Лічильникам дали відстрочку

10.03.2006, 09:03 Просмотров: 2 967
Міськвиконком ухвалив рішення, за яким продовжено строк повірки лічильників на воду. Тепер їх повіряти можна аж до 1 вересня..

З 1 квітня перед кременчужанами, які встановили у своїх квартирах лічильники на воду знову мала постати проблема щодо їх перевірки. Як відомо, згідно з законом про метрологію і держстандарт, лічильні прилади час від часу потрібно віддавати на повірку організаціям, що слідкують за  справністю та точністю приладу. А за цю послугу потрібно платити. Кому? Мешканцям чи комунальникам? Це питання гостро постало ще наприкінці минулого року і так і не знайшло свого вирішення.

Чому зав'язався «сир-бор»

Існує декілька законів, постанов та інструкцій, які суперечать одна одній. В Законі України «Про метрологію та метрологічну діяльність» сказано, що «повірка, обслуговування та ремонт засобів вимірювальної техніки» повинна здійснюватись «за рахунок підприємств та організацій, які надають послуги з електро-, тепло-, та газо- і водопостачання». Міськводоканал, в уособленні генерального директора пана Медведовського, каже, що витрати на повірку згідно з Постановою Кабміну „Про затвердження порядку формування тарифу...” повинні бути внесені до тарифу на послуги з утримання будинків і споруд прибудинкових територій. Міськвиконком же, в червні, коли затверджував нові тарифи, не врахував лічильники. З іншого боку, згідно з законом про метрологію водоканал не має права проводити розрахунки зі споживачами, лічильники яких вичерпали термін повірки. А це означає, що споживачів можуть зобов’язати платити за загально встановленими нормами.
Минулого року, в грудні, лічильникам дали пожити ще три місяці. За цей час, влада так і не розібралась звідки впадуть гроші на повірку приладів. Третього березня міськвиконком ухвалив рішення, за яким повірку відклали ще на п’ять місяців, до 1 вересня. Тож споживач, якщо бажає, може почекати до вересня в надії, що це питання таки вирішиться. А може зняти свій лічильник та здати його на повірку, заплативши за послугу.

Чи є надія, що питання вирішиться до цього часу, і що робити 2 вересня, коли строк повірки закінчиться? З таким запитанням ми звернулись до начальника відділу управління житлово-комунального господарства міськвиконкому Миколи Польщикова.

– Якщо вартість повірки лічильників введуть до тарифу, то це все одно гроші мешканців міста. Чому вони мають сплачувати за повірку, якщо у законі про метрологію сказано, що її оплачує організація, яка надає послугу?
– Але ж міськводоканал – комунальне підприємство. А звідки воно візьме гроші?! Комунальне підприємство може отримати гроші на повірку лише через тариф.
– Тобто, у будь-якому разі, вартість повірочних робіт “впаде” на голови кременчужан?
– Так.
– Чому повірка лічильників не була закладена у новий тариф ще в червні?
– По-перше, тоді нові тарифи були б ще більшими. По-друге, водоканал фактично не мав права це зробити, бо не розроблена нормативно-правова база, за якою розраховується тариф на повірку лічильників. Лічильники ми маємо прив’язати до квадратного метра площі. Але ж ці величини не залежать одна від одної. Тому, як нараховувати тариф, невідомо, бо законодавчо це не врегульовано.
– Чи можливо внести ці зміни зараз?
– Ні, адже, по-перше, ця база досі не розроблена, по-друге, зараз ухвалений Закон України про мораторій на підвищення тарифів, тому ми не маємо права підвищувати тарифи доти, доки діє цей закон. Тому законно це чи незаконно, але виконком ухвалив рішення про продовження міжповірочного інтервалу до 1 вересня.
– Що влада буде робити у вересні, коли проблема лічильників повернеться?
– Ми сподіваємось, що до того часу буде розроблена необхідна нормативна база. Ми будемо знову з цим питанням звертатись до вищих  інстанцій.



 
0
Автор: mudraya
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Читайте также:



Вверх