Тотальна "відключка": як із нею боротися?

26.07.2007, 17:07 Просмотров: 995
Мешканців Третього Занасипу не вперше "стрижуть" під один гребінець. Усталена для міста практика: за борги сусідів позбавляти послуг усіх мешканців. Проте законами такі дії не передбачені, а значить, мешканці можуть відстоювати свої права через суд..
Через борги сусідів Анжела носиться з каструлями ціле літо.

Сім'я Анжели, яка живе на вулиці Мічуріна, 74,  з 19 червня сидить без гарячої води. Річ у тім, що всі мешканці Занасипа опинилися у ролі крайніх, коли місту обмежили ліміти природного газу. Влада пояснила все тим, що населення заборгувало за тепло і гарячу воду.  Із цих  причин комунальному підприємству 'Теплоенерго' (постачальнику цих послуг) нічим розраховуватися за газ – тому гарячу воду й відключили будинкам, де найбільші борги. Тепер відключення плавно переросло у капремонт мереж, і гарячу воду обіцяють подати 1 серпня. Та мешканці обіцянкам уже бояться вірити. За словами Анжели, таке відключення будинку – не перше. Аналогічна ситуація була і в травні. Тоді мешканцям натякнули, що будинок кооперативний. Кооператив, мовляв, юридична особа з колективною відповідальністю. І тому відключили весь будинок, не розбираючи, де чиї борги.
'Чому ж усіх під один гребінець?' – обурюється Анжела. А й дісно, чому? Чому з року в рік проходять такі 'номери' з мешканцями?
Анжела – сумлінний платник, вона має на руках усі квитанції про оплату послуг. Але все ж, її сім'я  змушена терпіти незручності. Дитина Анжели, маленька Тетянка, – інвалід дитинства. Дівчинка практично нічого не чує без слухового апарата.
А на плиті в цій сім'ї постійно гріється величезна каструля з водою. З нею носяться у ванну – бо ж спекотно, і всім треба митися. Анжела весь чес непокоїться: а ну як Тетянка заграється, зніме слуховий апарат і не почує попередження дорослих, коли ті нестимуть каструлю з водою із кухні до ванни? Так же й обваритися недовго...
'Ще в травні, коли в усьому місті була гаряча вода, а нам її відключили, я пішла до КП 'Теплоенерго' і попросила вказати причину, чому в мене немає цієї послуги, бо хотіла поскаржитися до відділу захисту прав споживачів, – розповідає Анжела. – Мені так і не дали довідку. Я розумію, що мої сусіди знизу мають борг більше двох тисяч гривень, але чому моя сім'я повинна за це відповідати? Ще на цьому підприємстві мені сказали, що я можу звернутися до суду, але це – така тяганина, і я більше втрачу, ніж отримаю.'  На жаль, жінка не вказала, з ким конкретно із посадових осіб цього підприємства вона розмовляла.

Що кажуть комунальники
Запитання Анжели ми адресували директору КП 'Теплоенерго' Дмитрові Петульку. Він запевнив, що гарячу воду подадуть Занасипу з 1 серпня, а факт подібних скарг мешканців заперечив: 'До мене особисто ніхто з мешканців  будинку №74 на Мічуріна не звертався. І взагалі я не пам'ятаю, щоб хтось із мешканців просив видати довідку про причини відключення гарячої води. Нехай ця жінка звернеться безпосередньо до мене', – такий коментар отримав 'ТелеграфЪ'
Тепер сім'я Анжели та інші мешканці будинку чекають на обіцяну гарячу воду.
А ми поцікавилися у юристів, як сумлінним платникам відстояти право на послугу в подальшому – щоб не жити під страхом 'відключки'.

Апелюйте до законів
Чинний Закон 'Про житлово-комунальні послуги' (ст. 16) передбачає, що 'комунальні  послуги  надаються споживачу безперебійно'. Обумовлені з цього правила винятки – це ремонтні роботи за графіком, погодженим із міською владою, міжопалювальий період для подачі тепла та ліквідація наслідків непереборної сили. Інших причин для ненадання послуг цим законом не передбачено.
Взаємини споживача і виконавця послуг регулюються договорами. 'З ким укладений договір?' – це перше, про що запитують юристи, коли звертаєшся за консультацією. Проте, як з'ясувалося, пані Анжела взагалі (!) не має на руках договору на постачання тепла і гарячої води. Тоді за що ж вона платить і кому?
Типове пояснення, яке журналістам 'Телеграфа' неодноразово доводилося чути від комунальних служб: кооператив (тобто об'єдання співвласників багатоквартирних будинків) – юридична особа. І тому, мовляв, договори укладаються з головою кооперативу як із уповноваженим представником мешканців.
Але за тим же законом (ст. 19) споживач є учасником договірних відносин  у сфері житлово-комунальних послуг і обов'язково повинен мати на руках договір, який гарантує його права. У Анжели, як уже сказано, договору немає. Зате гроші вона сплачує за квитанцією не кооперативу, а КП 'Теплоенерго'. В юридичній практиці це називається 'фактичні договірні відносини' і вже дає підставу для звернення до суду.

І останнє:
Закон 'Про житлово-комунальні послуги' передбачає, що місцеві органи влади (у даному випадку це виконком) визначають виконавців цих послуг. Порядок визначення виконавців розписаний у наказі Держкомбуду (від 25.04.05, №60). Цей документ розрізняє послуги управління будинком (їх надає у даному випадку правління кооперативу) із послугою централізованого водопостачаня та опалення. 
Проте в Кременчуку місцева влада і досі не визначила виконавців житлово-комунальних послуг відповідно до нового законодавства. У план роботи міськради це занесено, проте справа й досі не зрушила з місця. Зате в місіті постійно влаштовують показові відключення споживачів за чужі борги. А віце-мер з комуналки Микола Порицький чомусь завжди говорить, що винні самі мешканці, і радить пресі закликати населенння платити. А за що?

Увага! 'ТелеграфЪ' розшукує людей, яким вдалося відстояти свої права на якісні комунальні послуги через суд. Сподіваємося, ваші історії, опубліковані на наших сторінках, допоможуть іншим людям. Телефонуйте 79-71-39, ми готові написати!

 



 
0
Автор: donchenko
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Читайте также:



Вверх