Бензин галопує

19.03.2011, 10:04 Просмотров: 1 444
Підвищення цін на пальне потягне за собою ціни на продукти харчування, що відобразиться на рівні життя українців у цілому. При цьому експерти прогнозують, що Кабмін не зможе стримати зростання вартості пального..
’’Кременчугский ТелеграфЪ’’

Ціни на стелах АЗС неприємно дивують власників автотранспорту – майже щодня вони «біжать» угору. Десь за три тижні вартість пального збільшилась копійок на 70, а подекуди й на цілу гривню! Це рекордне зростання за останні кілька років. Кабмін вирішив боротись із цінами – встановив так званий «ціновий коридор» для А-95 на рівні 9,5 грн/літр, для дизельного пального – 9 грн/літр. До тих, хто не дотримуватиметься цих рекомендацій, уряд може застосувати санкції, проте не вдаватиметься до жорстких заходів. Експерти ж упевнені, що АЗС не зможуть триматися цих розцінок, тож, імовірно, бензин «перескочить» 10 грн за літр:

– Сьогодні «Укртатнафта» відпускає партію бензину за ціною 11,7 тис гривень, – розповідає «Телеграфу» директор консалтингової групи А-95 Сергій Куюн. – Плюс транспортування, втрати, тощо, тому виходить, що собівартість літру бензину марки А-95 становить 9,15 гривень. До цього потрібно додати витрати на зарплату, компослуги, експлуатацію, природоохоронний збір. Ця маржа у середньому становить гривню на літр. Тож отримуємо 10,15 гривень за літр. Це й визначає перспективу розвитку ринку. Пальне за новими оптовими цінами потроху надходить у роздрібну мережу. І за кілька тижнів вітчизняне коштуватиме 10, імпортне – десь 10,20 грн/літр. А рекомендовану Кабміном ціну 9,50 грн/літр – ніхто не може зрозуміти, звідки вона взялась. Я впевнений, що цієї ціни триматися не будуть – легше просто закрити АЗС і не працювати, ніж мати збитки. Реально цей ринок не зможе дати тих цін, яких від нього вимагають.

Причиною, через яку дорожчає пальне, що продається оптом, пан Куюн називає зависокі світові ціни на нафту. Останнім часом вони трохи знизились, однак не так значно, як зростали. 

Експерт додає, через те, що ціни на нафту високі, а внутрішніх запасів в Україні немає, можливий дефіцит пального, адже існує загроза зупинки Лисичанського нафтопереробного заводу, Одеський НПЗ вже сьогодні припинив випуск палива, а Кременчуцький планує знизити його виготовлення на 20-30%.

– Таким чином, у квітні з-поміж українських підприємств нафтопродукти буде виробляти лише Шебелинський НПЗ, а також Кременчуцький – зі зниженими об’ємами, що може призвести до паливного дефіциту, – зазначає пан Куюн. 

Окремо слід зазначити, що дороге пальне і обмежена пропозиція від вітчизняних виробників вже підвищила вартість фруктів та овочів. В області ціни на продукцію вже зросли на 7,5-7,9%. Експерти кажуть, що зі збільшенням вартості пального незабаром уверх поповзуть ціни на всі продукти харчування. А якщо до початку посівної солярка не подешевшає, це неминуче призведе до значного зростання цін на продукти нового врожаю.

Лічилка «Телеграфа»:

Одна поїздка автівкою коштує в 2,5-3 рази дорожче, ніж громадським транспортом. Так, якщо ви їдете на роботу з Молодіжного до центру міста автівкою «Форд», що «їсть» дизельне пальне, одна поїздка коштує 5-6 грн. І це з урахуванням лише вартості пального. Тому в місяць на бензин ви витратите щонайменше 250 грн.

'Кременчугский ТелеграфЪ' №11 от 17 марта



 
0
Автор: nikolaeva
Теги:
Комментировать статью могут только зарегистрированные пользователи.
Пожалуйста, ВОЙДИТЕ или ЗАРЕГИСТРИРУЙТЕСЬ.
Ознакомьтесь с правилами комментирования.

Информация

Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.


Вверх