Чи загрожує КрАЗу банкрутство

29.03.2013, 14:59 Просмотров: 2 639

Російська фірма «Альфатекс» вимагає визнати ПАТ «АвтоКрАЗ» банкрутом через його борг у шість мільйонів доларів. Остання ухвала суду – на користь «АвтоКрАЗу»: провадження у справі про банкрутство припинене. Однак сторони ще знаходяться у судовому процесі, і його ваги можуть хитнутися в той чи інший бік. Працівники «АвтоКрАЗу» стурбовані: їх пригнічує ситуація з роботою і зарплатою. Та керівництво підприємства планує зростання виробництва

«Аби не стало гірше з роботою…»


Нестабільність роботи єдиного вітчизняного виробника вантажних автомобілів – ПАТ «АвтоКрАЗ», пригнічує працівників. Серед них ширяться чутки про вірогідне банкрутство КрАЗу.
– Реальної інформації немає. Якісь чутки ходять, але вони дуже суперечливі. З працівників ніхто нічого не знає. Одні кажуть – процедура банкрутства розпочата, інші – що завершена. Нас ніхто ні про що не інформує. Раніше, кілька років тому, на профспілкових зборах керівництво намагалося пояснити ситуацію. А нині ніби всім на все начхати. Люди думають про одне: аби з роботою не стало гірше. Та куди вже гірше? Починаючи з осені минулого року ми працювали по вісім днів на місяць. (Хіба що на так званих «вузьких місцях» – в ремонтних службах – люди виходять на роботу частіше). У 2012 році регулярно відбувалися скорочення. А зарплата – самі розумієте, які заробітки, якщо працюємо неповний місяць. Налагоджувальники, електромонтери на основному виробництві по 1300 гривень на місяць отримували. В лютому нам не видали аванс і зарплату затримали. Такого давно не було – у 2012 році зарплату (хоча й малу), але чітко платили. А взагалі, на КрАЗі залишилися ті, хто або працює на двох роботах, аби в період простою якось годувати сім’ю, або ті, кому нікуди йти й треба допрацювати до пенсії, – таку невеселу картину намалював працівник підприємства.


Враховуючи, що ситуація на КрАЗі впливає на роботу 4340 працівників і є суспільно важливою, «ТелеграфЪ» вирішив з‘ясувати, що ж криється під словом «банкрутство». Чи то люди так говорять про економічний стан свого підприємства, через який мають проблеми із заробітками, чи дійсно мова йде про банкрутство у юридичному розумінні, згідно Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом».

 

Російський «Альфатекс» прагне банкрутства КрАЗу


У відкритому джерелі інформації – Єдиному державному реєстрі судових рішень – ми знайшли підтвердження того, що у лютому цього року Господарський суд Полтавської області розглядав питання «Про порушення справи про банкрутство» за заявою кредитора – ТОВ «Альфатекс» (Росія,  Батайськ) до боржника – ПАТ «АвтоКрАЗ». Зокрема, російське підприємство, яке займається продажем автомобілів, мотивувало свої вимоги тим, що ПАТ «АвтоКрАЗ» винне йому
6 062 580 дол США.


Йдеться про «старі» борги «АвтоКрАЗу», за які ТОВ  «Виробничо-комерційне підприємство «Альфатекс» (не російське, а зареєстроване у Кременчуці) судилося ще в 2010 році (справа № 16/89 у Господарському суді Полтави). І тоді, 30 вересня 2010 року, суд задовольнив вимоги фірми «Альфатекс». Та борг у розмірі 6 млн доларів не погашений повністю – виплачена лише частина, свідчать матеріали судових справ.


Свіжа хронологія давнього господарського спору:


27.12.12 суд прийняв до розгляду справу про банкрутство «АвтоКрАЗу» на вимогу кредитора ТОВ «Альфатекс» (Росія,  Батайськ). Одночасно був введений мораторій на задоволення вимог кредиторів боржника ПАТ «АвтоКрАЗ» та розпочата процедура розпорядження його майном: суд призначив арбітражного керуючого Шемяткіну Оксану Василівну.


31.01.13 паралельно зі справою про банкрутство у суді розглядалася справа про розстрочку «АвтоКрАЗу» щодо виконання судового рішення від 2010 року (по справі стосовно стягнення тих самих 6 млн доларів). За ухвалою суду, КрАЗ отримав розстрочку – до 2020 року. Був встановлений графік платежів: з січня 2013 по грудень 2020 р. включно. Ухвала набула чинності.


16.01.2013 боржник (ПАТ «АвтоКрАЗ») звернувся до суду з проханням припинити провадження у справі про банкрутство, посилаючись на те, що не має грошових зобов’язань перед


ТОВ «Альфатекс» (Росія), оскільки договірні відносини існували між ХК «АвтоКрАЗ» (правонаступником холдингу є ПАТ «АвтоКрАЗ») та ВКП «Альфатекс» (Україна, Кременчук).
14.02.13 суд не знайшов підстав продовжувати провадження у справі про банкрутство  ПАТ  «АвтоКрАЗ». Винесена ухвала: провадження припинити.


Отже, на даному етапі «АвтоКрАЗу» вдалося уникнути процедури банкрутства. Хоча матеріали суду не містять інформації про те, що дана ухвала – на користь КрАЗу – набула чинності.


До речі, із матеріалів судової справи також відомо, що розстрочка повернення спірної суми до 2020 року не влаштовує «Альфатекс», і фірма оскаржує судове рішення.

 

Судовий спір триває


«ТелеграфЪ» звернувся за коментарями до керівництва ПАТ «АвтоКрАЗ». Ми поцікавилися, як далі розвиватиметься конфлікт і як він може вплинути на роботу підприємства. Зокрема, запитали:


– Як керівництво ПАТ «АвтоКрАЗ» буде протидіяти спробам розпочати процедуру банкрутства підприємства?


– ТОВ «Альфатекс» позиціонує себе як офіційний дилер «АвтоКрАЗу». Наскільки зменшаться продажі автомобілів у зв’язку з конфліктом між виробником і дилером?


– Перспективи роботи підприємства у 2013 році: скільки автомобілів планується випустити, чи працюватиме основне виробництво по 8 днів на місяць, чи планується модернізація виробництва.


Через прес-службу ПАТ «АвтоКрАЗ» ми отримали письмову відповідь в.о. гендиректора підприємства Романа Черняка. Цитуємо основне:


«У відповідності до правил процесуального законодавства, сторони зазначеної судової справи оскаржили ряд рішень в апеляційному та касаційному порядку, та найближчим часом відбуватиметься їх перегляд. Тому, враховуючи зазначене, щоб не бути звинуваченими у намаганні тиснути на судові органи через засоби масової інформації, ПАТ «АвтоКрАЗ» вважає за необхідне утриматися від будь-яких коментарів щодо даного судового спору та правовідносин із заявником.


Після закінчення апеляційного та касаційного перегляду судових рішень у даній справі ПАТ «АвтоКрАЗ» буде готове надати вам всі свої коментарі».

 

Два «Альфатекса» на одного боржника: хто із них прагне банкрутства «АвтоКрАЗу»?


Повернемося до питання, хто ж той кредитор, який ініціює банкрутство кременчуцького підприємства? ПАТ «АвтоКрАЗ» у суді стверджує, що мав правовідносини з ВКП «Альфатекс» (Україна, Кременчук), натомість зараз стороною виступає ТОВ «Альфатекс» (Росія, Батайськ). «ТелеграфЪ» звернувся за коментарями до керівника кременчуцької фірми «Альфатекс» Миколи Корецького. Ми запитали:


– Чи пов'язано кременчуцьке підприємство «Альфатекс» з російским з такою ж назвою?
– Чи зацікавлене ​​кременчуцьке підприємство «Альфатекс» в банкрутстві «АвтоКрАЗу» і з якої причини?
– Як на сьогодні складаються відносини дилера – ВКП «Альфатекс» і підприємства-виробника ПАТ «АвтоКрАЗ»: чи є договори та співробітництво з продажів?


Та, незважаючи на всі наші спроби отримати відповідь, керівництво  ВКП «Альфатекс» так і не знайшло часу зустрітись із кореспондентом газети.

 

Що чекає на працівників «АвтоКрАЗу»

 

На жаль, питання про перспективи роботи підприємства, поставлене Роману Черняку, теж залишилося без «свіжої» відповіді.


У прес-службі нам повідомили, що у 2013 році завод планує випустити близько 2400 автомобілів. Це значно більше, ніж в 2012 році (див. діаграму). Минулого року КрАЗ свій план не виконав – з конвеєра зійшло 899 машин, що на 16% менше, ніж в 2011 році. Роботу підприємства ускладнив ще й утилізаційний збір на автомобілі, який ввела Росія. Аналітики ринку зазначали, що це збільшує ціну на 30% і фактично робить КрАЗи нерентабельними.


І хоча на підприємстві й сподіваються збільшити обсяги, нам так і не відповіли, чи працюватимуть працівники найближчим часом повний місяць, чи так, як раніше – по 8-12 днів.
Що ж стосується самого слова «банкрутство», яке так лякає – насправді воно ще не означає повний крах. І після банкрутства підприємство може існувати – в іншій формі, можливо, з іншим власником чи керівництвом. До речі, КрАЗ одного разу вже був банкрутом. Так, до 2005 у холдинговій компанії «АвтоКрАЗ» існував окремий підрозділ – ДП «Автомобільне виробництво КрАЗ» (це, власне, і був сам завод, що випускає вантажівки).

 

ДП припинило своє існування у 2005 році через банкрутство – такі дані містяться в Єдиному державному реєстрі. Та після цього, як бачимо, КрАЗ не вмер. Хоча й злету та якісно «нового життя» теж не спостерігається. Що ж саме не дає піднятись колишньому гіганту машинобудування, якщо це не банкрутство, та чи є у нього така перспектива – це питання уже іншого матеріалу.

 

ТИМ ЧАСОМ

 

Були збитки, а вийшов прибуток


На зборах акціонерів, що відбулися 21 березня, в.о. гендиректора «АвтоКрАЗу» Роман Черняк повідомив, що 2012 рік підприємство закінчило з чистим прибутком у 15,2 млн грн. Раніше Державній комісії з цінних паперів і фондового ринку була надана інформація, що завод завершує рік зі збитками у 155,8 млн грн. Така невідповідність у цифрах сталася через те, що за час, доки готувалися збори, змінилася методологія розрахунку фінансової звітності. Тепер фінансові звіти підприємства надають відповідно до міжнародних стандартів. А ті враховують і створення резервів, і систему ризиків та ін. Тож, застосувавши інші вимоги до оцінки фінансової діяльності та включивши до обрахунку раніше нараховані резерви АвтоКрАЗ, вийшов заявлений прибуток.


Збори вирішили – дивіденди не виплачувати. 5% від прибутку направити до резервного фонду, а 95% – на покриття збитків минулих років.

0
Автор: donchenko
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Читайте также:



Вверх