«ТелеграфЪ» скористався даними Українського центру оцінювання якості освіти, що представляють результати тестування по регіонах, у тому числі по кожній школі. Ми визначили п‘ятірки  навчальних закладів, які показали найвищий та найнижчий рівень знань з української мови та літератури (обов’язкового предмету для абітурієнтів), а також з історії України та математики – те, що найчастіше вибирають школярі для тестування. 

Найкраще знають українську мову в гімназії №5

Третина учнів гімназії №5 склала українську мову на бали від 183,5 до 199,5, що відповідає рівню 10-11 балів за 12-бальною системою. Ця гімназія гуманітарного  напряму. Працюють за трьома профілями: українська філологія, англійська філологія та інформативно-гуманітарна філологія. Директор гімназії Ілона Бобер пов’язує успіх на тестуванні як з цілеспрямованістю самих учнів, так і з добрим педагогічним складом колективу, особливо вчителів-філологів.
Високий рівень знань показала й школа №9, що у Крюкові: ми не представили її на діаграмі, бо кількість випускників тут невелика, і відсотки мало що скажуть. Всього обов’язковий (при вступі до вишів) тест з української мови складало 9 учнів.
Із них четверо показали високі результати, але один не склав тест взагалі, тобто набрав менше 124 балів (4 бали за 12-бальною системою). З балом нижче 124, нагадаємо, абітурієнт не може претендувати на вступ до вищого навчального закладу, навіть на контракт.
Що стосується незадовільних результатів з української мови, то тут «першою знизу» стала школа №13. Геннадій Москалик, начальник міського управління освіти, пов’язує такий результат із тим, що школа ця – російська.
Зірка гімназії №6
Гімназія №6 також потрапила до п’ятірки тих кременчуцьких шкіл, де найкраще знають українську мову. Але головне, що одна з випускниць цієї школи, Юлія Лукінова, єдина у Кременчуці склала тест з української мови та літератури на найвищий бал – 200 (тобто 12 за шкалою шкільного оцінювання). 
- Ця дівчина була відмінницею з першого класу, - розповідає Олена Шаповал, директор гімназії №6. – В неї гуманітарний склад мислення, але й інші предмети ніколи не кульгали. Брала участь у конкурсах з української мови, писала наукову роботу в Малій академії наук. Вступила, куди хотіла – до Харківського університету імені Каразіна, на журналістику.

Математичний ліцей №4 не підкачав

 

Майже чверть учнів ліцею №4, які складали тести з математики, отримали високі бали. Низького рівня знань математики не виявив жоден з тих, хто взяв участь у тестуванні. Інші школи, де теж знайшлися вундеркінди-математики, йдуть із великим відривом  від профільного ліцею. (За винятком школи №23, але там математику складало всього 8 учнів).   
- Результатами ЗНО я задоволена, - говорить директор ліцею №4 Любов Михайлик, –  70% випускників нашої школи вступили на бюджетні місця у ВНЗ. І навіть ті учні, які навчалися у неліцейних класах, а тих, які йдуть за загальношкільною програмою, з тестуванням упоралися. Один з таких, знаю, вступив до університету імені Каразіна  в Харкові. Я – за тестування, воно показує справжній рівень знань учнів і дає можливість вступити дітям із звичайних сімей до престижних ВНЗ. Але готуватися до ЗНО слід заздалегідь.  
З гуманітарними дисциплінами у ліцеї №4 трохи гірше: троє із 66 учнів не склали тест з англійської мови, двоє із 73 – історію України. 
Аутсайдерів з математики можна побачити на діаграмі. 

Майже чверть учнів ліцею №4, які складали тести з математики, отримали високі бали. Низького рівня знань математики не виявив жоден з тих, хто взяв участь у тестуванні. Інші школи, де теж знайшлися вундеркінди-математики, йдуть із великим відривом  від профільного ліцею. (За винятком школи №23, але там математику складало всього 8 учнів).   

- Результатами ЗНО я задоволена, - говорить директор ліцею №4 Любов Михайлик, –  70% випускників нашої школи вступили на бюджетні місця у ВНЗ. І навіть ті учні, які навчалися у неліцейних класах, а тих, які йдуть за загальношкільною програмою, з тестуванням упоралися. Один з таких, знаю, вступив до університету імені Каразіна  в Харкові. Я – за тестування, воно показує справжній рівень знань учнів і дає можливість вступити дітям із звичайних сімей до престижних ВНЗ. Але готуватися до ЗНО слід заздалегідь.  

З гуманітарними дисциплінами у ліцеї №4 трохи гірше: троє із 66 учнів не склали тест з англійської мови, двоє із 73 – історію України. Аутсайдерів з математики можна побачити на діаграмі. 

 

 

Школи №9 та №10 відзначилися з історії України
Чверть учнів спеціалізованої школи №10 з поглибленим вивченням англійської мови показала  високий рівень знань з історії України. Проте один учень цієї школи таки  склав тест на низький бал (до 123, що відповідає від 1 до 3 за 12-бальною шкалою). З історії України школа №10 «відірвалася» від інших. Виняток – школа №9. Але, як ми вже зазначали, там взагалі в цьому році було небагато випускників. Тож важко порівнювати їхній результат. 
Іноземну мову кременчуцькі випускники здають поганенько 
Результати тестів з англійської мови – не радують. І довго ж доведеться нам інтегруватися в Європу з такими успіхами у вивченні іноземних мов…
Так, серед міських шкіл учні, які показали високі результати (від 183,5 і вище) були тільки у приватній школі АДА, школах №22, 17, гімназії №5, ліцеї №4 (по 1 випускнику).
У школі №14 учні явно не оцінили свої сили: тест з англійської складало 8 чоловік, при цьому 2 із них його не склало (набрало менше 124 балів).  
Хорошим винятком є тільки спеціалізована школа №10 з поглибленим вивченням англійської мови. Завдяки спеціалізації 19,2% її випускників склали тести на вищому рівні (від 183,5 балів і вище). Якщо перевести у цифри - це 10 учнів із 52 тих, хто взяв участь у тестуванні.
– Наша випускниця, Оксана Пугач, отримала 199,5 балів з англійської мови – майже найвищий бал. За програмою FLEX (конкурсний відбір на навчання) ця дівчина рік училася за кордоном, у Америці. Посідала друге місце у всеукраїнській олімпіаді з англійської мови. Результат – бюджетне місце у Київському інституті міжнародних відносин, - розповідає Наталія Мамон, директор школи№10.
Проте вона зазначає, що тести з англійської мови (розроблені для загальноосвітніх шкіл) були непростими.
- Наші випускники були впевнені, що вони легко складуть тест з англійської, - каже вона. – Та завдання виявилися більш складними, ніж вони собі уявляли. Про це вони розповідали після тестування. Якщо й нашим випускникам було нелегко, то що казати про інших?
Ілона Бобер, директор гімназії №5 і викладач англійської мови (одного з профільних предметів цього закладу), теж оцінює завдання як складні. 
- В учнів був шок, бо таких питань вони не очікували.  Частина питань була більше на логіку, ніж на ті знання, які дає шкільна програма. Склалося враження, що тести розраховані на дітей, які виїжджають за кордон, - каже Ілона Бобер. 

Школи №9 та №10 відзначилися з історії України

Чверть учнів спеціалізованої школи №10 з поглибленим вивченням англійської мови показала  високий рівень знань з історії України. Проте один учень цієї школи таки  склав тест на низький бал (до 123, що відповідає від 1 до 3 за 12-бальною шкалою). З історії України школа №10 «відірвалася» від інших. Виняток – школа №9. Але, як ми вже зазначали, там взагалі в цьому році було небагато випускників. Тож важко порівнювати їхній результат. 

Іноземну мову кременчуцькі випускники здають поганенько

 Результати тестів з англійської мови – не радують. І довго ж доведеться нам інтегруватися в Європу з такими успіхами у вивченні іноземних мов…Так, серед міських шкіл учні, які показали високі результати (від 183,5 і вище) були тільки у приватній школі АДА, школах №22, 17, гімназії №5, ліцеї №4 (по 1 випускнику).

У школі №14 учні явно не оцінили свої сили: тест з англійської складало 8 чоловік, при цьому 2 із них його не склало (набрало менше 124 балів).  Хорошим винятком є тільки спеціалізована школа №10 з поглибленим вивченням англійської мови. Завдяки спеціалізації 19,2% її випускників склали тести на вищому рівні (від 183,5 балів і вище). Якщо перевести у цифри - це 10 учнів із 52 тих, хто взяв участь у тестуванні.– Наша випускниця, Оксана Пугач, отримала 199,5 балів з англійської мови – майже найвищий бал.

За програмою FLEX (конкурсний відбір на навчання) ця дівчина рік училася за кордоном, у Америці. Посідала друге місце у всеукраїнській олімпіаді з англійської мови. Результат – бюджетне місце у Київському інституті міжнародних відносин, - розповідає Наталія Мамон, директор школи№10.Проте вона зазначає, що тести з англійської мови (розроблені для загальноосвітніх шкіл) були непростими.- Наші випускники були впевнені, що вони легко складуть тест з англійської, - каже вона. – Та завдання виявилися більш складними, ніж вони собі уявляли.

Про це вони розповідали після тестування. Якщо й нашим випускникам було нелегко, то що казати про інших?

Ілона Бобер, директор гімназії №5 і викладач англійської мови (одного з профільних предметів цього закладу), теж оцінює завдання як складні. 

- В учнів був шок, бо таких питань вони не очікували.  Частина питань була більше на логіку, ніж на ті знання, які дає шкільна програма. Склалося враження, що тести розраховані на дітей, які виїжджають за кордон, - каже Ілона Бобер.

КОМЕНТАР

Геннадій МОСКАЛИК, начальник міського управління освіти:

– Підсумки ЗНО обговорювалися на методичних об’єднаннях вчителів. Аналізували, які завдання не були розв’язані учнями і чому. Можливо, та чи інша тема на належному рівні не вивчалася. Розроблені конкретні методичні рекомендації щодо підготовки до ЗНО. Це стосується кожного предмету. Говорилося про невисокий рівень з математики. Вважаю, що це наслідок гуманітаризації освіти, курс на яку був узятий років із 10 тому. І тепер це відбивається на ЗНО.

Те, що ліцеї, гімназії та спецшколи показали більш високі результати – це зрозуміло. Бо у профільні класи йде відбір учнів. Є положення, яке дозволяє навіть виключати з таких шкіл за незадовільну успішність і переводити учнів до шкіл за місцем проживання. 

Взагалі ж на майбутнє раджу батькам і дітям у старших класах визначатися із тим, які предмети будуть необхідні для вступу. Особливо це стосується тих, хто навчається у профільних класах. Є три рівні вивчення предметів: профільний, академічний та базовий. Якщо, наприклад, профільний предмет у дитини – історія України, то українську мову вона вивчає на академічному рівні, а математику – на базовому.

На профільному та академічному більша кількість годин, ніж на базовому. Висновок: випускнику гуманітарного класу буде важче скласти тест з математики. І навпаки. Інколи діти залишаються у класах не того профілю, котрий хотіли б обрати для себе – аби не полишати рідну школу. В сучасних умовах це неправильно.

В ТЕМУ

Полтавщина в цілому показала себе «середнячком» у знаннях української мови. Найкраще знають рідні мову на Львівщині, у Києві та в Тернопільській області (там найбільший відсоток тих, хто набрав понад 180 балів із 200). Найгірші знавці мови живуть у Закарпатській області та в Криму (за кількістю тих, хто не дотягнув до 124 балів). Середні результати Полтавщина показала і з історії України, і з англійської мови.

Але наша область – на сьомому місці серед тих, хто має незадовільні результати з математики. Попереду (серед гірших) знову Закарпаття. 

 

У матеріалі використані дані Українського центру оцінювання якості освіти 

 

http://www.testportal.gov.ua/

 



 
0
Автор: donchenko
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.


Вверх